Η εξέλιξη του GP στο Μπαχρέιν ήταν συναρπαστική. Σ’ αυτό έπαιξαν ρόλο πολλά πράγματα. Προσωπικά δε με εξέπληξε η απόδοση του Leclerc πιστεύω στο ταλέντο του νεαρού Μονεγάσκου και δεν είμαι φυσικά ο μόνος. Αλλά ας μην βιάζονται όσοι αντιπαθούν τον Vettel να τον ξεγράψουν ο Γερμανός θα δουλέψει για να επανέλθει, δεν είναι τυχαίος, είναι τετράκις πρωταθλητής. Η δραματική τροπή που έδωσαν τα προβλήματα αξιοπιστίας της Ferrari και της Renault στο χθεσινό αγώνα δεν προσφέρονταν για όσους έχουν θέματα υγείας.

Ο Leclerc είχε πάρει το Σάββατο την 1η pole στην καριέρα του αλλά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων τον βρήκε να στρίβει 3ος πίσω από τους Vettel και Bottas που έφυγαν καλύτερα. «Στα μέσα του πρώτου γύρου ένιωσα ότι ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσω το μονοθέσιο,» λέει ο Vettel. «Ο Charles δεν πρέπει να είχε ίδιο πρόβλημα γιατί με πέρασε εύκολα. Έχασα και τη δεύτερη θέση, αν και με τη μέση γόμα πήγαινα λίγο καλύτερα. Ενώ είχα μάχη με το Λιούις έκανα λάθος στην στροφή 4 και γύρισα. Αυτό προκάλεσε κραδασμούς στα ελαστικά κάτι που οδήγησε στην αστοχία της εμπρός πτέρυγας. Λυπάμαι για τον Charles και την ομάδα, ήταν δική του η νίκη σήμερα», δήλωσε ο Vettel.

Ο Leclerc αφού πέρασε τους Bottas και Vettel έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας που του επέτρεψε να διατηρήσει την πρώτη θέση ακόμη και μετά το 2ο πιτ στοπ του. Ο Μονεγάσκος έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα που ήταν και η πιο ταιριαστή επιλογή για τις χθεσινοβραδινές συνθήκες στο Σακχίρ. Απόδειξη ότι μ’ αυτή πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα, στην αρχή του stint πράγμα που του έδωσε και ένα έξτρα βαθμό. Επίσης αν δείτε τους χρόνους ανά γόμα – τη σκληρή την έβαλε μόνο ο Sainz για λίγο – είναι προφανές ότι ο Hamilton έκανε λάθος που έβαλε τη μαλακή γόμα στο πρώτο του πιτ στοπ. Λάθος που δεν το πλήρωσε, καθότι ήταν εκεί για να επωφεληθεί από τα προβλήματα της Ferrari.

Το δράμα για τον Leclerc ήρθε περίπου 15 γύρους πριν το τέλος. Εκεί ο Μονεγάσκος ένιωσε τη μηχανή του να έχει μειωμένη απόδοση όπως μάλιστα λέει, περίμενε να σπάσει. Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, κάνει λόγω για μειωμένη συμπίεση σ’ έναν κύλινδρο: «Θα πάει στο Μαρανέλο ο κινητήρας όπου θ’ αναλύσουμε τι συνέβη» τόνισε ο Ιταλός μηχανικός. Τερμάτισε τελικά 3ος πίσω από τις Mercedes που τον πέρασαν. Θα τον περνούσε και ο Verstappen (σ.σ: απογοητευτική απόδοση της Red Bull) αν δεν έσπαγαν δυο γύρους πριν το τέλος του αγώνα και τα δυο Renault.  Μένει να μάθουμε αν αυτό συνέβη για τον ίδιο λόγο, προφανώς τόσο ο Hulkenberg (είχε κάνει φανταστικό αγώνα και από 17ος ανέβηκε 6ος) όσο και ο Ricciardo έμειναν από μηχανή. Το μονοθέσιο του Ricciardo είχε πρόβλημα με το ERS γι’ αυτό και του είπαν να μην το αγγίζει (σ.σ: δεν έβαλε πάλι στη θέση του το τιμόνι).

Η διπλή εγκατάλειψη των Renault είχε ως αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, που οριοθέτησε το ρυθμό και η καρό σημαία έπεσε υπό το καθεστώς του. Αυτό επέτρεψε στο Leclerc ν’ ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο (σ.σ: 6ος νεότερος στην ιστορία), κάτι που ο ίδιος δεν πανηγύριζε καθότι, περίμενε τη νίκη. Η προηγούμενη φορά που αγώνας τερμάτισε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην Κίνα το 2015. Συνολικά αυτό έχει γίνει 8 φορές στην ιστορία του θεσμού.

Όπως και να έχει ο Μονεγάσκος άξιζε χτες τη νίκη, πράγμα που αναγνώρισε προς τιμήν του και ο νικητής Λιούις Hamilton: «Έχω ζήσει παρόμοιες καταστάσεις και καταλαβαίνω πως νιώθει ο Charles. Έκανε σπουδαία δουλειά όλο το τριήμερο, έχει σπουδαίο μέλλον μπροστά του. Η Ferrari έχει το πάνω χέρι πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και να επανέλθουμε». Αρκετοί μπορεί να απορούν πως οι Ferrari παρουσίασαν τελείως διαφορετικό πρόσωπο από την Αυστραλία κάνοντας το 1-2 στις δοκιμές και κυριαρχώντας στον αγώνα. Η αλήθεια είναι πως η Αυστραλία ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση όπου τα κόκκινα μονοθέσια δεν είχαν σωστό σετάρισμα. Η πραγματική εικόνα των Ferrari είναι αυτή που είδαμε στο Μπαχρέιν. Αξίζει όμως να τονίσουμε ότι ακόμη και έτσι, πάλι οι Mercedes έκαναν το 1-2 καθώς εκμεταλλεύτηκαν τα προβλήματα και τα λάθη των κόκκινων. Πρέπει να ειπωθεί ότι οι Ferrari δεν έκαναν κανένα λάθος στρατηγικής, αντίθετα προσπάθησαν όπως και οι Mercedes να περάσουν με στρατηγική undercut επισπεύδοντας την είσοδό τους στα πιτ.

Δια χειρός Τομπάζη

Του προσπεράσματος έγινε στο Μπαχρέιν, αυτό οφείλεται και στην 3η ζώνη DRS αλλά κυρίως στις αεροδυναμικές αλλαγές (σ.σ: πιο μεγάλες και πιο απλές αεροτομές) που σχεδίασε ο συμπατριώτης μας Νικόλας Τομπάζης μέλος της FIA και επικεφαλής του γκρουπ μηχανικών που δουλεύει πάνω στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών της F1. Θυμίζουμε πως στον Έλληνα κορυφαίο μηχανικό ασκήθηκε έντονη κριτική από την πλευρά της Red Bull για τις αλλαγές που τελικά, αποδείχτηκαν στην πράξη εξαιρετικά πετυχημένες, καθώς έχουν δώσει άλλη διάσταση στη δράση της F1.

Εξαιρετικός Norris

Αξίζει πριν κλείσουμε να σταθούμε στην επιτυχία του Nόρις που στον 2ο του αγώνα με τη McLaren τερμάτισε 6ος. Δίπλα του θα βρίσκονταν και ο Sainz αν δεν τον είχε χτυπήσει ο Verstappen. Μπορεί οι αγωνοδίκες στο πνεύμα του «ας τους ν’ αγωνιστούν» να θεώρησαν την επαφή τους αγωνιστικό συμβάν αλλά είναι προφανές ότι ο Φερστάπεν βρίσκει και τα κάνει. Φταίει κατά την άποψή μου ο Sainz και οι υπόλοιποι οδηγοί που του επιτρέπουν να την γλυτώνει μετά από τέτοιες επιλογές/ενέργειες.

Επόμενος αγώνας το Κινέζικο GP στις 14/4.

 

Πηγή: banks.com.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles