Η Huracan είναι η πιο εμπορικά επιτυχημένη V10 (αλλά και γενικά) Lamborghini στην ιστορία της εταιρείας. Μέσα από το feedback το οποίο η Lamborghini πήρε από τους αγώνες, από τους κατόχους και από τις δοκιμές εξέλιξης τόσο των αγωνιστικών όσο και των πολιτικών εκδόσεων της Huracan, δημιούργησε τη Huracan EVO, την «φυσική εξέλιξη», όπως την ονομάζει, της Huracan. Το αυτοκίνητο έγινε πιο γρήγορο, πιο ευέλικτο, πιο αεροδυναμικό, με αναλλοίωτο όμως το βασικότερό του στοιχείο: το Lamborghini DNA.

Για την EVO, η Lamborghini έδωσε πολύ μεγάλη σημασία στο συναίσθημα που προκαλεί το αυτοκίνητο στον οδηγό, όπως λέει χαρακτηριστικά ‘EVERY DAY AMPLIFIED’. Η Huracan EVO αναπτύχθηκε για να «εντείνει τη καθημερινή ρουτίνα» του οδηγού της, μέσα από πολλές βελτιώσεις και τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και βελτιστοποιήσεις στην εργονομία του αυτοκινήτου. Πολλή δουλειά έχει γίνει στο κομμάτι της αεροδυναμικής, από πλευράς όχι μόνο της αύξησης του downforce που μπορεί το αυτοκίνητο να παράγει, αλλά και την ομαλότητα με την οποία ρέει ο αέρας γύρω από όλο το αυτοκίνητο, πράγμα που τη κάνει πιο σταθερή και γραμμική στην επιτάχυνση, στις στροφές και στην επιβράδυνση. Επιπλέον, επισημαίνεται, πως το αυτοκίνητο με τη νέα πίσω αεροτομή του, που σχεδιάστηκε για να διαχειρίζεται καλύτερα τη ροή του αέρα που προέρχεται από το άνω μέρος του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το νέο under-body, είναι ικανά να παράγουν πέντε φορές μεγαλύτερο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, σε σχέση με την απλή Huracan.

Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, η βασική σιλουέτα της Huracan παραμένει αναλλοίωτη, και υφίσταται μία «βελτιστοποίηση» μέσα από διάφορες αεροδυναμικές παρεμβάσεις, χωρίς να επηρεάζεται δραστικά η εμφάνιση της, με μόνη έντονη διαφοροποίηση αυτή της πίσω αεροτομής, η οποία βέβαια δεν είναι τόσο μεγάλη ή έντονη στο μάτι όσο αυτή της Performante. Στην EVO, η Lamborghini θέλησε να δημιουργήσει μία προώθηση και εξέλιξη προς το μέλλον, χρησιμοποιώντας σχεδιαστικά στοιχεία από παλιότερα μοντέλα της, δείχνοντας και μία αναπόληση προς το παρελθόν και την ιστορία της εταιρείας. Ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως τα Y-shape σχεδιαστικά στοιχεία, οι αεροδυναμικές γραμμές στο εμπρός καπό που προέρχονται από την Countach, εισαγωγές αέρα στα side skirts πίσω από τις πόρτες που προέρχονται σχεδιαστικά από τη Murcielago (με τη διαφορά ότι εδώ είναι και στις δύο πλευρές λειτουργικά και όχι ένα λειτουργικό και ένα απλά σχεδιαστικό στοιχείο), καθώς και οι δύο μεγάλες στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης, ψηλότερα, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια, τα υψηλότερων αποδόσεων μοντέλα της, όπως την Huracan Performante, Aventador SV και Aventador SVJ. Επιπλέον, στην EVO, η Lamborghini λανσάρει τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών, «Aesir», καθώς και μία νέα σειρά από χρώματα στην exclusive παλέτα χρωμάτων της, AdPersonam, με χαρακτηριστικότερο, το πορτοκαλί «Arancio Xanto», στο οποίο λάνσαρε και το αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, κατοπτρίζεται εξίσου η εξέλιξη, όπως και στο εξωτερικό, με τα βασικά στοιχεία να παραμένουν αναλλοίωτα, ωστόσο με στοχευμένες παρεμβάσεις που κάνουν το αυτοκίνητο και την οδηγική εμπειρία καλύτερη. Κύριο χαρακτηριστικό, είναι η νέα οθόνη αφής, 8.4 ιντσών που είναι τοποθετημένη στη κεντρική κονσόλα, η οποία επιτρέπει το χειρισμό της πλειοψηφίας των λειτουργιών του αυτοκινήτου και του συστήματος ψυχαγωγίας μέσα από αυτή, με μόλις μερικά αγγίγματα. Η Lamborghini ονομάζει αυτό το νέο σύστημα Lamborghini Human–Machine Interface (HMI), μέσα από το οποίο, με το άγγιγμα τον δακτύλων, ο οδηγός χειρίζεται το σύστημα ψυχαγωγίας, το σύστημα κλιματισμού, τη λειτουργία τηλεφώνου, τη λειτουργία πλοήγησης η οποία πλέον παρέχει ζωντανή ενημέρωση κίνησης, μέσω της σύνδεσης δεδομένων 4G που διαθέτει, καθώς και παρέχει πολυάριθμες πληροφορίες σχετικά με διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου. Επίσης, γίνεται μέσα από αυτή και ο χειρισμός του συστήματος τηλεμετρίας, το οποίο διαθέτει δύο κάμερες, και παρέχει πέρα από οπτικό υλικό, και δεδομένο τηλεμετρίας, προκειμένου ο οδηγός να μπορεί να αναλύσει τη δεδομένα αυτά, όταν η οδήγηση λαμβάνει χώρα σε πίστα. Τέλος, στην EVO, η Lamborghini παρουσιάζει ένα νέας τεχνολογίας υλικό επένδυσης για το εσωτερικό, το  Carbon Skin, το οποίο δημιουργείται από ανθρακονήματα, και η Lamborghini το κατέχει κατά αποκλειστικότητα, χωρίς ωστόσο να μας λέει κάτι περαιτέρω για τη σύσταση του.

Στο μηχανικό κομμάτι, η EVO έχει εφοδιαστεί με το μηχανικό σύνολο από την έκδοση Performante, γεγονός που σημαίνει ότι η απόδοση του ατμοσφαιρικού V10 κινητήρα της, χωρητικότητας 5,2 λίτρων, ανέρχεται στους 640 ίππους, η ροπή ανέρχεται στα 600 Nm, το 0 – 100 πραγματοποιείται σε 2,9 δευτερόλεπτα και το 0 – 200 σε 9 δευτερόλεπτα με τη χρήση του Launch Control, ενώ η τελική της ταχύτητα, ξεπερνά τα 325 χιλιόμετρα ανά ώρα. Και στο μηχανικό κομμάτι ωστόσο, έχουν γίνει διάφορες μικρές βελτιστοποιήσεις, οι οποίες συνολικά βελτιώνουν αισθητά το τελικό αποτέλεσμα. Όλα τα επιμέρους συστήματα ξεκινούν και βασίζονται στο «Lamborghini Inertial Platform (LIP)», το οποίο δίνει διαρκώς πληροφορίες στα επιμέρους συστήματα, για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τις κατακόρυφες δυνάμεις, αναλαμβάνει να διαχειριστεί το σύστημα μαγνητοροϊκών αναρτήσεων «Lamborghini Magnetorheological Suspension (LMS). Τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων, αναλαμβάνουν τα συστήματα καμαριέρας με τετραδιεύθυνση, «Lamborghini Dynamic Steering (LDS)», σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, «Lamborghini All-wheel Steering (LAWS)», μέσω της διαρκούς μέτρησης της πρόσφυσης του κάθε τροχού, και την έξυπνη κατανομή της δύναμης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, μέσα από τα ενεργά διαφορικά και το σύστημα torque vectoring . Σε όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί και ένα νέο σύστημα, το οποίο πρώτη φορά τοποθετείται σε μοντέλο της Lamborghini, το «Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI)». Το Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI), το οποίο ανάλογα με τα δεδομένα που του παρέχουν όλα τα παραπάνω συστήματα, τη λειτουργία οδήγησης και τις εντολές που δίνονται από τον οδηγό, προσπαθεί όχι μόνο να αποδώσει το καλύτερο δυνατό, αλλά και να προβλέψει τι θέλει ο οδηγός στη συνέχεια. Αν για παράδειγμα υπάρχει σταθερό βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα θα το εντοπίσει και θα αρχίσει να κατεβάζει ενδεχομένως ταχύτερα τις ταχύτητες και να διανέμει διαφορετικά τη κατανομή της δύναμης, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή επίδοση, με βάση τις εντολές που δέχεται.

Ουσιαστικά, η Huracan EVO δεν είναι ένα κοινό facelift σε ένα εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο, προκειμένου να δείξει πιο φρέσκο, αλλά πρόκειται για μία βαθιά και ριζική βελτιστοποίηση σε μία ήδη επιτυχημένη βάση, κάνοντας το αυτοκίνητο ακόμη καλύτερο σε κάθε τομέα, και ανεβάζοντας το πάλι στο ίδιο ύψος με το νεότερο ανταγωνισμό που προέκυψε από όταν παρουσιάστηκε. Δεν είναι λοιπόν απλή ανανέωση, αλλά εξέλιξη. Και το όνομα της νέας Huracan, της ταιριάζει γάντι…

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles