Επιβεβαιώνοντας ότι το 2024 δεν θα τον βρει στην ομάδα WSBK της Yamaha, ο Toprak Razgatlioglou σηματοδοτεί και επίσημα πλέον την έναρξη ενός πολύ δύσκολου rebuild για τους Ιάπωνες στο MotoGP.
Ο Τούρκος αναβάτης, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο στο WSBK το 2021, διακόπτωντας την εξαετή κυριαρχία του Jonathan Rea και της Kawasaki, δεν θα συνεχίσει να φορά τα μπλε ούτε καν στο εν λόγω πρωτάθλημα, πόσο μάλλον στο MotoGP. Σύμφωνα με Μέσα του εξωτερικού, αναμένεται μάλιστα να υπογράψει με την BMW, ένα συμβόλαιο το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του πρωταθλήματος και μεγαλύτερο από την μεγάλη πλειοψηφία εκείνων του MotoGP.
Ρεαλιστικά, οι πιθανότητες που είχε ο Toprak να κάνει την μετάβαση στο MotoGP ήταν πολύ μικρές, αν όχι ελάχιστες. Με κάθε τεστ που πραγματοποιούσε με την M1, οι ερωτήσεις πλήθαιναν. Είναι άγνωστο αν ο Τούρκος δεν είχε τελικά την απαιτούμενη επίδοση ή αν δεν θέλησε ο ίδιος να αφήσει το πρωτάθλημα στο οποίο σημείωσε επιτυχίες για ένα αβέβαιο πρόγραμμα, το οποίο περνά κρίση. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι πλέον δεν αποτελεί λύση για την Yamaha όσον αφορά τους αναβάτες και αυτό θα κάνει τον Franco Morbidelli να κοιμηθεί πιο ήσυχος για το υπόλοιπο της σεζόν.
Φυσικά, η σκιαγράφηση του Toprak ως πιθανού αντικαταστάτη του Morbidelli μπορεί να ήταν ταυτόχρονα και μια κίνηση στρατηγικής εκ μέρους Yamaha, προκειμένου να ασκηθεί πίεση στον Morbidelli. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν στο MotoGP, έχει γίνει σε άλλα πρωταθλήματα, το έχουν κάνει τόσο αθλητές, όσο και ομάδες. Ο Ιταλός δεν έχει φέρει κάποιο καλό αποτέλεσμα εδώ και σχεδόν δύο σεζόν, με εξαίρεση ίσως το φετινό Grand Prix Αργεντινής, όπου οι συνθήκες και το setup της M1 φάνηκαν να τον βολεύουν, διατηρώντας θέση βάθρου για αρκετούς γύρους. Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις βέβαια, το πιθανότερο σενάριο είναι ακόμα μια μονοετής ανανέωση με την ομάδα, η οποία πλέον δεν έχει επιλογές.
Χωρίς την επιλογή του Toprak, η Yamaha θα «αρκεστεί» στους Quartararo, Morbidelli και Crutchlow, ενώ θα προσπαθήσει στο ενδιάμεσο να βρει λύσεις στα προβλήματα που την έχουν αφήσει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η αλήθεια είναι ότι το μέλλον, ή μάλλον, ήδη το παρόν, είναι οι κινητήρες V4, μια διαμόρφωση άγνωστη για τα Μπλε Διαπασών. O Luca Marmorini, πρώην εργαζόμενος της Ferrari στην F1, θα έχει κρίσιμο ρόλο στις μελλοντικές βλέψεις της Yamaha για έναν νέο κινητήρα, καθώς είναι πλέον εμφανές ότι οι εν σειρά τετρακύλινδροι δεν μπορούν να φτάσουν τις επιδόσεις των V4, τόσο σε απόλυτα μεγέθη, όσο και στον τρόπο που κάνουν την μοτοσυκλέτα να συμπεριφέρεται.
Το πρόβλημα της Yamaha επεκτείνεται και στο ότι δεν θα έχει κατά πάσα πιθανότητα ούτε το 2024 δορυφορική ομάδα, ενώ οι αναβάτες που μπορεί να προσελκύσει από το Moto2 ή το 3 είναι ελάχιστοι, δεδομένου του ότι είναι συσχετισμένοι με άλλα εργοστάσια ή δεν θα ήθελαν να αποτελέσουν πειραματόζωο για μια ομάδα που περνά από μια ιδιαίτερη φάση εσωστρέφιας. Μένει μόνο να δούμε αν θα μπορέσει να ανακάμψει με κάποιον τρόπο όσον αφορά τον κινητήρα της Μ1. Οι αναβάτες θα έρθουν, με τον έναν τρόπο ή τον άλλον.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify