Η Brabham Automotive ιδρύθηκε το 2018, από τον επιτυχημένο Αυστραλό οδηγό αγώνων και γιο του πρωταθλητή της F1 Jack Brabham, David Brabham, στο Winchester του Ηνωμένου Βασιλείου. Και το πρώτο δημιούργημα αυτής, είναι το BT62.

Το ΒΤ62 είναι ένα κεντρομήχανο track day αυτοκίνητο, το οποίο η Brabham θα κατασκευάσει μόλις 70 φορές, ως φόρο τιμής στα 70 χρόνια ύπαρξης της αντίστοιχης αγωνιστικής ομάδας. Το ΒΤ62 έχει τοποθετημένο στο κέντρο, έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα, χωρητικότητας 5,4 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από τη Ford. Ωστόσο, ο κινητήρας έχει υποστεί έναν εκτενή αριθμό μετατροπών από την εταιρεία, και η συνολική του απόδοση αγγίζει τους 700 ίππους (στις 7400 σ.α.λ.) και η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 667 Nm (στις 6200 σ.α.λ.), δίνοντας στο αυτοκίνητο μία αναλογία 653 ίππων ανά τόνο. Η μετάδοση γίνεται στο πίσω άξονα, μέσω ενός Holinger sequential-shift αγωνιστικού κιβωτίου ταχυτήτων, 6 σχέσεων, το οποίο ο οδηγός χειρίζεται από τα paddles στο τιμόνι. Τα φρένα του, είναι 6πίστονα carbon-to-carbon, δηλαδή carbon δισκόπλακες και carbon τακάκια, με όλες τις δαγκάνες να είναι 6 πιστονιών.

Το σασί του είναι τεχνολογίας ‘tubular metallic architecture’, όπως την ονομάζει η Brabham, ενώ όλα τα panel του είναι από ανθρακόνημα, με αυτά των wheel housing να είναι από carbon-kevlar, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα dry weight στα 972 κιλά. Ως επιλογή, παρέχεται ένα full fixed aero package, με εμπρός splitter, πίσω diffuser και μία σταθερή αεροτομή, με όλα τα εξαρτήματα να είναι κατασκευασμένα από carbon και παρέχουν ένα συνολικό φορτίο downforce, που ανέρχεται στα 1200 κιλά. Στην ανάρτηση χρησιμοποιούν double wishbone setup εμπρός και πίσω, με four-way pushrod actuated ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Öhlins και ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους. Στο ΒΤ62, τοποθετούνται μονομπούλονες ζάντες 18 ινστών, με full slick ελαστικά της Michelin.

 

Το εσωτερικό είναι πολύ λιτό, με μόνο τα απολύτως απαραίτητα, μιας και πρόκειται για track day car. Τοποθετούνται FIA-spec carbon fibre seat shells με ελάχιστο bolstering padding, πλήρως ντυμένα σε Αlcantara όπως και όλο το εσωτερικό. Οι πόρτες έχουν δερμάτινα λουράκια για το άνοιξε – κλείσε, το ταμπλό είναι πλήρως από carbon και έχει μπροστά από τον οδηγό, μία 12 ιντσών LCD οθόνη, οι οποία εκτελεί πέρα από τη λειτουργία του ταμπλό και τη δουλειά του πίσω καθρέφτη, ο οποίος είναι μία εικόνα από κάμερα, στο δεξί μέρος της οθόνης, λόγω των slats που υπάρχουν στο πίσω καπό. Επίσης, το τιμόνι είναι αγωνιστικού σχεδιασμού, και αυτό πλήρως από carbon, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει και ένας μικρός ελαφρού τύπου πυροσβεστήρας.

Η Brabham σκοπεύει να κατασκευάσει 70 αντίτυπα, φόρο τιμής στον ιδρυτή της Sir Jack Brabham, οποίος ξεκίνησε την καριέρα του με την Brabham στην Αυστραλία, το 1948. Τα πρώτα 35 αντίτυπα, θα είναι με σειρά αύξοντος αριθμού πλαισίου στα livery των 35 αγωνιστικών της εταιρείας που κέρδισαν το αντίστοιχο πρωτάθλημα, ενώ τα υπόλοιπα θα κατασκευαστούν σύμφωνα με την επιθυμία του εκάστοτε πελάτη. Η τιμή αγοράς του ανέρχεται στα 1,4 εκατομμύρια δολάρια περίπου, ποσό που περιλαμβάνει και το Brabham driver development programme, μέσο του οποίου κάθε αγοραστής θα έχει ατομικό coaching και εκπαίδευση σε πίστα, προκειμένου να μπορέσει να αξιοποιήσει στο έπακρο της δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Η συναρμολόγηση των αυτοκινήτων γίνεται στο τμήμα της εταιρείας στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας, ενώ μέσω του τμήματος στην Αγγλία, δίνεται και λόγω χαμηλού όγκου παραγωγής, η δυνατότητα το αυτοκίνητο να γίνει road legal, με τους πελάτες να το αποστέλλουν μία φορά το χρόνο στην Αγγλία, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης.

Όπως επισημαίνει και η ίδια η εταιρεία, το ΒΤ62, κατασκευάστηκε για εκείνους που θέλουν να πιέσουν τον εαυτό τους στα όρια, να γίνουν καλύτεροι σαν οδηγοί και να απολαύσουν την οδήγηση στην πιο ωμή της μορφή. Τα ηλεκτρονικά και όλο το αυτοκίνητο δεν δουλεύουν για τον οδηγό, αλλά μαζί με τον οδηγό. Όλη η εκτενής δουλειά της εταιρείας φάνηκε στη προσπάθεια που έκανε στο Mount Panorama Circuit, στο Bathurst της Αυστραλίας, όπου το ΒΤ62 έκανε τον νέο χρόνο – ρεκόρ στο 1:58,69, περνώντας αυτόν του Christopher Mies με το Audi R8 Ultra, στο 1:59,29. Φαίνεται πως το ΒΤ62 είναι μία πολύ αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ήδη έχει αρχίσει να αποδεικνύει πως δεν είναι εντυπωσιακή μόνο στα χαρτιά, αλλά και στη πράξη και σίγουρα πρόκειται για μία α λα παλαιά, αναλογική κατασκευή, που στοχεύει στη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση και στη βελτίωση του οδηγού. Ελπίζουμε και οι 70 τυχεροί κάτοχοι, να το αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούν.

Το βίντεο του ρεκόρ:

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles