Το Rally Σαρδηνίας σηματοδοτεί την έναρξη του δεύτερου μισού της σεζόν, και άρα την τελική επίθεση των διεκδικητών του τίτλου για το πρωτάθλημα, με το Rally Recce να είναι εδώ για να μας μάθει όσα χρειάζεστε για το Rally Σαρδηνίας.
Το Rally Σαρδηνίας πήρε την θέση στο πρόγραμμα του WRC όταν αντικατέστησε το Rally Σαν Ρέμο το 2004. Πρώτος νικητής του αγώνα ήταν ο Petter Solberg, ενώ πολυνίκης δεν είναι άλλος από τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb, που μετρά 4 πρωτιές εκει. Τρεις νίκες έχει ο Sebastien Ogier, 2 o Thierry Neuville και από μία οι Solberg, Gronholm, Latvala, Hirvonen και ο Juho Hanninen το 2010, όταν ο αγώνας προσμέτρουσε στο IRC.
Το φετινό πρόγραμμα του rally περιλαμβάνει 19 ειδικές διαδρομές, με τα συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 310.52.
Οι ειδικές του αγώνα είναι οι ίδιες με τις περσινές, με μικρές αλλαγές.
Την Πέμπτη θα διεξαχθεί το Shakedown, η τελετή εκκίνησης και η πρώτη υπερειδική του αγώνα.
Την Παρασκευή τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς τα βόρειοανατολικά του νησιού και δύο loop τεσσάρων ειδικών, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα της ημέρας να φτάνουν τα 126.60.
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, αφού τα χιλιόμετρα των ειδικών διαδρομών αγγίζουν τα 143. Η τρίτη ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει και την ειδική Monte Lerno με το γνωστό ‘Micky’s Jump’.
Η Κυριακή περιλαμβάνει δύο περάσματα από δύο ειδικές διαδρομές, και φυσικά είναι η μικρότερη ημέρα του αγώνα, με περίπου 42 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Για τα χαρακτηριστικά του αγώνα και των ειδικών διαδρομών μίλησαν οι Elfyn Evans και Ott Tanak:
«Είναι πάντα ένας σκληρός αγώνας, είναι πάντα σκληρός για τα ελαστικά και τα αυτοκίνητα αλλά και για τους οδηγούς, είναι ένας από τους πιο ζεστούς αγώνες του πρωταθλήματος, έτσι θα πρέπει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι,» δήλωσε ο Ουαλός, ενώ ο Εσθονός πρόσθεσε: «Είναι ένας δύσκολος αγώνα που απαιτe;i αρκετή προσοχή και καλές σημειώσεις.»
Μάλιστα ο οδηγός της Toyota φτάνει τις 100 συμμετοχές στο WRC αυτό το Σ/Κ.
Με την έναρξη του δεύτερου μισού της σεζόν η μάχη του τίτλου μπαίνει σε πρώτο πλάνο με τους Tanak και Thierry Neuville να θέλουν να κλέψουν το «στέμμα» από τον Sebastien Ogier, που γνωρίζει ότι θα είναι δύσκολο να το κρατήσει για 7η συνεχή χρονιά.
Ο Εσθονός περιμένει οι αγώνες στο δεύτερο μισό της σεζόν να τον βολέψουν περισσότερο, αφού η μέση ταχύτητα ανεβαίνει αρκετά, με το Yaris να βολεύεται αρκετά σε αυτές τις συνθήκες. Είναι σίγουρα πιο αισιόδοξος από πέρσι, αφού σε αυτό το σημείο ήταν περίπου 70 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος:
«Στο δεύτερο μισό της σεζόν είμαστε πιο δυνατοί. Οι αγώνες γίνονται πιο γρήγοροι και έχουμε και δύο ασφάλτινους αγώνες, έτσι στο κλείσιμο τις χρονιάς έχουμε τρεις γρήγορους αγώνες [Ισπανία, Μ.Βρετανία και Αυστραλία]. Περιμένω την μάχη για το πρωτάθλημα να είναι κλειστή και ελπίζω να έχουμε καλύτερη κατάληξη από’τι πέρσι.»
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο Neuville τερματίζει πίσω από τον Ogier στο τέλος του πρωταθλήματος, ενώ πέρυσι είχε καταφέρει να βρεθεί στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος μετά το μέσον την σεζόν.
Τώρα γνωρίζει ότι είναι η ευκαιρία του να παλέψει για το πρωτάθλημα των οδηγών που τόσο επιθυμεί:
«Πέρσι ήμουν στην πρωτοπορία στο μέσον την σεζόν, έτσι δυσκολεύτηκα με το καθάρισμα στις ειδικές. Αλλά φέτος είμαστε τρεις στην μάχη και είμαστε αρκετά κοντά, έτσι λογικά δεν θα είμαστε συνέχεια πρώτοι στον δρόμο. Κατά συνέπεια θα είναι ακόμα πιο συναρπαστικό από ότι πέρσι και ελπίζω να πάρουμε μερικές νίκες αλλά θα έχουμε και μερικούς δύσκολους αγώνες.»
Από την μεριά του, ο Ogier παραδέχεται ότι έχει ένα δύσκολο έργο μπροστά του, αναλογιζόμενος πάντα την ταχύτητα των Tanak-Yaris WRC και του Neuville με το i20 Coupe WRC, αλλά και την βελτίωση που χρειάζεται το C3 WRC.
Ωστόσο, δηλώνει έτοιμος να τα δώσει όλα:
«Αυτή την στιγμή είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, μπορούμε απλά να το χάσουμε τώρα, τώρα πρέπει να είμαστε σταθεροί και έξυπνοι και όπως λέω όταν φτάνουν οι τελευταίοι 4 αγώνες έρχεται η στιγμή να δώσεις τα πάντα.»
Στο Rally Σαρδηνίας θα λάβουν μέρος 92 πληρώματα (δείτε τις συμμετοχές εδώ) με μέσα σε αυτά να είναι και ο Juho Hanninen που θα συμμετάσχει με το τέταρτο Toyota Yaris WRC.
Ο Φινλανδός συνεχίσει να έχει ρόλο οδηγού εξέλιξης στην Toyota, η οποία θέλει να τον κρατήσει σε φόρμα, ενώ θέλει να κάνει ταυτόχρονα δοκιμές εξέλιξης χωρίς να ξοδέψει ημέρες δοκιμών.
«Έχουμε μία περιοχή δοκιμών στην Φινλανδία αλλά εκεί μπορείς να δοκιμάσεις πράγματα μόνο για το Rally Φινλανδίας και το Rally Σουηδίας.
«Συζητήσαμε το ενδεχόμενο να κάνω έναν αγώνα και η Σαρδηνία ήταν η καλύτερη επιλογή. Δεν είναι η πρώτη ή η τελευταία φορά που θα γίνει αυτό αφού οι ημέρες δοκιμών είναι περιορισμένες.
«Είναι δύσκολο με μία ημέρα δοκιμών για κάθε οδηγό να κάνεις πράγματα για το μέλλον, αλλά και δοκιμές εξέλιξης για τους ζεστούς αγώνες όπως η Σαρδηνία.»
Άλλη μία αλλαγή που θα δούμεσ το Rally Σαρδηνίας είναι αυτή στο δεξί bucket του Ford Fiesta WRC του Teemu Suninen, που πλέον θα έχει συνοδηγό τον πολύπειρο Jarmo Lethinen.
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Marko γιατί καταφέραμε αρκετά πράγματα μαζί στο πρώτο μισό της σεζόν: κερδίσαμε ειδικές και ήμασταν στην πρωτοπορία του Rally Σουηδίας.
«Αλλά ακόμα μαθαίνω και έχοντας την εμπειρία κάποιου σαν του Jarmo θα είναι πολύ σημαντικό αν θέλω να πετύχω τους στόχους μου στο δεύτερο μισό της χρονιάς.»
Μπορείτε να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα και την τηλεοπτική κάλυψη του Rally Σαρδηνίας εδώ.
Και στο -κλασικό πλέον- ‘Rallies from the Past’, η ανασκόπηση του αγώνα του 2005:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify