Είναι γεγονός πως στα μέσα Φεβρουαρίου υπάρχει ένα διοικητικό συμβούλιο της Daimler. Εκεί θα συζητηθούν τα αποτελέσματα του 2019, είναι γεγονός πως τα κέρδη έχουν πέσει ίσως και στο μισό. Βέβαια μιλάμε για αρκετά δις οπότε μεγάλη η χασούρα, αλλά παραμένουν μεγάλα και τα κέρδη.

Δεν θα μπορούσα να γνωρίζω αν εκεί θα συζητηθεί το μέλλον της Mercedes F1 μετά το 2020, όπως ισχυρίζονται πολλά δημοσιεύματα. Αυτό που γνωρίζω και επιβεβαίωσα από διαφορετικές πηγές είναι ότι τα δεδομένα και οι ενέργειες των ανθρώπων της F1 αλλά και της ομάδας δείχνουν ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Φυσικά κανείς δεν μπορεί ποτέ να αποκλείσει μια αιφνιδιαστική απόφαση όπως αυτή των Toyota, Honda το 2008. Δεν υπάρχει όμως κανένα στοιχείο που να συνηγορεί για κάτι τέτοιο.

Θυμίζω πως η Mercedes βρίσκεται στη F1 ως κατασκευαστής κινητήρων από το 1994. Αρχικά με τη βοήθεια του Μάριο Ίλιεν (Ilmor Engineering) και εν συνεχεία ως Mercedes-Benz High Performance Engines, έχει κατακτήσει 8τίτλους κατασκευαστών και 10 τίτλους οδηγών. Με 188 νίκες, είναι ο δεύτερος πιο πετυχημένος κατασκευαστής κινητήρων στη σύγχρονη ιστορία της F1 μετά τη Ferrari (239). Ως εργοστασιακή ομάδα η Mercedes επέστρεψε στη F1 το 2010 εξαγοράζοντας την Brawn και έχει κερδίσει 6 νταμπλ από το 2014 – 2019.

Ο προϋπολογισμός της ομάδας για το 2019 ήταν μισό δισεκατομμύριο δολάρια, το οποίο καλύπτεται στο 60% από χορηγούς και τηλεοπτικά δικαιώματα. Η Mercedes Benz ξοδεύει για την συμμετοχή της στη F1 χοντρικά 200 εκ. δολάρια.

Από το 2021 με τους νέους κανονισμούς με τον περιορισμό στους προϋπολογισμούς των ομάδων να οριοθετείται στα 175 εκ. δολάρια, ακόμη κι αν σ’ αυτό δεν περιλαμβάνονται κάποιες δαπάνες όπως οι αμοιβές των οδηγών και των κορυφαίων στελεχών, τα έξοδα είναι σίγουρο ότι θα περιοριστούν κάτω από τα 300εκ. δολάρια. Δηλαδή η μητρική εταιρεία αν θα χρειάζεται, θα συμπληρώνει μερικές δεκάδες εκατομμύρια.

Για έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων στον πλανήτη με ετήσια κέρδη αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ και παρά τις πρόσφατες χρηματιστηριακές απώλειες, αυτά τα μεγέθη είναι πραγματικά μικρά. Πόσο μάλλον που η απόλυτη κυριαρχία της ομάδας έχει τρομερά θετική επίδραση στην απήχηση της μάρκας στον κόσμο.

Η Mercedes F1 συμμετέχει σε όλες τις συζητήσεις για τη νέα Συμφωνία Ομόνοιας και σε όλα τα θέματα που αφορούν στο μέλλον του σπορ. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG και επικεφαλής της Mercedes Benz Cars, Όλα Καλένιους τόνισε πρόσφατα: «Η F1 αποδίδει πολύ περισσότερο απ’ ότι κοστίζει. Κερδίσαμε το πρωτάθλημα έξι φορές συνεχόμενα. Είναι μοναδικό και αξίζει παραπάνω απ’ ότι μπορεί να υπολογίσει κανείς χρησιμοποιώντας το marketing. Το βλέπουμε σαν μια πολύ αποδοτική επένδυση».

Μόλις πριν 3 μέρες η Mercedes F1 ανακοίνωσε πολυετή συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας AMD. Προφανώς μια τέτοια κίνηση δε θα γίνονταν αν υπήρχε κάποιο διακύβευμα τις επόμενες μέρες. Κλείνοντας με τα ευφάνταστα δημοσιεύματα που ήθελαν την Mercedes F1 να μετονομάζεται σε Aston Martin μετά την εξαγορά ποσοστού των μετοχών της Βρετανικής ομάδας από τον βαθύπλουτο Καναδό Lawrence Stroll, πατέρα του οδηγού Lance Stroll, η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική. Η Racing Point θα μετονομαστεί σε Aston Martin από το 2021.

Η Mercedes θα παρουσιάσει το νέο της μονοθέσιο, την W11, στις 14/2 στην πίστα του Σίλβερστον.

Πρώτη δημοσίευση: mononews.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles