Checking The Pacenotes - Season 3 - Rally Σαρδηνίας

Στο Rally Σαρδηνίας είδαμε μία από τις μεγαλύτερες μάχες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο WRC, με τους Thierry Neuville και Sebastien Ogier να απέχουν μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου. Το Checking The Pacenotes είναι εδώ για να σχολιάσει τις επιδόσεις οδηγών και ομάδων.

Thierry Neuville: Βαθμολογία 10/10

Ο Βέλγος θεωρητικά πήγαινε με τον μειονέκτημα στο Rally Σαρδηνίας, αφού θα εκκινούσε πρώτος την Παρασκευή. Η βροχή που άρχισε να πέφτει από την Πέμπτη το πρωί τον ευνόησε αρκετά, αφού το μειονέκτημα του μετατράπηκε σε πλεονέκτημα. Την Παρασκευή ξεκίνησε δυνατά, αφού ήταν μπροστά από τον Ogier, αλλά στο τέλος της μέρας βρέθηκε πίσω του. Από την πρώτη ειδική του Σαββάτου ξεκίνησε την επίθεση του, και μέχρι τα μισά της μέρας είχε πλησιάσει απειλητικά τον Γάλλο, παρά το κλατάρισμα που είχε. Έτσι, μπήκαν στην τελευταία μέρα με μόλις 3.9 δευτερόλεπτα ανάμεσα τους. Και οι δύο κινήθηκαν στο όριο, με τον οδηγό της Hyundai να έχει -έστω και για λίγα δέκατα- το πάνω χέρι. Πριν την PowerStage, η διαφορά του ήταν 0.8 δλ., κι ο ίδιος κατάφερε να βρει 1.5 δευτερόλεπτο και να πάρει μία σπουδαία νίκη, με τον Ogier 0.7 δλ. πίσω του. Με αυτή την νίκη άνοιξε κι άλλο την βαθμολογική διαφορά από τον μεγάλο του αντίπαλο και πάει με αέρα πρωταθλητή στο καλοκαιρινό διάλειμμα.

Sebastien OgierΒαθμολογία 9.5/10

Ο Γάλλος ξεκίνησε κάπως νωθρά την Παρασκευή, αφού βρισκόταν πίσω από τον Neuville, στην 5η θέση, με τον οδηγό των Κορεατών να βρίσκεται δεύτερος. Στην πρώτη ειδική του απογευματινού loop έκανε μία εξαιρετική επίδοση και πέρασε στην πρώτη θέση, καταφέρνοντας να κτίσει και μία υποτυπώδης διαφορά. Για τις δύο πρώτες ειδικές κατάφερε να την κρατήσει αυτή την διαφορά, αλλά στην τρίτη έχασε περίπου 14 δευτερόλεπτα από τον Βέλγο, που πλησίασε σε απόσταση βολής. Ένα λάθος στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής του απογευματινού loop, όταν του έσβησε ο κινητήρας, του κόστισε άλλα 3 δευτερόλεπτα. Την Κυριακή μπήκαν με μία μικρή διαφορά ανάμεσα τους, με τον Βέλγο να κάνει το 4/4 παίρνοντας την νίκη. Ο πρωταθλητής δείχνει πως έχει αγχωθεί, αφού έκανε ένα λάθος που γίνεται πολύ σπάνια. Στο τέλος της προτελευταίας ειδικής, αυτός και ο Julien Ingrassia ξέχασαν να πάρουν το καρνέ χρόνου από τον τερματισμό της ειδικής, με τους Tanak/Jarveoja να τους το φέρνουν στο regroup πριν την Powerstage.

Ο Ogier βρίσκεται για πρώτη φορά σε αυτή την θέση σε αυτό το σημείο του πρωταθλήματος και για να ανατρέψει την κατάσταση υπέρ του Neuville θα πρέπει να οδηγήσει σαν πραγματικός πρωταθλητής, ελπίζοντας και σε λάθος του αντιπάλου του.

Δείτε την ποινή που επέβαλαν οι αγωνοδίκες στο γαλλικό πλήρωμα εδώ.

Esapekka LappiΒαθμολογία 8/10

Ο Φινλανδός τερμάτισε στην τρίτη θέση του βάθρου, πιάνοντας τον στόχο που είχε θέσει στην αρχή του αγώνα. Τόσο ο ίδιος, όσο και η Toyota εμφανίστηκαν απροετοίμαστοι την πρώτη μέρα, αλλά από το Σάββατο και μετά ανέβασαν ρυθμό, με τον ίδιο να δίνει μία τρομερή μάχη με τον teammate του, Jari-Matti Latvala, η οποία έληξε άδοξα, με τον πρώτο οδηγό της ομάδας να εγκαταλείπει. Μπορεί να δούμε μία επανάληψη της μάχης του στο Rally Φινλανδίας που ακολουθεί, όπως και πέρσι.

Hayden PaddonΒαθμολογία 8/10

Ο Νεοζηλανδός, αν και τραυματισμένος από την έξοδο του στο Rally Πορτογαλίας, έδειξε αρκετά ανταγωνιστικός, παρά την θέση εκκίνησης που δεν τον ευνοούσε την Παρασκευή. Έδωσε μία σπουδαία μάχη με τον Ostberg, τον οποίο κέρδισε καθαρά, χωρίς προβλήματα και ατυχίες. Πέρυσι δεν κατάφερε να τερματίσει στο Rally Φινλανδίας, αλλά φέτος ίσως τα πράγματα να είναι διαφορετικά, αφού δείχνει αρκετά δυνατός.

Mads Ostberg: Βαθμολογία 7.5/10

Ο Νορβηγός ήλπιζε για ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο Rally Σαρδηνίας, αλλά η βροχή, σε συνδυασμό με την θέση εκκίνησης, δεν του επέτρεψαν να κινηθεί γρήγορα την Παρασκευή. Ωστόσο, απέφυγε τα λάθη και τις ατυχίες, έδωσε μία ωραία μάχη με τον Paddon και τερμάτισε στην 5η θέση. Το Σάββατο το πρωί τον δυσκόλεψε το αυτοκίνητο, αφού ακόμα δεν το γνωρίζει τόσο καλά ώστε να το φέρει ακριβός στα μέτρα του. Λογικά θα τον δούμε και στο Rally Φινλανδίας πίσω από το τιμόνι του C3 WRC. Στην Φινλανδία ήταν προγραμματισμένο να αγωνιστεί με το C3 R5, αλλά με την έξοδο του Kris Meeke, λογικά θα αγωνιστεί με το «μεγάλο» C3.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

Craig Breen: Βαθμολογία 7/10

Ο αγώνας του Ιρλανδού δεν ξεκίνησε τόσο καλά την Παρασκευή, αφού λίγο η σειρά εκκίνησης, λίγο το ότι στις πολύ αργές στροφές ο κινητήρας του C3 WRC έσβηνε, αλλά και μερικά λάθη, τον έριξαν αρκετά πίσω στην γενική κατάταξη. Το Σάββατο και την Κυριακή εκκινούσε δεύτερος και χωρίς να έχει νόημα να πιέσει. Ολοκλήρωσε τον αγώνα, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει πέρσι, και πηγαίνει σε ένα από τα πιο δυνατά του rally, το Rally Φινλανδίας.

Jari-Matti Latvala: Βαθμολογία 8/10

Ο Φινλανδός πήγε με μία διαφορετική, μία πιο ασφαλή προσέγγιση στο Rally Σαρδηνίας, αφού δεν ήθελε άλλη μία εγκατάλειψη. Την Παρασκευή το Yaris WRC δεν του έκανε τα χατίρια, αλλά το Σάββατο ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Το τέλος της ημέρας δεν ήταν και το καλύτερο, αφού το Yaris WRC κόλλησε στο stage mode, με την μπαταρία να χάνει την ισχύ της, και τον Φινλανδό να εγκαταλείπει στον δρόμο για το Service Park. Πριν την εγκατάλειψη βρισκόταν στην 3η θέση, έχοντας ανοίξει λίγο την διαφορά του από τον Lappi, και σίγουρα ήθελε το βάθρο για να πανηγυρίσει την 200η συμμετοχή του συνοδηγού του, Miikka Anttila, στο WRC.

Ott TanakΒαθμολογία 8/10

Ο Εσθονός της Παρασκευή ήταν ο πιο δυνατός από τα Toyota, αφού βρισκόταν αρκετά ψηλά στην κατάταξη. Στην τελευταία ειδική της ημέρας έκανε ένα λάθος, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση. Το λάθος του ήταν αρκετά χαζό, αφού ήρθε σε ένα άλμα που είχε περάσει αρκετές φορές, αφού η ειδική συμπεριλάμβανε την ειδική του Shakedown, που είχε περάσει αρκετές φορές.

Teemu SuninenΒαθμολογία 8/10

Ο νεαρός Φινλανδός έδειξε για δεύτερο συνεχώνενο αγώνα αρκετά ανταγωνιστικός, αφού βρισκόταν πάλευε για μία θέση στο βάθρο. Στην ίδια ειδική που εγκατέλειψε ο Tanak είχε έξοδο, αφού βρέθηκε λίγο εκτός της αγωνιστική γραμμής, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός δρόμου. Πέρσι, μόλις στην 2η συμμετοχή του με WRCar, στην Φινλανδία έδειξε αρκετά δυνατός, έτσι είναι πολύ πιθανό να τον δούμε να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις στον εντός έδρας αγώνα του.

Elfyn Evans: Βαθμολογία 6/10

Ο Ουαλός της M-Sport ξεκίνησε αρκετά δυναμικά στην πρώτη ειδική, αφού ήταν στον ίδιο ρυθμό με τον Mikkelsen, αλλά έκανε ένα λάθος, το οποίο του κόστισε 13 λεπτά, και όποια ελπίδα είχε για ένα καλό αποτέλεσμα. Σίγουρα αφήνει πίσω του αυτόν τον αγώνα και στοχεύει στο Rally Φινλανδίας, όπου πέρσι τερμάτισε στην δεύτερη θέση.

Andreas Mikkelsen: Βαθμολογία 8.5/10

Όπως είδαμε και από την Πορτογαλία, ο Νορβηγός έχει βρει τα πατήματα του με το i20 Coupe WRC, έτσι στα μισά της πρώτης μέρας βρισκόταν στην πρώτη θέση, έχοντας μία διαφορά από τον Neuville. Στην πρώτη ειδική του 2ου loop, έχασε την 2η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στην επόμενη ειδική κόλλησε η όπισθεν, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Στο Rally Φινλανδίας η Hyundai δεν έχει καταφέρει να πάρει ποτέ βάθρο, αλλά ίσως αυτό αλλάξει φέτος.

Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Thierry Neuvilleο Βέλγος είχε μία πολύ γρήγορη και σταθερή εμφάνιση, κατακτώντας μία πολύ σπουδαία νίκη.

Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Elfyn Evansμπορεί να μην ήταν ο πιο αργός αλλά το λάθος του στην πρώτη ειδική του κόστισε όλο τον αγώνα.

Καλύτερη ομάδα του αγώνα: Hyundaiοι Κορεάτες ήταν ανταγωνιστικοί για ακόμα έναν αγώνα και έφυγαν με τους περισσότερους βαθμούς, ανοίγοντας την διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Toyota, η αξιοπιστία του Yaris WRC πλήγωσε για άλλη μία φορά τα αποτελέσματα που θα μπορούσε να έχει πάρει.

Το καλοκαιρινό διάλειμμα του WRC ξεκίνησε και θα διαρκέσει 6 βδομάδες, με το Rally Φινλανδίας να έρχεται το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου. Καλό καλοκαίρι!

Μπορείτε να ακούσετε το Rally Podcast για το Rally Σαρδηνίας εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.