Η Mercedes πήρε μια νίκη στρατηγικής καθώς είχε ποντάρει βδομάδες πριν τον αγώνα στη σκληρή γόμα C4 και στην μια αλλαγή ελαστικών.

Το πέσιμο της καρό σημαίας στο Μεξικό βρήκε το Lewis Hamiton να πανηγυρίζει την 83η νίκη της καριέρας του και την 10η φετινή που τον έφερε μια ανάσα από τη διατήρηση του τίτλου για τρίτη συνεχή φορά και 6η συνολικά. Είναι βέβαιο πως ο Βρετανός θα πάρει τον τίτλο, και μένει να δούμε αν αυτό θα γίνει την Κυριακή στο Austin. 

Πριν την εκκίνηση τίποτα δεν προμήνυε επικράτηση των Mercedes που εκκινούσαν από την 4η και 6η θέση (Bottas) αντίστοιχα. Ο ίδιος ο Hamilton το απέκλειε. Οι Ferrari για 65η φορά στην ιστορία τους είχαν κάνει το 1-2, ενώ ο Leclerc είχε πάρει την 7η pole του για φέτος. Αξίζει να τονιστεί πως ταχύτερος όλων στις δοκιμές ήταν ο Verstappen, νικητής στους δυο προηγούμενους αγώνες στο Μεξικό.  Όμως ο νεαρός ενθουσιώδης Ολλανδός αγνόησε την κίτρινη σημαία στο τελευταίο γύρο του Q3, σημαία που προειδοποιούσε για έξοδο του Bottas στην τελευταία στροφή. Ως αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Έτσι ο Verstappen εκκίνησε 4ος πίσω από τις Ferrari και τη Mercedes του Hamilton. 

Simon Galloway / LAT Images

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το νεαρό Μονεγάσκο να διατηρεί την πρωτοπορία και το Vettel να τον ακολουθεί. Στις πρώτες στροφές τζαρτζαρίστηκε ο Verstappen με το Hamilton, βρέθηκε εκτός πίστας έχασε την ψυχραιμία του και στην προσπάθειά του να μην χάσει και άλλη θέση από το Bottas ακούμπησε τον Φινλανδό με αποτέλεσμα να υποστεί κλατάρισμα. Αυτό τον οδήγησε πρόωρα στα πιτ για αλλαγή ελαστικών μόλις στον 5ο γύρο. Έβαλε τη σκληρή γόμα και πήγε μ’ αυτήν ως το τέλος συμπληρώνοντας 66 γύρους. Κατάφερε από τελευταίος που έπεσε μετά από το πρόωρο πιτ στοπ, να τερματίσει τελικά 6ος. 

Μελετώντας τις επιλογές ελαστικών που είχαν κάνει ένα μήνα πριν ομάδες/οδηγοί για το Μεξικάνικο GP βλέπει κανείς πως Hamilton, Vettel, Leclerc, Albon, Verstappen είχαν πάρει όπως υποχρεούνταν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας. Αντίθετα ο Μπότας είχε πάρει δυο σετ σκληρής γόμας. Κανένας εκ των πέντε πρώτων δε δοκίμασε την Παρασκευή τη σκληρή γόμα. Ο Bottas όμως τη δοκίμασε και ήταν ταχύτερος όλων με τη σκληρή γόμα με χρόνο 1:18.6. Καθότι η μέση γόμα γύριζε αντίστοιχα στο 1:17.8 και η μαλακή στο 1:16.6 θέλει αρετή και τόλμη ν’ αποφασίσεις να ποντάρεις στη σκληρή γόμα στον αγώνα. Αλλά και γνώση, να ξέρεις πως συμπεριφέρεται και τι να περιμένεις. Την Παρασκευή με θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου η σκληρή γόμα παρουσίαζε πρόωρη παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (graining). Προφανώς σε Ferrari, Red Bull αισθάνονταν σωστοί που δεν ασχολήθηκαν μαζί της. 

Τα δεδομένα όμως άλλαξαν την Κυριακή με 49 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Η σκληρή γόμα που δουλεύει καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες (115 βαθμούς Κελσίου) βρίσκονταν στο στοιχείο της. Με τον ταχύτερο γύρο αγώνα στο 1:19.2 (Leclerc, σκληρή γόμα), το ρυθμό αγώνα στο 1:21.0 – 1:20.5 και τη χρονική επιβάρυνση για κάθε είσοδο στα πιτ στα 22 δευτερόλεπτα εύκολα γίνεται αντιληπτό πως αν ένας οδηγός πόνταρε σε 2 αλλαγές ελαστικών θα έπρεπε να καλύψει το χαμένο χρόνο κινούμενος ταχύτερα στην πίστα. Όπως αποδείχτηκε στον αγώνα η σκληρή γόμα ήταν η ταχύτερη αλλά και η ανθεκτικότερη. 

Ο Vettel μετά το τέλος έκανε πλάκα στο Hamilton: «Αν κάνεις μασάζ σε μια γυναίκα έτσι όπως κάνεις στα λάστιχα, θα νιώθει μαγικά. Στάθηκε τυχερός σήμερα που δεν έπεσε η απόδοσή τους. Εμείς δοκιμάσαμε τόσο τη μια, όσο και τις δυο αλλαγές στη στρατηγική μας, αλλά δεν μας βγήκε».

Ο Vettel λέει πως ο Hamilton ήταν τυχερός, αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν το ξέρει. Η σκληρή αλήθεια για τη Ferrari είναι πως δε δοκίμασαν καθόλου τη σκληρή γόμα στις 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Εξάντλησαν όλα τα περιθώρια με τη μέση και τη μαλακή γόμα που τους επέτρεψε να είναι ταχύτεροι στις κατατακτήριες δοκιμές (σ.σ: ο Vetstappen ήταν ταχύτερος αλλά πήρε ποινή 3 θέσεων γιατί αγνόησε την κίτρινη σημαία). 

Το πρόβλημα λοιπόν των κόκκινων ήταν ότι δεν είχαν καθόλου εικόνα για τις δυνατότητες και τη διάρκεια ζωής της σκληρής γόμα. Αντίθετα στη Mercedes ήξεραν και γι’ αυτό έβαλαν το Hamitlon να αλλάξει ελαστικά στον 23ο γύρο σε σύνολο 71. Σημειώστε πως στο μονοθέσιο του Γερμανού είχε σπάσει ένα κομμάτι εμπρός από το πίσω αριστερό ελαστικό από το τζαρτζάρισμα με το Verstappen στην αρχή. Ο Hamilton πήγε με τη σκληρή γόμα ως το τέλος και πήρε τη νίκη. 

Στη Ferrari έβαλαν το πρωτοπόρο Leclerc να κάνει δυο αλλαγές. Ο Μονεγάσκος που έχασε και επιπλέον χρόνο στα πιτ βρέθηκε από πρώτος, εκτός βάθρου! Ο Vettel μη γνωρίζοντας τη διάρκεια ζωής και την ταχύτητα της σκληρής γόμας ξεπέρασε το μέσον του αγώνα με τη μέση γόμα, χάνοντας χρόνο. Έτσι όταν έβαλε τη σκληρή στον 37ο γύρο, ο Hamilton βρέθηκε μπροστά του. Εις μάτην περίμεναν στην Ferrari ότι το πλεονέκτημα των πιο φρέσκων ελαστικών (14 γύροι) του Vettel, θα επέτρεπε ν’ ανακτήσει την πρωτοπορία στο τέλος. Τα ελαστικά του Hamilton όχι μόνο άντεξαν αλλά κράτησαν και σταθερή απόδοση ως το τέλος. Έτσι, ο Βρετανός μπορούσε να διατηρήσει άνετα τον ίδιο ρυθμό κρατώντας τη διαφορά από τη Ferrari στα 2 sec. O Vettel στο φινάλε παραδέχτηκε πως δεν είχαν τέτοια διαφορά ταχύτητας ώστε να πάρουν ούτως ή άλλως την νίκη, η οποία κρίθηκε τελικά στο λάθος που έκαναν στη Ferrari ένα μήνα πριν τον αγώνα, όταν διάλεγαν ελαστικά. 

Έχει ενδιαφέρον πως σ’ έναν αγώνα που Ferrari, Red Bull δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν πλήρως τη δυναμική των μονοθεσίων τους, η Mercedes πήρε την 100ή νίκη στην ιστορία της απλά γιατί δεν έκαναν κανένα λάθος την Κυριακή. Το μόνο λάθος που έκαναν οι πρωταθλητές ήταν η έξοδος του Bottas το Σάββατο στις δοκιμές. Ακόμη όμως και εκεί κατάφεραν να επιδιορθώσουν το μονοθέσιο χωρίς ποινή και τελικά ο Φινλανδός ανέβηκε στο βάθρο. Κάτι που δεν κατόρθωσε ο poleman Λεκλέρκ.

Επόμενος αγώνας αυτή την Κυριακή 3/11 το GP ΗΠΑ, στην πίστα του Austin. 

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Hamilton με 363 βαθμούς και ακολουθούν Bottas 289 και Leclerc με 236 ενώ απομένουν 78 βαθμοί να μοιραστούν στους τελευταίους 3 αγώνες. 

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Mercedes έχει πάρει τον τίτλο με 652 βαθμούς. Ακολουθούν Ferrari με 466, Red Bull 341, McLaren 111, Renault 73, Toro Rosso 64, Racing Point 64. 

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X