Blog: Κανονισμοί F1 2021, βαδίζοντας προς κάτι καλύτερο

Σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού AMuS, μέρος των νέων κανονισμών της Formula 1 για το 2021 θα είναι ένα μικρότερο μεταξόνιο, το οποίο θα περιορίζεται στα 340 εκατοστά, ενώ η μέγιστη κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί στα 110 κιλά ανά ώρα, το οποίο μεταφράζεται σε ισχυρότερους και πιο… φασαριόζικους κινητήρες. Μετά την δημοσιοποίηση των κανονισμών για απλούστερα αεροδυναμικά βοηθήματα για το 2019, οι παραπάνω αλλαγές έρχονται να θίξουν φαίνεται και άλλα ζητήματα της υβριδικής εποχής.

Το πρώτο και πιο προφανές είναι οι αλλαγές στα των κινητήρων. Μετά την στροφή τους υβριδικούς, 1.6 λίτρων, V6 κινητήρες, ο ήχος έγινε πιο ήπιος και από πλευράς έντασης και από πλευράς χροιάς. Αυτό δεν άρεσε σε ένα σεβαστό μέρος του κοινού της Formula 1, συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντα, κάτι που οδήγησε σε μια πτώση της τηλεθέασης παγκοσμίως. Μπορεί οι υβριδικοί κινητήρες αυτοί να είναι ένα μικρό θαύμα της μηχανολογίας, προσφέροντας τρομερή αποδοτικότητα, ειδικά σε σύγκριση με τους V12, V10 ή ακόμα και τους V8 του παρελθόντος, αλλά υστερούν ως προς το θέαμα. Έτσι, οποιαδήποτε κίνηση γίνεται ώστε να ακούγονται τουλάχιστον με μεγαλύτερη ένταση είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη, ενώ η αύξηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ροής των καυσίμων σημαίνει ότι η ισχύς τους θα αυξηθεί και αυτή. Το ίδιο άρθρο κάνει λόγο για επίπεδα ισχύος άνω των 1000 αλόγων, αρκετά υψηλότερα από τα επίπεδα ισχύος των πιο πετυχημένων power units του φετινού grid.

Η μείωση του μεταξόνιου αναμένεται να έχει και αυτή θετικές επιδράσεις. Αρχικά τα μονοθέσια θα έχουν μικρότερο μήκος κατά περίπου 30 εκατοστά. Αυτό μπορεί να μην φαντάζει μεγάλο νούμερο, αλλά εάν σκεφτούμε πόσες φορές υπήρξε τρύπημα κάποιου ελαστικού μετά από σύγκρουση με την μπροστινή πτέρυγα ενός άλλου μονοθεσίου, η μείωση αυτή λαμβάνει κάποια υπόσταση, κάνοντας τις προσπεράσεις λίγο πιο εύκολες, χωροταξικά τουλάχιστον. Ταυτόχρονα, η μείωση της απόστασης μεταξύ μπροστινής και πίσω πτέρυγας θα επιτρέψει την χρήση απλούστερων αεροδυναμικών βοηθημάτων, καθώς η επιτάχυνση της ροής του αέρα προς την πίσω πτέρυγα θα είναι ευκολότερη. Καθώς τα πιο απλά αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν ήδη επιβεβαιωθεί για το 2019, η συνεχιζόμενη τάση για περαιτέρω απλούστευσή τους, όχι μόνο θα επιτρέψει στα μονοθέσια να αγωνίζονται κοντά το ένα στο άλλο χωρίς να επηρεάζεται εκείνο που ακολουθεί κάθε φορά, αλλά θα έχει και κάποια επίδραση στα έξοδα του εν λόγω τομέα, καθώς η ανάπτυξή τους δεν αναμένεται να κοστίζει όσο σήμερα.

Επακόλουθα, σύμφωνα και με κάποια renders τα οποία έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, οι οδηγοί θα βρίσκονται πιο κοντά στην μέση του μεταξονίου, παρά πιο κοντά στον μπροστινό άξονα όπως τώρα. Καθώς τα τελευταία χρόνια οι κανονισμοί προβλέπουν μια πιο μακρυά μύτη, η οποία περιέχει την δομή απορρόφησης ενέργειας κρούσης και βρίσκεται μπροστά από τα πετάλια, μια μείωση του συνολικού μήκους των μονοθεσίων θα επιφέρει αυτή την αλλαγή, η οποία θα επηρεάσει την συμπεριφορά τους σε σχέση με το σήμερα. Μπορεί να μην γνωρίζουμε τις ακριβείς λεπτομέρειες, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η προσέγγιση των διαφόρων ομάδων με βάση τα brake bias και τα έρματα που είχαν στο παρελθόν, αλλά και το βάρος το ίδιο του κάθε μονοθεσίου και του κάθε οδηγού.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν σχετικά με τις αλλαγές στους κανονισμούς, είτε αυτές είναι για το 2019, είτε για το 2021, είναι εμφανές ότι η Liberty Media και η FIA επεξεργάζονται το feedback από το κοινό της Formula 1 και προσπαθούν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να το ικανοποιήσουν. Ταυτόχρονα όμως καλούνται να κρατούν ευχαριστημένους τους κατασκευαστές που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, οι οποίοι προφανώς προσπαθούν να εξάγουν κάθε δυνατή πληροφορία η οποία μπορεί να τους βοηθήσει στην βελτίωση των αυτοκινήτων παραγωγής τους και άρα έχουν ουσιαστικό κέρδος από την χρήση των υβριδικών V6 ή και των ηλεκτροκινητήρων της Formula E. Έτσι, οι όποιες αλλαγές δεν είναι εύκολη υπόθεση, ούτε μπορούν να πραγματοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε, είναι ότι οι μεγάλες ομάδες θα παραμείνουν στο σπορ και ότι την ίδια στιγμή το θέαμα, με “καλό” ήχο ή όχι, θα επιστρέψει στα Σαββατοκύριακά μας.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Μηχανολόγος, gamer, κιθαρίστας και πολλά άλλα. Κόλλησε το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρός και πλέον η ασθένεια είναι ανίατη.