Checking The Pacenotes - Season 3 - Rally Ισπανίας

Το Rally Ισπανίας ήταν ακόμα έναν τρομερός αγώνας του φετινού πρωταθλήματος, με πολλές μάχες, προβλήματα, ατυχίες αλλά χωρίς εγκαταλείψεις! Ας δούμε πως τα πήγαν οι ομάδες και οι οδηγοί.

Sebastien Loeb: Βαθμολογία 10/10

Τι να πει κανείς για τον αγώνα του Γάλλου 9 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή! Όπως και στους προηγούμενους αγώνες που αγωνίστηκε φέτος, έτσι και στο Rally Ισπανίας, κράτησε χαμηλούς τόνους, αποφεύγοντας να θέσει κάποιο συγκεκριμένο στόχο – αν κι όλοι ξέραμε πως θα ήθελε να παλέψει για την νίκη. Την Παρασκευή, στις χωμάτινες ειδικές, ξεκίνησε «αργά» και σταθερά για να βρει την αίσθηση από το αμάξι και τον ρυθμό του. Μέχρι το τέλος της ημέρας είχε ανέβει στην 4η θέση, μόλις 3.4 δευτερόλεπτα πίσω από την δεύτερη θέση. Το Σάββατο ξεκίνησε ένας καινούργιος αγώνας για τον ίδιο, αφού τώρα έπρεπε να βρει την αίσθηση και τον ρυθμό του στις ασφάλτινες ειδικές. Πέρα από αυτό, οι συνθήκες ήταν δύσκολες, αφού ο καιρός ήταν βροχερός, κάνοντας το έργο του πιο δύσκολο. Στο πρωινό loop δεν ρίσκαρε με τα ελαστικά, και έχασε λίγο χρόνο. Το ίδιο επιφυλακτικά κινήθηκε και με τα ελαστικά στο απογευματινό loop, αλλά με ανεβασμένο ρυθμό. Το τέλος της ημέρας τον βρήκε στην 3η θέση, μόλις 8 δευτερόλεπτα από την κορυφή! Εκεί που φάνηκε όλη του η εμπειρία ήταν την Κυριακή το πρωί, όταν και επέλεξε 5 σκληρά ελαστικά, σε σύγκριση με τους υπόλοιπους οδηγούς που είχαν επιλέξει μαλακά. Από τα πρώτα split φάνηκε ότι ο «9κις» πετούσε, όντας αρκετά πιο γρήγορος από όλους τους υπόλοιπους. Το απόγευμα όλη μιμήθηκαν την επιλογή ελαστικών του Γάλλου, ανεβάζοντας τον ρυθμό τους. Στην PowerStage δόθηκε μία φοβερή μάχη ανάμεσα στον Loeb και τον Ogier, με τον 44χρονο να είναι ο μεγάλος νικητής. Αυτή η νίκη ήταν η 9η επί ισπανικού εδάφους και 79η συνολικά στην καριέρα του.

Sebastien OgierΒαθμολογία 10/10

Ο Γάλλος της M-Sport έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, αν αναλογιστεί κάποιος την θέση που εκκινούσε το Σάββατο. Ο Ogier έκανε καλούς χρόνους την Παρασκευή, κάτι που τον κράτησε στην 5αδα, μέχρι το τέλος του πρώτου loop, αλλά στην συνέχεια υποχώρησε στην 7η αλλά ήταν στην μάχη για τις θέσεις του βάθρου. Το πρωί του Σάββατο έκανε μία ασφαλή επιλογή ελαστικών, επιλέγοντας τα μαλακά ελαστικά, κινήθηκε σε καλό ρυθμό και σκαρφάλωσε στην 5η θέση. Μέχρι το τέλος της ημέρας είχε καταφέρει να ανέβει στην 2η θέση, 4.7 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Την Κυριακή το πρωί έπαιξε πάλι με ασφάλεια, επιλέγοντας μαλακά ελαστικά, και είδε τον Loeb να περνά στην πρωτοπορία και αυτόν να πέφτει τρίτος. Στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Riudecanyes, εκμεταλλεύτηκε το τετακέ του Loeb και μείωσε την διαφορά τους στα 3.6 δευτερόλεπτα. Η τελική τους διαφορά μετά και την PowerStage ήταν 2.9 δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος πλέον είναι πρώτος στην βαθμολογία των οδηγών, έχοντας τον Neuville στην 2η θέση με διαφορά 3 βαθμών. Αναμένεται να δούμε μία τεράστια μάχη στην Αυστραλία.

Elfyn Evans: Βαθμολογία 8.5/10

Ο Ουαλός στους τελευταίους δύο αγώνες δείχνει να έχει ξαναβρεί την φόρμα του, δείχνοντας και πάλι ανταγωνιστικός. Την Παρασκευή ήταν γρήγορος, και βρέθηκε ακόμα και στην 2η θέση, στα μισά της ημέρας, τερματίζοντας την ημέρα στην τρίτη θέση, πίσω από τον Dani Sordo. Το πρωί του Σαββάτου δεν ένιωθε τόσο άνετα, και έχασε μερικά δευτερόλεπτα, αλλά παρέμεινε στην μάχη του βάθρου. Το απόγευμα κινήθηκε σε παραπλήσιο ρυθμό με τους υπόλοιπους διεκδικητές και παρέμεινε στην μεγάλη μάχη του βάθρου. Τα ελαστικά του την Κυριακή το πρωί δεν του επέτρεψαν να κινηθεί γρήγορα και έπεσε στην 6η θέση μετά την 16η ειδική. Στο δεύτερο πέρασμα ήταν αρκετά πιο γρήγορος, «κλέβοντας» την τρίτη θέση από τους οδηγούς της Hyundai.

Thierry Neuville: Βαθμολογία 9.0/10

Ο Βέλγος είχε για ακόμα έναν αγώνα το δύσκολο έργο, να καθαρίζει τον δρόμο την Παρασκευή, χάνοντας χρόνο. Και στις 6 χωμάτινες ειδικές προσπαθούσε να πάρει τα μέγιστα από το αυτοκίνητο του, πιέζοντας αρκετά, αλλά στο τέλος της ημέρας τον βρήκε στην 9η θέση, σχεδόν 1 λεπτό πίσω από την κορυφή. Το Σάββατο το πρωί κινήθηκε γρήγορα, εκμεταλλεύτηκε τα λάθη και τα προβλήματα των προπορευόμενων και ανέβηκε στην 6η θέση. Το τέλος της ημέρας τον βρήκε στην 5η θέση, και σε θέση να διεκδικεί ακόμα και την νίκη. Πριν την PowerStage είχε καταφέρει να ανέβει άλλες 2 θέσεις, αλλά ένα κλατάρισμα στο τέλος της ειδικής τον έριξε στην 4η για μόλις μισό δευτερόλεπτο. Ο Neuville είπε ότι χτύπησε μία πέτρα που είχε βγει στον δρόμο από το πέρασμα του Evans, αλλά αυτό είναι λίγο δύσκολο να αποδειχθεί. Πλέον πηγαίνει στην Αυστραλία με πλεονέκτημα, αφού θα ξεκινάει 2ος την πρώτη μέρα του αγώνα, και έχοντας μικρή βαθμολογική διαφορά από τον Οgier.

Dani SordoΒαθμολογία 8.5/10

Ο Ισπανός είχε δηλώσει πριν τον αγώνα της πατρίδας του ότι ήθελε να παλέψει για την νίκη, ήθελε να γευτεί την χαρά της νίκης στον αγώνα της πατρίδας του. Οι χρόνοι του την Παρασκευή ήταν ανταγωνιστικοί, αλλά όχι στο επίπεδο του Tanak, αλλά ήταν στην μάχη του βάθρου, τερματίζοντας την μέρα στην 2η θέση. Στα μισά του Σαββάτου ο Sordo ήταν επικεφαλής του αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να μείνει εκεί μέχρι το τέλος της ημέρας, χάνοντας 5 θέσεις. Την Κυριακή ήταν απογοητευμένος που δεν έκανε την ίδια επιλογή ελαστικών με τον Loeb, αλλά πίεζε μέχρι και την τελευταία ειδική για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα τελευταία νέα αναφέρουν ότι έχει υπογράψει με την Hyundai και για την νέα σεζόν, και ότι θα κάνει πάλι part time αγώνες, όπως και φέτος.

Ott TanakΒαθμολογία 9.5/10

Ο Εσθονός ήταν για ακόμα έναν αγώνα σε δικό του ρυθμό, χωρίς να μπορέσει να τον πλησιάσει κανείς. Την Παρασκευή η χρόνοι του άφησαν τους πάντες με το στόμα ανοιχτό, και μέχρι το τέλος της ημέρας είχε χτίσει διαφορά 26.8 δευτερολέπτων από τον δεύτερο. Τα πράγματα στράβωσαν στην 10η ειδική, όταν έσπασε η εμπρός αριστερή ζάντα του Yaris WRC, με τον Εσθονό να σταματάει στην ειδική για να την αλλάξει. Αυτό τον έριξε στην 9η θέση και πάνω από 1 λεπτό πίσω από την κορυφή. Μέχρι το τέλος του αγώνα κινήθηκε σε γρήγορο αλλά ασφαλή ρυθμό και ανέβηκε στην 6η θέση. Στην Αυστραλία θα έχει δύσκολο έργο αν θέλει να κερδίσει το πρωτάθλημα, αλλά έχουμε δει τα πάντα να συμβαίνουν φέτος.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

Esapekka LappiΒαθμολογία 6/10

Ο Φινλανδός δεν ξεκίνησε καθόλου καλά την Παρασκευή, αφού είχε πρόβλημα με τα φρένα του, έχοντας έξοδο στην πρώτη ειδική της ημέρας. Κατάφερε να συνεχίσει, χωρίς μεγάλες συνέπειες, αλλά δεν μπορούσε να κινηθεί γρήγορα. Το Σάββατο τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα για τον οδηγό της Toyota, αλλά δεν μπόρεσε να κινηθεί στην ρυθμό των πρώτων. Το ίδιο και την Κυριακή, και έτσι περιορίστηκε στην 7η θέση.

Jari-Matti LatvalaΒαθμολογία 8.5/10

Ο Φινλανδός συνέχισε στον ίδιο ρυθμό που είχε και στους προηγούμενους αγώνες, σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους. Ωστόσο, ένα κλατάρισμα στην ειδική La Fatarella – Vilalba 1 τον έριξε στην 10η θέση. Τα νεύρα του στο τέλος της ειδικής ήταν απερίγραπτα. Αλλά δεν το έβαλε κάτω, συνέχισε να πιέζει το απόγευμα, καταφέροντας να ανέβει στην 5η θέση. Το Σάββατο συνέχισε στον ίδιο ρυθμό και βρέθηκε ακόμα και στην πρώτη θέση στο τέλος της ημέρας. Μπορεί στο πρώτο loop της Κυριακής να έχασε την πρώτη θέση, αλλά ήταν έτοιμος να τα δώσει όλα για να την πάρει πίσω. Στην 17η ειδική πίεζε και έκανε ένα μικρό λάθος, χτυπώντας μία μπαριέρα, με αποτέλεσμα να προκαλέσει κλατάρισμα εμπρός αριστερά. Αυτό είχε ως συνέπεια να χάσει την μάχη για την κορυφή, ενώ κινήθηκε αργά στην PowerStage ώστε να κερδίσει μία θέση ο Ott Tanak.

Craig BreenΒαθμολογία 7/10

Ο Ιρλανδός της Citroen για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα δεν είχε ατυχίες την Παρασκευή, πέρα από ένα τετακέ σε ένα περίεργο σημείο της 7ης ειδική διαδρομής. Οι χρόνοι του ήταν μέσα στην πεντάδα στις προηγούμενες ειδικές, και αυτό τον κράτησε κοντά στην μάχη για τις θέσεις του βάθρου. Το Σάββατο ήθελε να πιέσει, αλλά στις δύσκολες συνθήκες έκανε λάθη, με αποτέλεσμα να έχει δύο τετακέ, χάνοντας την πίσω αεροτομή στο πρώτο, και μαζί με αυτή, και πάρα πολλά δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια κινήθηκε με ασφάλεια μέχρι το τέλος του αγώνα.

Andreas MikkelsenΒαθμολογία 6/10

Ο Νορβηγός της Hyundai ήταν γρήγορος στις χωμάτινες ειδικές την Παρασκευή, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους, καταφέρνοντας να ανέβει μέχρι και στην 4η θέση. Το πρωί του Σαββάτου, με την βροχή ο Mikkelsen ήταν απελπιστικά αργός, χάνοντας πάνω από 1 λεπτά σε 2 ειδικές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πέσει στην 10η θέση, όπου και τερμάτισε. Η άσφαλτος, το i20 Coupe WRC και ο ίδιος δεν μπορούν να «συνυπάρξουν» αρμονικά.

Teemu SuninenΒαθμολογία 6/10

Ο Φινλανδός της M-Sport έκανε έναν δύσκολο αγώνα, αφού την Παρασκευή το πρωί δεν μπορούσε να βρει ρυθμό ενώ στην συνέχεια δεν μπορούσε να οδηγήσει γρήγορα, αφού όταν έβγαινε έστω και λίγο από την αγωνιστική γραμμή, έχανε όλη την πρόσφυση. Οι δυσκολίες συνεχίστηκαν και το Σάββατο, αφού δεν είχε οδηγήσει ξανά το Fiesta WRC σε βρόχινες συνθήκες, χάνοντας χρόνο. Την Κυριακή κινήθηκε με ασφάλεια για τον τερματισμό. Αν υπήρχαν εγκαταλείψεις, όπως βλέπαμε στους προηγούμενους αγώνες της σεζόν θα μπορούσε να έχει φύγει με βαθμούς από τον αγώνα της Ισπανίας.

Καλύτερος οδηγός του αγώνα – Sebastien Loeb: o Γάλλος κέρδισε ξανά μετά από 2003 μέρες (Rally Αργεντινής 2013), και έδειξε ότι ακόμα το χει.

Χειρότερος οδηγός του αγώνα – Andreas Mikkelsen: το i20 Coupe WRC δεν μπορεί να έρθει στα μέτρα του στην άσφαλτο και δεν μπορεί να δείξει ανταγωνιστικός.

 Καλύτερη ομάδα του αγώνα – M-Sport: η Βρετανική ομάδα πήρε ένα διπλό βάθρο, δίνοντας τους ένα κίνητρο παραπάνω να παλέψουν μέχρι τέλους για το πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά και για το 2019.

Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Δεν υπάρχει ομάδα που να μην απέδωσε καλά στο Rally Ισπανίας. Όλες ήταν ανταγωνιστικές, με τουλάχιστον έναν οδηγό, δείχνοντας πόσο κοντά είναι σε απόδοση τα αυτοκίνητα.

Τελευταίο ραντεβού για φέτος στις 15-18 Νοεμβρίου για το Rally Αυστραλίας, το οποίο θα κρίνει τους πρωταθλητές.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.