Rally Αυστραλίας – 1η Μέρα: 1-2 για την Citroen

Μετά το τέλος της πρώτης μέρα του Rally Αυστραλίας ο Mads Ostberg βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με τον Craig Breen στην δεύτερη θέση και τον Jari-Matti Latvala την τρίτη. Δύσκολο ξεκίνημα για τους διεκδικητές του τίτλου.

Για το «πρωινό» loop των ειδικών όλοι οι οδηγοί επέλεξαν 5 μεσαία ελαστικά της Michelin. Ωστόσο, έχουν όριο τα 16 μεσαία ελαστικά και 28 σκληρά και για τις τρεις μέρες, έτσι οι επιλογές στο δεύτερο loop ήταν διαφορετικές. Ο Mads Ostberg επέλεξε 5 σκληρά ελαστικά, ο Craig Breen 2 μεσαία και 3 σκληρά, οι Latvala, Suninen και Paddon 4 σκληρά και 1 μεσαίο, οι Neuville, Tanak, Lappi και Evans επέλεξαν 3 σκληρά και 2 μεσαία, και ο Ogier 3 μεσαία και 2 σκληρά.

Ο Mads Ostberg μπορεί να μην ξεκίνησε κερδίζοντας ειδικές, αλλά ήταν κοντά στους πρώτους, και στην τρίτη, και τελευταία ειδική του πρώτου loop ήταν ο ταχύτερος και πέρασε στην πρωτοπορία του αγώνα, την οποία κράτησε και μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Νορβηγός δυσκολεύτηκε λίγο στην 2η ειδική, αλλά το C3 WRC είχε σταθερή απόδοση, και τον βοήθησε να πιέζει στο όριο.

Ο Ιρλανδός οδηγός της Citroen έχασε χρόνο στην πρώτη ειδική, αφού χτύπησε ένα μικρό καγκουρό. Στην επόμενη παραπονέθηκε για υποστροφή, όπως και ο teammate του, αλλά κατάφερε να σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο. Το τέλος του loop τον βρήκε στην 4η θέση, 7 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Το απόγευμα συνέχισε τον ίδιο ρυθμό, και κατάφερε να ανέβει στην 2η θέση.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί ο Jari-Matti Latvala που κάνει ακόμα έναν καλό αγώνα. Μετά την 2η ειδική ο Φινλανδός βρέθηκε ακόμα και στην πρώτη θέση, αλλά υποχώρησε στην 3η στο τέλος του loop. Το απόγευμα κινήθηκε σε παραπλήσιο ρυθμό με τους υπόλοιπους διεκδικητές της νίκης, και βρίσκεται στην 3η θέση μπροστά από τον Hayden Paddon.

Ο Hayden Paddon βρίσκεται στην 4η θέση, κάνοντας ένα καλό ξεκίνημα στον σχεδόν εντός έδρας αγώνα του. Οι χρόνοι του το πρωί ήταν κοντά και μέσα στην 5αδα, κάτι που τον κράτησε στην 5η θέση στο τέλος του loop, και στην διεκδίκηση των θέσεων του βάθρου. Το απόγευμα συνέχισε στον ίδιο ρυθμό, εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Lappi και ανέβηκε στην 4η θέση. Στην τελευταία ειδική έχασε λίγο χρόνο, καθώς στο πίσω μέρος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα αρκετά φθαρμένο μεσαίο ελαστικό, αφού στην προηγούμενη ειδική είχε ένα αργό κλατάρισμα. Το κλατάρισμα αυτό προκλήθηκε μετά από την προσγείωση από ένα άλμα.

Στην 5η θέση ακολουθεί ο Ott Tanak, που είχε αρκετές στιγμές κατά την διάρκεια της ημέρας. Στις δύο πρώτες ειδικές ο Εσθονός ήταν, για ακόμα μία φορά, ταχύτερος των Ogier και Neuville, αλλά δεν έκανε τις εξωφρενικές αποδόσεις των προηγούμενων αγώνων. Στην τρίτη ειδική μετά από δύο αναπηδήσεις το Yaris WRC ήταν αρκετά «ελαφρύ» και ο Εσθονός δεν κατάφερε να το στρίψει όπως ήθελε, με αποτέλεσμα να βγει εκτός και να οδηγήσει τα 4 τελευταία χιλιόμετρα της ειδική με κλατάρισμα πίσω αριστερά. Παρά την έξοδο και το κλατάρισμα ήταν στην 6η θέση, 7.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ostberg. Στην πρώτη ειδική του δεύτερου loop χτύπησε έναν πάσαλο σε μία πύλη σπάζοντας ένα μικρό κομμάτι από τα αεροδυναμικά βοηθήματα πίσω αριστερά. Στην επόμενη ειδική πέρασε με λάθος γωνία και παραπάνω χιλιόμετρα από τα νερά, με αποτέλεσμα να φύγει όλως ο εμπρός προφυλακτήρας και τα αεροδυναμικά. Στην 6η ειδική μας άφησε με το στόμα ανοικτό, αφού χωρίς την εμπρός αεροτομή κατάφερε να είναι ταχύτερος του Ogier. Η ειδική αυτή ήταν η μεγαλύτερη του loop και η πιο γρήγορη. Το τέλος της ημέρας τον βρίσκει στην 5η θέση και 16.9 δευτερόλεπτα από την κορυφή.

Ο Esapekka Lappi φαίνεται ότι ξαναβρήκε τον καλό του εαυτό, αφού ξεκίνησε πολύ δυναμικά στο Rally Αυστραλίας, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή. Στην συνέχεια του loop σημείωνε χρόνους μέσα στην πεντάδα, κάτι που τον κράτησε στην 2η θέση, 5.4 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Στην πρώτη ειδική του δεύτερου loop μείωσε λίγο την διαφορά, αλλά στην επόμενη παραλίγο να καταστραφούν όλα. Στο ίδιο πέρασμα από τα νερά με τον Tanak, μπήκε νερό στην εισαγωγή του κινητήρα, με τον Φινλανδό να είναι σταματημένος για περίπου 20 δευτερόλεπτα μέχρι να επανέλθει ξανά σε κανονική λειτουργία ο κινητήρας του. Αυτό τον έριξε αρκετά πίσω στην κατάταξη, αλλά στην επόμενη ειδική πίεσε και ανέβηκε στην 6η θέση.

Στην 7η θέση βρίσκει το τέλος της ημέρας τον Sebastien Ogier, και είναι χαρούμενος γι’αυτό, αφού είναι μπροστά από τον Neuville. Ο Γάλλος βρέθηκε ξανά να καθαρίζει τον δρόμο, και πίεζε όσο πιο πολύ μπορούσε σε κάθε ειδική. Ωστόσο, ήταν πίσω από τον Neuville, που ήταν κάθε φορά λίγο ταχύτερος. Αυτό άλλαξε στην 6η ειδική διαδρομή, αφού ο Βέλγος είχε κλατάρισμα, και έπεσε στην 10η θέση. Η M-Sport, επίσης, έδωσε team orders στους Elfyn Evans και Teemu Suninen να κόψουν ώστε να κερδίσει άλλες δύο θέσεις ο Γάλλος.

Στην 8η θέση βρίσκεται ο Elfyn Evans, που μετά το καλό του ξεκίνημα το πρωί, πήρε εντολή από την ομάδα να κόψει τον ρυθμό του απόγευμα ώστε να βρεθεί πίσω από τον Ogier. Στην 9η θέση ακολουθεί ο Teemu Suninen που συμμετέχει για πρώτη φορά στον αγώνα, κάνοντας καλούς χρόνους.

Την δεκάδα συμπληρώνει ο Thierry Neuville, που έχασε σχεδόν 1 λεπτό από το κλατάρισμα που είχε στην 6η ειδική διαδρομή. Τον περισσότερο χρόνο τον έχασε αφού το αυτοκίνητο γλύστρισε στο φρενάρισμα για το σικέιν, με αποτέλεσμα να χτυπήσει μία αχυρόμπλαλα με το πλάι και μία με το εμπρός μέρος, με τον κινητήρα του Hyundai να σβήνει. Πριν το κλατάρισμα ο Βέλγος ήταν μόλις στην 7η θέση μπροστά από τους Evans, Lappi και Ogier. Το παιχνίδι του τίτλου μοιάζει χαμένο για τον Βέλγο αλλά όλα μπορούν να συμβούν μέχρι την Κυριακή. Επίσης ο Βέλγος χρησιμοποιεί τον κινητήρα του 2019, αφού η Hyundai εκμεταλλεύτηκε το homologatio joker και έφερε τον νέο κινητήρα πιο νωρίς.

Ο Andreas Mikkelsen είχε έξοδο στην 3η ειδική διαδρομή, και όπως δήλωσε ο team manager της Hyundai Alain Penasse, ευθύνεται το τρακτέρ που είδε μετά το τεχνητό σικέιν, κάτι που του απόσπασε την προσοχή και την αυτοσυγκέντρωση του, αφού συζητούσε με τον συνοδηγό του αν η ειδική ακυρώθηκε, και αν είναι ασφαλής να συνεχίσει. Περίπου 1 χιλιόμετρο μετά το συμβάν ο Νορβηγός έπεσε σε ένα χαντάκι προκαλώντας αρκετή ζημιά στο Hyundai i20 Coupe WRC.

Μετά τις 6 ειδικές διαδρομές ακολούθησαν δύο περάσματα από την υπερειδική Destination NSW. Η σειρά εκκίνησης για την αυριανή μέρα καθορίστηκε μετά το τέλος της 6ης ειδικής διαδρομής.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέση Πλήρωμα Χρόνος/Διαφορά από τον προηγούμενο
1 Mads Ostberg/Torstein Eriksen 53:37.4
3 Craig Breen/Scott Martin +6.8
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila +1.9
4 Hayden Paddon/Sebastian Marshall +3.8
5 Ott Tanak/Martin Jarveoja +4.4
6 Esapekka Lappi/Janne Ferm +11.4
7 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia +9.9
8 Elfyn Evans/Daniel Barritt +7.0
9 Teemu Suninen/Mikko Markkula +2.0
10 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul +24.7

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Rally Αυστραλίας εδώ.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
5
Shares
Previous Article

Συνέντευξη Τύπου ΟΜΑΕ για το Ράλλι Ακρόπολις: Σύγχυση και απορίες

Next Article

GP Βαλένθια - FP1: Marquez στη βροχή

Related Posts