Λίγες στιγμές πριν το φινάλε των δοκιμών εξέλιξης, ο Hamilton έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα στη Ferrari, σημειώνοντας χρόνο, ίδιο με του Vettel.

Ανάλυση: Τάκης Πουρναράκης

Θυμάμαι την πρώτη φορά που παρακολούθησα από κοντά δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης, ήταν το 1998 και έχουν περάσει 21 χρόνια από τότε. Οι πληροφορίες που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν ελάχιστες, ότι έλεγαν οδηγοί και μηχανικοί στα motorhome μια φορά στο τόσο, όχι κάθε βράδυ. Χρόνοι ανεπίσημοι σε χαρτί στο τέλος της ημέρας, ούτε λόγος για γύρους ή γόμες. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολύ τα πράγματα. Μπορείς να δεις τα πάντα από το γραφείο ειδικά αν έχεις αγοράσει το πακέτο F1 TV PRO που συστήνω ανεπιφύλακτα.

Η ουσία βέβαια παραμένει ίδια, να διακρίνεις πίσω από χρόνους και φορτία καυσίμου, πατήματα, ισορροπία κρατήματος και άνεση.

Είδα προσεκτικά τον ταχύτερο γύρο του 8ημερου που δημοσιοποίησε το F1 TV. Σαφώς ο Vettel δεν πιέζει οριακά. Ο χρόνος του Γερμανού έγινε το μεσημέρι της τελευταίας μέρας ενώ του Βρετανού το απόγευμα στο φινάλε, και είχε μήνυμα: ‘Εδώ είμαστε’. Οι αναλύσεις λένε πως η πίστα ήταν πιο γρήγορη εκείνη την ώρα. Δε λένε όμως πως ο Hamilton τελειώνοντας το δεύτερο sector ήταν δυο δέκατα πιο αργός, τα οποία μάζεψε για πλάκα στο 3ο sector εκεί που δύσκολα μπορείς να βρεις κάτι παραπάνω.

Κανείς δεν αμφιβάλλει πως η Ferrari ξεκίνησε καλά, καλύτερα από τη Mercedes. Άμεση ήταν όμως και η αντίδραση των Γερμανών με το αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο τη 2η βδομάδα δοκιμών εξέλιξης. Ο πίνακας των χρόνων που σημειώθηκαν το δεύτερο 4ημερο δοκιμών όπως τον δημοσιοποίησε η Pirelli είναι αποκαλυπτικός: Προφανώς Ferrari, Mercedes έχουν σημειώσει τους κορυφαίους χρόνους. Όλοι χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα (C5) οπότε δε χρειάζεται να γίνει αναγωγή. Η Pirelli αποκαλύπτει πως η διαφορά από γόμα σε γόμα (για δεδομένο φορτίο καυσίμου) ήταν από 6-7 δέκατα στη Βαρκελώνη. Με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να είναι αρκετά υψηλές (+30 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) αλλά όχι όσο ψηλές θα είναι στους καλοκαιρινούς αγώνες, η Pirelli υπολογίζει πως η διαφορά ανάμεσα στις γόμες θα είναι στα 9 δέκατα. Υπάρχουν πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας από C1 (πιο σκληρή) έως C5 (πιο μαλακή) και απ’ αυτές θα είναι διαθέσιμες 3 σε κάθε αγώνα πάντα με τα ίδια χρώματα: Άσπρη (σκληρή), κίτρινη (μέση), κόκκινη (μαλακή).

Ο Hamilton λίγο πριν σημειώσει εφάμιλλο χρόνο έλεγε πως η Ferrari είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη, πρόκειται για παιχνίδι ψυχολογίας. Αμφότερες οι κορυφαίες ομάδες κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, είχαν το μυαλό τους, στη συλλογή στοιχείων και στην εξέλιξη των μονοθεσίων, όχι στο κρυφτούλι. Προφανώς δεν άδειασαν τα ρεζερβουάρ για να πιέσουν για χρόνο, προφανώς δοκίμασαν το ρυθμό του μονοθεσίου με μαλακή γόμα και χαμηλό φορτίου καυσίμου. Οι δυο ομάδες αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στο δεύτερο τεστ, σαφή ένδειξη ότι πίεσαν οριακά. Το πρωτάθλημα θα κριθεί όπως και πέρυσι στο ρυθμό εξέλιξης και στα λάθη. Αν αναρωτιέστε πώς θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες δυνάμεων πίσω από τη μάχη κορυφής  ρίξτε μια ματιά στον πίνακα εσόδων των ομάδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Προφανώς δεν μπορεί οι προϋπολογισμοί να διαφέρουν σημαντικά από τις επιδόσεις.

Η Renault έχει τη δυναμική να κάνει την έκπληξη φέτος. Θεωρώ ότι ο Hulkenberg θα αποτελέσει την αποκάλυψη της φετινής χρονιάς απαλλαγμένος λόγω των νέων κανονισμών από το μειονέκτημα του σωματικού του βάρους. Η Red Bull έχει καινούργιο συνεργάτη, τη Honda για την υβριδική μηχανή. Είναι σαφές πως οι Ιάπωνες έχουν κατακτήσει την αξιοπιστία και βελτιώνονται σε απόδοση. Στη Red Bull τείνει να γίνει παράδοση η μειωμένη απόδοση και τα προβλήματα στις δοκιμές εξέλιξης. Φέτος δεν είχαν πρόβλημα με το νέο μονοθέσιο ή τη νέα υβριδική μηχανή οπότε την παράδοση επιβεβαίωσε ο νέος οδηγός. Ο Πιερ Γκασλί, είχε δυο σοβαρές εξόδους που κόστισαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Την τελευταία μέρα έκαναν την εμφάνισή τους και προβλήματα αξιοπιστίας. Βασικό πρόβλημα στο δίδυμο οδηγών η έλλειψη εμπειρίας για να κατευθύνουν το σετάρισμα του μονοθεσίου. Εκτιμώ ότι θα υπάρχουν λάθη, προβλήματα και εντάσεις που θα απορρέουν απ’ αυτό.

Κατά την άποψή μου οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή και κιβώτιο Ferrari (Haas, Alfa Romeo) θα έχουν καλά επίπεδα απόδοσης. Αντίθετα οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή/κιβώτιο Mercedes (Williams, Racing Point) είναι σαφές ότι θα βρεθούν ουραγοί λόγω εξέλιξης και οικονομικής στενότητας. Ειδικά στη Williams δίνουν ξεκάθαρα μάχη για επιβίωση παρότι η Claire Williams το αρνείται. Μακάρι ο νέος χορηγός (ROK IT) να βοηθήσει και να βοηθηθεί με την προβολή που θα πάρει. Έχουμε μια ακόμη ομάδα με μηχανή Honda, την Toro Rosso και μια με μηχανή Renault, τη McLaren. Είναι ξεκάθαρο πως η McLaren πατάει καλά και έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με πέρυσι. Οι κακές γλώσσες λένε πως έφυγε η αρνητική ενέργεια του Αλόνσο…

Θεωρώ ότι φέτος η McLaren θα πάρει την 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Toro Rosso επιχείρησε ‘glory runs’ με άδειο ντεπόζιτο, γι’ αυτό την βλέπουμε τόσο ψηλά σε χρόνους. Μεγάλες προσδοκίες για την Alfa Romeo Racing, και τον «απελευθερωμένο» Kimi, θυμίζω πως η Alfa Romeo ανήκει στην ίδια εταιρεία με τη Ferrari. Οι Ιταλοί θεωρούν δεδομένο ότι ο Iceman θα κάνει στην άκρη όσες φορές χρειαστεί για να περάσουν οι Vettel, Leclerc. Άντε να κόψει λίγο το Μπότας και αυτό με δυσκολία. Μπορεί όμως να αποδειχτεί κρίσιμο στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Για το πρωτάθλημα οδηγών στη Ferrari θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν γρήγορα, με ποιον θα παν και ποιον θα αφήσουν, ειδικά αν ο Leclerc αποδειχτεί ταχύτερος του Vettel. Αν οι Ιταλοί κατά την προσφιλή τους τακτική επιχειρήσουν να «πνίξουν» το κουνέλι, πρώτον θα βρουν απέναντί τους την οικογένεια Τοντ και δεύτερον είναι εξαιρετικά πιθανό ο Hamilton να επωφεληθεί από τα στραβοπατήματα και την ένταση για να διατηρήσει τον τίτλο του.

Οι καλύτεροι χρόνοι στις 8 μέρες δοκιμών:

ΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓόμα
VettelFerrari1.16:221C5
HamiltonMercedes1.16:224C5
LeclercFerrari1.16:231C5
BottasMercedes1.16:561C5
HulkenbergRenault1.16:843C5
AlbonToro Rosso1.16:882C5
KvyatToro Rosso1.16:898C5
SainzMcLaren1.16:913C5
GrosjeanHaas1.17.076C5
NorrisMcLaren1.17:084C5
GaslyRed Bull1.17:091C5
RicciardoRenault1.17:114C5
RaikkonenAlfa Romeo1.17:239C5
StrollRacing Point1.17:556C5
MagnussenHaas1.17:565C5
GiovinazziAlfa Romeo1.17:639C5
VerstappenRed Bull1.17:709(C3)
PerezRacing Point1.17:791C5
RussellWilliams1.18:130C5
KubicaWilliams1.18:993C5

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles