Blog: Σταματήστε επιτέλους την γκρίνια για την σειρά εκκίνησης

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει πάρα πολλά παράπονα από τους οδηγούς για την σειρά εκκίνησης, και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, με τους Sebastien Ogier και Thierry Neuville να συνεχίζουν την… γκρίνια.

Το θέμα της σειράς εκκίνησης απασχολούσε σχεδόν από πάντα τους οδηγούς, αφού κάποιοι ήταν ευνοημένοι από αυτήν, κι άλλοι όχι. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι ενστάσεις για το εν λόγω ζήτημα γίνονται όλο και πιο συχνές, κυρίως από τους οδηγούς που βρίσκονται ψηλά στην βαθμολογία.

Έντομα παράπονα για τον κανονισμό της σειρά εκκίνησης έχει κάνει ο Sebastien Ogier, που είχε δίκιο σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ο Γάλλος, στα τέσσερα χρόνια συνεργασίας του με την Vοlkswagen, ήταν αναγκασμένος να «καθαρίζει» τις ειδικές τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα, κάνοντας τις νίκες του αρκετά δύσκολες. Με την υποστήριξη του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας, Jost Capito, προσπάθησαν να αλλάξουν αυτόν τον κανονισμό που ήταν αρκετά σκληρός. Αυτός ο κανονισμός αποφασίστηκε να αλλάξει για το 2017, με τους οδηγούς να ξεκινούν με την σειρά της βαθμολογίας μόνο την πρώτη μέρα του αγώνα.

Μετά την πρώτη αλλαγή των κανονισμών, που ήθελαν τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας να εκκινεί πρώτος μόνο την πρώτη μέρα, η πλευρά του Ogier ζητούσε να αποφασίζεται η σειρά εκκίνησης μέσω κατατακτήριας ειδικής, όπως γίνεται τώρα στο ERC, και πιο παλιά στο WRC. Για το καλό του σπορ αυτό δεν πέρασε ποτέ. Και ιδού το γιατί.

Στις σεζόν που ο Ogier έκανε αυτά τα παράπονα και τις δηλώσεις για την σειρά εκκίνησης ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, αφού δεν είχε άμεσο ανταγωνιστική στην τετραετία του στην Vοlkswagen. Αν η FIA του έκανε το «χατήρι» και επανερχόταν η κατατακτήρια ειδική, οι αγώνες θα γίνονταν ακόμα πιο βαρετοί, αφού το απόλυτο φαβορί θα εκκινούσε από πολύ ευνοϊκή θέση, και θα «καθάριζε» πολύ πιο εύκολα τον αγώνα.

Η σειρά εκκίνησης που έχουμε τώρα είναι η ιδανικότερη που θα μπορούσε να έχει το πρωτάθλημα, αφού δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς που είναι χαμηλά στην βαθμολογία να έχουν ένα προβάδισμα την πρώτη μέρα, περιπλέκοντας τα πράγματα τόσο στην κατάταξη όσο και στην βαθμολογία. Αυτό είναι  που έχει κάνει το πρωτάθλημα τα δύο τελευταία χρόνια άκρως ανταγωνιστικό.

Σήμερα, τα παράπονα συνεχίζονται, όχι μόνο από τον Ogier, αλλά κι από τον Thierry Neuville, που αντιτάχθηκαν στην ευνοϊκή θέση εκκίνησης που έχουν οι guest οδηγοί, και συγκεκριμένα ο Sebastien Loeb.

«Είναι ενοχλητικό να βλέπεις οδηγούς να έρχονται για μερικούς αγώνες όπου ξέρουν ότι θα έχουν μεγάλο πλεονέκτημα και να μας βάζουν στο περιθώριο,» δήλωσε μεταξύ άλλων ο 6κις πρωταθλητής. «Δεν θέλω να είμαι σε αυτή την κατάσταση.

«Δεν τα λέω καταδεικνύοντας αυτόν [Loeb], αλλά αυτός είναι ο καλύτερος από τους guest οδηγούς. Δεν νομίζω ότι είναι φυσιολογικό να δίνεις μία τόσο ευνοϊκή θέση σε έναν τέτοιο guest οδηγό.»

Τις δηλώσεις του Ogier ήρθε και υποστηρίξει και ο Neuville, ο οποίος με την σειρά του τόνισε: «Είναι γελοίο: παλεύουμε για το πρωτάθλημα, και δείχνουμε χαζοί όταν οδηγούμε τόσο γρήγορα, αλλά καθαρίζουμε τον δρόμο συνέχεια. Ας τους βάλουμε μπροστά για να κάνουν αυτοί την δουλειά.»

Αυτό που πρέπει να θυμίσουμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί guest οδηγοί στο επίπεδο του Sebastien Loeb. Δηλαδή, ο Khalid Al Qassimi ή ο Ιορδάνης Σερδερίδης που συμμετείχαν φέτος, δεν μπορούσαν σε καμία περίπτωση να ακολουθήσουν τον ρυθμό των κορυφαίων οδηγών, ανεξαρτήτως της θέση στην οποία εκκινούσαν.

Στο Rally Αυστραλίας, ο Σερδερίδης ήταν πρώτος στον δρόμο το Σάββατο και την Κυριακή, αλλά αυτό δεν έδωσε κανένα απολύτως πλεονέκτημα στον Thierry Neuvile που εκκινούσε πίσω του. Αυτό έγινε γιατί ο Έλληνας οδηγός με το Fiesta WRC δεν μπορούσε να κινηθεί με τις γραμμές και την ταχύτητα των οδηγών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, και αυτό είναι απόλυτα λογικό.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

Έτσι δεν θα ήταν σώφρον να αποφασιζόταν να ακολουθηθεί αυτή η πρόταση, η οποία θα απέτρεπε τους ιδιώτες ή οδηγούς κάποια μικρότερης κατηγορίας να κάνουν μία ή και περισσότερες εμφανίσεις με WRC αυτοκίνητο.

Το κόστος συμμετοχής ενός ιδιώτη με WRC θα είναι δυσανάλογο της εμπειρίας και ενός καλού αποτελέσματος, και κατά συνέπειας προβολής του ιδιώτη, κάνοντας ασύμφορη την συμμετοχή του σε κάποιον αγώνα.

Ένας άλλος παράγοντας που δεν σκέφτηκαν οι δύο οδηγοί είναι οι θεατές που βλέπουν τον αγώνα από το σπίτι τους. Το να βλέπεις τους «αργούς» ιδιώτες για αρκετές ειδικές να εκκινούν πρώτοι στον δρόμο προκαλεί μία αίσθηση βαρεμάρας στον τηλεθεατή που θέλει να δει τους κορυφαίους οδηγούς να οδηγούν στο όριο τα αυτοκίνητά τους. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί με τον τωρινό κανονισμό της σειράς εκκίνησης.

‘Guest’ οδηγοί όπως ο Sebastien Loeb δίνουν κύρος στο πρωτάθλημα, προσελκύοντας ακόμα περισσότερο κοινό, κάνοντας το πρωτάθλημα ακόμα πιο «περίεργο» αφού μπορούν να κόψουν βαθμούς από τους διεκδικητές του τίτλου, κάνοντας ακόμα πιο ενδιαφέρον το άθλημα που αγαπάμε.

Η αλλαγή στον κανονισμό της σειρά εκκίνησης που ζητούν οι οδηγοί τελικά δεν θα έχει συμφέρον για κανέναν, ούτε για τους ίδιους αλλά ούτε και για τους θεατές, οπότε θα ήταν καλύτερο για όλους να σταματήσουν τα παράπονα για τον κανονισμό αυτό.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.