Σε ρόλο Raikkonen, ο Vettel έπαιξε άμυνα για να πάρει την παρθενική του νίκη ο Leclerc μπροστά από τον ταχύτατο Hamilton.

Ο χθεσινός αγώνας θα ξεχνιόταν σχετικά γρήγορα – δεν είχε κάτι ιδιαίτερο για αγώνα στο Σπα – αν δεν πετύχαινε την πρώτη του νίκη ο ταλαντούχος Charles Leclerc. Ο 22χρονος Μονεγάσκος οδηγός που φέτος αγωνίζεται πρώτη χρονιά με τα χρώματα της Ferrari θα μπορούσε να έχει πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του στη F1, από τα τέλη Μαρτίου στο Σακχίρ. Τότε μια δυσλειτουργία στα ηλεκτρικά της υβριδικής μηχανής του την στέρησε. Χτες όμως στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων οδηγώντας οριακά (σ.σ: με λάθη) και κατάφερε να δώσει στην Scuderia, την πρώτη της φετινή νίκη, που τόσο μεγάλη ανάγκη την είχαν οι Ιταλοί. 

Η νίκη του Leclere έρχεται σε κομβικό σημείο για τη Ferrari. Την ερχόμενη Κυριακή 8/9 έχουμε το Ιταλικό GP, αν οι κόκκινοι κάνουν το 1-2 στη Μόντσα είναι αλήθεια πως εν μέρει διασκεδάζονται οι εντυπώσεις από την κακή φετινή χρονιά. Πέρυσι ο Φέτελ είχε κερδίσει στο Σπα, αλλά δεν έχει ξανακερδίσει από τότε! Πέρυσι στη Μόντσα οι Raikkonen και Vettel εκκινούσαν από την 1η σειρά αλλά με την ψυχολογία τους καταρρακωμένη. Ο λόγος ήταν η επίσκεψη των αφεντικών της ομάδας, στα πιτ της Sauber όπου «έκλεισε» η συμφωνία με το Leclerc. Στη Μόντσα πέρυσι τα έκαναν μαντάρα οι κόκκινοι. Από τότε έως χτες πήρε μια νίκη ο Raikkonen στις ΗΠΑ ενώ ο Vettel ακόμη δεν τα έχει καταφέρει. Φέτος ο Raikkonen συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το ταλέντο του στην Alfa Romeo ενώ ο Verttel έχει βρεθεί σε εφιαλτική θέση, καθώς τον έχει υποσκελίσει πλήρως ο Λεκλέρκ. Ο νεαρός Μονεγάσκος είναι ταχύτερος στη μάχη με το χρονόμετρο και υπολείπεται 12 βαθμούς στην κατάταξη έναντι του Vettel, μόνο, λόγω ατυχιών και στρατηγικών επιλογών της Ferrari. 

Στη Scuderia πάντως χτες, για πρώτη φορά ίσως επέλεξαν ξεκάθαρα Leclerc. Ο Μονεγάσκος που είχε πάρει την pole το Σάββατο, ακολούθησε την βέλτιστη στρατηγική έτσι όπως την προέβλεπε πριν τον αγώνα η Pirelli και πήρε τη νίκη. Η ενδεδειγμένη στρατηγική ήταν μια αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα μετά τον 20στο γύρο σε σύνολο 44 γύρων. Οι Ιταλοί πρωτοτύπησαν, θυσιάζοντας ουσιαστικά τον Vettel, ο οποίος ενώ ήταν 2ος, μπήκε στον 15ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα. Ο ίδιος λέει ότι αναγκάστηκε να το κάνει αυτό καθώς δεν μπορούσε να διαχειριστεί σωστά το σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Είναι γεγονός πως η πτώση της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά 12 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την Παρασκευή και το Σάββατο έπιασε εξ απήνης κάποιους οδηγούς. Η χαμηλότερη θερμοκρασία βελτίωσε θεαματικά την απόδοση της μαλακής γόμας αλλά χρειαζόταν εμπειρία για να προσαρμοστείς. Δεν περιμένεις βέβαια να μην έχει τέτοια ικανότητα ο Vettel.

Ο Γερμανός τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, βρέθηκε πρόσκαιρα επικεφαλής του αγώνα όταν ο Leclerc στον 21ο γύρο και αμέσως μετά οι Hamilton (22ο γύρο) και Bottas (23ο γύρο) μπήκαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.  Η ταχύτητα του Leclerc με τη μέση γόμα ήταν τέτοια που στον 27ογύρο ο Vettel δέχτηκε εντολή ν’ αφήσει το Μονεγάσκο οδηγό να περάσει, πράγμα που έκανε: «Ήταν σαφές ότι ήμουν εκτός διεκδίκησης, οπότε κράτησα όσο μπορούσα πίσω μου τον Lewis για να κερδίσει ο Charles». 

Σε ρόλο Raikkonen λοιπόν ο Vettel συνέβαλε στην χθεσινή νίκη της Ferrari, «φρενάροντας» τον Hamilton που έφτασε στον τελευταίο γύρο πίσω από το Leclerc και αν είχε μερικούς ακόμη δεν αποκλείεται να είχαμε επανάληψη του σκηνικού της Ουγγαρίας. Πέρα από τους τέσσερις πρώτους που ήταν σε δικό τους αγώνα αξίζει να σταθεί κανείς στα εξής:

Απόδοση Ferrari

Σε μια πίστα όπου δεν παίζει σημαντικό ρόλο η πρόσφυση στις αργές στροφές, αλλά η αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες καμπές και η δύναμη της υβριδικής μηχανής οι Ferrari ήταν ταχύτατες. Το ίδιο και με σημαντική διαφορά αναμένεται να συμβεί στη Μόντσα (8/9) όπου θα χρησιμοποιήσουν και τη νέα ισχυρότερη υβριδική τους μηχανή. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία όμως ότι στη Σιγκαπούρη στις 22/9 τα κόκκινα μονοθέσια θα υστερούν σημαντικά έναντι των Mercedes, Red Bull. 

Σύγκρουση Verstappen– Raikkonen στην εκκίνηση

Ο Verstappen λέει: «Δεν εκκίνησα καλά, δεν ξέρω γιατί, άργησα να φρενάρω σε σχέση με τα μονοθέσια που ήταν εμπρός μου και αυτό μου βγήκε. Όμως ο Kimi δεν περίμενε να χωθώ εκεί, πήρε τη κανονική του γραμμή και ακουμπήσαμε. Έσπασε το μπράτσο της ανάρτησης και γι’ αυτό βγήκα μετά. Δε νομίζω ότι φταίει κάποιος από τους δυο μας».

Ο Ράικονεν απέφυγε να τοποθετηθεί για το συμβάν, μίλησε μόνο για τη συνέχεια: «Το πάτωμα είχε ζημιά δεν μπορούσα να κινηθώ γρήγορα, έμεινα στον αγώνα μόνο για την περίπτωση που συμβεί κάτι περίεργο στους πρώτους». 

Βαθμοί για τον Albon 

Ο Ταϊλανδός οδηγός της Red Bull εκκίνησε 17ος λόγω ποινών και τερμάτισε 5ος στον πρώτο του αγώνα με την ομάδα. Τερμάτισε 5ος λόγω της τεράστιας διαφοράς δυναμικού ανάμεσα στις 3 κορυφαίες ομάδες και τις άλλες επτά, αλλά και χάρη στην εγκατάλειψη του Verstappen στην αρχή και του Νόρις με τη McLaren από μηχανικό πρόβλημα στο τέλος του αγώνα. Αξιοσημείωτο ότι βαθμολογήθηκε και ο Gasly (9ος) που υποβιβάστηκε στην Toro Rosso, δικαίως, δίνοντας τη θέση του στον Albon. 

Formula 1 δυο ταχυτήτων

Αποκαρδιωτική η διαφορά μεταξύ των 6 κορυφαίων μονοθεσίων και τον υπολοίπων 14. Διαφορά που μετριέται σε λεπτά. Κάτι πρέπει να γίνει επειγόντως γιατί αυτή η υστέρηση υποβαθμίζει το άθλημα. 

Δυστύχημα στην F2

Το Σάββατο έχασε τη ζωή του στην έξοδο της Eau Rouge ο Anthoine Hubert στον αγώνα της F2 μετά από σύγκρουση με τον Juan-Manuel Correa. Ο Leclerc αφιέρωσε τη νίκη του στον αδικοχαμένο συναθλητή του.

Επόμενος αγώνας, αυτή την Κυριακή 8/9 το Ιταλικό GP στο ναό της ταχύτητας, τη θρυλική Μόντσα. 

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
Send message via your Messenger App