Μεγάλες Κόντρες στην ιστορία της F1: Ayrton Senna vs Alain Prost (Μέρος 2ο) – TotalRacing.gr

 

Για τη πλειοψηφία των οπαδών ο Senna ήταν ο καλύτερος πιλότος που πέρασε ποτέ από την F1. Πολλοί ανά τα χρόνια είναι οι επίδοξοι διάδοχοι, συνεχιστές ή και αντιγραφείς του Βραζιλιάνου. Παρ” όλα αυτά στα χρόνια που ο Senna ήταν κυρίαρχος στο πρωτάθλημα είχε μόνο έναν αντίπαλό και αυτός δεν ήταν άλλος από τον Γάλλο, Alain Prost.

Συνεχίζουμε το αφιέρωμα στους 2 θρύλους από εκεί ακριβώς από όπου το είχαμε αφήσει, δηλαδή το Ιαπωνικό GP του 1989. Όπως προείπαμε στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος του ’89 ο Prost οδηγούσε την βαθμολογία έχοντας προβάδισμα 18 βαθμών έναντι του Senna. Την διάρκεια εκείνων των ημερών όμως ο Prost είχε δηλώσει πως στο τέλος της σεζόν θα έφευγε από τη McLaren και θα μετακόμιζε στη μισητή Ferrari και το κλίμα ήταν αρκετά τεταμένο στην ομάδα.

Prost_Senna_1989_Japanese_GP

Senna και Prost πλάι-πλάι στο GP Ιαπωνίας 1989

Σε ότι έχει να κάνει με τον αγώνα ο Prost έχοντας την Pole αρχίζει να ξεφεύγει ήδη από τους πρώτους γύρους. Μετά από το πρώτο Pit stop όμως ο Senna άρχισε να μειώνει τη διαφορά γύρο με τον γύρο. Φτάνοντας στον γύρο 47 η διαφορά πλέον ήταν πολύ μικρή και ο Senna αρπάζει την ευκαιρία και ”χώνεται” στο τέλος του chicane. Ο Prost δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτήν την κίνηση του Senna και έκλεισε την πόρτα με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν και να βρεθούν και οι δυο εκτός. O Γάλλος νομίζοντας πως όλα είχαν τελειώσει βγήκε από το μονοθέσιο του, σε αντίθεση με τον Senna ο οποίος κατευθύνθηκε προς τα pit box για να αλλάξει την σπασμένη εμπρός πτέρυγα. Μετά από την αλλαγή βγήκε στο κυνήγι της 1η θέσης κάτι που κατάφερε προσπερνόντας τον  Alessandro Nannini της Benneton.

H νίκη όμως αυτή δεν μέτρησε ποτέ για τον Senna. Tο πρωτάθλημα πήγε στον Alain Prost, ο Senna αποκλείστηκε από το πρωτάθλημα και έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο $100,000 στη FIA. Πολλές ήταν οι εκτιμίσεις και η παραφιλολογία σχετικά με τον συμβάν του Ιαπωνικού GP. Κυρίως με την οδήγηση πάνω από τα chicane. O Senna έκανε ανοιχτή κριτική στην πρόεδρο της FIA Jean-Marie Balestre, πως η απόφαση δόθηκε με σκοπό να βοηθήσει τον συμπατριώτη του Alain Prost με τον τελευταίο να ισχυρίζεται πως δεν ήταν παρόν όταν πάρθηκε η απόφαση.

1990 – 1991

Με την αποχώρηση του Prost από την ομάδα ο Senna ήταν αρκετά άνετος και ελεύθερος στο να κερδίσει και πάλι τον τίτλο. Πλέον ο Senna είχε teammate του τον Gerhard Berger, τη στιγμή που ο Alain Prost πήγε στη Ferrari στη θέση του τελευταίου. Η χρονιά του ’90 άνοιξε με νίκη του Senna στο Phoenix. Ο Prost παίρνει τη πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Ferrari στον αμέσως επόμενο αγώνα στη Βραζιλία. Συνολικά ο Γάλλος θα καρπωθεί συνολικά 5 νίκες σε Βραζιλία, Μεξικό, Γαλλία, Βρετανία και Ισπανία, μόλις στην πρώτη του σεζόν με τα χρώματα της Ιταλικής ομάδας. O Senna όμως ήταν πολύ σταθερός εκείνη τη χρονιά. Η McLaren του δεν άφηνε πολλά περιθώρια στους αντιπάλους του. Στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν στην Ιαπωνία, στην πίστα όπου έναν χρόνο πριν είχε γίνει η σύγκρουση μεταξύ των δυο, ο Senna ζητούσε επανειλημμένως να μετακινηθεί η θέση της pole στο καθαρό κομμάτι της πίστας. Παρ’ όλα αυτά με το ξεκίνημα του αγώνα ο Prost έφυγε μπροστά από τον Senna, με τον τελευταίο να επιχειρεί προσπέρασμα στο τέλος της στροφής χωρίς αποτέλεσμα. Ο Βραζιλιάνος είχε το πόδι του κολλημένο στο γκάζι και έτσι ενώ ο Prost έστριβε συγκρούστηκε με τον Senna με ταχύτητα που άγγιζε τα 270 χλμ/ώρα. Αυτομάτως τέθηκαν και οι 2 εκτός αγώνα. Το  βαθμολογικό προβάδισμα που είχε ο Senna στο πρωτάθλημα όμως, του εξασφάλισε τον τίτλο εκείνη τη στιγμή. Έναν χρόνο μετά από αυτό το συμβάν ο Senna παραδέχτηκε πως ότι έκανε σε εκείνον τον αγώνα ήταν εσκεμμένο. Ο Prost δήλωσε πως η κίνηση αυτή του Βραζιλιάνου ήταν ”αηδιαστική”. Επίσης, ο Γάλλος σκεφτόταν έντονα την αποχώρησή του από το σπορ την αμέσως επόμενη χρονιά.

Το ’91 τα πράγματα ήταν ακόμη πιο εύκολα για τον Senna στην κατάκτηση του τίτλου, μιας και ο Prost βρισκόταν σε μια Ferrari που δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί την McLaren. Ο Βραζιλιάνος νικάει σερί στους πρώτους 4 αγώνες και κάνει πασιφανές στους αντιπάλους του πως και αυτό το πρωτάθλημα είναι δικό του. Από την άλλη πλευρά μια κακή σεζόν για τον Prost στη Ferrari με αρκετές εγκαταλείψεις. Ο Γάλλος δεν τερμάτισε ποτέ σε Καναδά, Μεξικό, Γερμανία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Πορτογαλία. Ο Prost άσκησε έντονη κριτική για την αδυναμία της ομάδας του να ανταγωνιστεί της Williams και McLaren και κυρίως τον κύριο αντίπαλό του Ayrton Senna. Ο Prost είδε την συνεργασία του με την Ιταλική ομάδα να τελειώνει άδοξα πριν καν ολοκληρωθεί η σεζόν του 1991. Καμιά νίκη για τον Γάλλος σε μια χρονιά που ο ίδιος θα θέλει να ξεχάσει γρήγορα.

«Στην Ιαπωνία το μονοθέσιο ήταν σαν ένα φορτηγό στην οδήγηση. Καθόλου ευχάριστο. Έχω υπογραμμίσει τις αδυναμίες της Ferrari, αλλά κανείς δεν ακούει λέξη.» – O Alain Prost σε δηλώσεις του μετά το Ιαπωνικό GP  ’91

Αν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε κάποιον ως αντίπαλο του Senna εκείνη τη χρονιά αυτός θα ήταν ο Mansell. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν ήταν σε θέση ο Βρετανός να πιάσει τον Ayrton. O τελευταίος έγινε με χαρακτηριστική άνεση ο νεαρότερος τριπλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής για εκείνη την εποχή.

1992 – 1994

Senna-prost-australia-1993-last-race-last-win

Ο Senna συγχαίρει τον Prost ως πρωταθλητή στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, Αυστραλία 1993

Το 1992 ο Prost έκανε ένα διάλειμμα από τις αγωνιστικές του δραστηριότητες και δεν συμμετείχε στο πρωτάθλημα. Ο Nigel Mansell μαζί με τη Williams φαινόταν ασταμάτητος στην κατάκτηση του τίτλου. Ούτε ο Senna ήταν σε θέση να τον ανταγωνιστεί.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

H μάχη των 2 θρύλων θα ξαναζωντανέψει την σεζόν του 1993, όταν ο Γάλλος παίρνει την απόφαση να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα. Η αντιπαλότητα είχε φτάσει σε τέτοιο βαθμό, έτσι ώστε ο Prost να συνοδεύεται από αστυνομία στο GP Bραζιλίας, λόγω του ότι ήταν αποδέκτης εχθρικής συμπεριφοράς από τους Βραζιλιάνους. Από τη μεριά του Senna η χρονιά είχε σκαμπανεβάσματα. Ο Ayrton προτίμησε να ανανεώνει την συνεργασία του με τη Βρετανική ομάδα αγώνα με τον αγώνα και όχι να υπογράψει συμβόλαιο, κάτι που έδειχνε πως δύσκολα θα παρέμενε στην ομάδα μετά το 1993. Στο Silverstone οι 2 είχαν έντονη διαμάχη όταν ο Senna με επιθετικό τρόπο προσπαθούσε να διατηρήσει τη θέση του έναντι του Prost. Το πρωτάθλημα δεν χανόταν όμως για τον Γάλλο. Ο τελευταίος αγώνας του Prost στην F1 ήταν το GP Αυστραλίας. Σε εκείνο τον αγώνα νίκησε ο Senna, αλλά ανεβήκαν και οι δυο τους στο υψηλότερο σκαλί του Podium.

Την επόμενη σεζόν ο Senna μετακομίζει στη Williams, καθώς η McLaren παύει να είναι ανταγωνιστική με τους κινητήρες Peugeot. Η μοίρα του Senna όμως επεφύλλασε άσχημο παιχνίδι. Στο GP του San Marino βρίσκει τραγικό θάνατο όταν χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσκρούει με ταχύτητα στα προστατευτικά κυκλιδώματα. Ίσως η πιο δυσάρεστη ανάμνηση για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως.

Εν’ τέλει η κόντρα μεταξύ Senna και Prost αποτελεί μάλλον η μεγαλύτερη στην ιστορία της F1. Συγκινητικές στιγμές δράσης, πάθους, αδρεναλίνης και προσωπικής φιλοδοξίας ανάμεσα στους δυο, που μέσω του μεγάλου οδηγικού τους ταλέντου έγινε κομμάτι στις καρδιές των φίλων της Formula 1.

Μπορείτε να διαβάσετε το 1ο μέρος του αφιερώματος εδώ : http://totalf1.gr/megales-kontre-stin-istoria-tis-f1-ayrton-senna-vs-alain-p/

H καριέρα των δυο σε αριθμούς :

ΤίτλοιΝίκεςΒάθραPole PositionΤαχύτεροι Γύροι
Ayrton Senna3 (1988, 1990, 1991)41806519
Alain Prost4 (1985, 1986, 1989, 1993)511063341

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm
Συνιδρυτής του TotalRacing.gr

Απόφοιτος τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας. Αγάπη για τα Motorsport και κυρίως την F1. Συνιδρυτής και αρθρογράφος του TotalRacing.gr από το 2011.