Πολλά παράπονα των αναβατών για την πίστα της COTA

παράπονα

Σε έξαλλη κατάσταση ήταν η συντριπτική πλειονότητα των αναβατών του MotoGP για την κατάσταση του οδοστρώματος στο Circuit of the Americas, το οποίο έχει υποστεί αρκετές ζημιές στην πάροδο των χρόνων.

Έχοντας ασφαλτοστρωθεί για τελευταία φορά το 2016, το Circuit of the Americas έχει μία ιδιαίτερη μορφή με πολλές αλλαγές υψομέτρου και συνεχόμενες αλλαγές κατεύθυνσης, ειδικά στο πρώτο κομμάτι της πίστας. Η ξεχωριστή χάραξη έχει κερδίσει την αγάπη αρκετών αναβατών στο παρελθόν, όμως φέτος η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά.

Το γεγονός ότι η πίστα έχει δημιουργηθεί πάνω σε έναν βάλτο, κάνουν το έδαφος κάτω από το οδόστρωμα της πίστας να μετακινείται με μεγαλύτερη συχνότητα από το κανονικό, ειδικά όταν στην περιοχή υπάρχουν βροχές, όπως είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους έτους στην περιοχή. Οι αλλαγές στο έδαφος προκαλούν πολλά σαμαράκια, τα οποία ταλαιπώρησαν ιδιαίτερα τους αναβάτες στην πρώτη μέρα του GP των ΗΠΑ.

Ανάμεσα σε αυτούς που κατέκριναν την κατάσταση της πίστας ήταν κι ο πρωτοπόρος των χθεσινών διαδικασιών, Marc Marquez, ο οποίος τόνισε ότι: «Η κατάσταση είναι οριακή με το οδόστρωμα στην πίστα. Το έδαφος κινείται και δεν έχουμε κάποια απάντηση σε αυτό. Τα σαμαράκια είναι πολλά, είναι συνεχόμενα, είναι επώδυνα και πραγματικά δεν ξέρω τι θα γίνει εάν δεν επιδιορθωθεί η κατάσταση. Η πίστα θα είναι μη οδηγήσιμη ακόμη και του χρόνου, εάν δεν αλλάξει κάτι.»

Ακόμη πιο σκληρά ήταν τα λόγια του Fabio Quartararo. Ο αναβάτης της Yamaha και πρώτος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος εξαπέλυσε μία βαριά επίθεση, χαρακτηρίζοντας την πίστα άκρως επικίνδυνη. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Η πίστα είναι γελοία. Είναι οριακά ανεκτή για να κάνεις έναν γύρο, όχι 20.

«Δεν είναι μία πίστα MotoGP για μένα, σε έναν γύρο μπορείς να προπονηθείς, αλλά όχι να κάνεις 20 αγωνιστικούς γύρους. Πιστεύω θα δούμε μερικές άσχημες στιγμές, γιατί τα σαμαράκια δεν είναι σε αργές στροφές, αλλά σε γρήγορες όπως η 2, η 3 και ειδικά η 10, εκεί η κατάσταση είναι τραγική.»

Τα χειρότερα απ’όλους όμως δήλωσε ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Pol Espargaro. Ο Ισπανός παρότι ήταν ικανοποιημένος από την επίδοσή του στην πρώτη ημέρα, την οποία έκλεισε στην τέταρτη θέση, σχολίασε ότι η πίστα είναι πολύ επικίνδυνη και εξέφρασε την ανησυχία του για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.

Αναλυτικότερα δήλωσε: «Είναι πάντα ωραίο να τρέχεις σε αυτήν την πίστα και είναι εξαιρετικό που καταφέραμε να βρεθούμε πάλι μπροστά από τους φιλάθλους στην Αμερική. Όμως, η πίστα δεν είναι στα επίπεδα που πρέπει να είναι, δεν είναι μία πίστα με την ποιότητα που θα έπρεπε να έχει μία πίστα του MotoGP.

«Είναι μία πίστα που αγωνίζεσαι να μείνεις στην μοτοσυκλέτα από τη δεύτερη στροφή μέχρι σχεδόν το τέλος του γύρου. Τα σαμαράκια σε διαλύουν σωματικά και πραγματικά ανησυχώ πολύ για τον αγώνα της Κυριακής. Δεν γίνεται να κάνουμε είκοσι γύρους υπό αυτές τις συνθήκες.

«Θα ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, ούτως ή άλλως. Οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, πάνω από τους 30 βαθμούς στον αέρα, η πίστα είναι η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος και αυτό το τριήμερο η υγρασία είναι σταθερά πάνω από το 75%. Είναι χειρότερα ακόμη κι από τη Sepang. Και σε όλα αυτά έχουμε και τα σαμαράκια και την πίστα που απλά σε διαλύει.

«Είναι η πρώτη φορά που ένιωσα τόσο πόνο στον αυχένα, στη μέση, στον καρπό μου που έχω χειρουργήσει. Τα σαμαράκια είναι τόσο έντονα, που ένιωθα πόνο ακόμη και μετά τους πρώτους γύρους στο FP2. Και είχαμε κούραση μόνο από το FP2, γιατί στο FP1 η πίστα ήταν ακόμη βρεγμένη και δεν πιέζαμε τόσο. Δεν ξέρω πως θα αντέξουμε, πρέπει να το συζητήσουμε στην επιτροπή ασφαλείας.»

Η συνάντηση της επιτροπής ασφαλείας έγινε τα ξημερώματα του Σαββάτου, σε ώρα Ελλάδας, χωρίς πάντως να ληφθεί κάποια απόφαση που να επηρεάζει τη συνέχεια του τριημέρου. Για την ώρα, το GP των HPA αναμένεται να ξεκινήσει κανονικά στις 17:55 με το κρίσιμο FP3.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
3
Shares
Previous Article

Tanak: Θα συνεχίσω να πιέζω στο μέγιστο

Next Article

GP ΗΠΑ - FP3: Συναρπαστικός Miller στην κορυφή

Related Posts