Η σεζόν ολοκληρώθηκε. Το TotalRacing.gr συνεχίζει την παράδοση του να αποτελεί το μοναδικό Μέσο στην Ελλάδα που κατατάσσει οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους, σε αυτό που λέγεται Power Ranking. Σας καλούμε να διαφωνήσετε μαζί μας.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Δημήτρης Βούρδας

Οι οδηγοί:

1.Lewis Hamilton

Ο πρωταθλητής δεν άφησε παρά ελάχιστες φορές τους αντιπάλους του να τον αμφισβητήσουν. Ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος με 11 νίκες και 16 βάθρα, κάνοντας το να μοιάζει εύκολο. Το αρχικό πλεονέκτημα που φάνηκε να έχει έναντί του ο Bottas εξαφανίστηκε μετά από μερικές εβδομάδες, και με δεδομένο ότι η Ferrari έχασε ευκαιρίες μέσα από τα χέρια της, ο Βρετανός μπόρεσε να κλειδώσει τον έκτο τίτλο του με εμφατικό τρόπο.

2. Max Verstappen

Αν δεν ήταν τόσο κυρίαρχος από την αρχή ως το τέλος ο Hamilton, ο Max Verstappen θα ήταν ο καλύτερος οδηγός του 2019. Στην πρώτη χρονιά της συνεργασίας με τη Honda, με τον Ricciardo απόντα, ο Ολλανδός πήρε πάνω του (με την πλήρη στήριξη της ομάδας του, φυσικά) όλο το βάρος, και δεν τα πήγε καθόλου άσχημα – κάθε άλλο. Τρεις νίκες στην πιο δυνατή χρονιά της Mercedes, σε χαοτικούς αγώνες, με νηφάλιο μυαλό. Οφείλει να συνεχίσει έτσι και το 2020.

3. Carlos Sainz

Ποιος θα περίμενε ο Carlos Sainz ο νεότερος να είναι η πιο μεγάλη θετική έκπληξη του φετινού grid? Δεν ήταν ποτέ κακός οδηγός ο Ισπανός, αλλά έμοιαζε να είναι ένα βήμα πίσω σε σχέση με τους υπόλοιπους της γενιάς του. Φέτος, έκανε αυτό που σε άπταιστα ελληνικά θα έλεγε κανείς ‘breakout year’. Πήρε επάξια το πρώτο του βάθρο, ως επιστέγασμα μίας εξαιρετικής χρονιάς με τη McLaren, και δικαίως πρέπει να θεωρείται στο top 3 των οδηγών του 2019.

4. Daniel Ricciardo

Μπορεί ο βαθμολογικός πίνακας να μη δικαιολογεί την τόσο υψηλή θέση στο ranking, αλλά πρέπει να δει κανείς τα επιμέρους αποτελέσματα του Αυστραλού. Σε κάθε ευκαιρία που είχε η Renault για καλές εμφανίσεις μέσα στη δεκάδα, ο Ricciardo ήταν αυτός που έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα (παράδειγμα η 6η θέση στον Καναδά, η 4η στην Ιταλία, και οι δύο τερματισμοί στην εξάδα σε ΗΠΑ και Βραζιλία). Αυτό λέει τα πάντα για το επίπεδο του ‘Danny Ric’, σε μία χρόνια ιδιαίτερα δύσκολη για τη γαλλική ομάδα.

5. Charles Leclerc

Ο Charles Leclerc ξεκίνησε το 2019 με λευκό χαρτί, κακά τα ψέματα. Κάθε επιτυχία θα μετρούσε θετικά υπέρ του, και οι δύο νίκες και επτά pole positions είναι πολύ μεγάλο επίτευγμα για αυτό που είναι ο Μονεγάσκος μέσα στη Formula 1. Όμως, είχε και μερικές στιγμές ατυχείς, ή ακόμα και ξεκάθαρα κακές μέσα στην περασμένη χρονιά, όπως είναι οι κατατακτήριες του Μπακού, ο αγώνας στο Μονακό, και το λάθος στη Γερμανία.

6. Alex Albon

Πριν έναν χρόνο, τέτοιες μέρες, ο Alex Albon θεωρείτο οδηγό της Nissan στη Formula E – μέχρι που χτύπησε το τηλέφωνο και στην άλλη γραμμή του ακουστικού ήταν ο Helmut Marko. Αυτό άλλαξε τα πάντα για τον γεννημένο στην Αγγλία Ταϊλανδό, ο οποίος βρέθηκε από την Toro Rosso στη Red Bull, και λίγο έλειψε να ανέβει στο βάθρο στο Interlagos.

7. Lando Norris

Μαζί με τον Sainz, o Lando Norris δημιουργεί ένα από τα πιο δεμένα και ενδιαφέροντα δίδυμα στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Ο rookie έχει κάνει μία αρκετά σταθερή σεζόν, με 10 τερματισμούς στους βαθμούς, δείχνοντας ωριμότητα στην οδήγησή του και στον τρόπο με τον οποίο φέρεται απέναντι στους αντιπάλους του στην πίστα.

8. Kimi Raikkonen

Το ιδανικό πρώτο μισό της χρονιάς έδειχνε πως ο Kimi Raikkonen και η Alfa Romeo είναι ο απόλυτος συνδυασμός του midfield, μαζί με το Sainz-McLaren λίγες θέσεις πιο πάνω. Η παρακμή του δεύτερου μισού, που είδε τον Φινλανδό να μένει χωρίς βαθμό για 7 συνεχόμενα Grand Prix, τον έριξε αρκετά στη βαθμολογία, αλλά όχι ψυχολογικά. Η επιστροφή στη δεκάδα ήρθε με την ανέλπιστη 5η θέση στο Interlagos, κι αυτό ήταν αρκετό για να μας θυμίσει την κλάση του ‘Iceman’. Κι έχει ακόμα έναν χρόνο συμβόλαιο…

9. Sebastian Vettel

Ο Γερμανός δεν θυμίζει σε τίποτα τον καλό του εαυτό από τη Γερμανία το 2018 και μετά. Μέχρι και σήμερα, μοιάζει στοιχειωμένος από εκείνο το μεσημέρι στο Hockenheim. Οφείλει να το δει καθαρά κι ο ίδιος και να δράσει για να ξεφύγει από τους δαίμονές του. Φέτος, ήταν ολίγιστος, με την 5η θέση στη βαθμολογία των οδηγών να μοιάζει έως και υπερβολικά καλή για τα μέτρα του.

10. Valtteri Bottas

Ξεκίνησε καλά, το πάλεψε για Bottas 2.0, μοιράστηκε από 2 νίκες με τον Hamilton στους πρώτους τέσσερις αγώνες. Αλλά, μετά το Ισπανικό Grand Prix, η κατρακύλα έμοιαζε αναπόφευκτη για τον άνθρωπο που όσο κι αν το παλεύει, δεν μοιάζει να είναι ικανός να ξεφύγει από την οδηγική του μετριότητα. Άτολμος, ασπόνδυλος. Τα είχαμε γράψει και πέρυσι.

11. Pierre Gasly

Αν δεν ήταν απαράδεκτος στους 12 αγώνες με την Red Bull, ο Pierre Gasly θα είχε μπει -έστω και οριακά- στη δεκάδα της κατάταξης. Στην επιστροφή του στην Toro Rosso, ο Γάλλος βρήκε τον εαυτό του. Συνεπώς μπροστά από τον Kvyat, η σταθερά της ιταλικής ομάδας, ο άνθρωπος που της έφερε το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία της. Μεγάλη χαρά για κάθε αγνό fan η ανανεωμένη εικόνα του άλλοτε πρωταθλητή του GP2.

12. Daniil Kvyat

Το πολύ καλό πρώτο μισό «ανεβάζει» το κασέ του Kvyat. Το βάθρο στη Γερμανία ήταν αρκετό για να ανοίξει τη συζήτηση για το αν αξίζει να βρεθεί ξανά στη Red Bull, αλλά η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο θετική για εκείνον. Έπεσε θύμα λαθών της ομάδας του, αυτό είναι σίγουρο, αλλά είναι εξίσου βέβαιο πως και ο ίδιος δεν ήταν στο επίπεδο που θα μπορούσε να βρεθεί, έχοντας ηττηθεί τελικά από τον Gasly.

13. Sergio Perez

Σε μία ιδιαίτερη χρονιά για την ομάδα του Silverstone, ο Perez υπήρξε μία σταθερά, που όμως δεν ήταν τόσο συνεπής όσο θα ήθελαν. Το δεύτερο μισό της σεζόν ήταν πολύ καλύτερο για τον ίδιο και την ομάδα του, όμως ήταν σαφές ότι δεν είχε την ταχύτητα ούτε το Σάββατο, ούτε την Κυριακή σε αρκετές των περιπτώσεων.

14. Antonio Giovinazzi

Άλλος ένας οδηγός που έκανε δύο χρονιές σε μία. Ο rookie της Alfa Romeo-Sauber (οι δύο αγώνες που έκανε το 2017 πρέπει να θεωρηθούν ως μη γενόμενοι) είχε ένα πολύ δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν, μέχρι που πήρε τον πρώτο του βαθμό στην Αυστρία. Ολοκληρώνει τη σεζόν με 4 τερματισμούς στη δεκάδα και με μία γενικότερα καλή συγκομιδή, αν σκεφτεί κανείς που βρέθηκε η C38 σε σχέση με το υπόλοιπο midfield.

15. George Russell

Δεν μπορούσε να κάνει πολλά παραπάνω από την 20η θέση στη βαθμολογία ο περυσινός πρωταθλητής της Formula 2. Είχε μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον αγώνα που έκανε στη Βραζιλία, και όσο περνούσε από το χέρι του, ήταν ανταγωνιστικός. Φάνηκε, όμως, να χάνει λίγο από το κίνητρό του μέσα στη χρονιά, και αυτό τον έριξε και μέσα στην πίστα.

16. Lance Stroll

Πώς το είπε ο Βούρδας στο preview της Formula E; Α, ναι: «πρόκειται για μία αρσενική υποδοχή λήψης ρεύματος».

17. Nico Hulkenberg

Απογοητευτικός ο Γερμανός σε αυτήν που μπορεί να είναι και η τελευταία του χρονιά στο σπορ. Όπως κι άλλοι της γενιάς του, υπερκεράστηκε από τους νέους του midfield, και δη από τον νέο του teammate. 

18. Kevin Magnussen

Γιατί τρέχει ακόμα αυτή η κινητή απειλή για την ακεραιότητα των συναθλητών του;

19. Romain Grosjean

Δυστυχώς, έχει ακόμα θέση στην F1.

20. Robert Kubica

Ευτυχώς που φεύγει.

 

Οι ομάδες:

1.Mercedes

Είναι αδύνατο να υπάρξει τέλεια σεζόν. Όμως παρά τις περιστασιακές ήττες και αστοχίες, η Mercedes φέτος έφτασε πολύ κοντά σε αυτήν. Οι οδηγοί της πήραν 15/21 νίκες κυριαρχώντας στην πλειοψηφία των αγώνων, έκαναν το 1-2 στο πρωτάθλημα κι έδωσαν στη γερμανική ομάδα ένα ακόμη (το 6ο) ιστορικό νταμπλ.

2. Red Bull

Παρότι είχε σταθερά μόνο έναν οδηγό να διεκδικεί νίκες, η ομάδα των ταύρων έδειξε πως ανήκε στην κορυφογραμμή της Formula 1. Η συνεργασία με την Honda, που στην αρχή της χρονιάς έμοιαζε με βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση, τελικά αποδείχθηκε άκρως προσοδοφόρα και κάνει την Red Bull βασική ανταγωνίστρια για την επόμενη χρονιά.

3. McLaren

Πέρα από την εκπληκτική σεζόν του Carlos Sainz, η McLaren είχε από τη μεριά της την κορυφαία της σεζόν στην υβριδική εποχή. Το μονοθέσιο ήταν με διαφορά το καλύτερο του midfield και το πιο θετικό ήταν ότι σε μερικές πίστες πλησίασε απειλητικά ακόμη και τις επιδόσεις των 3 πρώτων ομάδων. Στο Woking περιμένουν με ανυπομονησία το 2020 κι εμείς προσδοκούμε στην συνέχιση της ανόδου μιας εκ των ιστορικότερων ομάδων του σπορ

4. Toro Rosso

Μέσα σε 12 αγώνες το μικρό αδερφάκι της Red Bull τριπλασίασε τον αριθμό των βάθρων που είχε πάρει σε 12 χρόνια παρουσίας στην Formula 1. Γερμανία και Βραζιλία ήταν χαοτικοί αγώνες μεν, όμως η Toro Rosso έδωσε κάθε δυνατή ευκαιρία στους οδηγούς της να τα πετύχουν. Για μία ομάδα που ξεκίνησε τη σεζόν όντας το απόλυτο αουτσάιντερ του midfield, η παραλίγο κατατρόπωση της Renault αποτελεί άθλο.

5. Ferrari

Το μόνο που σώζει την φετινή εικόνα της Ferrari είναι η ταχύτητα που έδειξε στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Οι συνεχόμενες pole position ήταν απόδειξη αυτής, όμως ταυτόχρονα η ιταλική ομάδα έβγαλε στην επιφάνεια όλες, μα όλες τις αδυναμίες που διακατέχουν ιστορικά. Οι 2 οδηγοί της ποτέ δεν ήταν στο ίδιο μήκος κύματος (με αποκορύφωμα τη στούκα στη Βραζιλία), οι επικεφαλής της ομάδας έχασαν τη γη κάτω από τα πόδια τους στα δύσκολα και το κυριότερο η πίεση στο Μαρανέλλο ενόψει 2020 ανέβηκε για ακόμη μία φορά. Good luck with that.

6. Renault

Ugh. Εάν η Renault έκανε τη σεζόν της McLaren θα ήμασταν ακόμη σχετικά απογοητευμένοι, πόσο μάλλον με την πραγματική απόδοση της γαλλικής ομάδας. Παρά τον κίνδυνο πάντως η Renault κράτησε την 5η θέση, εμφάνισε βελτίωση σε κάποιους τομείς και ανανέωσε το οδηγικό της δίδυμο. Εάν θα καταφέρει να πάρει βάθρα και να διεκδικεί νίκες στο 2020 είναι άγνωστο και για την ώρα μοιάζει καθαρά συγκυριακό.

7. Racing Point

Στα χρόνια της σύγχρονης παρουσίας της στην Formula 1, ελάχιστες φορές η Racing Point (ακόμη κι όταν ήταν Jordan ή Force India) έκανε πισωγυρίσματα. Οι περσινές όμως εξελίξεις άφησαν πίσω την απόδοση του φετινού μονοθεσίου και μέχρι το δεύτερο μισό της σεζόν τα αποτελέσματα της ομάδας ήταν στην τύχη της καλής ημέρας των οδηγών (δηλαδή του Sergio Perez). Μέτρια σεζόν που όμως άφησε υποσχέσεις για το μέλλον.

8. Alfa Romeo

Η έξοδος του Simone Resta φάνηκε να διαλύει την ομάδα της Alfa Romeo-Sauber. Παρότι η έξοδος του σπουδαίου μηχανικού ήταν σημαντική, η αλήθεια είναι πως η ομάδα είχε φανερώσει τα πρώτα σημάδια πτώσης από νωρίς. Η δυναμική της έβγαινε μόνο σε πίστες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κι όσο καλά κι αν ήταν τα αποτελέσματα (4-5 στη Βραζιλία), η εικόνα σε πολλά Grands Prix ήταν καταδικαστικά κακή.

9. Haas

Μετά από 3 πολύ καλές σεζόν η ομάδα από το Όξναρντ έχαασε τα αυγά και τα πασχάλια. Ο Kevin Magnussen κι ο Romain Grosjean δεν βρήκαν ποτέ ρυθμό με το μονοθέσιο, οι όσες ευκαιρίες υπήρχαν για έναν καλό τερματισμό φάνηκαν να εξανεμίζονται πολύ πιο εύκολα και το 2019 βρήκε την Haas πολύ μακριά από τις θέσεις που μας είχε συνηθίσει.

10. Williams

Λέγαμε ότι θα μιλήσουμε για την Williams όταν δείξει ότι αποτελεί κανονική ομάδα. Αυτό μέσα στο 2019 δεν έγινε. Οπότε ναι.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X