F1 2019 – Power Ranking (Μέρος 1ο)

Τέσσερις αγώνες έχουν περάσει, και το TotalRacing.gr κατατάσσει οδηγούς και ομάδες με βάση την απόδοσή τους.

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

 

Οι οδηγοί:

1.Valtteri Bottas

Πριν το ξεκίνημα της σεζόν, κανείς δεν θα περίμενε τον Bottas σε θέση να διεκδικεί τον τίτλο, πόσο μάλλον να προηγείται της βαθμολογίας. Ο Φινλανδός έχει μπει με το μαχαίρι στα δόντια στους πρώτους αγώνες, έχοντας δύο νίκες και δύο poles, κάνοντας τη Mercedes να «πονοκεφαλιάζει» ενόψει μίας επανάληψης του 2016.

2. Lewis Hamilton

Αν και 2ος στη βαθμολογία για μόλις 1 βαθμό, ο Hamilton δεν είναι ο καλύτερος εαυτός του ακόμα. Σε Αυστραλία και Μπακού έχασε κατά κράτος από τον teammate του, ενώ στο Μπαχρέιν πήρε τη νίκη από καθαρή τύχη (ή ατυχία του Leclerc), και αυτό τον κρατά σε απόσταση αναπνοής από τον Bottas. Ωστόσο, ο Βρετανός είναι πολύ κοντά στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει στην αρχή κάθε χρονιάς, οπότε το σημαντικό είναι να δείξει βελτίωση από εδώ και πέρα.

3. Charles Leclerc

Άπαντες ανέμεναν από τον Leclerc να είναι γρήγορος και να διεκδικεί πράγματα από νωρίς, αλλά να είναι σε θέση να κερδίζει αγώνες (και τον teammate του), ίσως κανείς να μην μπορούσε να το προβλέψει. Ο Μονεγάσκος είναι σε πολύ καλό επίπεδο ως τώρα, με μοναδικό μελανό σημείο στη μέχρι τώρα πορεία του το ολέθριο λάθος στις κατατακτήριες του Αζερμπαϊτζάν. Το γεγονός πως η Ferrari αναγκάζεται να δίνει team orders για να τον… περιορίσει, μόνο ως κοπλιμέντο μπορεί να θεωρηθεί.

4. Kimi Raikkonen

Άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί «βασιλιάς του midfield». Προερχόμενος από μία εξαιρετική σεζόν με τη Ferrari, ο Raikkonen συνεχίζει από εκεί που έμεινε, έχοντας βαθμολογηθεί σε κάθε αγώνα μέχρι τώρα, όντας μακράν ο καλύτερος οδηγός στο μέσον του grid – κι ας μην έχει το καλύτερο μονοθέσιο.

5. Max Verstappen

Όσο σταθερός κι αν είναι ο Verstappen φέτος, δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω, μετά το εξαιρετικό αποτέλεσμα της Αυστραλίας. Οι συνεχόμενοι τερματισμοί στην 4η θέση είναι απόροια των ατυχιών ή των κακών αποφάσεων της Ferrari, κι άρα όχι αντιπροσωπευτικές της δυναμικής του μέχρι στιγμής.

6. Lando Norris

Ο δευτεραθλητής της F2 πέρυσι ήρθε με αρκετά καλές περγαμηνές από τις μικρές κατηγορίες, και μέχρι τώρα έχει αποδείξει πως άξιζε κάθε καλό λόγο που γράφτηκε ή ειπώθηκε για τον ίδιο τις περασμένες χρονιές. Με ένα πολύ δυνατό «εργαλείο» στα χέρια του, ο Βρετανός rookie αποδεικνύει ότι, χωρίς την πίεση της άμεσης επιτυχίας και με μία σχετική ελευθερία κινήσεων, το αποτέλεσμα είναι δεδομένο.

7. Sebastian Vettel

Απογοητευτικός ως τώρα ο 4κις πρωταθλητής. Πέραν των ίδιων προβλημάτων του και της αδυναμίας του να βρει το σετάπ στους πρώτους δύο αγώνες, ο Vettel χάνει και από τον teammate του, κι από τις δύο Mercedes. Τα team orders που δίνονται υπέρ του δεν καλύπτουν το γεγονός πως ο Γερμανός έχει σοβαρό θέμα απόδοσης, και όχι επειδή στερείται ταλέντου, αλλά γιατί δεν έχει την ψυχολογία.

8. Carlos Sainz

Οριακά χειρότερος του teammate του ο Carlos Sainz, αλλά αν ένας οδηγός με 85 εκκινήσεις βρίσκεται να χάνει από έναν rookie, τότε σίγουρα πρέπει να επανεξετάσει την απόδοσή του. Άτυχος σε δύο περιπτώσεις, αλλά σε Μπαχρέιν και Μπακού, ο Norris ήταν σαφώς ανώτερός του.

9. Sergio Perez

Παρά το νωχελικό ξεκίνημα της Racing Point, ο Μεξικανός καταφέρνει να παίρνει αποτελέσματα, γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα πώς να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που του δίνονται στο midfield. Με 3/4 αγώνες στους βαθμούς (και μία εξαιρετική 6η θέση στο Αζερμπαϊτζάν), ο Perez στέκεται δικαίως ψηλά στη βαθμολογία της Formula 1.5.

10. Pierre Gasly

Κατώτερος των περιστάσεων ο Γάλλος, που θα περίμενε κανείς από τον ίδιο να βρει πιο εύκολα τα πατήματά του στην ομάδα, έχοντας οδηγήσει πέρυσι και τη μονάδα ισχύος της Honda. Παρόλα αυτά, χάνει κατά κράτος από τον teammate του, και σε σχέση με τους οδηγούς της «αδερφής» Toro Rosso, δεν απέχει και πολύ…

11. Alexander Albon

Από τους rookies, o Albon έχει δείξει πολύ καλά στοιχεία πίσω από το τιμόνι, έχοντας κερδίσει τον πολύπειρο Daniil Kvyat σε 3 εκ των 4 πρώτων GP. Είναι γρήγορος στις κατατακτήριες και σταθερός στους αγώνες, και το γεγονός ότι έχει ήδη βαθμολογηθεί με ένα σχετικά μέτριο μονοθέσιο στο midfield είναι ενδεικτικό του ταλέντου του και της ικανότητάς του να κερδίζει θέσεις με την οδήγησή του.

12. Daniil Kvyat

Αν και όχι κακός (και σίγουρα όχι τόσο επιρρεπής στο λάθος και την… στούκα), ο Ρώσος ξεκίνησε την τρίτη του θητεία με την STR χάνοντας από τον Albon. Αυτό σίγουρα θα πρέπει να τον κινητοποιήσει, ώστε να πάρει τα ηνία στην ομάδα. Άλλωστε, αυτός είναι και ο ρόλος που του ανατέθηκε φέτος.

13. Nico Hulkenberg

Θα περίμενε κανείς από τον Hulkenberg να είναι πολύ καλύτερος από αυτό που έχει δείξει ως τώρα στη σεζόν, και δεν είναι μόνο οι ατυχίες/αστοχίες που τον έχουν ρίξει στον βαθμολογικό πίνακα. Μοιάζει να μην έχει βρει τα πατήματά του με την R.S.19, πράγμα ιδιαίτερα παράξενο, αν σκεφτεί κανείς πως γνωρίζει την ομάδα και ήταν σε αυτήν από την πρώτη μέρα σχεδιασμού του νέου της μονοθέσιου.

14. Daniel Ricciardo

Ούτε ο Ricciardo έχει καταφέρει να «βολευτεί» ακόμα στη Renault του, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο (ως έναν βαθμό). Ο Αυστραλός προσπαθεί από αγώνα σε αγώνα να ταιριάξει το οδηγικό του στιλ με το μονοθέσιο, αλλά είναι σαφές πως ο δρόμος προς τους βαθμούς θα είναι δύσβατος, και η 7η θέση στην Κίνα ήταν η εξαίρεση στον κανόνα.

15. Kevin Magnussen

Άσχημο ξεκίνημα στη σεζόν του έχει κάνει και ο Magnussen, με τη 6η θέση στην Αυστραλία να αποτελεί ένα one-off αποτέλεσμα ως τώρα. Η VF-19 είναι ένα δύστροπο μονοθέσιο, ειδικά με τα ελαστικά, αλλά κι ο ίδιος φαίνεται να είναι πολύ μακριά από τον καλό του εαυτό.

16. Lance Stroll

Σε σύγκριση με τον Perez, ο Stroll είναι σαφώς κατώτερος, παρά το αναίσχυντο γλείψιμο του Μεξικανού προς τον μπαμπάκα του. Ο Καναδός οφείλει να ανεβάσει την απόδοσή του, αφού δύο τερματισμοί στην 9η θέση δεν είανι το αποτέλεσμα που θα ήθελε και ο ίδιος.

17. Antonio Giovinazzi

Ο Ιταλός έπεσε πάνω στον ασταμάτητο Kimi, κι αυτό αδικεί αρκετά την δική του εικόνα, όμως και σε προσωπικό επίπεδο, χωρίς συγκρίσεις, ο (σχεδόν) rookie της Alfa Romeo είναι μακριά από αυτό που θα μπορούσε να αποδίδει, χωρίς βαθμό, με τρωτό σημείο του τον ρυθμό του στους αγώνες, που είναι ανύπαρκτος.

18. Romain Grosjean

Από όλα τα άσχημα ξεκινήματα του Grosjean όλα αυτά τα χρόνια, το φετινό ίσως να είναι και το χειρότερο. Τρεις εγκαταλείψεις και μία 11η θέση, είναι απογοητευτικό ακόμα και για τα επίπεδα του ίδιου.

19. George Russell

Ο πρωταθλητής της F2 βρίσκεται στην τρομερά ατυχή θέση να μην μπορεί να ξεδιπλώσει το ταλέντο του με το κάκιστο μονοθέσιο που έχει στα χέρια του, αλλά κερδίζει σταθερά τον πολύπειρο teammate του και αυτό είναι μία καλή αρχή.

20. Robert Kubica

Στη FIA είδαν ότι μπορεί να οδηγήσει, στη Williams είδαν την τσέπη του, αλλά κανείς δεν αναρωτήθηκε «και τι θα συμβεί όταν πρέπει να τρέξει 300 χλμ κάθε Κυριακή;».

 

Οι ομάδες:

1.Mercedes

Όταν μετά το τέλος της περιόδου των χειμερινών δοκιμών στην Mercedes έλεγαν για την εμφανή ανωτερότητα της Ferrari και τα εγγενή προβλήματα της W10, σίγουρα δεν είχαν στο μυαλό τους να ξεκινήσουν τη χρονιά με τέσσερα συνεχόμενα 1-2. Παρότι δεν έδειχνε να έχει το καλύτερο μονοθέσιο σε κάθε πίστα, η γερμανική ομάδα έγινε η πρώτη στην ιστορία της F1 που πέτυχε το απόλυτο στο ξεκίνημα της χρονιάς. Και δικαίως.

2. Red Bull

Παρά τα προβλήματα στις δοκιμές και την μέχρι στιγμής αδυναμία του Pierre Gasly να ανταγωνιστεί τον Max Verstappen ή τους βασικούς αντιπάλους του, η Red Bull έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις αδυναμίες της Ferrari, παίρνοντας ένα βάθρο και διεκδικώντας με αξιώσεις τα υπόλοιπα 3. Στην Ισπανία η πρώτη μεγάλη αναβάθμιση της RB15 έρχεται και στο Milton Keynes έχουν μόνο να αισιοδοξούν.

3. McLaren

Οι ενδείξεις που είδαμε στην Βαρκελώνη ήταν πολύ καλές για τη νέα εποχή της McLaren. Αυτές μεταφράστηκαν σε καλά αποτελέσματα στη σεζόν, με τον Lando Norris να είναι μια από τις αποκαλύψεις της σεζόν και τον Carlos Sainz να αντιμετωπίζει τις ατυχίες των πρώτων αγώνων με μια εξαιρετική 7η θέση στο Μπακού. Πέρσι η θρυλική ομάδα άρχισε να καταρρέει μετά την Ισπανία. Φέτος;

4. Ferrari

Welp. Η Ferrari έχει σίγουρα τη δυναμική, το μονοθέσιο και τους οδηγούς ώστε να παλέψει και για τους 2 τίτλους. Μέχρι τώρα όμως δεν έχει δείξει παρά μόνο ψεγάδια από όλα αυτά. Κακές στρατηγικές, οδηγικά λάθη, μέτριες εμφανίσεις και εγγενή αδυναμία στο να ανταγωνιστεί την Mercedes έχουν οδηγήσει την ιταλική ομάδα πολύ μακριά από το επιθυμητό. Η βελτίωση πια είναι μονόδρομος.

5. Toro Rosso

Ποιος θα περίμενε πως το δίδυμο του Daniil Kvyat και του Alex Albon θα ήταν τόσο λειτουργικό; Μπορεί η εικόνα να μην αντικατοπτρίζεται στη βαθμολογία, όπου οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας έχουν μαζέψει μόλις 3 βαθμούς, όμως σε αντίθεση με πέρσι το μονοθέσιο μοιάζει σταθερό, ικανοποιητικά γρήγορο και πάνω απ’όλα αξιόπιστο.

6. Alfa Romeo

Bwoah. Η απόδοση της Alfa Romeo μπορεί να μην είναι όσο εντυπωσιακή είδαμε στη Βαρκελώνη τον Φεβρουάριο, όμως η εκπληκτική απόδοση του Kimi Raikkonen κι οι 4/4 τερματισμοί στους βαθμούς έχουν δώσει νέα πνοή τόσο στη μάχη του midfield, όσο και στην αρχική πορεία της ομάδας που ευελπιστεί να εξελιχθεί στο άμεσο μέλλον ακόμη περισσότερο.

7. Racing Point

Οι εξελίξεις με τη αλλαγή ιδιοκτησίας της ομάδας στο τέλος της περσινής σεζόν, έκαναν δύσκολο το έργο των οδηγών και των μηχανικών της Racing Point στο ξεκίνημα του 2019. Παρόλα αυτά, οι 3 τερματισμοί του Sergio Perez στους βαθμούς, έφεραν τον Μεξικανό στην κορυφή του midfield και την νέα ομάδα να ανυπομονεί για τις ριζικές αναβαθμίσεις στη Βαρκελώνη, ώστε να πετύχει ακόμη περισσότερα στη συνέχεια της σεζόν.

8. Haas

Σαν κακό αστείο, η ιστορία του 2018 επαναλήφθηκε και το 2019 για τη Haas. Πρώτα η αστοχία στα pitstop της Μελβούρνης, η αδυναμία του Romain Grosjean να τερματίσει και τα διάσπαρτα μηχανικά προβλήματα συνεχίζουν να ταλανίζουν την αμερικανική ομάδα. Σαν να μην έφταναν αυτά, η αδυναμία της διατήρησης της θερμοκρασίας των ελαστικών, έχει φέρει ακόμη περισσότερους πονοκεφάλους στον αθυρόστομο Gunther Steiner.

9. Renault

Οι υποσχέσεις για βάθρα και νίκες που έδινε η Renault στην αρχή της χρονιάς εξαφανίστηκαν στις κατατακτήριες της Μελβούρνης, όπου τα μονοθέσια δεν κατάφεραν ούτε να είναι ανταγωνιστικοί για είσοδο στο Q3. Στη συνέχεια όμως, φάνηκε πως η R.S 19  όχι απλά δεν είναι αρκετά ανταγωνιστική, αλλά μοιάζει να είναι χειρότερη από πέρσι. Η Renault θα μπορούσε να είναι η απογοήτευση της χρονιάς.

10. Williams

Σε ένα grid όμως που υπάρχει αυτή η Williams, καμία ομάδα δεν μπορεί να είναι τόσο απογοητευτική. Οι ενδείξεις για την έλλειψη ταχύτητας επαληθεύτηκαν στην Μελβούρνη και συνεχίζουν να είναι σταθερές μέχρι και τώρα χωρίς απόκλιση. Για την ώρα μια από τις μεγαλύτερες ομάδες στην ιστορία της F1, δεν αποτελεί ομάδα της F1 και το χειρότερο είναι πως δεν υπάρχει καμία άμεση ελπίδα για ανάκαμψη.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
5
Shares
Previous Article

Wolff: Η μάχη Hamilton-Bottas μου θυμίζει εκείνη με τον Rosberg

Next Article

Δεν μπορεί να εντοπίσει την αιτία των προβλήματων της M1 στη Χερέθ ο Rossi

Related Posts