Το πρώτο ευρωπαϊκό Grand Prix άνοιξε αυλαία σήμερα, και τα συμπεράσματα είναι αρκετά και σημαντικά ενόψει ενός εξαιρετικά κρίσιμου Σ/Κ για την πορεία της φετινής σεζόν.

Τόσο στο FP1, όσο και στο FP2, η Mercedes ήταν η ταχύτερη, αν και όχι με την μεγάλη διαφορά που θα περίμενε κανείς, με τη Ferrari να εμφανίζεται ανταγωνιστική, παρά τον χρόνο που χάνει στο τρίτο sector.

Την ίδια ώρα, το midfield παραμένει χαώδες, η Haas έκανε άλμα (όχι απλώς βήμα) προόδου, και η κάθε πρόβλεψη εκεί είναι καταδικασμένη να πέσει στο κενό.

Mercedes vs Ferrari, σημειώσατε 1

Στον έναν γρήγορο γύρο, τα πρώτα δύο sectors ανήκουν στη Ferrari και το τελευταίο στη Mercedes.

Στις γρήγορες καμπές και τις μεγάλες ευθείες, η SF90 συμπεριφέρεται άψογα, έχει επιτάχυνση και σταθερότητα, και με τις θερμοκρασίες τόσο ψηλά, τα ελαστικά δουλεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για εκείνη.

Στο τρίτο κομμάτι, όμως, εκεί που τον πρώτο λόγο έχει η μηχανική πρόσφυση και η ισορροπία, η W10 είναι χάρμα ιδέσθαι. Φρενάρει άψογα, «χτυπά» την κορυφή των αργών στροφών με ακρίβεια και χωρίς πολλά «τινάγματα», και εκεί βρίσκει όλο τον χρόνο που χάνει από τα πρώτα δύο μέρη της διαδρομής.

Σε ρυθμό αγώνα, ο Andrew Benson, ρεπόρτερ του BBC, έκανε τα μαθηματικά:

 

Με αυτά τα νούμερα, είναι σαφές πως η Mercedes έχει το προβάδισμα και στον ρυθμό αγώνα, αλλά η σύγκριση δεν είναι άμεση, ειδικά με τη μέση, αφού ο Vettel τη χρησιμοποίησε για 5 παραπάνω γύρους από τον Bottas.

Παράλληλα, η μαλακή δεν πρόκειται να είναι ελαστικό αγώνα, με δεδομένο ότι λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναμένονται την Κυριακή, τα επίπεδα φθοράς της θα την καταστήσουν απαγορευτική για μεγάλα stints – πιθανότατα θα είναι το σετ της εκκίνησης, εφόσον περάσουν με αυτό οι οδηγοί από το Q2.

Επομένως, κλειδί θα είναι η μέση, και σε μία μεγάλη έκπληξη, η σκληρή γόμα, στην οποία οι διαφορές είναι και πάλι οριακές.

Επίσης, οι αριθμοί αυτοί είναι ο μέσος όρος των γυρολογίων, όχι το απόλυτο γυρολόγιο. Μέσα σε ένα stint 10-15-20 γύρων, δεν θα πάνε όλα τέλεια: κίνηση, λάθος, κίτρινη σημαία, όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν έναν ή και παραπάνω γύρους στις δοκιμές, και αυτό καθιστά αυτού τους αριθμούς χρήσιμους, αλλά όχι αναγκαία σωστούς.

Ανανεωμένη η Haas

Οι πρώτοι τέσσερις αγώνες για τους Αμερικανούς ήταν ιδιαίτερα δύσκολοι, αφού η VF-19 είναι ένα μονοθέσιο δύστροπο με τα ελαστικά.

Ωστόσο, όπως και η Ferrari, έτσι και η Haas βρίσκει τον εαυτό της όταν οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ξεπερνούν τους 40°C, και μαζί με τις αναβαθμίσεις που έφερε (τις οποίες σήμερα χρησιμοποίησε μόνο ο Grosjean), η εικόνα της άλλαξε άρδην.

Κατά διαστήματα, ήταν ταχύτερη ακόμα και της Red Bull, επιστρέφοντας στην «φυσική» της θέσης, όντας ‘best of the rest’ με διαφορά από τον επόμενο.

Το σημαντικό είναι πως έχει αρκετή ταχύτητα στον έναν γρήγορο γύρο, κάτι που είναι κρίσιμο για τον αγώνα της, μιας και η καλή θέση στην εκκίνηση μεταφράζεται -συνήθως- και σε καλό τερματισμό στην Ισπανία.

Isola: Τίποτα το τρομερό μετά την πρώτη μέρα – Μεγαλύτερη η διαφορά της μέσης με τη σκληρή

Η Βαρκελώνη είναι μία πίστα υψηλών απαιτήσεων για τα ελαστικά, αλλά με τα χιλιόμετρα που γράφουν κάθε χρόνο οι ομάδες τον χειμώνα στην συγκεκριμένη πίστα, έχουν μία ένδειξη για τα επίπεδα φθοράς που δύναται να αντιμετωπίσουν.

Φυσικά, οι σαφώς υψηλότερες θερμοκρασίες που επικρατούν τον Μάιο (σήμερα η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε τους 47°C), και αυτό ανοίγει αρκετά παράθυρα για διαφορετικές στρατηγικές ενόψει του αγώνα, με ορισμένες ομάδες να ποντάρουν και στη σκληρή (C1) γόμα.

Ο επικεφαλής της Pirelli για την F1, Mario Isola, δήλωσε:

«Δεν υπάρχει κάτι τρομερό να πούμε μετά την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών στην Ισπανία – αναμενόμενο, αφού η πίστα είναι γνωστή στις ομάδες και τους οδηγούς από τις δοκιμές.

«Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων ομάδων είναι πολύ μικρή, και η Haas έχει ρυθμό που δείχνει πως μπορεί να είναι κοντά τους σε κάποιες περιπτώσεις.

«Όπως πάντα στη Βαρκελώνη, η λεπτομέρεια κρίνει πολλά – οπότε, η καλή προετοιμασία για τις κατατακτήριες είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί δεν είναι εύκολο το προσπέρασμα εδώ. 

«Είμαστε χαρούμενοι με την απόδοση των ελαστικών, με μόνο απρόοπτο τη μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στη σκληρή και τη μέση γόμα [σ.σ. 1.1 δλ.].»

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles