Από λάθος σε λάθος, και πάλι από την αρχή

Η Citroen θέλει να εξελίξει το C3 WRC και να το φέρει στις προσδοκίες ενός έξι φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, που μάχεται για ακόμα έναν τίτλο, αλλά δεν τα καταφέρνει, κάνοντας το ένα λάθος πίσω από το άλλο.  

Τα προβλήματα της Citroen ξεκίνησαν με τον ερχομό των νέων κανονισμών για το 2017, με ένα μεγάλο κομμάτι της εξέλιξης του C3 WRC να βασίζεται πάνω στο C-Elysse, που αγωνιζόταν στο WTCC – κάτι που αποδείχθηκε πως ήταν ένα μεγάλο λάθος, το πρώτο στη σειρά.

Στις πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου, ο τότε αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Yves Matton, μιλούσε για τα χαμόγελα που άφηνε στους οδηγούς το νέο αυτοκίνητο. Όλα αυτά αντιστράφηκαν από τον πρώτο κιόλας αγώνας, με το C3 WRC να είναι αρκετά δύσκολο στην οδήγηση και πίσω από τον ανταγωνισμό.

Μάλιστα οι σχέσεις με τον τότε πρώτο οδηγό της Citroen, Kris Meeke, ήταν αρκετά τεταμένες, με το Autosport να αναφέρει ότι κατά την διάρκεια του Rally Σουηδίας εκείνης της χρονιάς, ο Meeke με τον Matton αντάλλαξαν… «γαλλικά».

Αυτό το κακό κλίμα «λείανε» η νίκη στο Rally του Μεξικού, σε ειδικές που ήταν «κομμένες και ραμμένες» για το αυτοκίνητο των Γάλλων. Η καλή απόδοση συνεχίστηκε και στο Rally Κορσικής, αλλά η προσπάθεια έλειψε άδοξα με πρόβλημα στον κινητήρα.

Ο Meeke είχε ως στόχο να πάρει τα μέγιστα που μπορεί από κάθε αγώνα, έτσι πίεζε αρκετά το αυτοκίνητο. Ωστόσο, η απρόβλεπτη συμπεριφορά του αυτοκινήτου (ειδικά του πίσω μέρους) τον οδηγούσε συνεχώς σε εξόδους και εγκαταλείψεις. Η πρώτη χρονιά του C3 WRC έκλεισε με ακόμα μία νίκη, στο Rally Ισπανίας, με το δίδυμο Meeke-C3 να είναι άπιαστο στις ασφάλτινες ειδικές.

Η χρονιά που ακολούθησε ήταν ακόμα πιο δύσκολη, αφού η Citroen δεν είχε φέρει ακόμα αρκετές αναβαθμίσεις έτσι ώστε να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που εξακολουθούσε να δουλεύει σε ορισμένους αγώνες.

Με τον Pierre Budar στο τιμόνι και τον νέο «αέρα» που έφερνε, τα πράγματα έδειχναν πως η Citroen θα πιέσει τους πάντες στην ομάδα για να επιστρέψει στην κορυφή.

Αλλά, μετά το Rally Πορτογαλίας, πάρθηκε μία απόφαση που άλλαξε πολλά στην ομάδα του Παρισιού, αφού απομακρύνθηκε ο Kris Meeke, και την θέση του πήρε ο Mads Ostberg, που είχε ως σκοπό να κάνει μερικούς επιλεγμένους αγώνες.

Όλα έδειχναν ότι οι Γάλλοι θα μείνουν χωρίς νίκη την σεζόν του 2018, αλλά στο Rally Ισπανίας την παρτίδα έσωσε ο πάλαι άλλοτε ηγέτης της, Sebastien Loeb, που με μία εξαιρετική εμφάνιση πήρε την 78η νίκη της καριέρας του, και 99η της Citroen στον θεσμό.

Το 2019 βρήκε την ομάδα να συμμετέχει με δύο αυτοκίνητα, και με ολοκαίνουργιο line-up οδηγών. Πλέον στα bucket των C3 WRC κάθονταν οι Sebastien Ogier και Esapekka Lappi.

Ο Budar, πριν την έναρξη η σεζόν, δήλωσε ότι στόχος είναι η διεκδίκηση τίτλων – άλλα όλοι γνώριζαν ότι θα ήταν αρκετά δύσκολο, αφού θα συμμετείχαν με μόλις δύο αυτοκίνητα.

Η σεζόν της Citroen μέχρι σήμερα κυλά αρκετά μέτρια, ως και κακά. Κι αυτό, διότι δεν έχει καταφέρει σε κανέναν αγώνα να έχει και τους δύο οδηγούς της ψηλά στην τελική κατάταξη, ενώ παίρνει αρκετούς βαθμούς για το πρωτάθλημα των Κατασκευαστών μόνο από έναν οδηγό της σε κάθε ράλλι.

Ο Sebastien Ogier πιέζει από την πρώτη μέρα που πήγε στο εργοστάσιο για να έρθουν γρήγορα οι αναβαθμίσεις στο αυτοκίνητο, αλλά όπως επί Meeke, έτσι και τώρα, αυτές καθυστερούν να έρθουν δραματικά. Ο Βρετανός, σε συνέντευξη του στην AutoHebdo μετά την αποπομπή του από την Citroen, είχε αποκαλύψει ότι ζητούσε εξηγήσεις από την ομάδα για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και για το τι θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς να παίρνει τις απαντήσεις που έψαχνε:

«Μετά το ατύχημα που είχα στο Rally Σαρδηνίας [το 2017], έδειξα το βίντεο στους μηχανικούς και τους ρώτησα τι θα μπορούσα να έχω κάνει διαφορετικά. Δεν πήρα καμία απάντηση. Τους ρώτησα αν για κάποιο λόγο το αυτοκίνητο χρειαζόταν επανασχεδίαση, μήπως άλλαζαν τα χαρακτηριστικά του. Με κοίταξαν κατάματα και μου απάντησαν ‘όχι!’.

«Αργότερα ένας μηχανικός ανακάλυψε ότι κάτι ήταν λάθος με την γεωμετρία και γενικότερα στην φύση του αυτοκινήτου. Τους πήρε έναν χρόνο για να εφαρμόσουν τις αλλαγές αυτές, και ακόμα περισσότερο μέχρι να παρουσιαστούν στο Rally Φινλανδίας το 2018.»

Ο Budar έφτασε στο σημείο να κατηγορεί τις Toyota και Hyundai, επειδή συμμετέχουν σε εθνικούς αγώνες, λέγοντας ότι αυτές οι μέρες θα πρέπει να προσμετρούν ως μέρες δοκιμών, στις ήδη περιορισμένες (42) που έχουν οι ομάδες. Μάλιστα, κατέθεσε και υπόμνημα στη FIA γι’αυτό.

Μετά από αυτό, η γαλλική ομάδα δήλωσε ως συμμετοχή τον Esapekka Lappi στο Rally Εσθονίας, όπου θα παραβρεθούν και οι υπόλοιπες ομάδες με τα δικά τους αυτοκίνητα.

Επιπλέον, αντί να εκμεταλλευτούν στο έπακρον τις 42 ημέρες δοκιμών που δικαιούνται, χρησιμοποιώντας αμφότερους τους οδηγούς τους, και ειδικότερα τον Esapekka Lappi που δυσκολεύεται να βρει τις ρυθμίσεις που τον βολεύουν στο αυτοκίνητο, σήμερα, Πέμπτη 20 Ιουνίου, στο τιμόνι του C3 WRC βρίσκεται ο Eric Camilli, που πραγματοποιεί δοκιμές σε ασφάλτινη επιφάνεια.

Κι όταν θα έρθουν οι Γάλλοι στην Ελλάδα για δοκιμές, μία από τις τέσσερις ημέρες θα δοκιμάσει ένας «νέος» οδηγός, που ακόμα δεν έχει γίνει γνωστός ποιος θα είναι, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι ο Camilli.

Το πρόβλημα είναι πως η επαφή του με τα νέας γενιάς WRCars περιορίζεται -ίσως- στα πρώτα στάδια εξέλιξης του Fiesta WRC.

Στο τέλος της σεζόν του 2016, ο Camilli είδε την πόρτα της εξόδου από τη μεγάλη κατηγορία, κάνοντας τρεις αγώνες με το Fiesta R5 την επόμενη χρονιά. Από εκεί και πέρα, έκανε δοκιμές με σχεδόν όλα τα R5 αυτοκίνητα που υπάρχουν πλέον, αλλά δεν βρέθηκε ξανά στο τιμόνι ενός WRCar.

Η αρκετά περιορισμένη εμπειρία του Γάλλου στα νέα αυτοκίνητα, αλλά και γενικότερα το ταλέντο του, αποτελούν ένα ερωτηματικό για το πως θα βοηθήσουν την Γαλλική ομάδα να εξελίξει στο C3 WRC.

Αντί για τον Camilli θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει οδηγούς που είναι αρκετά πιο ταλαντούχοι, και ξέρουν και το αυτοκίνητο, όπως ο Mads Ostberg, που αποτελεί μέλος της ομάδας, ή ακόμα και ο Craig Breen, που δεν αποτελεί μέλος της.

Αυτές οι κινήσεις της Citroen είναι δύσκολο να ερμηνευτούν και είναι ακόμα πιο δύσκολο να βγει ένα ασφαλές συμπέρασμα για το αν θα την βοηθήσουν να φτάσει επιτέλους στο επίπεδο που επιθυμούν.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
124
Shares
Previous Article

Τι μπορούμε να περιμένουμε από το Γαλλικό Grand Prix

Next Article

Με αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος ο Ricciardo στο GP Γαλλίας

Related Posts