Απαγορευτικό FIA για χρήση αεροτομών του 2019 στο τεστ του Άμπου Ντάμπι

Η FIA γνωστοποίησε στις ομάδες πως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις νέες αεροτομές για το 2019 στο τελευταίο τεστ της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι.

Οι κανονισμοί της F1 αλλάζουν από την επόμενη χρονιά. Θα έχουμε απλούστερες εμπρός πτέρυγες και κάποιους περιορισμούς στο bodywork των μονοθεσίων. Αυτό θα έχει ως στόχο την αύξηση των προσπερασμάτων.

Οι πλατύτερες εμπρός αεροτομές θα ελαχιστοποιήσουν το ‘outwash’ και οι ομάδες θα ήθελαν να μάθουν το αντίκτυπο που θα έχει αυτή η αλλαγή στο υπόλοιπο του μονοθεσίου, όσο αυτές συνεχίζουν την εξέλιξη των αυτοκινήτων για το 2019.

Ορισμένες αρχικές εκδοχές εξετάστηκαν νωρίτερα μέσα στο έτος, στο τεστ που πραγματοποιήθηκε στο Hungaroring, κι αρκετές ομάδες ήλπιζαν να δοκιμάσουν τις τελευταίες τους εκδοχές στο τεστ του Άμπου Ντάμπι, που πραγματοποιείται την εβδομάδα μετά το finale της σεζόν.

Μετά από συζητήσεις περί του θέματος, η FIA αποφάσισε να μην επιτρέψει τη χρήση των νέων αεροτομών, καθώς το τεστ στο Άμπου Ντάμπι βασίζεται αποκλειστικά στα ελαστικά. Μετά από αυτή την απόφαση γίνεται ξεκάθαρο πως οι ομάδες θα πρέπει να βασιστούν εξ’ ολοκλήρου στην αεροσήραγγα και στα CFD δεδομένα πριν τα μονοθέσια του 2019 βγουν στην πίστα για το pre-testing.

O τεχνικός διευθυντής της Renault, Nick Chester δήλωσε σχετικά:

«Δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Η αεροτομή είναι πολύ φαρδιά για τους υπάρχοντες κανονισμούς. Νομίζω πως πολλοί ήθελαν να το δοκιμάσουν στο τεστ του Άμπου Ντάμπι στο τέλος της σεζόν, αλλά αυτό τώρα έχει ξεκαθαριστεί. Δεν θα συμβεί.»

«Αλλιώς εχόντων, πιστεύω πως όλοι θα εμφανίζονταν (στο τεστ) με φαρδιές αεροτομές. Και εμείς θα το κάναμε εάν μας επιτρεπόταν. Βεβαίως.»

Οι νέες εμπρός πτέρυγες θα είναι κατά 200 χιλιοστά φαρδύτερες και κατά 25 χιλιοστά πιο βαθιές με λιγότερο περίπλοκα στοιχεία πτέρυγας.

Πηγή: motorsport.com

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm
Συνιδρυτής / Υπεύθυνος Επικοινωνίας

Πτυχιούχος τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας. Αγάπη για τα Motorsport και κυρίως την F1. Συνιδρυτής, Υπεύθυνος Επικοινωνίας και αρθρογράφος του TotalRacing.gr από το 2011.