Η 5η σεζόν της Formula E έφτασε -σχεδόν αθόρυβα- στους δύο τελευταίους αγώνες της, στη Νέα Υόρκη. Με το πρωτάθλημα τόσο στους οδηγούς, όσο και στους κατασκευαστές να παραμένει ανοιχτό, το TotalRacing.gr κάνει τη δική του ανασκόπηση για τη φετινή χρονιά και παρουσιάζει όλα τα σενάρια για την κατάκτηση των δύο τίτλων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

Η Formula E δεν είναι ο πλέον δημοφιλής θεσμός του motorsport – και μπορούμε να το υποστηρίξουμε αυτό με νούμερα. Αλλά, δεν παύει να είναι ο πρωτοπόρος στον τομέα του, κυρίως γιατί «παίζει μπάλα» σχεδόν μόνος του. 

Δεν κρίνουμε την FE για μονοπώλιο (από την περασμένη Κυριακή υφίσταται και η MotoE), αλλά είναι βέβαιο πως για τα πρώτα 4 χρόνια της ζωής της, δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο με το οποίο θα μπορούσε να συγκριθεί – μόνο με τον ίδιο της τον εαυτό.

Ο ερχομός των Gen2 μονοθέσιων φέτος (και για επόμενα δύο αγωνιστικά έτη) ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για την επόμενη μέρα του δημιουργήματος του Alejandro Agag, και φάνηκε να είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Από άποψη επιδόσεων και απτής ταχύτητας, η νέα γενιά μονοθέσιων είναι σε άλλο επίπεδο σε σχέση με την προκάτοχό της. Αλλά, όταν αυξάνεται η ταχύτητα, αυξάνεται αντίστοιχα και η πιθανότητα να γίνουν ατυχήματα και λάθη, κι από αυτά είχαμε πολλά φέτος.

Συν τοις άλλοις, τα νέα αμαξώματα έκαναν τους οδηγούς (τουλάχιστον στο πρώτο μισό της χρονιάς) να παίρνουν λίγο πιο τολμηρές αποφάσεις στις μάχες που έδιναν, οδηγώντας με τρόπο που θυμίζει touring cars, όχι μονοθέσια.

Έτσι ήταν, όμως, εξ αρχής η Formula E, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: με οδηγούς που θα ρισκάρουν τα πάντα γιατί οι πίστες δεν θα τους δώσουν και πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα, ποινές και αποκλεισμοί ώρες μετά τη λήξη των αγώνων, προσωπικότητες που δεν πέτυχαν σε άλλες κατηγορίες και ψάχνουν την αγωνιστική τους αναγέννηση σε ένα τεράστιο ‘test bed’ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μέσα από αυτά τα χαρακτηριστικά, βέβαια, καθώς και με το στοιχείο του «ενιαίου» (παρά τα διαφορετικά powertrains, τα μονοθέσια κατά βάση είναι ίδια), κατάφερε ο θεσμός να αποκτήσει κοινό και να μας δώσει μία εξαιρετική χρονιά, με 8 διαφορετικούς νικητές (7 διαφορετικούς σε ισάριθμους αγώνες), επαναπροσδιορίζοντας ουσιαστικά το τι είναι (το) motorsport και πώς αυτό θα το ήθελαν οι απανταχού προσευχητές του.

Και αν αυτό δε φτάνει για να αποδώσει την FE όπως εξελίχθηκε φέτος, η Hazel Southwell, ρεπόρτερ και ανταποκρίτρια για το πρωτάθλημα, το εξηγεί επαρκώς στο παρακάτω thread:

 

Τα σενάρια τίτλου:

Μετά από τους πρώτους 11 αγώνες και ειδικά αφότου κατάφερε να πάρει 2 νίκες σε 3 αγώνες, ο Jean-Eric Vergne έχει ένα σημαντικό προβάδισμα στην κορυφή της βαθμολογίας, αφού έχει καταφέρει να μαζέψει 130 βαθμούς. Επιπλέον έχει ανοίξει τη διαφορά από τον δεύτερο Lucas di Grassi στους 32 βαθμούς.

Με την απόλυτη συγκομιδή κάθε τριημέρου να φτάνει τους 29 βαθμούς (25 για νίκη, 3 για pole position κι 1 για τον ταχύτερο γύρο), γίνεται αντιληπτό πως ο Γάλλος της DS Techeetah έχει το απόλυτο προβάδισμα για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Για να πάρει τίτλο ο Jean-Eric Vergne στον πρώτο αγώνα:

  • Eάν δεν πάρει pole, θα πάρει τίτλο εάν
    • Τερματίσει τουλάχιστον 2ος, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων των αντιπάλων του
    • Τερματίσει τουλάχιστον 4ος κι ο Lucas Di Grassi δεν είναι 1ος
    • Τερματίσει τουλάχιστον 5ος, κάνει τον ταχύτερο γύρο κι ο Lucas Di Grassi δεν είναι 1ος
    • Τερματίσει τουλάχιστον 6ος κι ο Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον 2ος
    • Τερματίσει τουλάχιστον 8ος, ο Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον 3ος και δεν κερδίσει ο Mitch Evans ή ο Andre Lotterer
    • Τερματίσει τουλάχιστον 10ος, o Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον τέταρτος και δεν κερδίσει ένας εκ των Mitch Evans, Andre Lotterer, Antonio Felix Da Costa και Robin Frijns.
    • Τερματίσει εκτός βαθμών, ο Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον έβδομος και δεν κερδίσει ένας εκ των Mitch Evans, Andre Lotterer, Antonio Felix Da Costa και Robin Frijns.
  • Εάν πάρει pole, θα πάρει τίτλο εάν:
    • τερματίσει τουλάχιστον 3ος, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων των αντιπάλων του
    • τερματίσει τουλάχιστον 5ος κι ο Lucas Di Grassi δεν είναι 1ος
    • τερματίσει τουλάχιστον 7ος, κάνει τον ταχύτερο γύρο κι ο Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον 2ος
    • τερματίσει τουλάχιστον 10ος, ο Lucas di Grassi δεν είναι τουλάχιστον 4ος και δεν κερδίσει ο Mitch Evans ή ο Andre Lotterer
    • Τερματίσει εκτός βαθμών, ο Lucas Di Grassi δεν είναι τουλάχιστον 5ος και δεν κερδίσει ο Mitch Evans ή ο Andre Lotterer.

Στους κατασκευαστές η Techeetah κατακτά το πρωτάθλημα στον πρώτο από τους 2 αγώνες στη Νέα Υόρκη μονάχα με νίκη του ενός οδηγού και τερματισμού του άλλο οδηγού στο βάθρο.

Σε κάθε άλλη περίπτωση τα πρωταθλήματα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X