Ένα προσχέδιο για το ruleset της Formula 1 για το 2021 δημοσιεύτηκε σήμερα. Βασικός πυρήνας των αλλαγών είναι η νέα λογική πίσω από τα αεροδυναμικά βοηθήματα, ώστε να μην χάνουν πολλή επίδοση όταν τα μονοθέσια είναι κοντά το ένα με το άλλο, επιστρέφοντας στην τεχνολογία του ground effect.

Πιο συγκεκριμένα, τα δυο σημεία στα οποία θα αφαιρεθεί πολλή σχεδιαστική πολυπλοκότητα είναι η μπροστινή πτέρυγα και τα bargeboards, τα βοηθήματα που βρίσκονται μπροστά από τα ανοίγματα των sidepods. Έτσι, ο τρόπος με τον οποίο τα μονοθέσια θα παράγουν κάθετη δύναμη θα εξαρτάται από άλλα εξαρτήματα.

Εκεί σημειώνεται και η μεγαλύτερη αλλαγή, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό του downforce θα παράγεται από το πάτωμα του μονοθεσίου, το οποίο θα έχει τον ρόλο του διαχύτη (diffuser), όπως τα πρώτα ground effect μονοθέσια που εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970.

Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής της FIA επί των τεχνικών θεμάτων για single-seater αυτοκίνητα, σχολίασε τις αλλαγές αυτές:

«Θέλουμε να κάνουμε πιο εφικτό τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο και να έχουμε πιο ενδιαφέρουσες μάχες. Θάλουμε να έχουμε ελαστικά τα οποία επιτρέπουν στους οδηγούς να μάχονται χωρίς να φθείρονται ή να δίνουν μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα στον επιτηθέμενο οδηγό για να επιτεθεί.»

«Τα μονοθέσια αυτά είναι πιο απλά από τα σημερινά διότι πολλά από τα μικρά εξαρτήματα έχουν αφαιρεθεί, ειδικά μπροστά από τα sidepods και επίσης οι μπροστινές πτέρυγες είναι απλούστερες. Υπάρχει ένας διαχύτης στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, ο οποίος βασίζεται στο φαινόμενο Venturi. Υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα τούνελ κάτω από τα sidepods από το μπροστινό μέρος μέχρι πίσω.»

Τέλος, ο Έλληνας μηχανικός μίλησε σχετικά με την μειωμένη απώλεια downforce για το μονοθέσιο που ακολουθεί, καθώς τα δεδομένα από τις προσομειώσεις δείχνουν ότι έχει μειωθεί από το τρέχον 45% στο μόλις 5-10%:

«Δυο ισχυροί στρόβιλοι θα απορροφούν τον τυρβώδη αέρα που προκαλείται από την πίσω πτέρυγα του προπορευόμενου μονοθεσίου και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μονοθέσιο που ακολουθεί να «βλέπει» μια πολύ, πολύ καθαρότερη ροή αέρα. Έτσι, έχουμε μια τεράστια μείωση της χαμένης κάθετης δύναμης για το μονοθέσιο που ακολουθεί.»

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles