Τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν αρκετές Β’ ομάδες στο πρωτάθλημα του WRC, οι οποίες σιγά-σιγά «έσβησαν», αλλά φαίνεται ότι είναι κοντά στο να επιστρέψουν από την νέα χρονιά.

Την προηγούμενη δεκαετία, οι Β΄ομάδες περνούσαν περίοδο άνθησης, αφού τόσο η Citroen όσο και η Ford είχαν από μία, ώστε να μπορέσουν να δώσουν χιλιόμετρα, και κατά συνέπεια εμπειρία, σε νέους οδηγούς, όπως ήταν οι Jari-Matti Latvala και Sebastien Ogier.

Από το 2009, η Citroen είχε την κύρια ομάδα της, με τους Sebastien Loeb και Dani Sordo, και την Citroen Junior Team, όπου από το τιμόνι του C4 WRC, και στην συνέχεια του DS3 WRC πέρασαν οι Engeny Novikov, Conrad Rautenbach, Aaron Burkart, Sebastien Ogier, Chris Atkinson, Thierry Neuville, Kimi Raikkonen, αλλά και ο πρωταθλητής του 2003, Petter Solberg.

Η Ford είχε από το 2006 την Stobart M-Sport Ford Rally Team, και από το bucket των Focus, και στην συνέχεια των Fiesta, πέρασαν οδηγοί όπως οι Matthew Wilson, Luís Pérez Companc, Kosti Katajamäki, Jari-Matti Latvala, Henning Solberg, Juan Pablo Raies, Andreas Mikkelsen, Valentino Rossi, Urmo Aava, Francois Duval, Gigi Galli, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς.

Από το 2006 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally είχε περιοριστεί στις 3 εργοστασιακές συμμετοχές, αφού τα προηγούμενα χρόνια είχαν αποχωρήσει η Skoda, Hyundai, Mitsubishi και Peugeot.

Έτσι οι νέοι οδηγοί δεν είχαν μπορούσαν να βρουν εύκολα θέση σε κάποια από τις τρεις ομάδες, Citroen, Ford και Subaru, αφού περιορίζονταν στις δύο συμμετοχές, με την τελευταία να κάνει rotation στους οδηγούς της. Και μετά την αποχώρηση της Subaru το 2008 οι θέσεις μειώθηκαν, και έτσι οι Β΄ομάδες ήταν μονόδρομος.

Ως εκ τούτου, οι δύο ομάδες που πάλευαν για το πρωτάθλημα πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν Β΄ομάδες για να ετοιμάσουν τους οδηγούς τους για το μέλλον.

Αυτές οι ομάδες χάθηκαν με τους νέους κανονισμούς από το 2011, κι ενώ παράλληλα τα ταλέντα που έκαναν την εμφάνισή τους στο κορυφαίο επίπεδο είχαν μειωθεί.

Για το 2020, όμως, η FIA άνοιξε και πάλι το «παράθυρο» εισόδου μίας δορυφορικής ομάδας, και τα μεγάλα εργοστάσια δεν θα αφήσουν αυτήν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.

Από τις αρχές της φετινής χρονιάς υπήρχαν οι φήμες ότι η Toyota ετοιμάζει μία τέτοια ομάδα το 2020, για τους Takamoto Katsuta και Kalle Rovanpera. Αυτό τελικά ισχύει εν μέρη, καθώς ο Φινλανδός θα είναι μέλος της πρώτης ομάδας, ενώ ο Ιάπωνας της Δεύτερης, για τους ευρωπαϊκούς αγώνες, και τον αγώνα της πατρίδας του στο τέλος της σεζόν. Σε τουλάχιστον δύο αγώνες μέλος της θα αποτελεί και ο Jari-Matti Latvala, που προσπαθεί να εξασφαλίσει το budget και για ακόμα τρία rally.

Και η δεύτερη μεγάλη κατασκευάστρια του WRC, και πρωταθλήτρια κατασκευαστών για το 2019, Hyundai, φαίνεται πως ετοιμάζει κι αυτή μία δεύτερη ομάδα.

Στην πρώτη ομάδα της θα βρίσκονται ο φετινός πρωταθλητής Ott Tanak, ο Thierry Neuville, με το τρίτο αυτοκίνητο να μοιράζονται οι Sebastien Loeb και Dani Sordo.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Andrea Adamo, όταν ρωτήθηκε από το autosport.com για το εάν ετοιμάζεται δεύτερη ομάδα για τους Craig Breen και Andreas Mikkelsen, απάντησε: «Συζητάω για πολλά πράγματα και έχουμε αρκετές επιλογές. Δουλεύουμε μαζί τους, με τον Craig και τον Andreas.

«Δουλεύουμε σκληρά για να τους κρατήσουμε. Όπως ξέρουμε θα έχουμε λιγότερα WRCars την νέα σεζόν [σ.σ. λόγω της αποχώρησης της Citroen] και το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να επενδύσω ώστε να έχουμε περισσότερα.

«Δεν ξέρω πότε ή αν θα γίνει αυτό, αλλά το πιο σημαντικό είναι να έχεις την ιδέα, και αν έχεις την ιδέα τότε μπορείς να έχεις τον στόχο και ο στόχος είναι να πραγματοποιηθεί όλο αυτό.»

Για ποιο λόγο, όμως, οι δύο ομάδες που έχουν την χρηματική ικανότητα να επενδύσουν σε μία δεύτερη ομάδα;

Η απάντηση είναι απλή: αφού πλέον έχει φύγει μία ομάδα [Citroen], οι εναπομείνασες θέλουν να έχουν όσο γίνεται περισσότερους οδηγούς γίνεται για να «κόβουν» βαθμούς από τους αντιπάλους τους, τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών, όσο και σε αυτό τον κατασκευαστών, αφού οι δεύτερες ομάδες θα μαζεύουν δικούς τους βαθμούς.

Επίσης, στην περίπτωση της Toyota με τον Katsuta είναι το ιδανικό μέρος για να μαζέψει εμπειρίες και να βελτιωθεί χωρίς την πίεση της εργοστασιακή ομάδας που χρειάζεται βαθμούς σε κάθε αγώνα, για να μπορέσει να βρεθεί στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος.

Αυτό μπορεί να αποδειχθεί θετικό όχι μόνο για τους σκοπούς των ομάδων, αλλά και για τους θεατές, καθώς θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν περισσότερο θέαμα, και άρα περισσότερη δράση, παρά την απώλεια ενός κατασκευαστή.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X