Ο Jorge Martin ήταν ο μεγάλος νικητής στον αγώνα του GP Γερμανίας μετά από μία απίθανη μάχη με τον Pecco Bagnaia που κρίθηκε στο νήμα. Στο βάθρο ανέβηκε κι ο Johann Zarco, ιστορικό 1-2-3-4-5 για την Ducati, δεν συμμετείχε ο Marquez.
Η ηλιοφάνεια κι η αρκετή ζέστη που επικρατούσε στην πίστα του Sachsenring έκαναν ιδανικές τις συνθήκες πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα για την εκκίνηση του έβδομου αγώνα της φετινής σεζόν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP. Όμως, στο grid δεν παρατάχθηκε ούτε φέτος ο Marc Marquez, ο οποίος έσπασε το μικρό δάχτυλο στο δεξί του χέρι μετά από πτώση στο ζέσταμα και σε συνδυασμό με τα χτυπήματα από τις πέντε συνολικά πτώσεις που είχε στο τριήμερο, αποφάσισε να αποσυρθεί πριν ξεκινήσει τον αγώνα.
Στην εκκίνηση ο Jack Miller ήταν και πάλι ο ταχύτερος στα πρώτα μέτρα κι άρπαξε το προβάδισμα, με τους Bagnaia και Marini να μάχονται για τη δεύτερη θέση. Ο Αυστραλός έκλεισε τη γραμμή του στην κορυφή, ενώ ο Martin ήταν τέταρτος, μπροστά από τον Brad Binder που έστριψε πέμπτος από την εσωτερική.
Το προβάδισμα του Miller ήταν πρόσκαιρο καθώς στην ενδέκατη κατηφορική στροφή, ο αναβάτης της ΚΤΜ έχασε το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας κι απώλεσε ταχύτητα, επιτρέποντας στον Bagnaia να πάρει την πρωτιά και τον Martin να επαναλάβει το εκπληκτικό του διπλό προσπέρασμα από το sprint, ανεβαίνοντας δεύτερος. Ο Ισπανός αναβάτης της Pramac άρχισε αμέσως να πιέζει τον Bagnaia, ενώ ο Miller πιεζόταν από τους Binder, Zarco, Aleix Espargaro και Bezzecchi που ακολουθούσαν.
Γρήγορα, η πίεση του Martin μεταφράστηκε σε προσπέρασμα, όταν στην δωδέκατη στροφή χώθηκε στην εσωτερική του Bagnaia και πήρε το προβάδισμα, ανεβάζοντας ξανά τη διαφορά στο μισό δευτερόλεπτο. Πιο πίσω ένα λάθος του Bezzecchi τον άφησε πίσω από τον Alex Marquez, με τον Ιταλό όμως να περνάει αμέσως ξανά στην όγδοη θέση. Ο Aleix Espargaro προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη μάχη των δύο ΚΤΜ και στιγμιαία ανέβηκε πέμπτος, όμως ο Binder είχε ανώτερη ταχύτητα και γρήγορα πέρασε τόσο την Aprilia όσο και τον teammate του για να πάρει την τέταρτη θέση.
Ο Νοτιοαφρικανός αμέσως μείωσε τη διαφορά από τον τρίτο Marini, ενώ οι Miller κι Espargaro υπέκυψαν στην πίεση του Zarco, ενώ λίγο αργότερα αμφότεροι είδαν τον Bezzecchi να τους περνάει με σχετική ευκολία. Πιο πίσω ο Fabio Di Giannantonio σκαρφάλωνε διαρκώς κι ανέβηκε στην 11η θέση, ενώ ο Maverick Vinales ολοκλήρωσε πρόωρα τον αγώνα με τον κινητήρα της Aprilia να παραδίδει το πνεύμα του.
Το εντυπωσιακό προσπέρασμα του Binder στον Marini, ανέβασε την ΚΤΜ ξανά στις θέσεις του βάθρου, ενώ ο Zarco ήταν ο ταχύτερος αναβάτης στην πίστα και με τη σειρά του έφτασε και πέρασε γρήγορα τον Marini που πλέον απειλούνταν από τον teammate του.
Η πίεση που άρχισε να ασκεί ο Bagnaia στον Martin, μειώνοντας τη διαφορά τους στα δύο δέκατα του δευτερολέπτου, είχε απάντηση από τον νεαρό Ισπανό που άνοιξε ξανά τον ρυθμό του και πήγε την απόσταση άνω του μισού δευτερολέπτου. Οι δύο αναβάτες είχαν ξεφύγει από τον Brad Binder, ο οποίος είχε την πίεση του Zarco. Στον 19ο γύρο όμως η πίεση τον λύγισε με τον Binder να χάνει τον έλεγχο στην ένατη στροφή και να καταλήγει στην αμμοπαγίδα, προτού απομακρυνθεί με τη βοήθεια των κριτών και μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο της πίστας.
Με τη νέα επίθεσή του ο Bagnaia έφτασε και πάλι στον πίσω τροχό του Martin, αλλά αυτή τη φορά κατάφερε να επιτεθεί και με μία οριακή κίνηση, πήρε την πρώτη θέση στη 12η στροφή. Ο Ιταλός παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να ανοίξει τη διαφορά και να ξεφύγει, αλλά ο Martin έμεινε κολλημένος στην εργοστασιακή Ducati και απειλούσε να περάσει και πάλι στην κορυφή.
Πράγματι, τρεις γύρους μετά το προσπέρασμα, ο Martin βούτηξε στην αγαπημένη του δωδέκατη στροφή και ξαναπήρε την πρωτοπορία του αγώνα, η οποία όμως θα κρινόταν στο τέλος, καθώς ο Bagnaia δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Η μάχη ήταν πολύ σκληρή, με τους δύο να έχουν κι επαφή στην έξοδο της τελευταίας στροφής του προτελευταίου γύρου και τη διαφορά να ανοίγει οριακά υπέρ του Ισπανού.
Ο Bagnaia προσπάθησε ξανά να πλησιάσει, έφτασε και πάλι στο πλάι της Pramac, όμως ο Martin ήταν ψύχραιμος και διέσχισε πρώτος την γραμμή του τερματισμού, μόλις 64 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά, προτού ξεσπάσει σε έξαλλους πανηγυρισμούς στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Με το αποτέλεσμα αυτό ο Martin μείωσε ακόμη περισσότερο τη διαφορά του από την κορυφή στους 16 βαθμούς και πλέον έχει κάθε λόγο να αξιώνει τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.
Η δεύτερη θέση του Bagnaia του έδωσε ένα ακόμη βάθρο στη φετινή σεζόν, ενώ ο Johann Zarco συμπλήρωσε το βάθρο που είχε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα τα ίδια άτομα. Οι δύο VR46 με τον Bezzecchi να τερματίζει μπροστά από τον Marini, έδωσαν ένα ιστορικό 1-2-3-4-5 για την Ducati στη Γερμανία σε μία πίστα που η ιταλική εταιρεία είχε δει μόλις μία νίκη το 2008.
Ο έκτος Jack Miller με την εργοστασιακή ΚΤΜ κι ο δέκατος Miguel Oliveira με τη δορυφορική RNF Aprilia ήταν οι μόνοι αναβάτες εκτός Ducati που μπήκαν στην πρώτη δεκάδα, με τις δύο Gresini των Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio να κάνουν σάντουιτς τον όγδοο Enea Bastianini. Πολύ άσχημος αγώνας για την Yamaha με τους Morbidelli και Quartararo να είναι στην 12η και 13η θέση της κατάταξης και τον Aleix Espargaro να κλείνει έναν καταστροφικό αγώνα για την Aprilia τερματίζοντας στη 16η θέση μετά από λάθος που έκανε λίγους γύρους πριν το τέλος.
Επόμενος αγώνας το ΤΤ του Assen στη θρυλική ιστορική πίστα που θα φιλοξενήσει το όγδοο Grand Prix της σεζόν το προσεχές τριήμερο 23-25 Ιουνίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify