Δικαιώθηκε η Renault, ποινή για την Racing Point

Η ένσταση της Renault για τα προηγούμενα δύο Grand Prix εναντίον της Racing Point σχετικά με τα brake ducts της, τα οποία η Renault ισχυρίστηκε ότι σχεδίασε με παράνομο τρόπο, έγινε δεκτή σήμερα από την FIA.

Στους Ροζ Πάνθηρες επιβλήθηκε πρόστιμο €200.000 ανα μονοθέσιο και αφαίρεση 15 βαθμών. Η βαθμολογική ποινή αυτή ρίχνει την Racing Point πέντε βαθμούς πίσω από την Renault στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Οι ποινές επιβλήθηκαν επί της συμμετοχής της Racing Point στο Grand Prix Στυρίας, τον δεύτερο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, εξ ου και οι ποινές ανά μονοθέσιο (€200.000 και 7.5 βαθμούς).

Το κρίσιμο σημείο της υπόθεσης είναι ότι η Racing Point θα μπορέσει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα brake ducts αυτά. Οι αεραγωγοί αυτοί ήταν στην λίστα μερών (listed parts) τα οποία κάθε ομάδα έπρεπε να σχεδιάσει η ίδια το 2020, αλλά όχι το 2019. Η Racing Point αγόρασε τα εξαρτήματα αυτά από την Mercedes το 2019 και ισχυρίστηκε ότι απλά βάσισε τον σχεδιασμό των αντίστοιχων μερών για το  μονοθέσιο του 2020 επί εκείνων, ενώ έλαβε και απευθείας δεδομένα CAD (computer aided design) από την Mercedes.

Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι αυτό είναι νόμιμο και ότι τα μπροστινά brake ducts της φετινής Racing Point προέκυψαν από τα δεδομένα της Mercedes τα οποία εφαρμόστηκαν στα αντίστοιχα ducts του μονοθεσίου της Racing Point για το 2019, όταν και αυτό επιτρεπόταν.

Αυτό όμως δεν ισχύει για τα πίσω ducts, καθώς η Racing Point δεν είχε χρησιμοποιήσει τα δεδομένα της Mercedes το 2019, άρα η μορφή τους στο μονοθέσιο του 2020 δεν σχεδιάστηκε από την ίδια και έτσι δεν είναι νόμιμη στην βάση του κανονισμού των listed parts.

Η Mercedes δεν θα υποστεί κάποια ποινή για την παραβίαση των κανονισμών από την Racing Point, ενώ θα πρέπει να περιμένουμε κατάθεση έφεσης από την Racing Point, αφού τα στελέχη της είχαν ξεκαθαρίσει ότι θα το έκαναν σε περίπτωση που έχαναν. Η Βρετανική ομάδα έχει διορία μέχρι την Κυριακή για να ενημερώσει την FIA.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles