Checking The Pacenotes - Season 3 - Rally Τουρκίας

Το Rally Τουρκίας επέστρεψε στο πρόγραμμα του WRC μετά από 8 χρόνια απουσίας, με τους διοργανωτές να ετοιμάζουν έναν αγώνα που έκρυβε δράμα, προβλήματα, μάχες και όλα αυτά στον υπερθετικό βαθμό. Ας δούμε πώς τα πήγαν οι οδηγοί και οι ομάδες.

 

Ott Tanak: Βαθμολογία 10/10

Ο Εσθονός δεν ήταν το ίδιο γρήγορος όπως στους προηγούμενους αγώνες, αφού το Yaris WRC δυσκολευόταν αρκετά στα κλειστά κομμάτια των ειδικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί μέχρι και την 9η θέση της κατάταξης στο ξεκίνημα της Παρασκευής. Ωστόσο, αυτό το μειονέκτημα μετατράπηκε σε πλεονέκτημα, αφού ο πιο αργός ρυθμός προστάτευε το αυτοκίνητο, και δεν έβγαλε προβλήματα. Η τρίτη του συνεχόμενη νίκη τον βάζει για τα καλά στο παιχνίδι του τίτλου, αφού βρίσκεται στην δεύτερη θέση, 13 βαθμούς πίσω από τον Neuville.

Jari-Matti LatvalaΒαθμολογία 9.5/10

Ο Φινανδός ήξερε ότι το Rally Τουρκίας θα είναι ένα αγώνας επιβίωσης, και από την εμπειρία του ήξερε πως έπρεπε να προσεγγίσει τον αγώνα. Καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα βρισκόταν μέσα στην 5άδα, και με τα προβλήματα και τις εγκαταλείψεις των προπορευόμενων βρέθηκε στην δεύτερη θέση. Ο Φινλανδός ήταν ο «τυχερός» της Toyota, αφού μετά την εγκατάλειψη του στην Γερμανία η ομάδα μπόρεσε να του βάλει τον αναβαθμισμένο κινητήρα του Yaris WRC, σε σύγκριση με τους Tanak και Lappi που είχαν τον παλιό.

Hayden Paddon: Βαθμολογία 9/10

Στα χαρτιά ο Νεοζηλανδός είχε μία πολύ καλή θέση εκκίνησης την Παρασκευή, αλλά οι συνθήκες των ειδικών μετά το πέρασμα των πρώτων 5-6 αυτοκινήτων γινόντουσαν πολύ κακές, με τους οδηγούς που εκκινούσαν πιο πίσω να πρέπει να προφυλάσουν τα αυτοκίνητα τους. Παρά το «μειονέκτημα» ο οδηγός της Hyundai βρισκόταν κοντά και μέσα στην δεκάδα από την αρχή του αγώνα, απέφυγε τα λάθη και τα προβλήματα και πήρε το πρώτο του φετινό βάθρο.

Andreas MikkelsenΒαθμολογία 10/10

Ο Νορβηγός έκανε μία εξαιρετική εμφάνιση, αφού ήταν συνεχώς μέσα στην πρώτη τριάδα, και βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα αρκετές φορές. Το Rally Τουρκίας δεν ξεκίνησε καλά για τον ίδιο, αφού κατά την διάρκεια του δεύτερου περάσματος στο Shakedown το i20 Coupe WRC αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, οι μηχανικοί της ομάδας κατάφεραν να επισκευάσουν την ζημιά και να συνεχίσει. Στον αγώνα ξεκίνησε αρκετά δυναμικά, σημειώνοντας αρκετά ανταγωνιστικούς χρόνους, αλλά στην 11η ειδική διαδρομή έσπασε ένα από τα εμπρός ημιαξόνια, αναγκάζοντας τον να κινηθεί πισωκίνητος για τις υπόλοιπες δύο ειδικές, χάνοντας την πρώτη θέση.

Teemu Suninen: Βαθμολογία 9/10

Ο Φινλανδός πήγε στο Rally Τουρκίας χωρίς δοκιμές, αφού στην Ελλάδα ήρθαν για δοκιμές μόνο οι Ogier και Evans. Στόχος του Φινλανδού ήταν να τερματίσει τον αγώνα και να μαζέψει εμπειρίες. Με υπομονή και επιμονή εξετέλεσε τον σκοπό του και τερμάτισε ως πρώτο Fiesta.

Sebastien OgierΒαθμολογία 9/10

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

Ο Γάλλος έκανε έναν αρκετά καλό αγώνα μέχρι την 9η ειδική διαδρομή, όπου έσπασε το εμπρός δεξιά ψαλίδι του Fiesta WRC, χάνοντας την πρώτη θέση. Στην απλή διαδρομή, με αρκετό κόπο κατάφερε να επισκευάσει το Fiesta του και να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στην επόμενη ειδική! Παρόλα αυτά, στην πρώτη ειδική του δεύτερου loop, έκανε ένα από τα πιο χαζά λάθη της καριέρας του, όπως δήλωσε ο ίδιος, με αποτέλεσμα το Fiesta να κολλήσει στην άκρη του δρόμου, χάνοντας όποια ελπίδα για καλό αποτέλεσμα. Την τελευταία μέρα πάλεψε και με την ποινή του Evans κατάφερε να πάρει την 10η θέση. Βέβαια, ηΗ διαφορά του από τον Neuville παραμένει σταθερή αφού ο Βέλγος πήρε 5 βαθμούς από την PW και ο Γάλλος 4 από την PW και 1 από την κατάταξη.

Elfyn EvansΒαθμολογία 7/10

Το Rally Τουρκίας δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τον Ουαλό, αφού στην πρώτη ειδική έχασε την ενδοεπικοινωνία του με τον συνοδηγό του, που είχε ως αποτέλεσμα να έχει μία μικροέξοδο, χωρίς συνέπειες. Στην επόμενη ειδική αντιμετώπισε πρόβλημα με το πίσω διαφορικό του Fiesta WRC, ωστόσο κατάφερε να επιστρέψει στο Service. Στην 5η ειδική διαδρομή ήταν σε παρόμοιο ρυθμό με τον Ogier, αλλά ένα κλατάρισμα προς το τέλος της ειδικής, τον ανάγκασε να χάσει χρόνο. Στην επόμενη ειδική χτύπησε μία αρκετά μεγάλη πέτρα, που είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει η κρεμαγιέρα του αυτοκινήτου και να εγκαταλείψει. Την Κυριακή είχε ανέβει ως την 7η θέση, αλλά η ομάδα του ζήτησε να μπει νωρίτερα στην προτελευταία ειδική, ώστε να πάρει ποινή και να μπει στην δεκάδα ο teammate του. Το Σάββατο το μεσημέρι, η ομάδα πήρε μερικούς από τους μηχανικούς του, για να δουλέψουν στο αυτοκίνητο του Ogier, κι έτσι μαζί με τον συνοδηγό του αναγκάστηκαν να δουλέψουν σαν μηχανικοί στο αυτοκίνητο τους.

Thierry Neuville: Βαθμολογία 10/10

Ο Βέλγος έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα μέχρι την 8η ειδική διαδρομή. Παρόλο που ξεκινούσε πρώτος την Παρασκευή ήταν ταχύτερος από τους Ogier και Tanak, και βρέθηκε μέσα στην πεντάδα, μάλιστα το τέλος της ημέρας τον βρήκε στην πρώτη θέση, 3 δέκατα μπροστά από τον Γάλλο! Στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, ο ίδιος είχε τρομερό ρυθμό, ήταν αρκετά πιο γρήγορος από τον άμεσο αντίπαλο του Ogier, αλλά το top mount της εμπρός αριστερής ανάρτησης κατέρρευσε, με τον Βέλγο να χάνει οποιαδήποτε ευκαιρία να ανοίξει την διαφορά του στην βαθμολογία.

Mads Ostberg: Βαθμολογία 7.5/10

Ο Νορβηγός είχε καλό ρυθμό, βρισκόμενος μέσα στην 5αδα, μέχρι και την 5η ειδική διαδρομή. Στην 6η ειδική του Rally Τουρκίας, 200 μέτρα πριν τον τερματισμό χτύπησε μία πέτρα με αποτέλεσμα να σπάσει την κρεμαγιέρα του C3 WRC και να εγκαταλείψει.

Esapekka Lappi: Βαθμολογία 7/10

Ο Φινλανδός προσπαθούσε να βρει τον ιδανικό ρυθμό, αφού ήθελε να κινηθεί γρήγορα αλλά και να προφυλάξει το αυτοκίνητό του. Την Παρασκευή το απόγευμα έχασε χρόνο, αφού οι ρυθμίσεις που άλλαξε στο Yaris WRC, χειροτέρεψαν την οδηγική του συμπεριφορά. Το Σάββατο, δεν κατάφερε να βελτιώσει την θέση του, αφού στην 10η ειδική είχε έξοδο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Το Yaris WRC είχε αρκετά μεγάλη ζημιά, έτσι δεν πήρε εκκίνηση της Κυριακή.

Craig Breen: Βαθμολογία 9.5/10

Ο Ιρλανδός ξεκίνησε εξαιρετικά τον αγώνα, καταφέροντας ακόμα και να βρεθεί στην πρώτη θέση. Ωστόσο, ως κλασική Παρασκευή οι ατυχίες και τα προβλήματα δεν έλλειπαν. Στην 5η ειδική είχε κλατάρισμα πίσω αριστερά, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 45 δευτερόλεπτα και στην 2η θέση την οποία είχε. Τα προβλήματα για την Παρασκευή σταμάτησαν εκεί, αλλά το Σάββατο ήρθε η καταστροφή. Στην 11η ειδική το C3 WRC ξεκίνησε να γεμίζει καπνούς, με τον Ιρλανδό να σταματά αρκετές φορές μέσα στην ειδική για να βρει την προέλευση του καπνού. Ωστόσο, μετά το τέλος της ειδικής, μόλις προσπάθησε να ξαναβάλει μπρος το αυτοκίνητο πήρε φωτιά και κάηκε ολοσχερώς.

 

Καλύτερη ομάδα του αγώνα: Toyota Τα Yaris WRC μπορεί να μην είχαν την ταχύτητα, αλλά αυτό τους βοήθησε να στην αξιοπιστία, κατακτώντας τις δύο πρώτες θέσεις, ανεβαίνοντας την πρώτη θέση της βαθμολογίας.

Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Δεν υπάρχει χειρότερη ομάδα στον αγώνα, αφού όλες ήταν ανταγωνιστικές και τα προβλήματα των αυτοκινήτων οφειλόντουσαν ως επι το πλείστον στις μεγάλες πέτρες των ειδικών.

Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Thierry Neuville – Ο Βέλγος έβαλε τα γυαλιά στους υπόλοιπους με τον ρυθμό που είχε την Παρασκευή, εκκινώντας πρώτος.

Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Όλοι οι οδηγοί απέδωσαν το καλύτερο που μπορούσαν, έτσι είναι αρκετά δύσκολο να βγάλεις τον «χειρότερο».

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.