Blog: Ο Domenicali δεν βοήθησε την Ferrari, αλλά θα βοηθήσει την F1

Ο Stefano Domenicali θα είναι ο CEO της Formula 1 από το 2021. Ο Chace Carey αποχωρεί από την θέση αυτή μετά από τρία χρόνια υπηρεσίας, έχοντας εκσυγχρονίσει αρκετά την πεπαλαιωμένη Formula 1, η οποία ως «παιδί» του Bernie Ecclestone είχε ακόμα εν έτει 2017 πολλά στάσιμα νερά. Με το πρωτάθλημα να είναι πλέον συγχρονισμένο με τα σημερινά standards της ψηφιακής ενημέρωσης και διασκέδασης, η F1 αποσκοπεί στο να προσελκύσει περισσότερες ομάδες, όπως εξάλλου είναι εμφανές από το ruleset του 2021 και ο άνθρωπος για αυτή την δουλειά είναι ο Stefano Domenicali.

Ο 55χρονος Ιταλός διετέλεσε αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia Ferrari από το 2008 μέχρι και το 2014, έχοντας πρωτοενταχθεί στο δυναμικό της ευρύτερης εταιρίας το 1991. Το 2008 η ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τον Felipe Massa να χάνει το πρωτάθλημα των οδηγών στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος με δραματικό τρόπο από τον Lewis Hamilton. Οι επόμενες σεζόν ήταν εμφανώς χειρότερες, με το μονοθέσιο του Μαρανέλο να μην μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνα των Brawn, Red Bull και McLaren. Τελικά, παραιτήθηκε το 2014 μετά από μόλις τρεις αγώνες, καθώς η Ferrari δεν είχε καταφέρει να εκμεταλευτεί τις αλλαγές στους κανονισμούς και έφερε ξανά μέτρια αποτελέσματα (για την ιστορία αυτά είναι Alonso 4ος, 4ος, 9ος και Raikkonen 7ος, 12ος, 10ος σε Αυστραλία, Μαλαισία και Μπαχρέιν αντίστοιχα).

Ο Domenicali έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια. Δεν κατέχει τεχνικές γνώσεις, ενώ όταν προσλήφθηκε από την Ferrari το 1991, ξεκίνησε να δουλεύει στο τμήμα οικονομικών. Η θέση του επικεφαλής μιας ομάδας μηχανοκίνητου αθλητισμού όμως δεν απαιτεί τεχνικές γνώσεις. Είναι δουλειά διοικητικού επιπέδου. Θα ήταν μεγάλο ψέμα εάν λέγαμε ότι ο Domenicali ήταν ένας καλός επικεφαλής στις έξι και κάτι ψιλά σεζόν που πέρασε στο τιμόνι της Ferrari. Τα μονοθέσια είχαν εμφανείς αδυναμίες, ενώ η ομάδα δεν μπόρεσε να αντιληφθεί τα ίδια κενά στους κανονισμούς με την Brawn ή την Red Bull, το οποίο θα έπρεπε να οδηγήσει σε αναδιοργανώσεις ή και σε αλλαγή προσωπικού. Κάτι τέτοιο θα ήταν ευθύνη του Domenicali.

Παρά την μη επιτυχημένη θητεία του στην Ferrari, o Stefano Domenicali είχε αρκετά επιτυχημένα χρόνια αφότου αποχώρησε από το Μαρανέλο. Δούλεψε για την Audi μέχρι το 2016, όταν και προσλήφθηκε από την Lamborghini. Αποτέλεσμα? Ρεκόρ πωλήσεων το 2019 για το έτερο δέος της Ferrari όσον αφορά τα πολυτελή αυτοκίνητα παραγωγής, καθώς 8205 Ι.Χ. με σήμα τον ταύρο πωλήθηκαν ανα τον κόσμο, μια αύξηση πάνω από 40% σε σχέση με τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους.

Η ανάθεση του ρόλου αυτού στο συγκεκριμένο άτομο φυσικά δεν είναι τυχαία. Αποσκοπεί στο να κατευθύνει την Formula 1 σε ένα «ανοικτότερο» πλαίσιο, σε μια κατάσταση όπου τα οικονομικά και αγωνιστικά πλαίσια όχι μόνο θα επιτρέπουν, αλλά και θα προσεκλύουν νέες ομάδες. Τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί εμφανές ότι η Formula 1 δεν αποτελεί την πρώτη επιλογή μιας αυτοκινητοβιομηχανίας για την προώθησή της, ούτε και για την συλλογή δεδομένων και πληροφοριών που θα αναβαθμίσει την τεχνική της υπόσταση. Αυτό το προνόμιο το έχει η Formula E, καθώς η βιομηχανία στο σύνολό της κοιτά στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης και όχι στο παρόν του υβριδικού συστήματος. Η Formula 1 χρειάζεται άτομα όπως ο Domenicali, τα οποία έχουν γνώση στον πάντα εύκαιρο όρο του business administration, πόσον μάλλον άτομα που κατάφεραν εντυπωσιακά αποτελέσματα διοικώντας μια εταιρία η οποία τιμολογιακά απευθύνεται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού.

Η έλευση του Stefano Domenicali ολοκληρώνει την μετάβαση της Formula 1 του συντηρητισμού και της έλλειψης πίστης στις νέες τάσεις του Ecclestone, στην Formula 1 που είναι παντού και προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε να είναι βιώσιμη η διατήρησή της για όσα περισσότερα χρόνια γίνεται. Μπορεί ο Stefano να μην κατάφερε να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του Jean Todt στην Ferrari, αλλά έχει όλα τα εφόδια και τους συνεργάτες, όπως για παράδειγμα τον Ross Brawn (άλλος ένας πρώην εργαζόμενος της Ferrari), για να το καταφέρει όντας επικεφαλής της Formula 1.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles