Ford Fiesta ST και Hyundai i30N: Δύο δυνατά hot hatch, για κάθε ανάγκη και πορτοφόλι

Hot hatch. Μια κατηγορία αυτοκινήτων που έχει δει ιδιαίτερη άνθιση και ενδιαφέρον από πλευράς του αγοραστικού κοινού τα τελευταία χρόνια, καθώς προσφέρουν οδηγική ικανοποίηση σε ένα ελκυστικό και πρακτικό αυτοκίνητο μικρό-μεσαίας κατηγορίας, χωρίς να έχει τα έξοδα αγοράς και χρήσης ενός αντίστοιχου σπορ αυτοκινήτου. Δύο από τα δημοφιλέστερα hot hatch αυτή τη στιγμή είναι τα Ford Fiesta ST και Hyundai i30N. Αν και ανήκουν στην ίδια κατηγορία, είναι διαφορετικά μεταξύ τους, καθώς το Fiesta απευθύνεται περισσότερο σε άτομα που το χρησιμοποιούν περισσότερο σαν αυτοκίνητο πόλης και δεν χρειάζονται πάρα πολύ χώρο ενώ το i30, σε άτομα που έχουν ανάγκη από ένα μεγαλύτερο ή/και δυνατότερο αυτοκίνητο.

 

Ford Fiesta ST

Το Fiesta είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις μοντέλα της Ford στην Ελλάδα, για κάποιο λόγο. Μικρό, ευέλικτο, σβέλτο, οικονομικό, πρακτικό και όμορφο. Στην top έκδοση του, το Fiesta ST έχει όλα τα προαναφερθέντα συν κάτι παραπάνω. Αυτό το παραπάνω το βλέπεις, το νιώθεις και το χαίρεσαι καθώς το οδηγείς.

Εξωτερικά το Fiesta ST ξεχωρίζει αμέσως από τα υπόλοιπα Fiesta, ακόμη και από αυτά της σειράς ST Line, με τα σηματάκια ST εμπρός και πίσω, τα φαρδύτερα φτερά, τους χαμηλότερους προφυλακτήρες, μεγαλύτερες ζάντες, χαμηλότερα μαρσπιέ  και τη χαρακτηριστική διπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία μαζί με την μεγαλύτερη αεροτομή στο πίσω μέρος, το κάνουν να ξεχωρίζει από τις συμβατικές εκδόσεις. Στο ST, περισσότερο από κάθε άλλη έκδοση, ότι είναι όμορφο εμφανισιακά, δεν υπάρχει μόνο για design, αλλά και για λειτουργικότητα, κυρίως για την αεροδυναμική και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Το Fiesta είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές, 3-θυρο και 5-θυρο.

Μετά την τελευταία του ανανέωση, το Fiesta υπέστη και μια ανανέωση στο μηχανικό κομμάτι. Ο κινητήρας του νέου ST αποδίδει πλέον 200 άλογα και 290Nm ροπή, μέσω του νέου 1,5 λίτρων EcoBoost κινητήρα του, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων. Η μόνη επιλογή σε κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ένα μηχανικό 6 σχέσεων, με τη Ford να τονίζει πως κατέληξε σε αυτή την απόφαση καθώς κανένας πελάτης της δεν θα έδειχνε ενδιαφέρον για κάποιο αυτόματο κιβώτιο σε σπορ μοντέλο της, όπως είχε αναφέρει και όταν ερωτήθηκε για την επιλογή της να παρέχει μόνο πάλι ένα μηχανικό 6ρι κιβώτιο, όταν είχε παρουσιάσει το Focus RS. Τέλος, παρέχεται η επιλογή να επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής από την λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, την επιλογή της τοποθέτησης ενός Quaife διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, γεγονός που βελτιώνει ακόμη περισσότερο την οδηγική συμπεριφορά και εμπειρία με το νέο Fiesta ST.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν πλέον semi-bucket καθίσματα καθώς και μία πληθώρα από οδηγικά βοηθήματα όπως προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, adaptive cruise control, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, και η λίστα συνεχίζεται για πολύ ακόμη. Από όσα έχουν δει και διαβάσει, το ανανεωμένο Fiesta έχει όχι μόνο περισσότερες τεχνολογίες και βοηθήματα, αλλά και μία αισθητή βελτίωση στην εργονομία του εσωτερικού, καθώς και μία περαιτέρω βελτίωση στα υλικά που χρησιμοποιούνται καθώς και στη ποιότητα συναρμογής.

Στην ελληνική αγορά το Fiesta ST διατίθεται σε 3 επίπεδα εξοπλισμού,ST1, ST2, ST3, σε 3-θυρο και 5-θυρο, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 20.264€ για το 3-θυρο ST1 και να φτάνουν τα 25.446€ για το 5-θυρο ST3.

 

Hyundai i30N

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

To i30 έχει εδραιώσει τη θέση του στη κατηγορία των μικρό-μεσαίων οικογενειακών hatchback, με την ελκυστική του τιμή για το επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει, την εργονομία και τη πρακτικότητα του. Τώρα η Hyundai, με τη σειρά N και συγκεκριμένα το i30N, θέλει να εδραιωθεί και στο χώρο των hot-hatch.

Στο i30N φαίνεται από την πρώτη ματιά, πως δεν πρόκειται για ένα απλό i30. Φαρδύτερος και χαμηλότερος εμπρός προφυλακτήρας, με μεγάλους αεραγωγούς, το σήμα Ν στη μεγαλύτερη και πλατύτερη εξάγωνη γρίλια, ζάντες 19 ιντσών με ανάγλυφο το σήμα Ν και τις χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες φρένων. Στο πλαϊνό προφίλ, υπάρχουν χαμηλότερα μαρσπιέ και στο πίσω μέρος υπάρχει μία μεγάλη αεροτομή, με το τριγωνικό φως φρένων, χαρακτηριστικό της έκδοσης Ν, καθώς και μικρός πίσω διαχύτης με τη διπλή απόληξη εξάτμισης.

Στο μηχανικό κομμάτι, το i30N εξοπλίζεται με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, σε συνδυασμό με ένα μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, αποδίδει 250 ίππους και 353Nm ροπής στην απλή έκδοση, ενώ στην έκδοση Performance Pack, η απόδοση ανέρχεται στους 275 ίππους και 353Nm ροπής. Το σύστημα ελέγχου N Grip αποτελείται από 5 λειτουργίες οδήγησης, “Normal”, “Eco”, “Sport”, “N”, “N Custom”, τα οποία ελέγχουν και μεταβάλουν τη λειτουργία της ανάρτησης, του κινητήρα, του διαφορικού, του συστήματος διεύθυνσης και του ήχου της εξάτμισης. Τo ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Electronic Limited Slip Differential – E-LSD), κατανέμει την μέγιστη ισχύ ξεχωριστά σε κάθε κινητήριο τροχό, δίνοντας τη καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε συνθήκη και τύπο οδοστρώματος. Επιπλέον, το N Traction Control, έχει τρεις λειτουργίες, “On”, “Sport”, “Off”, επεμβαίνοντας διαφορετικά σε κάθε λειτουργία στον έλεγχο της ευστάθειας δίνοντας από τη μέγιστη ασφάλεια μέχρι και τη απόλυτη ελευθερία και έλεγχο στον οδηγό, προκειμένου να αξιοποιήσει στο έπακρο της δυνατότητες του i30N. Το δυνατότερο χαρτί του βέβαια, είναι το σύστημα Launch Control, που σπάνια βλέπουμε σε αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και λειτουργία Rev Matching, το οποίο κάνει την δυναμική οδήγηση ομαλότερη και ασφαλέστερη, δίχως απότομες αλλαγές ροπής, κατά τα κατέβασμα ταχύτητας.

Στο εσωτερικό, βλέπουμε την εξίσου εξαιρετική δουλειά που έκανε η Huyndai, καθώς έχει σχεδιάσει και εφοδιάσει το i30N με bucket καθίσματα τα οποία έχουν από πολλούς χαρακτηριστεί εξαιρετικά τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και πλευρικής στήριξης. Διατίθεται επίσης σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη 8 ιντσών, με δυνατότητα σύνδεσης του κινητού με τις εφαρμογές Apple Car Play και Android Auto, καθώς και τη δυνατότητα παροχής δεδομένων οδήγησης, για περαιτέρω μελέτη και ανάλυση, πράγμα χρήσιμο για οποιονδήποτε χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του και σε πίστα. Στο τιμόνι, υπάρχουν πέραν των συνηθισμένων κουμπιών ελέγχου, τα πλήκτρα για την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση της λειτουργίας Rev Match, το κουμπί Drive Mode για την εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης, καθώς και το κουμπί για την ενεργοποίηση του προφίλ οδήγησης N, το οποίο είναι χαρακτηριστικό μέσω της καρό σημαίας που φέρει.Πρόκειται για ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, το οποίο έχει όλη την εργονομία, την τεχνολογία και τις ανέσεις του συμβατικού μοντέλου, σε συνδυασμό με το σπορ χαρακτήρα και συμπεριφορά, προϊόν εξέλιξης πολλών ετών και ατελείωτων ωρών και γύρων δοκιμών στο Nurburgring. Το Huyndai i30N στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 26.990€ στην απλή έκδοση του, ενώ η έκδοση Performance Pack ξεκινά από τα 28.750€, τιμές πολύ ελκυστικές σε σχέση με αυτές του ανταγωνισμού, κάνοντας το μία πολύ ενδιαφέρουσα αντιπρόταση απέναντι στους «κλασσικούς» αντιπάλους του, όπως το Seat Leon Cupra, το Volkswagen Golf GTi και το Renault Megane RS.

 

Fiesta ST και i30N. Δύο αυτοκίνητα τόσο διαφορετικά και όμως εξίσου ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά στην οδήγηση. Για κάποιον που ψάχνει κάτι ευέλικτο και πρακτικό για καθημερινή χρήση σε πόλη, χωρίς την ανάγκη για πολύ χώρο στο πίσω μέρος ή στο χώρο αποσκευών, το Fiesta είναι η ιδανική επιλογή. Για κάποιον που χρειάζεται περισσότερο χώρο ή απλά περισσότερες επιδόσεις, το i30N σίγουρα θα τον υπερκαλύψει και δεν θα τον αφήσει παραπονεμένο. Και τα δύο, καθένα με το τρόπο του και για το αγοραστικό του κοινό, είναι η ιδανική εναλλακτική επιλογή, πέραν των συνηθισμένων αγοραστικών επιλογών, που ήρθαν για να μείνουν. Εσείς, ποιο θα επιλέξετε;

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.