Δεν μπορούσαν στα ίσα, πόνταραν να βγει Αυτοκίνητο Ασφαλείας στο μέσο του αγώνα, και τι ειρωνεία(!) βγήκε, γιατί έμεινε ο Vettel.

Αν δει κανείς τις προεπιλογές ελαστικών της Mercedes για το συγκεκριμένο αγώνα (σ.σ: οι μόνοι που πήραν 8 σετ μαλακής γόμας ενώ οι υπόλοιποι πήραν ή 9 ή 10 και ειδικά ο Hamilton ήταν ο μόνος οδηγός με 4 σετ μέσης γόμας) είναι εύκολα αντιληπτό πως οι ασημί είχαν διαφορετική στρατηγική προσέγγιση.

Θεωρώντας δεδομένο πως δεν μπορούν να κοντράρουν στα ίσα της Ferrari, όπως φάνηκε το Σάββατο στη μάχη της pole, επέλεξαν να ποντάρουν σ’ ένα συγκεκριμένο σενάριο όπου έπαιζε ρόλο και η τύχη. Να κάνουν περισσότερους γύρους στην αρχή με μέση γόμα, ελπίζοντας πως κάτι θα προκαλέσει την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στο μέσο του αγώνα και θα επωφεληθούν απ’ αυτό με «δωρεάν» πιτ στοπ.

Ο Leclerc το Σάββατο πήρε την pole, αλλά ο Vettel δεν μπόρεσε να κάνει έναν αλάνθαστο γύρο ώστε να σταθεί δίπλα του. Βέβαια όπως αποδείχτηκε στην εκκίνηση η 3η θέση ήταν προτιμότερη από τη 2η που όντας στο ακάθαρτο (σ.σ: και δημόσιος δρόμος) δεν είχε ίδια πρόσφυση. Οι Mercedes επέλεξαν να καταταγούν στο Q2 με τη μέση γόμα γιατί ήθελαν να εκκινήσουν μ’ αυτή στον αγώνα. Αυτό παρότι, γνώριζαν καλά, πως η μέση γόμα δε δίνει εξίσου καλή εκκίνηση με τη μαλακή γόμα. Εξ’ ου και οι Mercedes έχασαν αμφότερες θέση στην εκκίνηση, ο Hamilton από το Vettel και ο Bottas από το Sainz.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους δυο οδηγούς της Ferrari να εκκινούν τέλεια. Ο Vettel πέρασε εύκολα πριν την πρώτη δεξιά καμπή το Hamilton, κόλλησε πίσω από το Leclerc και τον πέρασε στα φρένα για τη δεύτερη στροφή. Από το στρατόπεδο των κόκκινων και τη μετέπειτα γκρίνια του Leclerc προκύπτει πως υπήρχε ένας «θολός» σχεδιασμός να αφήσει ο Leclerc το Vettel να κολλήσει πίσω του ώστε να ωφεληθεί από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις και να  περάσει τη Mercedes του Άγγλου. Στην πράξη δε χρειάστηκε κάτι τέτοιο, ο Leclerc όμως γκρίνιαζε και ζητούσε πίσω την 1η θέση από τον 1ο κιόλας γύρο. Δικαίως ο Vettel αντέδρασε αρνητικά. Οι Ferrari άρχισαν να κινούνται όσο πιο γρήγορα μπορούσαν, αλλά η πιο ανθεκτική μέση γόμα επέτρεπε στις Mercedes ν’ ακολουθούν χάνοντας σταδιακά έδαφος.

Στον 23ο γύρο σε σύνολο 53 γύρων που μπήκε ο Leclerc στα πιτ η διαφορά του πρωτοπόρου Vettel ήταν 4 sec από το Leclerc , 7 sec από το Hamilton και 19 sec από τον Bottas. Ως εκεί φαίνονταν πως οι κόκκινοι θα κάνουν ένα εύκολο 1-2.

Ο Leclerc έβγαλε τη μαλακή γόμα, έβαλε τη μέση και άρχισε να πιέζει.

Οι κόκκινοι επέλεξαν να βάλουν πρώτα το 2ο οδηγό όπως έκαναν και στη Σιγκαπούρη. Προφανώς προσπαθούσαν έτσι να δώσουν την 1η θέση στο Leclerc . Γι’ αυτό και κράτησαν 4 γύρους παραπάνω έξω το Vettel, σ’ αυτούς ο Leclerc κινούμενος ταχύτερα ροκάνισε τη διαφορά με απανωτούς ταχύτερους γύρους, έτσι όταν ο Vettel βγήκε στον 27ο γύρο με φρέσκη μέση γόμα, ήταν 2ος (σ.σ: μισό δευτερόλεπτο πιο αργό το πιτ στοπ του).

Παραταύτα οι Ferrari μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν απειλούνταν σε καμία περίπτωση από τις Mercedes. Αμέσως μετά όμως, παρουσιάστηκε πρόβλημα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα της Ferrari (MGU-K) του Vettel. Ο Γερμανός πήρε εντολή να σταματήσει το μονοθέσιό του στην πίστα, πράγμα που υποχρέωσε τον αλυτάρχη να επιβάλλει καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας έως ότου απομακρυνθεί από εκεί η Ferrari. Βούτυρο στο ψωμί του Hamilton που έκανε δωρεάν πιτ στοπ. Ως εκ τούτο, ο Βρετανός βρέθηκε μπροστά από τη Ferrari του Leclerc. Μάλιστα είχε βάλει τη μαλακή γόμα, ενώ ο Μονεγάσκος είχε την πιο αργή μέση γόμα. Η έξοδος του Russell με τη Williams υποχρέωσε τον αλυτάρχη να βγάλει κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους κόκκινους ν’ εξαλείψουν αυτή τη διαφορά βάζοντας στο Leclerc μαλακή γόμα (όχι καινούργια αλλά πατημένη από τις δοκιμές). Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη 2η θέση από τον Bottas.

Ακούστε επίσης:

Λόγω του προβλήματος στην MGU – K του Vettel οι κόκκινοι βρέθηκαν από κυρίαρχοι του παιχνιδιού, κομπάρσοι. Στους 23 γύρους που απέμεναν όταν ο αγώνας ξαναβρήκε το ρυθμό του, ο Leclerc προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να περάσει το Μπότας. Περιορίστηκε έτσι στην 3η θέση μπροστά από τις Red Bull Honda των Verstappen-Albon που είχαν ξεκινήσει από την 9η θέση και τα πιτ αντίστοιχα λόγω ποινών που επέσυραν οι αλλαγές στην υβριδική μηχανή της Honda. Οι Ταύροι για έναν ακόμη αγώνα δεν είχαν ανταγωνιστικό ρυθμό ώστε ν’ ακολουθήσουν Mercedes, Ferrari, παραταύτα η χαοτική διαφορά από τις υπόλοιπες ομάδες  τους επέτρεψε να πάρουν την 4η και 5η θέση.

Ο Vettel αναφώνησε όταν έμεινε από MGU – K: «Φέρτε πίσω τους V12». Θυμίζω πως ο ίδιος δεν πρόλαβε ούτε τους V10, αγωνίζονταν μόνο με V8. Επιπλέον, το 1989 που η Ferrari χρησιμοποιούσε V12 με τους Mansell- Berger, είχε 19 εγκαταλείψεις σε 32 εκκινήσεις.

Σα να μην του έφταναν οι 25 βαθμοί της νίκης ο Hamilton πίεσε στο φινάλε και πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα, παίρνοντας άλλον ένα βαθμό.

Ο Lewis Hamilton παίρνει την 4η νίκη του στο Σότσι

Από τις ειδήσεις του Ρώσικου GP αξίζει να σταθούμε στη συμφωνία ΜcLaren – Mercedes που θα φέρει τις υβριδικές μηχανές των Γερμανών πίσω στη Βρετανική ομάδα από το 2021. Έτσι κλείνει ένας κύκλος που άνοιξε το 2015 με την απόφαση του Ρον Ντένις να συνεργαστεί με τη Honda, απόφαση που αποδείχτηκε καταστροφική για την ομάδα. Η McLaren χρησιμοποιεί φέτος υβριδικές μηχανές Renault, το ίδιο θα συμβεί και του χρόνου. Απ’ αυτή την απόφαση προκύπτει πως η Mercedes ενισχύει την παρουσία της στη F1, με τις συνεργασίες με Williams και McLaren. Αν διατηρήσει τη Racing Point μετά το 2021 θα ελέγχει 4 από τις 12 ψήφους στην Ολομέλεια της F1, όντας ο πιο ισχυρός παίκτης. Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η RP θα συνεργαστεί με τη Renault από το 2021 ώστε να υπάρχει μια ισορροπία με 3 ομάδες με υβριδική μηχανή Ferrari (Alfa Romeo, Haas), 3 με υβριδική μηχανή Mercedes (Williams, McLaren), δυο με Renault (Racing Point) και δυο με Honda (Red Bull και AlphaTauri όπως θα μετονομαστεί η Toro Rosso).

 

Τα πρωταθλήματα έχουν από καιρό κριθεί, επόμενος αγώνας είναι το Ιαπωνικό GP στη Σουζούκα στις 13/10.

Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Hamilton με 322 βαθμούς και ακολουθούν: Bottas 49, Leclerc 215, Verstappen 212, Vettel 194.

Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 571 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 409, RBR 311, ΜcLaren 101, Renault 68.

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X