Blog: «Όλα τριγύρω αλλάζουν, όλα τα ίδια μένουν»

Οι δύο πρώτοι αγώνες για το 2020 ολοκληρώθηκαν, δίνοντας μας μια εικόνα σχετικά με το τι θα ακολουθήσει στην συνέχεια του πρωταθλήματος, δηλαδή άλλο ένα διπλό πρωτάθλημα για την Mercedes.

Δεν υπάρχει διάθεση για απαισιοδοξία, μετά από τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, από την στιγμή που βρισκόμαστε ακόμα στο ξεκίνημα της σεζόν, παρ’ όλα αυτά τα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας θέτουν τις βάσεις για μια ακόμα επικράτηση των Γερμανών και του Lewis Hamilton. Είναι εμφανές πως όταν η εξέλιξη ενός GP δεν περιλαμβάνει συγκρούσεις, safety car και αστοχίες των πρωτοπόρων, τα αποτελέσματα είναι εύκολο να προβλεφθούν πριν καν την εκκίνηση. Στον προχθεσινό δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος ειδικά, ήταν τέτοια η υπεροχή του Βρετανού, που έδινε την εντύπωση ότι βρίσκεται σε άλλο αγώνα, σε σύγκριση με τους άλλους 19 συναθλητές του. Δεν απειλήθηκε σε καμία περίπτωση από κανέναν, πραγματοποιώντας “υγιεινό” περίπατο στο Spielberg.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής, μας έχει συνηθίσει σε επιβλητικές επικρατήσεις, μετά από αγώνες όπου βρέθηκε σε δυσμενή κατάσταση, όπως την περασμένη Κυριακή, άρα σε ακόμα μια περίπτωση επιβεβαιώθηκε ο κανόνας. Προηγήθηκε ένας αριστουργηματικός γύρος στις βροχερές κατατακτήριες του Σαββάτου, όπου βρέθηκε 1,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Max Verstappen, στέλνοντας το μήνυμα για το τι θα ακολουθούσε στον αγώνα. Πράγματι, δεν απειλήθηκε ουδέποτε, δίχως μάλιστα να φαίνεται πως πίεζε στο μέγιστο την W011. Ήταν και είναι υπαρκτό το θέμα της Mercedes με τους αισθητήρες και τα ζητήματα που δημιουργούσε στο κιβώτιο ταχυτήτων, ωστόσο δεν χρειάστηκε παραπάνω πίεση που ίσως να επέφερε κάποια βλάβη. Από την άλλη πλευρά ο Vallteri Bottas βρέθηκε δύο επίπεδα κάτω σε σύγκριση με την επίδοση του στον πρώτο αγώνα. Άνευρος και άοσμος ο Φινλανδός, δεν δείχνει ικανός να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, πέραν από κάποιες αναλαμπές. Ενδεικτικά, είδε δεύτερος την καρώ σημαία διότι τα ελαστικά του Verstappen ήταν σαφώς πιο ταλαιπωρημένα στο τελευταίο στάδιο του αγώνα, σε συνδυασμό με ένα ράγισμα στην εμπρός αεροτομή της RB16, άρα δεν συνάντησε ιδιαίτερη αντίσταση όταν πλέον βρέθηκε σε απόσταση βολής.

Από εκεί και πέρα η Red Bull επιβεβαίωσε ότι είναι η δεύτερη δύναμη του πρωταθλήματος, χωρίς να απειλείται από τους πίσω, ούτε όμως και να βρίσκεται σε κατάσταση διεκδίκησης τίτλων. Το οδηγικό ταλέντο του Max θα φέρει νίκη-νίκες φέτος, αλλά για παραπάνω προς το παρόν ούτε λόγος. Ο ίδιος ο Ολλανδός στις δηλώσεις του, επεσήμανε πως απλά δεν υπάρχει η απαιτούμενη ταχύτητα την δεδομένη χρονική στιγμή για να απειλήσουν τα “μαύρα βέλη” πλέον. Παράλληλα, ο Alex Albon έχει διαψεύσει όλους όσους θεωρούσαν παροδική την παρουσία του στο δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας. Ήταν εξαιρετικός και στους 2 αγώνες, η σύγκρουση του με τον Hamilton του στέρησε ένα δίκαιο βάθρο, ενώ και στο βρεγμένο οδήγησε σταθερά, με καθαρές γραμμές αποφεύγοντας τις υπερβολές. Μένει να δούμε πότε θα κατακτήσει το παρθενικό του podium, κάτι που φαίνεται πως θα πραγματωθεί στο άμεσο μέλλον.

H μεγάλη απογοήτευση της χρονιάς βέβαια είναι η Ferrari. Ο κατήφορος δεν δείχνει να έχει τελειωμό για την Scuderia, με τα δεδομένα και τα δείγματα γραφής, να μην αφήνουν περιθώρια για αισιοδοξία. Και αν η δεύτερη θέση της περασμένης βδομάδας, πιστώθηκε στην οδηγική υπομονή και το θάρρος του Charles Leclerc, άλλο τόσο του χρεώνεται ο καταστροφικός πρώτος γύρος και η διπλή εγκατάλειψη των κόκκινων προχθές . Αξίζει να σημειωθεί πως είναι η δεύτερη φορά που βλέπουμε τον Μονεγάσκο να εκκινεί από τις πίσω θέσεις, και να είναι ιδιαίτερα επιθετικός από το ξεκίνημα του αγώνα( βλέπε Μonaco 2019). Εχθές ειδικά το λάθος του στην δεύτερη στροφή, όπου φάνηκε να χάνει την ψυχραιμία του και μαζί το σημείο φρεναρίσματος, “καβαλώντας” τον Sebastian Vettel, ενέτεινε τον αρνητισμό εντός της ομάδας, και την κριτική από τους fans. Και ο Γερμανός από την δική του πλευρά, δείχνει αδιάφορος, περιμένοντας την λήξη της σεζόν για να εξιλεωθεί και να μελετήσει τις επόμενες κινήσεις του. Στον τομέα της εξέλιξης, ήδη οι Ιταλοί έφεραν εσπευσμένα κάποιες από τις αναβαθμίσεις που σχεδίαζαν να εφαρμόσουν από το Hungaroring και έπειτα, που δεν φάνηκαν να δουλεύουν στην πράξη. Για να μην είμαστε άδικοι αυτό ίσως οφείλεται στην μεταβολή των καιρικών συνθηκών, έβρεχε το Σάββατο και γενικότερα οι θερμοκρασίες ήταν πεσμένες σε σχέση με τον πρώτο αγώνα, εντούτοις τα κομμάτια του παζλ του φετινού τους μονοθέσιου, μοιάζουν ασύνδετα μεταξύ τους. Εκτός αυτού ο κινητήρας δεν διατηρεί προφανώς την περσινή του απόδοση, εντείνοντας τις φήμες για κάποιου είδους σιωπηλή τιμωρία από την FIA. Μένει να φανεί που θα οδηγηθεί η τρέχουσα κατάσταση, το βέβαιο είναι πως το 2021 θα φέρει ανακατατάξεις σε όλους τους τομείς, με το βλέμμα στην αλλαγή των κανονισμών του 2022 και στην θέληση να υπάρξουν ριζοσπαστικές αλλαγές. Αν μη τι άλλο είναι θλιβερό να βλέπεις τα κόκκινα αυτοκίνητα στη μάχη του midfield και όχι στη διεκδίκηση της νίκης.

Η ευχάριστη έκπληξη του 2020 από την άλλη είναι αναμφισβήτητα η McLaren. Οι Βρετανοί κατάφεραν λίγες μέρες πριν την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη οικονομική ρευστότητα ώστε να καλύψουν αφενός τις υποχρεώσεις τους, αφετέρου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και τα επόμενα χρόνια. Για να είμαστε ακριβείς, δεν τέθηκε σοβαρός κίνδυνος, αν αναλογιστούμε ότι το fund που ελέγχει την βασιλική τράπεζα του Κατάρ, κατέχει το 30% των μετοχών του McLaren Group. Στο αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι, ο Lando Norris ήταν απολαυστικός, μακράν του δεύτερου πήρε τα περισσότερα από το μονοθέσιο του, επιτέθηκε ακριβώς τις στιγμές που έπρεπε, και απέδειξε το αστείρευτο οδηγικό του ταλέντο. Ο Carlos Sainz ήταν και αυτός με την σειρά του εξαιρετικός, και μένει το ερώτημα τι θα είχε συμβεί εάν η ομάδα του δεν καθυστερούσε κατά το pit stop του. Παρά το ότι σε καθαρό ρυθμό υπολείπεται των άμεσων ανταγωνιστών της, η Βρετανική ομάδα μετουσιώνει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, στοιχείο εξέχουσας σημασίας σε ένα πρωτάθλημα 10-15 αγώνων.

Από εκεί και έπειτα η Racing Point έχει τον τίτλο της πλέον πολυσυζητημένης ομάδας για φέτος. Οι εξόφθαλμες ομοιότητες με την περσινή Mercedes, δημιούργησαν αντιδράσεις από την πλειονότητα των ομάδων, και από τους θεατές ταυτόχρονα. Πρέπει να σημειωθεί το εξής, αν και εφόσον μια αντιγραφή γίνεται μέσα στο πλαίσιο των κανονισμών, δεν προκύπτει λόγος για αντιδράσεις, πόσο μάλλον για ποινές και τιμωρίες. Η Renault σήκωσε πρώτη το γάντι, με την επίσημη καταγγελία της στους αγωνοδίκες, σχετικά με τους αεραγωγούς των φρένων της RP20, μιας και το συγκεκριμένο κομμάτι ανήκει σε εκείνα που μια ομάδα υποχρεούται να κατασκευάζει η ίδια και όχι να βασίζεται στην νόρμα κάποιου άλλου κατασκευαστή. Η FIA έκανε δεκτό σε αρχικό επίπεδο το αίτημα των Γάλλων, και ειδικό κλιμάκιο θα προχωρήσει σε περαιτέρω έρευνες. Ανάλογα τα αποτελέσματα του Ουγγρικού GP, δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη, αν δούμε και άλλες ομάδες να προστίθενται στην πλευρά των κατηγόρων, εντείνοντας την πίεση που ασκείται στην ομάδα του Lawrence Stroll. Σε καθαρό ρυθμό αγώνα, οι Perez και Stroll είναι ξεκάθαρα γρήγοροι, και σε ορισμένες στιγμές κινούνται πιο γρήγορα από όλους. Βέβαια όταν οι συνθήκες δυσκόλεψαν το Σάββατο, τα 2 ροζ αυτοκίνητα “εξαφανίστηκαν”, και την Κυριακή ο Sergio Perez παρά την απίθανη εμφάνιση που πραγματοποίησε, σε στεγνό οδόστρωμα, έχυσε την καρδάρα με το γάλα χτυπώντας με τον Albon λίγο πριν το τέλος. Προξένησε αρνητικές εντυπώσεις το ότι ο Μεξικανός δεν μπόρεσε να μετουσιώσει την υπεροχή του, μένοντας πίσω από τον Βρετανο-Ταυλανδό, αν και είχε ξεκάθαρο πλεονέκτημα ρυθμού και ελαστικών. Προκύπτουν λοιπόν δύο βασικά ερωτήματα, ποια θα είναι η εξέλιξη του μονοθέσιου της ομάδας, αν βρεθεί παράτυπη και υποχρεωθεί σε αλλαγές και δεύτερον η μετονομασία σε Aston Martin από του χρόνου και έπειτα, θα την βρει με νέο οδηγικό δίδυμο; Οι ιθύνοντες διατυμπανίζουν μέσω των δηλώσεων τους ότι αναμένουν πολλά περισσότερα από το 2021 και μετά, και παρ’ ότι ο Lance Stroll δείχνει αμετακίνητος, η ασυνέπεια του Perez και η εξαφάνιση του όταν “σφίγγουν τα γάλατα” ίσως παίξουν καθοριστικό ρόλο στην απομάκρυνση του και την αναζήτηση ενός οδηγού που θα βοηθήσει στο βήμα παραπάνω.

Ακολούθως, Renault και Alpha Tauri βρίσκονται πολύ κοντά σε όλα τα επίπεδα. Στην Γαλλική ομάδα έχει κοστίσει μέχρι ώρας η εγκατάλειψη του Ricciardo στην πρεμιέρα και του Ocon προχθές, στην μάχη για την διεκδίκηση της τέταρτης θέσης στους κατασκευαστές. Ο Αυστραλός ωστόσο ρέφαρε κάνοντας οδηγώντας άρτια, και επωφελούμενος από τη χρήση της μέσης γόμας στην εκκίνηση, που του έδωσε την δυνατότητα να παραμείνει για περισσότερους γύρους εντός της πίστας. πριν την δική του αλλαγή ελαστικών. H R.S 20 φάνηκε πιο γρήγορη με τις άλλες γόμες ελαστικών, παρά με την μαλακή, κάτι που έγκειται κατά πάσα πιθανότητα στην διαφοροποίηση των συνθηκών, όπως προαναφέρθηκε. Ο Esteban Ocon, στην επιστροφή του μετά από 2 σχεδόν χρόνια, ήταν πραγματικά καλός στην βροχή του Σαββάτου, αλλά στο στεγνό ψάχνει ακόμα να βρει τα πατήματα του και υπολείπεται καταφανώς του teammate του. Η έλευση του Fernando Alonso το 2021 θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τις απαιτήσεις, και η ομάδα του Enstone δεν θα αντέξει άλλο ένα βήμα πίσω σε σχέση με τα όσα αναμένονται από εκείνους. Η Alpha Tauri κινείται με βάση τα στάνταρ που περίμεναν όλοι, δηλαδή εντός της μάχης για τους βαθμούς και την απομάκρυνση της από το lower midfield. Οι Gasly και Kvyat έχουν ωριμάσει ακόμα περισσότερο στην οδήγηση τους, και είναι έτοιμοι να εκμεταλλευτούν τυχόν ολισθήματα των μπροστινών τους, ώστε να μαζέψουν πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα της Faenza.

Τέλος στο πίσω μέρος του grid έχουμε τις Alfa Romeo, Haas και Williams. Παρά το ότι η ομάδα του Grove έχει βελτιωθεί, μοιάζει ότι οι άλλες δύο ομάδες έχουν χάσει την δυναμική τους, παρά τους έχουν πλησιάσει οι Βρετανοί. Οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα από κάθε άλλο, και το αυτοκίνητο τους είναι το πιο αργό όταν πρόκειται για τις κατατακτήριες δοκιμές. Στον αγώνα η κατάσταση είναι ελαφρώς καλύτερη, όχι όμως σε βαθμό τέτοιο που θα επιτρέψει το κάτι παραπάνω για τους Magnussen και Grosjean. Σε παρεμφερή θέση είναι και η Alfa με τους οδηγούς της να τονίζουν πως χρειάζονται άμεσα μετατροπές, ειδάλλως η χρονιά θα εξελιχθεί άσχημα. Κοινός παρανομαστής για τις δύο ομάδες είναι πρώτον η χρήση του κινητήρα της Ferrari που φαίνεται να υστερεί, παρά το ότι ο Raikkonen ήταν ο ταχύτερος στο speed trap την Παρασκευή στα ελεύθερα, και επίσης οι συνέπειες της κρίσης που προέκυψε λόγω της πανδημίας, δηλαδή απώλεια προσωπικού, και διστακτικότητα ως προς τα χρήματα που ξοδεύονται στις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Στην ίδια μοίρα και η Willams, αν και πηγές από το εσωτερικό της επισημάνουν ότι βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ομάδας, με επενδυτή-επενδυτές μεγάλου βεληνεκούς, που θα ξαναβάλουν την ιστορική ομάδα πίσω στο κυνήγι των επιτυχιών. Θα είναι μια ευτυχής κατάληξη, και θα μάθουμε στο εγγύς μέλλον περισσότερες λεπτομέρειες επί του ζητήματος. Oι Russell και Latifi σε συγκεκριμένους τομείς ήταν πολύ καλοί, ο Βρετανός προκρίθηκε στο q2 υπό αντίξοες συνθήκες, δύο έτη μετά την τελευταία φορά που επετεύχθη κάτι τέτοιο από την Williams, μένει να δούμε αν θα μπορέσουν να επιτύχουν κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο σε επίπεδο αποτελεσματικότητας και συνέπειας.

Οι ομάδες βρίσκονται ήδη στην Ουγγαρία, όπου το ερχόμενο τριήμερο θα παρακολουθήσουμε τον τρίτο αγώνα της χρονιάς. Είναι η μόνη περίπτωση όπου τα δεδομένα που αναφέρθηκαν, έχουν ισχυρή πιθανότητα να διαψευστούν. Το Hungaroring διαφέρει απ΄όλα τα υπόλοιπα σιρκουί που βρίσκονται στο υπό διαμόρφωση φετινό καλεντάρι, επομένως με μεγάλη προσμονή περιμένουμε ανατροπές και εκπλήξεις. Είναι αδήριτη η ανάγκη για κάτι τέτοιο, αν υποθέσουμε ότι είναι προδιαγεγραμμένη η κατάληξη του φετινού πρωταθλήματος. Όλα τριγύρω αλλάζουν, όλα τα ίδια μένουν λοιπόν προς το παρόν, η αλλαγή εντούτοις βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ. Ας κάνουμε λίγη υπομονή λοιπόν….

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles