Blog: Ο «ριγμένος» Perez και οι δύο ταχύτητες της Aston

Μέσα σε ένα διάστημα δώδεκα ωρών, ο Sergio Perez βρέθηκε χωρίς ομάδα στο τέλος της σεζόν και ο Sebastian Vettel ανακοινώθηκε από την Aston Martin για το 2021. Η έλευση του Γερμανού στην ομάδα του Silverstone είχε φημολογηθεί εδώ και μήνες, σχεδόν αμέσως μετά την ανακοίνωση ότι η Ferrari δεν τον υπολόγιζε για το 2021. Το πως επισημοποιήθηκε όμως και σε βάρος ποιου λένε πολλά για την προσέγγιση της Aston Martin, η οποία όμως έχει μια εμφανή δεύτερη ταχύτητα.

Ο Sergio Perez πέρασε επτά σεζόν οδηγώντας για την ομάδα, κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση το 2014, όταν εκείνη έφερε ακόμα το όνομα “Force India”, μετά από σύντομες θητείες στην Sauber και την McLaren. Η συνεργασία με την ομάδα που προέκυψε από την Jordan χαρακτηρίζεται ως επιτυχημένη, καθώς παρά το μικρότερο budget σε σχέση με τα μεγαθήρια της Formula 1, η ομάδα πήρε αποτελέσματα. Ο Perez μετρά πέντε βάθρα με αυτή, σε μια υβριδική εποχή στην οποία μόλις εννέα οδηγοί (Hamilton, Roseberg, Bottas, Vettel, Leclerc, Raikkonen, Verstappen, Ricciardo και Gasly) έχουν ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του podium. Ο Μεξικανός παρέμεινε στην ομάδα διότι δεν ήταν επιρρεπής σε λάθη και μπορούσε να διατηρεί τα ελαστικά. Παράλληλα και ενδεχομένως πιο σημαντικά όμως, είχε την υποστήριξη μεγάλων χορηγών, κάτι που η Force India/Racing Point εκτιμούσε ιδιαιτέρως, δεδομένης της διαφοράς της από τις μεγαλύτερες ομάδες όσον αφορά τους χρηματικούς πόρους.

Μετά την αγορά μεγάλου μέρους της κατασκευάστριας πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin από τον Lawrence Stroll, ο Καναδός… άρχοντας της μόδας ενορχήστρωσε την μετονομασία της Racing Point σε Aston Martin F1 Team, καθώς το 2018 αγόρασε την Force India, η οποία είχε ουσιαστικά πτωχεύσει και την μετονόμασε σε Racing Point. Ο ρόλος του Perez ήταν μάλιστα κρίσιμης σημασίας για την αποτροπή ολικής καταστροφής της Force India, καθώς με δικές του ενέργειες ξεκίνησε η διαδικασία εύρεσης επενδυτών, προκειμένου να μην φαληρήσει πραγματικά η ομάδα.

Έχοντας τα παραπάνω κατα νου, είναι εύκολα αντιληπτή η σημασία του Sergio Perez για την Force India/Racing Point, καθώς όχι μόνο ήταν αξιοπρεπής μέσα στην πίστα, αλλά και η χρηματική του συνεισφορά βοήθησε την ομάδα να διατηρηθεί αρκετά, ώστε να αγοραστεί μετέπειτα από τον Stroll. Με το όνομα της Aston Martin πλέον, είναι εμφανές ότι το πρόβλημα εσόδων αποτελεί παρελθόν και έτσι η ομάδα μπορεί να θεωρείται εξασφαλισμένη, τουλάχιστον για το προσεχές μέλλον.

Έτσι, ο Sergio Perez έχει κάθε δικαίωμα να νοιώθει «ριγμένος», όπως βέβαια και άλλοι οδηγοί έχουν υπάρξει «θύματα» συμφωνιών και συμβολαίων των ομάδων τους με άλλους οδηγούς ή/και εταιρείες. Προσέφερε ποιοτική οδήγηση και έσοδα στην ομάδα για το μεγαλύτερο μέρος των επτά σεζόν αυτών, αλλά τελικά είδε το συμβόλαιό του με την Racing Point/Aston Martin να εξαγοράζεται – έληγε το 2022, για χάρη του Sebastian Vettel.

Ας είμαστε ρεαλιστές. Ο Γερμανός είναι καλύτερος οδηγός από τον Μεξικανό. Εάν κριτήριο επιλογής ήταν μόνο οι επιδόσεις, προφανώς ο Sebastian Vettel θα ήταν η πρώτη επιλογή μεταξύ των δυο σε κάθε περίπτωση. Αυτή η λογική ταιριάζει με την Aston Martin. Θέλει να πάρει έναν καλύτερο οδηγό από αυτόν που έχει τώρα, καθώς τα επιπλέον έσοδα που θα έφερνε ο Perez λόγω των χορηγών του είναι πλέον μικρής σημασίας. Έτσι, η αλλαγή του Perez με έναν οδηγό ο οποίος, φαινομενικά τουλάχιστον, είναι καλύτερος, είναι μια παρα πολύ λογική κίνηση για μια ομάδα με μεγάλο προϋπολογισμό που στοχεύει να είναι ανταγωνιστική. Υπάρχει και κάτι άλλο όμως.

Ο έταιρος οδηγός της Aston Martin θα είναι ο Lance Stroll, γιος του Lawrence. O Stroll δεν είναι ο pay driver που η Formula 1 είχε συνηθίσει την δεκαετία του ’80 και του ’90. Το 2010 μπήκε στην Ferrari Driver Academy, ενώ κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2016 στην Formula 3 Euro, όντας ουσιαστικά ασταμάτητος. Στην Williams, μια θέση που και εκείνη έλαβε λόγω της οικονομικής συνεισφοράς του πατέρα του και στην Racing Point δεν εξέπληξε, αλλά ούτε έγινε πηγή γέλιου. Παρόλα αυτά παραμένει pay driver και υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές εκεί έξω, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Perez, η υστέρηση βαθμών του οποίου έναντι του Καναδού φέτος είναι αποτέλεσμα συγκυριών.

Μια ομάδα που φέρει το branding μιας παγκοσμίου φήμης κατασκευάστριας δεν θα έπρεπε να έχει pay drivers, αλλά απλά τους καλύτερους οδηγούς που μπορεί να πληρώσει. Με την υπογραφή του Vettel, η Aston Martin κυνηγά ακριβώς αυτό, τον καλύτερο διαθέσιμο οδηγό. Ταυτόχρονα όμως «κουβαλά» τον Stroll, ο οποίος αν και δεν ντροπιάζει, δεν αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή, η οποία στην προκειμένη θα ήταν η διατήρηση του Sergio Perez ή η υπογραφή του Nico Hulkenberg.

Το 2021 θα αποτελέσει μια καλή ευκαιρία για την Aston Martin να βρει τα πατήματά της, καθώς θα είναι η τελευταία σεζόν με το τρέχον ruleset, αφού από το 2022 μεταφερόμαστε στην νέα εποχή του ground effect. Η πρόωρη απομάκρυνση του Perez για χάρη του Vettel είναι μια ψυχρή, αλλά δικαιολογημένη κίνηση για μια ομάδα με «βαρύ» όνομα που έχει πολλά να αποδείξει. Από την άλλη όμως η διατήρηση του Stroll λόγω του πατέρα του αποτελεί μια τελείως αντιδιαμετρική αντίθεση, η οποία σίγουρα μπερδεύει όσους παρατηρούν τα τεκτενόμενα, αλλά κυρίως θα περιορίσει τις δυνατότητες της ομάδας.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles