Εν αρχή ην το χάος και μέσα απ’ αυτό αναδύθηκε ο καλύτερος σε στρατηγική, οδήγηση και τύχη: Max Verstappen!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πίστα του Hockenheim και ο ευμετάβλητος καιρός στην περιοχή της Στουτγκάρδης δίνουν τέτοιο αγώνα. Θυμίζω τι είχε γίνει το 2000 στην 1η του νίκη του Barichello: Ο Βραζιλιάνος που έκλαιγε στο βάθρο είχε βρόχινα ελαστικά, ο Hakkinen στεγνά και έβρεχε στη μισή πίστα. Πέρυσι υπό βροχή ο Hamilton είχε κερδίσει εκκινώντας 14ος, φέτος παραλίγο ο Vettel να κερδίσει εκκινώντας τελευταίος, τερμάτισε τελικά 2ος απλά και μόνο επειδή έμεινε μακριά από λάθη. Από τα έξι μονοθέσια των τριών κορυφαίων ομάδων βαθμολογήθηκαν τα δυο που φυσιολογικά τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις. Με 60 χιλιάδες θεατές χτες και συνολικά 153 χιλιάδες προσωπικά πιστεύω ότι θα βρεθεί ένας τρόπος να συναφθεί συμβόλαιο με το Hockenheim για τη συνέχεια.

Την Παρασκευή είχε καύσωνα στη Γερμανία, εξατμίστηκε πολύ νερό, ανέβηκαν τα ποσοστά υγρασίας στην ατμόσφαιρα και την Κυριακή άνοιξαν οι ουρανοί. Το Σάββατο στη μάχη της pole αμφότερες οι Ferrari παρουσίασαν πρόβλημα: Αυτή του Vettel στην πίεση αέρα του turbo, αυτή του Λεκλέρκ στην πίεση της τροφοδοσίας καυσίμου. Οι κόκκινοι που φάνταζαν φαβορί για την pole καθώς η θερμοκρασία στο οδόστρωμα ήταν στους 46 βαθμούς βρέθηκαν στην 10η και 20στη θέση αντίστοιχα.

Δίπλα στο Hamilton εκκινούσε ο Verstappen, όπως στο Red Bull Ring έτσι και στο Hockenheim o Ολλανδός έφυγε πολύ άσχημα. Το απέδωσε στην ολισθηρότητα του οδοστρώματος.

Από το πρωί της Κυριακής έβρεχε καταρρακτωδώς στο Hockenheim και ο αγώνας μετά από 3 αναγνωριστικούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας (σ.σ: αφαιρέθηκαν από τους 67 και είχαμε 64 γύρους αγώνα) εκκίνησε κανονικά. Το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε λόγω της εξόδου του Perez, στο 2ο γύρο. Εκεί όλοι όρμησαν να βγάλουν τα βρόχινα ελαστικά με τα οποία υποχρεωτικά εκκίνησαν και να βάλουν τα ενδιάμεσα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ομάδες δεν είχαν δεδομένα από τα φετινά βρόχινα/ενδιάμεσα ελαστικά και οι υπεύθυνοι στρατηγικής πήγαιναν στα τυφλά. Προφανώς η εμπειρία του οδηγού, η τύχη αλλά και αστάθμητοι παράγοντες όπως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας έπαιξαν ρόλο, όμως απ’ ότι αποδείχτηκε στην πράξη αυτό που διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο ήταν η ικανότητα των οδηγών να βρουν την αίσθηση αλλάζοντας από ενδιάμεσα σε σλικ ελαστικά. Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας το προκάλεσε ο Norris στον 25ο γύρο χάνοντας τον έλεγχο με τα σλικ λάστιχα. Ήταν νωρίς ακόμη για στεγνά ελαστικά καθώς αμέσως μετά άρχισε να βρέχει ξανά.

Εκεί την πάτησε και ο Leclerc και βγήκε έξω στην στροφή 16. Έπεσε δε πάνω στις πινακίδες που διαφήμιζαν τον εορτασμό 125 χρόνων μηχανοκίνητου αθλητισμού για τις Mercedes. Στην ίδια στροφή (16) βγήκαν πολλοί οδηγοί ανάμεσά τους και ο Hamilton. Ήταν πιο τυχερός δεν υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη αλλά πήρε ποινή γιατί μπήκε στα πιτ από το γκαζόν. Επίσης έχασε χρόνο αναίτια βάζοντας για ένα και μόνο γύρο τη μαλακή γόμα στον 28ο γύρο. Έτσι ο Βρετανός έχασε την 1η θέση στην κατάταξη και μια νίκη που φάνταζε προβλέψιμη. Μάλιστα αυτό συνέβη μπροστά σε χιλιάδες εργαζόμενους ανάμεσά τους και ο νέος CEO της Daimler Ola Kallenius που περίμεναν να πανηγυρίσουν τα 200 GP της εταιρείας με μια εμφατική εντός έδρας νίκη.

Η άλλη Mercedes του Valtteri Bottas επίσης βρέθηκε εκτός αγώνα, ο Φινλανδός έχασε το πίσω μέρος στη στροφή 1, πατώντας άτσαλα στο kerb λίγους γύρους αφού είχε βάλει σλικ ελαστικά (46ο γύρο) και ενόσω πίεζε ανεπιτυχώς να περάσει τους Stroll, Kvyat. Σε εγκατάλειψη οδηγήθηκε επίσης η Red Bull του Gasly, ο Γάλλος χτύπησε από πίσω την Toro Rosso του Albon στην προσπάθεια να περάσει τον Ταϊλανδό. Τα μόνο μονοθέσια των τριών κορυφαίων ομάδων που τερμάτισαν στην δεκάδα ήταν αυτά των Verstappen και Vettel. Ο Ολλανδός παρότι έκανε κι αυτός λάθος χάνοντας τον έλεγχο όταν έβαλε τη μέση γόμα στον 25ο γύρο στάθηκε τυχερός.

Δεν είχε συνέπειες αυτό το λάθος, σε αντίθεση με αυτά των Hamilton, Leclerc που ήταν μπροστά του, όταν έκαναν τα δικά τους λάθη. Έτσι φυσιολογικά κέρδισε σε μια κούρσα όπου δεν προσπέρασε κάποιον ισάξιο, αλλά έκανε τα λιγότερα λάθη. Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για τον Vettel. Ο Γερμανός εκκινούσε 20στος και η φυσιολογική θέση τερματισμού γι’ αυτόν δεδομένης της διαφοράς δυναμικού του μονοθεσίου του από των υπολοίπων πλην Red Bull, Mercedes ήταν η 6η θέση. Τερμάτισε 2ος καθότι εγκατέλειψαν ή αντιμετώπισαν προβλήματα οι Leclerc, Gasly, Hamilton, Bottas.

Από τις στρατηγικές επιλογές προφανώς αυτή της McLaren που πραγματοποίησε μόνο 3 αλλαγές στον Sainz ήταν η πιο αποδοτική. Ο Ισπανός τερμάτισε τελικά 5ος πίσω από τους Στρολ, Κβίατ.
Ο Ρώσος οδηγός της Toro Rosso, Daniil Kvyat, που έγινε πατέρας αυτό το Σαββατοκύριακο, επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στο βάθρο. Πιθανόν ο Stroll θα είχε παραμείνει μπροστά του αν στη Racing Point δε του έβαζαν στον 41ο γύρο ξανά ενδιάμεσα ελαστικά για 4 γύρους. Το έκαναν αντιδρώντας στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας που προκάλεσε η έξοδος του Nico Hulkenberg, ναι όπως το μαντέψατε στην στροφή 16!

Σημειώστε πως μετά το τέλος του αγώνα βρέθηκε εκτός ορίων η παραμετροποίηση του συμπλέκτη των Alfa Romeo. Μηδενίστηκαν οι Raikkonen και Giovinazzi και έτσι μπήκαν στους βαθμούς οι Hamilton και Kubica με τη Williams.

Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή, 4/8, το GP Ουγγαρίας.

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X