Ο φετινός τίτλος του επίσημου game της Formula 1 ξεκινά από την ίδια αφετηρία με τον άμεσο προκάτοχό του, αλλά διαθέτει νέα στοιχεία και σημαντικές βελτιώσεις, όχι ορατές με την πρώτη ματιά, που τον καθιστούν το καλύτερο επίσημο racing game της χρονιάς.

Δύο μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο, η Codemasters έδωσε στην κυκλοφορία το φετινό game της F1, το F1 2019, προϊόν διετούς εξέλιξης και προετοιμασίας από το βρετανικό studio.

Είναι σημαντικό ότι πήραν δύο χρόνια για να ετοιμάσουν το συγκεκριμένο installment, γιατί είναι η πρώτη χρονιά που οι κανονισμοί της F1 έμειναν σχετικά σταθεροί, και η προτελευταία που θα είναι έτσι. 

Η συνεργασία της Codies με τον Ross Brawn στον τεχνικό τομέα, τα νέα γραφικά, η αναδιάρθρωση της UI με την ενσωμάτωση στοιχείων της μετάδοσης της F1, το ανανεωμένο multiplayer και -φυσικά- η προσθήκη της Formula 2, αποτελούν όλα πολύ μεγάλα «χαρτιά» για την επιτυχία του φετινού τίτλου – και όλα φαίνεται πως δουλεύουν εξαιρετικά, εκπληρώνοντας τις προσδοκίες.

Νέα εμπειρία στον χειρισμό, ακόμα και με pad

Για ένα racing game, ο χειρισμός των αυτοκινήτων είναι το πλέον σημαντικό στοιχείο. Είναι γνωστό πως η Codemasters επιλέγει συνειδητά να μην φτιάχνει ένα σκληροπυρηνικό sim racing game, και είναι λογικό να μην θέλει να περιορίσει το κοινό της σε μία χούφτα ανθρώπων που προτιμούν να παίζουν αυτά τα παιχνίδια. Άλλωστε, είναι το επίσημο game ενός τεράστιου σπορ, με fanbase όχι μόνο hardcore sim racers, αλλά και απλούς, casual gamers, που θέλουν να οδηγήσουν τη Mercedes του Lewis Hamilton με το pad ανά χείρας, από την άνεση του καναπέ τους.

Η αλήθεια είναι πως, αναπόφευκτα, η διαφορά σε χρόνο, ταχύτητα και εμπειρία ανάμεσα στην τιμονιέρα και το pad είναι αισθητή, αλλά η Codemasters έχει καταφέρει να την αμβλύνει αρκετά. Η οδήγηση με χειριστήριο ήταν ήδη από πέρυσι τρομερά βελτιωμένη σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους, αλλά φέτος, έχει ανέβει ένα επίπεδο ακόμα.

Η απόκριση είναι εξαιρετική, τόσο από τους μοχλούς, όσο κι από τις σκανδάλες, και η τοποθέτηση του μονοθέσιου στη σωστή γραμμή είναι πιο εύκολη από ποτέ. Το να γράψεις έναν γρήγορο χρόνο ή να διατηρήσεις τον ρυθμό στη διάρκεια ενός αγώνα είναι κάτι που απαιτεί ακρίβεια, αλλά δεν γίνεται κουραστικό, ακόμα και στο 50% της διάρκειας των GP.

(Για τους τρελούς εκεί έξω που παίζουν 100% race distance, μεγάλο μπράβο και κουράγιο).

Έπειτα, το στήσιμο των μονοθέσιων είναι πλέον ζήτημα συνεχών συμβιβασμών. Η αφαίρεση της ρύθμισης του έρματος λειτουργεί καταλυτικά, αφού βαραίνουν περισσότερο όλες οι άλλες παράμετροι (αεροδυναμική, αναρτήσεις, διαφορικό). Είναι εύκολο να βρει κανείς τη χρυσή τομή, αλλά απαιτεί αρκετές δοκιμές από τον παίκτη, προσθέτοντας στη συνολική εμπειρία.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση των μονοθέσιων της F1 με εκείνα της Formula 2, που δε μοιράζονται παρά ελάχιστα στοιχεία μεταξύ τους, και αυτό φαίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις που έχουν στην οδήγησή τους.

Η AI είναι (επιτέλους) ανθρώπινη – αλλά και γεμάτη μικρά λάθη

Παρά την ροπή του gaming τα τελευταία χρόνια προς το online, τα racing games εμμένουν αρκετά στην offline εμπειρία, και σε αυτήν παίζει βαρύνοντα ρόλο η AI.

Ήδη από το 2018 είχαν γίνει τρομερά βήματα προόδου. Η AI ήταν επιθετική, έδινε μάχες όχι μόνο με τον παίκτη, αλλά και μεταξύ της, αλλά πάλι στερείτο των χαρακτηριστικών του παίκτη, δεν ήταν αρκετά «τρωτή».

Έμοιαζε να έχει σταθερά καλό ρυθμό ακόμα κι όταν θα έπρεπε να χάνει χρόνο εξαιτίας της φθοράς των ελαστικών, δεν υπέπιπτε σε λάθη στις μάχες της, και στη βροχή ήταν απελπιστικά αργή. 

Τώρα, όλα αυτά τα προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, και ο παίκτης μπορεί να το καταλάβει από τον πρώτο αγώνα που θα κάνει. Όταν φτάσει στο τέλος του πρώτου stint, θα δει πως, αν έχει διαχειριστεί καλά τα ελαστικά του, θα βρει ρυθμό και θα παλέψει στα ίσια με την AI.

Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως δεν υπάρχουν μικροπροβλήματα. Η συμπεριφορά της στη βροχή παραμένει αρκετά περίεργη, αφού είναι τρομερά εύκολο να κάνει ο παίκτης τη σωστή επιλογή όταν αλλάζουν οι συνθήκες και να κερδίσει ως και 10 (!) θέσεις, και να μείνει εκεί. 

Αλλά, είναι μία πραγματικότητα πως, πλέον, το να παίζει κανείς offline είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό, και με την δυσκολία να είναι προσαρμόσιμη και να επιτρέπει στον εκάστοτε χρήστη να την ρυθμίζει και να βρίσκει εύκολα αυτό που του ταιριάζει, μπορείτε να αποσυνδέσετε το wi-fi.

F2 και το στοιχείο της προσωπικής κόντρας απογειώνουν το career mode

Το μεγάλο ατού του game (ειδικά από το 2017 και μετά) είναι το career mode, κι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Στην Codemasters το αναγνωρίζουν και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές, προσθέτοντας το στοιχείο της εξέλιξης των μονοθέσιων μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων στις ελεύθερες δοκιμές. 

Φέτος, όμως, πήγαν ένα βήμα παραπέρα, εισάγοντας τη Formula 2 (ή, καλύτερα, τρία challenges με μονοθέσια F2), εκπληρώνοντας ένα πάγιο αίτημα του φανατικού κοινού του παιχνιδιού.

Η κόντρα με τον Devon Butler (αντίπαλο του παίκτη για το πρωτάθλημα της F2), κι η σχέση με τον με τον teammate, Lukas Weber, εμπλέκουν ακόμα περισσότερο τον οδηγό στα πράγματα, δίνοντάς του την εντύπωση ότι βρίσκεται πραγματικά σε ένα υψηλό επίπεδο, με μεγάλα διακυβεύματα. Μόνο μειονέκτημα, το γεγονός πως αυτή η κόντρα δε συνεχίζεται και στην F1, παρά το γεγονός ότι αμφότεροι οι οδηγοί θα ανέβουν μαζί με τον παίκτη στην «μεγάλη» κατηγορία και μάλιστα σε ομάδες παραπλήσιας δυναμικής με αυτήν που εκείνος επέλεξε.

Σημαντικό και το γεγονός πως, για πρώτη φορά στην ιστορία του franchise, οι οδηγοί του grid θα αλλάζουν ομάδες στα μισά της χρονιάς (σπάνια) ή στο τέλος της εκάστοτε σεζόν (πιο συχνά). 

Όσο γράφονται αυτές οι γραμμές, είδαμε τον Pierre Gasly να χάνει την θέση του στη Red Bull από τον… Romain Grosjean.

Δεν είπαμε ποτέ ότι οι μεταγραφές θα είναι καλές – απλά ότι θα γίνονται.

Βελτιωμένο το multiplayer με την προσθήκη των leagues

Από το 2018, η εισαγωγή των λεγόμενων ‘ranked’ rooms για τους οδηγούς που θέλουν να έρχονται αντιμέτωποι με παίκτες αντίστοιχου επιπέδου με το δικό τους, ήταν μία εξαιρετικά επιτυχημένη επιλογή. Μπορεί να μην εξαλείφθηκε το φαινόμενο των «βρώμικων» χρηστών, που στόχο έχουν μόνο να καταστρέψουν τον αγώνα των υπολοίπων, αλλά περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό, και αυτό ανέβασε την multiplayer εμπειρία αρκετά επίπεδα.

Η προσθήκη των leagues στο φετινό game έρχεται να «χτίσει» πάνω σε αυτό. Ο κάθε χρήστης θα μπορεί να δημιουργεί τη δική του λίγκα, ή να συμμετέχει σε κάποια, με τον βαθμό παραμετροποίησης να είναι αρκετά μεγάλος, αφού ρυθμίζονται οι μέρες και οι ώρες που θα διεξάγονται οι αγώνες, οι πίστες, η γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη που διοργανώνει το πρωτάθλημα (αυτό βοηθά στην εύρεση της λίγκας).

Με αυτό το feature δίνεται η ευκαιρία σε μία παρέα να στήσει το δικό της πρωτάθλημα, σε μία sim racing ομάδα να επιλέξει το game για τις δικές της διοργανώσεις (εσένα κοιτάμε, F1aXion), κάνοντας πιο εύκολο και πιο ελκυστικό για τον παίκτη το να επιλέξει να κινηθεί και στα online μονοπάτια.

Νέα γραφικά και UI

Πέραν των τεχνικών αλλαγών και των νέων λειτουργιών, το F1 2019 είναι κι ένα οπτικά ανανεωμένο game. Το νέο μοντέλο γραφικών καταφέρνει να προσομοιώνει πολύ καλύτερες τις καταστάσεις ηλιοφάνειας, συννεφιάς, βροχής και -κυρίως- το τεχνητό φως των βραδινών αγώνων. Είναι διασκεδαστικό και αρκετά ξεκούραστο στο μάτι, αφού το frame rate είναι πολύ πιο ομαλό ακόμα και σε κονσόλα, και θυμίζει αρκετά (όπως είναι λογικό) την εικόνα που δίνει το DiRT Rally 2.0.

Όσο για τη νέα UI, η Codemasters κινήθηκε στον δρόμο του ‘dark mode’, αλλάζοντας ριζικά το κεντρικό menu, ενώ προσέθεσε την επίσημη γραμματοσειρά της F1, προσθέτοντας στη συνολική εμπειρία.

Τα αρνητικά

Το F1 2019 δεν είναι σε καμία περίπτωση το τέλειο game, και παρά τις σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τον άμεσο προκάτοχό του, διατηρεί κουσούρια του παρελθόντος.

Η περίεργη συμπεριφορά της AI που σε κάποιες πίστες είναι παντοδύναμη και σε άλλες μοιάζει… χαζή, παραμένει ένα μεγάλο ζήτημα.

Το ότι χρειάζονται συνεχή patches για να διορθωθούν θέματα που θα έπρεπε να είναι λυμένα από την beta φάση του παιχνιδιού είναι κι αυτό ένα ζήτημα που συνεχίζεται και στο φετινό installment. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι δεν έχουν διορθωθεί οι δυναμικές των ομάδων (η Williams εμφανίζεται πιο δυνατή από την Alfa Romeo), αλλά και στην πίστα του Paul Ricard, όπου ακόμα δεν έχουν εισαχθεί η νέα είσοδος κι έξοδος του pitlane.

Η βροχή παραμένει προβληματικά όταν χρησιμοποιεί κανείς τα ενδιάμεσα ελαστικά, αφού μετά από μερικούς γύρους, ο παίκτης καταλαβαίνει πως δεν έχει μεγάλη διαφορά η πρόσφυση και η συμπεριφορά του μονοθέσιου σε σχέση με τις στεγνές συνθήκες. Μόνο σε μία περίπτωση έντονης βροχόπτωσης, κι άρα αναγκαστικής χρήσης της full wet γόμας, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να προσεγγίσει κανείς το φρενάρισμα, τις γραμμές και τη επιτάχυνση. Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι, κι είναι ένα θέμα που δεν ανέκυψε φέτος, αλλά είναι πιο έντονο από ποτέ.

Παρόλα τα προβλήματα, όμως…

…σε βάζει στο κλίμα γρήγορα…

…κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι εξ αρχής. Είναι ένα πολύ καλοστημένο game, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που πάντα επιφέρει ένας επίσημος τίτλος, και διαμορφώνει το τοπίο για το πως θα έπρεπε να είναι αυτό το είδος racing games.

Ναι, το MotoGP 19 είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι, με τρομερές λειτουργίες που κάνουν και τον πιο δύσπιστο να αλλάξει στάση, αλλά η F1 και η Codemasters έχουν καταφέρει να γίνουν το ορόσημο στα officially licensed αθλητικά παιχνίδια, ενδεχομένως μαζί με το FIFA της EA και το 2K  της Take-Two Interactive.

Αξίζει κάθε λεπτό από τον χρόνο που θα του δώσει ο παίκτης, και «ανοίγει την όρεξη» για το μέλλον.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

F1 2019
Χειρισμός ακόμα και με padΓραφικάFormula 2
Ανωμαλίες στην AIBugsΧειρισμός στη βροχή
8.8Overall Score
AI8
Γραφικά/UI9
Physics8.5
Integration9.5
No more articles