Η ιστοσελίδα Racefans.net δημοσίευσε ένα άρθρο σύμφωνα με το οποίο, μετά από αίτηση τεσσάρων ομάδων του τρέχοντος grid της Formula 1, το προτινόμενο όριο κόστους έχει εξαιρεθεί από το σύνολο των κανονισμών οι οποίοι προορίζονται να επισημοποιηθούν τον ερχόμενο Οκτώβριο, με ένα soft cap (όριο χωρίς αυστηρή εφαρμογή) να εισέρχεται στο πρωτάθλημα το 2020 και ένα hard cap (πραγματικό όριο) το 2021.

Παρά το γεγονός ότι και οι δέκα ομάδες συμφώνησαν να μην καθυστερήσει η επισημοποίηση των κανονισμών για την σεζόν του 2021 περισσότερο από τις 31 Οκτωβρίου, η ιστοσελίδα κάνει λόγο για εξαίρεση των Οικονομικών Κανονισμών (Financial Regulations) από την όλη διαδικασία, μετά από επιμονή των McLaren, Racing Point, Renault και Williams. Σύμφωνα με πηγές, όλες οι μεριές της σχετικής συμφωνίας (FIA, Liberty Media και οι ομάδες) παραιτήθηκαν του δικαιώματός τους να προβάλουν αντίσταση σε οποιαδήποτε νέα απόφαση του σώματος των Οικονομικών Κανονισμών, όπως αυτές θα παρουσιάζονταν στις ομάδες.

Παρ’ όλα αυτά, κάποιες μικρές αλλαγές έγιναν πριν τις υπογραφές. Αυτές ήταν η απόφαση για μια αύξηση ή μείωση αντίστοιχα ενός εκατομμυρίου ανά αγώνα, σε περίπτωση που προστεθούν ή αφαιρεθούν αγώνες από το τρέχον αγωνιστικό καλεντάρι των 21 αγώνων.

Έτσι, θα επιβληθεί ένα hard cap στο κόστος ύψους 175 εκατομμυρίων τον χρόνο, ξεκινώντας από την 1η Ιανουαρίου 2021, με συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Όμως, ένα soft cap θα επιβληθεί στην σεζόν του 2020, προκειμένου η διαχειριστική αρχή και οι ομάδες να εγκλιματιστούν στις διαδικασίες και να τις «ρυθμίσουν». Έτσι, δεν θα υπάρχουν ποινές για υπέρβαση του ορίου για εκείνη την σεζόν.

Ακόμη, το site κάνει λόγο και για την δημιουργία του Πάνελ Επιδίκασης Ορίου Κόστους (Cost Cap Adjudication Panel, CCAP), το οποίο θα αποτελείται από έξι μέχρι δώδεκα κριτές, εκλεγμένους από την FIA General Assembly ανάμεσα από υποψήφιους οι οποίοι θα προτίνονται από μέλη της FIA ή ενός γκρουπ τουλάχιστον πέντε ομάδων του grid. Ακόμα και έτσι, οποιαδήποτε απόφαση του CCAP θα μπορεί να επανεξετάζεται από το Διεθνές Εφετείο σύμφωνα με τις διαδικασίες της FIA.

Τέλος, ως «μικρή παραβίαση» (Minor Breach) ορίζεται από το σώμα Οικονομικών Κανονισμών η υπέρβαση του ορίου κόστους κατά λιγότερο από 5%, ενώ «μεγάλη παραβίαση» (Major Breach) η υπέρβαση του ορίου κατά περισσότερο από 5%.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles