Είναι επίσημο πια: ο Ott Tanak θα είναι οδηγός της Hyundai για τα επόμενα δύο χρόνια. Τρεις συντάκτες του TotalRacing.gr σχολιάζουν αυτήν την μετακίνηση.

Δημήτρης Μπίζας – Αρχισυντάκτης

Ο Ott Tanak είναι ο πιο καθαρά ταλαντούχος και ξεκάθαρα γρήγορος οδηγός των ράλλι εδώ και πολλά χρόνια. Δε χρειάζεται να έρθει ένας δημοσιογράφος να πει αυτό που βλέπουν άπαντες με τα μάτια τους.

Το ζητούμενο είναι το περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται αυτός ο άνθρωπος, που πλέον είναι πρωταθλητής – αν αυτό σημαίνει κάτι για τις απαιτήσεις του.

Με τον Tommi Makinen, οι φήμες τον θέλουν να είναι «στα μαχαίρια». Το μοντέλο διοίκησης του Φινλανδού φάνηκε να μην ταιριάζει με αυτό που θα ήθελε ο Εσθονός, και η άρνησή του να κάτσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μαζί του είναι ενδεικτική της κατάστασης.

Ακούγονται πολλά για τα χρήματα. Δεν θεωρώ πως έπαιξαν ρόλο. 

Όχι γιατί ο Tanak είναι υπεράνω χρημάτων (δεν το γνωρίζει κανείς αυτό), αλλά γιατί είναι τέτοια η ιδιοσυγκρασία και η νοοτροπία του που ο Andrea Adamo τον έπεισε για αυτό που έχει χτίσει στη Hyundai μόνο με τα αποτελέσματα.

Είναι πλήρης ομάδας η Κορεάτικη, και αυτό θα βοηθήσει έναν οδηγό που έχει αποδείξει ότι δεν ενδιαφέρεται για το τι κάνουν οι teammates του να εξελιχθεί έτι περισσότερο.

Η δυναμική με τον Thierry Neuville θα έχει ενδιαφέρον. Ο Βέλγος τον «καλωσόρισε». 

Σύμφωνοι. Για πόσο, όμως;

 

Τζανέτος Πουλυμενάκος – Υπεύθυνος τμήματος WRC

Οι φήμες για το μέλλον του Ott Tanak είχαν ξεκινήσει από αρκετά νωρίς στην σεζόν. Στην αρχή τον ήθελαν να συζητά τόσο με την Toyota και την M-Sport αλλά και την Hyundai. Στην συνέχεια ο επικεφαλής της Κορεάτικης ομάδας, έκανε γνωστό ότι είχε σταματήσει τις συζητήσεις με τον Εσθονό. Μετά το shakedown του Rally Γερμανίας ο Tanak, μαζί με τον Markko Martin βρέθηκαν στο hospitality area της Βρετανικής ομάδας να συζητούν με τον Malcolm Wilson, και εκεί οι φήμες για την επιστροφή του άναψαν.

Στην συνέχεια οι φήμες σταμάτησαν και όλοι περίμεναν την παραμονή του στην Toyota. Ωστόσο, μετά την εγκατάλειψη στο Rally Τουρκίας υπήρξαν λίγες φήμες ότι βρίσκεται ξανά σε συζητήσεις με την Hyundai, και κατά την διάρκεια του Rally Ισπανίας βγήκε η είδηση της μεταγραφής του στην ομάδα του Alzenau.

Η Hyundai από την αρχή του 2019, όταν και πήρε τα ηνία ο Andrea Adamo, δεν θυμίζει σε τίποτα την «ομάδα» επί Nandan. Ο Ιταλός manager έκανε σπουδαίες κινήσεις, παίρνοντας τον «Le Maestro», κυρίως για να βοηθήσει στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, αλλά και για προσφέρει στην ομάδα καλά αποτελέσματα από την εμπειρία του. Το καλοκαίρι ο Loeb έκανε δύο εθνικούς ασφάλτινους αγώνες, και το i20 Coupe WRC στην Γερμανία ήταν άκρως ανταγωνιστικό, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια.

Σχεδόν το ίδιο έκανε ο Loeb και πριν το Rally Ισπανίας, με τα Hyundai να τερματίζουν την πρώτη ημέρα του αγώνα στο 1-2-3, με τον Γάλλο επικεφαλής.

Το κλίμα που θα επικρατεί ανάμεσα στους δύο «μονομάχους» αναμένεται να είναι καλό, καθώς ο Βέλγος είχε δηλώσει ανοιχτός-θετικός στο ενδεχόμενο να τον έχει teammate, καθώς και οι δύο θα μάχονται με τα ίδια εργαλεία και από την άλλη ο Εσθονός έχει υπάρξει και teammate του Sebastien Ogier στην M-Sport, και οι δύο τρέφουν σεβασμό ο ένας για τον άλλο.

Με αυτή την κίνηση η Hyundai μοιάζει το απόλυτο φαβορί για να σαρώσει τα πρωταθλήματα, όχι μόνο για το 2020, αλλά και τα επόμενα χρόνια.

 

Παναγιώτης Ντάκος – Συντάκτης F1:

Η μετάβαση του Ott Tanak στην Hyundai αποτελεί ακόμα ένα θετικό βήμα για την Κορεάτικη ομάδα, η οποία έχει αλλάξει ριζικά την εικόνα της σε σχέση με το 2018. Ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο οι προβλέψεις των περισσοτέρων θα έβαζαν την Toyota στην πρώτη θέση και την Hyundai στην δεύτερη ή την τρίτη, το φετινό πρωτάθλημα έχει εξελιχθεί αρκετά διαφορετικά. Έτσι, τα τέλη Οκτωβρίου βρίσκουν την Hyundai με οριακή πρωτοπορία στους κατασκευαστές έναντι της Toyota και τους δυο βασικούς οδηγούς της στην τετράδα, αν και ρεαλιστικά δεν θα μπορέσουν να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα οδηγών.

Η βελτίωση του οδηγικού της line-up ίσως να είναι η αλλαγή που χρειάζεται ώστε να επικρατήσει στις λεπτομέρειες απέναντι στην Toyota. Ο Tanak αποτελεί σαφέστατο upgrade από τον Mikkelsen και τον Breen, οι οποίοι ήταν μέχρι στιγμής οι μνηστήρες της θέσης αυτής και έτσι οι Fantastic Four (Neuville, Tanak, Sordo, Loeb) θα αποτελέσουν χωρίς καμία αμφιβολία το πληρέστερο ρόστερ στο πρωτάθλημα.

Εάν οι δυναμικότητες ανάμεσα στα τέσσερα αυτοκίνητα διατηρηθούν ως έχουν, δεν υπάρχει κανένας λόγος η Hyundai να μην κατακτήσει και τους δυο τίτλους το 2020.

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X