Blog: From zero to hero - Πώς η McLaren επέστρεψε στις επιτυχίες;

Μετά από σκληρή μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η McLaren κατέκτησε την 3η θέση για πρώτη φορά μετά το μακρινό 2012.

Η φετινή χρονιά, αν και μικρότερη λόγω της πανδημίας, μας χάρισε δυνατές συγκινήσεις και μια από αυτές ήταν η μάχη για την 3η θέση στους κατασκευαστές, όπου αρκετές ομάδες του midfield φάνταζαν υποψήφιες για την κατάκτησή της.

Αυτές όμως που ξεχώρισαν ήταν κυρίως τρεις, ο λόγος για τις McLaren, Racing Point και Renault. Τελικώς η McLaren ήταν αυτή που πανηγύρισε, καθώς στον τελευταίο αγώνα άγγιξε τους 202 βαθμούς, 7 παραπάνω από την 4η Racing Point (195) και 21 από την Renault (181). Πώς όμως έφτασε η Βρετανική ομάδα σε αυτήν την επιτυχία; Τι ήταν αυτό που συντέλεσε στην επάνοδό της στην πρώτη 3αδα μετά από 8 χρόνια;

2017

H ομάδα της McLaren μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά έρχεται 9η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μια θέση πάνω από την Sauber. Είναι η τελευταία χρονιά που η Honda παρέχει κινητήρες στην McLaren, καθώς προς το τέλος της χρονιάς, πιο συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο, ανακοινώθηκε πως η Renault θα ξεκινήσει την συνεργασία της μαζί τους στον τομέα των μονάδων ισχύος.

Το 2017 κλείνει ολοκληρωτικά και βάζει ταφόπλακα στο κεφάλαιο Honda, που κακά τα ψέματα, αν και με τεράστιες βλέψεις και αξιώσεις στο ξεκίνημα, δεν απέδωσε ποτέ. Αν εξαιρέσουμε μια μικρή ανάκαμψη το 2016 που το σασσί βοήθησε αρκετά ώστε να βελτιωθεί η απόδοση στο midfield, ουσιαστική βελτίωση και ταχύτητα δεν υπήρξε ποτέ με τον Alonso να «καρφώνει» την ομάδα για αυτό με ατάκες που πλέον έχουν γίνει memes. Η ΜcLaren ήταν πλέον υπό την ηγεσία του Αμερικανού Zak Brown και το κυνήγι των χορηγών μόλις είχε ξεκινήσει, έτσι ώστε, χρηματικά, να βρεθεί λύση.

Για περισσότερα, μπορείτε να διαβάσετε κάποιες από τις σκέψεις μου τότε, Σεπτέμβριος 2017, σε ακόμα ένα blog μου.

Απολογισμός:

  • 9η θέση στους κατασκευαστές (30 βαθμοί)
  • Alonso 15ος (17 βαθμοί), Vandoorne 16ος (13 βαθμοί)
  • Καλύτερη συγκομιδή: Ουγγαρία (9 βαθμοί), Alonso 6ος (8 βαθμοί), Vandoorne 10ος (1 βαθμός)

2018

Από τον πρώτο κιόλας αγώνα του 2018 φάνηκε κάτι να αλλάζει. Η 5η θέση του Alonso στην Αυστραλία προμήνυε ανταγωνιστική σεζόν. Στους πρώτους 5 αγώνες υπήρξαν πάντα βαθμοί για τους Alonso και Vandoorne. Παρ’ όλα αυτά, η McLaren έμεινε αρκετά πίσω από τους ανταγωνιστές της μέσα στη σεζόν, καθώς είχε απόσταση να καλύψει στην εξέλιξη τού μονοθεσίου της. Υπήρξε σαφέστερη όμως βελτίωση από πλευράς race pace και ικανότητας στην βαθμολόγηση από την εποχή Honda. Alonso και Vandoorne αποχαιρετούν την F1 στο τέλος της σεζόν.

Απολογισμός:

  • 6η θέση στους κατασκευαστές (62 βαθμοί)
  • Alonso 11ος (50 βαθμοί), Vandoorne 16oς (12 βαθμοί)
  • Καλύτερη συγκομιδή: Αυστραλία (12 βαθμοί), Alonso 5ος (10 βαθμοί), Vandoorne 9ος (2 βαθμοί)

2019

Το 2019 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς και με νέο αίμα. Οδηγοί της ομάδας ήταν πλέον ο Carlos Sainz και ο Lando Norris. O πρώτος φαινόταν γρήγορος, εργατικός και φιλόδοξος και ο δεύτερος, ο νεαρός Βρετανός rookie και runner-up στο πρωτάθλημα της F2 έδειχνε δείγματα μεγάλου ταλέντου. Τα αποτελέσματα άργησαν λίγο να έρθουν καθώς υπήρξαν εγκαταλείψεις και ατυχίες κατά τους πρώτους αγώνες, αλλά όλα ήταν θέμα χρόνου. Η απόδοση ήταν εκεί, μπορούσε να το νιώσει κανείς, το ίδιο και οι οδηγοί.

Αυτό δεν άργησε να φανεί καθώς το μονοθέσιο συνέχιζε να «ξεδιπλώνεται» εντός της πίστας. Συνεχείς παρουσίες στους βαθμούς έκαναν τη McLaren να ξεχωρίσει στο midfield, με highlight το βάθρο του Carlos Sainz μετά από έναν χαοτικό αγώνα στην Βραζιλία. Η κατάκτηση της τρίτης θέσης του βάθρου έχοντας εκκινήσει 20ος είναι ένας άθλος όπως και να το δει κανείς. Σημείο-κλειδί για τον γράφων, αλλά και για τους περισσότερους, αναδείχθηκε η πρόσληψη του Γερμανού Andreas Seidl ως αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας.

Απολογισμός:

  • 4η θέση στους κατασκευαστές (145 βαθμοί)
  • Sainz 6ος (96 βαθμοἰ), Norris 11ος (49 βαθμοί)
  • Καλύτερη συγκομιδή: Βραζιλία (19 βαθμοί), Sainz 3ος (15 βαθμοί), Norris 8ος (4 βαθμοί)

2020

Φτάνοντας στην πιο πρόσφατη χρονιά, δεδομένης της επιτυχίας του 2019, ανάλογες ήταν και οι προσδοκίες για το 2020. Τρίτη χρονιά συνεργασίας με τη Renault στο κομμάτι των κινητήρων. Βάθρο για τον Norris στον πρώτο κιόλας αγώνα. Όσο προχωρούσε η σεζόν, η McLaren υστερούσε στις κατατακτήριες, αλλά ό,τι έχανε εκεί το έβρισκε σε ρυθμό αγώνα, αλλά και σε αξιοπιστία. Επίσης, οι δυο οδηγοί της φάνηκαν να είναι σταθεροί και με ελάχιστα λάθη έως και το τέλος. Ο ανταγωνισμός για την τρίτη θέση στους κατασκευαστές ήταν πολύ στενός με τις Renault και Racing Point.

Δύο βάθρα πάρθηκαν συνολικά από την ομάδα σε αυτή την χρονιά, καθώς ο Sainz ήρθε 2ος στη Monza πίσω από τον Pierre Gasly, σε ένα από τα highlights της σεζόν. Σε εκείνο τη σημείο η νίκη ήταν κοντά για πρώτη φορά μετά από το μακρινό 2012. Όπως και να έχει όμως, ήταν συγκινητικό να βλέπει κανείς μια τέτοια ανάκαμψη για μια ιστορική ομάδα της F1. Το μόνο που μένει να δούμε είναι τι μας επιφυλάσσει το 2021 για τη Βρετανική ομάδα, που κάνει πλέον (επι)-στροφή στη Γερμανική δύναμη της Mercedes στους κινητήρες, καθώς και την έλευση του Daniel Ricciardo.

Απολογισμός:

  • 3η θέση στους κατασκευαστές (202 βαθμοί)
  • Sainz 6ος (105 βαθμοί), Norris 9ος (97 βαθμοί)
  • Καλύτερη συγκομιδή: Ιταλία (30 βαθμοί), Sainz 2ος (18 βαθμοί), Norris 4ος (12 βαθμοί)

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles