Η τέταρτη φετινή έκδοση του Power Ranking για τη Formula 1 αφορά την απόδοση οδηγών κι ομάδων από το GP Βελγίου ως κι εκείνο της Ιαπωνίας.

Οι οδηγοί:

1. Charles Leclerc

Αυτό που περιμέναμε από την αρχή της χρονιάς για τον νεαρό οδηγό της Ferrari, άρχισε να αποδεικνύεται περίτρανα στην επιστροφή της Formula 1 από την καλοκαιρινή διακοπή. Η δύναμη του ιταλικού κινητήρα του έδωσε ακόμη 2 poles σε Βέλγιο κι Ισπανία, τις οποίες μετέτρεψε στις πρώτες νίκες της καριέρας του, ενώ το επιστέγασμα ήταν η εκπληκτική pole στη Σιγκαπούρη. Ο αγώνας στην Ιαπωνία ήταν κακός, όμως ο Leclerc είναι πλέον αδιαμφισβήτητα ο νο.1 οδηγός της Ferrari.

 

2. Lewis Hamilton

Μπορεί να μην διάγει την κορυφαία περίοδο φόρμας στη φετινή σεζόν, όμως ο Hamilton, παρότι έχει να δει νίκη από την Ουγγαρία παραμένει σταθερά στις θέσεις του βάθρου, είναι πάντα ένα βήμα μακριά από τη νίκη και εντός ολίγων εβδομάδων αναμένεται να πανηγυρίσει τον έκτο παγκόσμιο τίτλο του.

 

3. Carlos Sainz

Η αποκάλυψη της φετινής σεζόν, εκτός από το μονοθέσιο της McLaren είναι ο Carlos Sainz. Ο δεύτερος οδηγός της οικογένειας έδειξε φέτος να δικαιολογεί απόλυτα το βαρύ επώνυμο του, πραγματοποιώντας συνεχόμενες εκπληκτικές εμφανίσεις. Οι ατυχίες στους πρώτους αγώνες μετά τη διακοπή, ακολουθήθηκαν από 2 τρομερές εμφανίσεις στις οποίες ο Ισπανός κράτησε μία Red Bull και μια Ferrari πίσω του. Δεν ξέρουμε ακόμη εάν θα αποτελέσει τον επόμενο ακρογωνιαίο λίθο της McLaren, όμως για την ώρα είναι με τεράστια διαφορά ο κορυφαίος οδηγός στο πολύ κλειστό φετινό midfield.

 

4. Sebastian Vettel

Η αλήθεια είναι ότι σε Βέλγιο κι Ιταλία, o Vettel πέρασε σε καθαρά δεύτερο ρόλο στην ομάδα που είχε κληθεί να επαναφέρει στην κορυφή. Όμως η pole στην Ιαπωνία, η εκπληκτική του οδήγηση πριν την εγκατάλειψη στη Ρωσία και το αποκορύφωμα της νίκης στη Σιγκαπούρη έδειξαν ότι ο Γερμανός πολυπρωταθλητής δεν είναι διατεθειμένος να παρατήσει τα όπλα.

 

5. Valtteri Bottas

Τις προηγούμενες χρονιές ο Valtteri Bottas επέστρεψε από την καλοκαιρινή διακοπή, σε περίοδο πολύ κακής φόρμας. Αυτό έμοιαζε να συνεχίζεται και φέτος καθώς σε 4 συνεχόμενους αγώνες έδειξε να μην έχει τον ρυθμό να διεκδικήσει αυτά που ζητούσε από αυτόν η ομάδα του. Έχασε μια σίγουρη νίκη με συνεχόμενα λάθη στην Ιταλία, ήταν στο πουθενά στη Σιγκαπούρη κι απέτυχε να κάνει κάτι στον αγώνα του, στη Ρωσία. Όμως ο θρίαμβος στη Σουζούκα τον επανέφερε στο προσκήνιο, ακόμη κι αν είναι πλέον πολύ αργά για να διεκδικήσει τον παγκόσμιο τίτλο.

 

6. Daniel Ricciardo

Εάν εξαιρέσεις τον αγώνα στο Σότσι που έληξε προτού ολοκληρωθεί το πρώτο sector του αγώνα, ο Ricciardo επέστρεψε στη σεζόν θυμίζοντας τον καλό εαυτό του στην Red Bull. Η τέταρτη θέση στην Ιταλία δύσκολα θα επαναληφθεί από άλλον οδηγό του midfield σε έναν μη χαοτικό αγώνα και σε συνδυασμό με το υπερθέαμα που προσέφερε, ο Αυστραλός δείχνει να έχει την όρεξη να πρωταγωνιστήσει και πάλι.

 

7. Alexander Albon

Εάν τον Ιούλιο μας έλεγαν πως ο καλύτερος οδηγός των 4 μονοθεσίων με κινητήρα Honda στην Σουζούκα θα είναι ο Alexander Albon πιθανότατα θα βάζαμε φωναχτά γέλια. Κι όμως ο Αγγλοταϊλανδός βρήκε τον ρυθμό του, δεν έχει πέσει κάτω από την πρώτη 6άδα της κατάταξης και με την 4η θέση στην Ιαπωνία αύξησε το  προβάδισμά του έναντι του teammate του στους 18 βαθμούς από την στιγμή της εμφάνισής του στην μεγάλη ομάδα.

 

8. Max Verstappen

Μπαίνοντας στο καλοκαιρινό διάλειμμα ο Verstappen ήταν ο νο.1 αντίπαλος του Hamilton στην όποια μάχη για την κατάκτηση του τίτλου. Όμως λίγο τα προβλήματα της Honda κι οι ανάγκες για είσοδο νέων εξαρτημάτων στις μονάδες ισχύος, άρα και ποινών, και πολύ περισσότερο τα αρκετά λάθη κι η πτώση της απόδοσης του Ολλανδού, τον έχουν φέρει ισόβαθμο με τον Vettel στην 4η θέση της βαθμολογίας. Ο Verstappen μοιάζει να σκέφτεται το 2020, παρότι ακολουθούν αγώνες στους οποίους η Red Bull παραδοσιακά πηγαίνει περίφημα 

 

9. Pierre Gasly

Η Toro Rosso φαίνεται να ταιριάζει πολύ καλύτερα στον νεαρό Γάλλο, που μετά από μία άδοξη πορεία στην ομάδα της Red Bull, βρήκε τον ρυθμό του και πήρε πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Οι 2 όγδοες θέσεις σε Σιγκαπούρη κι Ιαπωνία είναι το αποδεικτικό μιας υγιούς σκέψης και της έλλειψης πίεσης που έδειξε να κατατροπώνει τον Gasly στο πρώτο μισό της σεζόν.

 

10. Sergio Perez

Όντας ένας από τους καλύτερους οδηγούς της Formula 1 στην διαχείριση των ελαστικών και των συνθηκών του αγώνα, ο Perez άργησε να κάνει τις επιδόσεις που είχε συνηθίσει στο παρελθόν. Η αλλόκοτη απόδοση της Racing Point στις κατατακτήριες ανάγκασε τον Μεξικανό να στρέφεται στους αγώνες κι αυτό τον βοήθησε με 4 τερματισμούς στην βαθμολογούμενη δεκάδα στους 5 τελευταίους αγώνες.

 

11. Nico Hulkenberg

Η αλήθεια είναι πως βλέποντας τον Ricciardo, η εικόνα του Hulkenberg δεν είναι σε καμία περίπτωση αντιπροσωπευτική. Ο Γερμανός δυστυχώς όμως δεν έχει ψυχολογία μετά την αποπομπή του από την Renault στο τέλος του 2019 και με το μέλλον του αβέβαιο, οι τελευταίες εμφανίσεις θα πρέπει να κριθούν διαφορετικά. Έτσι με 5/5 βαθμολογήσεις, είναι δύσκολο ο Hulk να βρεθεί πιο χαμηλά στην κατάταξη

 

12. Lando Norris

Με ένα σερί αποτυχιών στους αγώνες, ο Norris δεν δείχνει να αντικατοπτρίζει την ταχύτητα της McLaren στις κατατακτήριες. Άλλοτε η ατυχία, όπως στο Βέλγιο κι άλλοτε η έλλειψη απόδοσης σε σχέση με τον teammate του έχουν ρίξει τον Norris από την αρχική εκπληκτική του φόρμα. 

 

13. Antonio Giovinazzi

Μετά από ένα δύσκολο πρώτο μισό που τον βρήκε να έχει συμπληρώσει μόλις 1 βαθμό, ο Giovinazzi αντέδρασε και παρά την δύσκολη στιγμή του στο Βέλγιο, κατάφερε να βαθμολογηθεί σε 2 συνεχόμενους αγώνες ενώ πλέον καταφέρνει να κερδίζει στα ίσια και με αρκετή συνέπεια τον πιο έμπειρο teammate του.

 

14. Daniil Kvyat

Ο Kvyat δεν βρέθηκε σε καμία περίπτωση κοντά στη θέση να επαναλάβει το ιστορικό του κατόρθωμα στο Χοκενχάιμ κι αυτό οφείλεται περισσότερο στην δική του πτώση. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε στους τελευταίους αγώνες αποτελούν μι άκρως βάσιμη δικαιολογία για την έλλειψη βαθμών στους 4 τελευταίους αγώνες

 

15. Kevin Magnussen

Όπως και το μονοθέσιο της Haas, o Δανός είναι ικανός για το καλύτερο και για το χειρότερο. Η ικανότητά του στις μάχες τον κρατάει πιο ψηλά στην βαθμολογία, απ’ότι ίσως θα έπρεπε με ένα τέτοιο μονοθέσιο, όμως τα λάθη, όπως αυτό στις κατατακτήριες της Ιαπωνίας κοστίζουν πάρα πολύ σε μία ομάδα που ψάχνει να βρει την παραμικρή λύση στα τεράστια προβλήματά της.

 

16. Lance Stroll

Η εμφανής βελτίωση στις κατατακτήριες δεν έδειξε να αποφέρει αποτελέσματα για τον Stroll, ο οποίος μοιάζει να είναι συνεχώς μια ανάσα από έναν τερματισμό στους βαθμούς. Ο Καναδός αποδεικνύει πως δεν είναι απλώς ένας pay driver, όμως μερικές φορές αυτό δεν φτάνει, απαιτείται και κάποιου είδους υπέρβαση στο τελικό αποτέλεσμα.

 

17.  Romain Grosjean

Ο Γάλλος διανύει μια από τις χειρότερες σεζόν της καριέρας του και σε συνδυασμό με την εικόνα της Haas, μοιάζει ήδη να σκέφτεται το 2020. Οι κατατακτήριες έγιναν και πάλι το δυνατό του σημείο, στα τελευταία GP, αλλά ούτε ο ίδιος, ούτε η ομάδα του είναι σε θέση να διεκδικήσουν πολλά πράγματα όταν σβήσουν τα φώτα της εκκίνησης.

 

18. Kimi Raikkonen

Σε μία περίοδο παρατεταμένου ντεφορμαρίσματος,ο Raikkonen δεν θυμίζει σε τίποτα τον οδηγό που εντυπωσίαζε στο midfield, κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού. Η απώλεια του Simone Resta από το ελβετικό εργοστάσιο έχει φέρει αρκετές δυσκολίες, με τον Φινλανδό γερόλυκο να εμφανίζει τις περισσότερες, αν όχι όλες.

 

19. George Russell

ΟΚ, ο Βρετανός έχει δείξει ψήγματα του σπουδαίου ταλέντου του μέσα στη χρονιά, όμως μετά την καλή εμφάνιση στην Ουγγαρία, δεν έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει ξανά. Οι 2 πρώτες του εγκαταλείψεις, παρότι δεν είχε υπαιτιότητα, ήταν ενδεικτικές ενός κακού φεγγαριού, που γίνεται ακόμη χειρότερο από την δυσμενή κατάσταση της Williams

 

20. Robert Kubica

Το πιο σημαντικό γεγονός των τελευταίων εβδομάδων για τον Πολωνό ήταν η επίσημη ανακοίνωση του διαζυγίου του με την Williams. Ο Kubica δικαιούται κάθε χειροκροτήματος κι αποθέωσης για την απίθανη επιστροφή του και το κουράγιο που δείχνει σε κάθε GP, όμως η θέση του δεν είναι στην Formula 1.

 

Οι ομάδες:

1. Ferrari

Η Scuderia έχει καταφέρει να κάνει αρκετά μεγάλα βήματα προόδου μετά το θερινό διάλειμμα, με τις αναβαθμίσεις της -επιτέλους- να λειτουργούν. Κι αν σε Σπα και Μόντσα η απόδοσή της ήταν αναμενόμενα καλή, η ταχύτητά στη Σιγκαπούρη ήταν πραγματική έκπληξη, ενώ στη Ρωσία έχασε δική της νίκη. Μόνο «μελανό» σημείο αγωνιστικά, η Ιαπωνία, όπου και ξεγυμνώθηκαν τα αρκετά προβλήματα που έχει ακόμα σε ρυθμό αγώνα με τις πιο σκληρές γόμες (C2-C3).

2. Mercedes

Η Mercedes έκλεισε το πρώτο μισό της σεζόν με απολύτως θετικό τρόπο, και αναπόφευκτα επικεντρώθηκε στο 2020, παρά τη σχετική σταθερότητα των κανονισμών ανάμεσα στη φετινή και την επόμενη χρονιά. Ως εκ τούτου, έχασε κάπως τον βηματισμό έναντι στη σαφώς πιο «επιθετική» Ferrari, αλλά και πάλι κατάφερε να αποσπάσει 2 νίκες και να «κλειδώσει» και μαθηματικά τον τίτλο των Κατασκευαστών, τον 6ο συνεχόμενο, τον 8ο συνολικά στην ιστορία της.

3. McLaren

Η McLaren είναι με διαφορά η καλύτερη ομάδα στο midfield, και διαθέτει και τον καλύτερο οδηγό του midfield. Σταθερά μέσα στη δεκάδα, με μερικές ατυχίες να της έχουν στερήσει βαθμούς, η ομάδα του Woking είναι παράδειγμα προς μίμηση, όχι μόνο αγωνιστικά, αλλά και για τη δουλειά που έχει -εμφανώς- καταβάλει στον τομέα της εξέλιξης του μονοθέσιού της, ακόμα και τόσο αργά μέσα στη χρονιά.

4. Renault

Σαφώς βελτιωμένη και με μεγάλο αβαντάζ στις πίστες που κυρίαρχο ρόλο παίζει ο κινητήρας εμφανίστηκε στους πρώτους αγώνες του δεύτερου μισού της σεζόν η Renault, με highlight της το 4-5 που απέσπασε στην Ιταλία. Καταλύτης σε αυτήν την αγωνιστική άνοδο η συνέπεια που επιδεικνύει ο Daniel Ricciardo.

5. Red Bull

Πριν το καλοκαιρινό break, η Red Bull έμοιαζε να είναι το αντίπαλον δέος της Mercedes. Ποινές για νέα μέρη στη μονάδα ισχύος και ορισμένα λάθη από τον Verstappen, όμως, έχουν ρίξει αρκετά την αυστριακή ομάδα, που είδε και τη Ferrari να ανεβάζει κατά πολύ τη δική της απόδοση. 

6. Racing Point

Παραδοσιακά, το δεύτερο μισό της σεζόν είναι και το πιο «δυνατό» για την ομάδα του Silverstone (όπως κι αν τη λένε). Ο Perez βγήκε μπροστά, εκμεταλλεύτηκε την απόδοση της RP19 σε πίστες όπως το Σπα, η Σιγκαπούρη. Για μεταβατική χρονιά, πάνε καλά τα πράγματα για τους «ροζ πάνθηρες».

7. Toro Rosso

Η Toro Rosso θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ισόπαλη στην 6η θέση με τη Racing Point, αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί. Αυτό δεν υποβιβάζει, πάντως, τις δυνατές εμφανίσεις της STR, που μένει ακόμα στην 6η θέση της κατάταξης, 5 βαθμούς μπροστά από την RP.

8. Alfa Romeo

Έχει κάνει μεγάλη «κοιλιά» αγωνιστικά η Alfa Romeo, που βλέπει τον πρώτο οδηγό της να πέφτει σε αρκετά λάθη μετά την επιστροφή από τις διακοπές. Το θετικό για το Hinwil είναι πως έχει κάνει το απαραίτητο βήμα μπροστά ο Giovinazzi, με τους 3 βαθμούς που πήρε σε Βέλγιο και Ιταλία.

9. Haas

Μία καταστροφική σεζόν συνεχίζεται για τη Haas, που δοκιμάζει τα πάντα για να βρει λύσεις στα πάμπολλα προβλήματά της (επιμένοντας, δε, να γυρνά στο αρχικό spec του μονοθέσιού της), αλλά οι 7 βαθμοί που τη χωρίζουν από την Alfa στην κατάταξη είναι αναστρέψιμοι – με πολλή τύχη.

10. Williams

Όπως είναι όλη τη χρονιά, η Williams παραμένει η χειρότερη ομάδα, κι ελπίζει απλά σε κάτι καλύτερο για το 2020, με τον Russell να αισιοδοξεί.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X