Ο Sebastian Vettel πήρε μια αξέχαστη νίκη, με ακούσια βοήθεια από τη Red Bull.

Στο χθεσινό φαντασμαγορικό αγώνα, είχαν περισσότερο ενδιαφέρον αυτά που δεν γίνονταν απ’ αυτά που γίνονταν. Το GP στη Marina Bay, έχει μερικές ιδιαιτερότητες ως αγώνας. Είναι καταρχάς ο πιο μεγάλος σε χρονική διάρκεια και θεωρείται δεδομένη η εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Οπότε στη χάραξη στρατηγικής είσαι υποχρεωμένος να λάβεις υπόψη σου δυο πράγματα: Εξοικονόμηση καυσίμου και διαχείριση ελαστικών ώστε να κάνεις μόνο μια αλλαγή. Είναι εύκολα αντιληπτό πως ότι πλεονέκτημα και αν φτιάξεις κινούμενος γρήγορα, θα εξανεμιστεί άμα τη εμφανίσει του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αν μάλιστα έχεις φθείρει τα ελαστικά σου θα είσαι ευάλωτος στις επανεκκινήσεις.  Κοντολογίς αργά, σταθερά, με υπομονή και βλέπουμε.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων τους έξι πρώτους οδηγούς να εκκινούν προσεκτικά και να διατηρούν τις θέσεις τους. Πρώτος έστριψε ο Leclerc , πίσω του ο Hamilton και ακολουθούσαν οι Vettel, Verstappen, Bottas, Albon. Κανείς τους δεν πίεσε να προσπεράσει, κανείς τους δεν άνοιξε διαφορά. Όλοι είχαν στο μυαλό τους τη διαχείριση περιμένοντας τα pits και το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στον 19ο γύρο οι μηχανικοί της Red Bull παίρνουν θέση για πιτ στοπ. Οι άνθρωποι της Ferrari αντιδρούν άμεσα φωνάζοντας το Vettel να μπει: «Μου το είπαν στην 21η στροφή» αποκάλυψε ο νικητής, δυο στροφές πριν την ολοκλήρωση του γύρου δηλαδή. Στη Ferrari αντέδρασαν έτσι βιαστικά, για να μην χάσει μέσω παράκαμψης (undercut) τη 3η θέση ο Vettel από το Φερστάπεν. Οι Vettel, Φερστάπεν βγάζουν την εύθραυστη μαλακή γόμα (C5) και βάζουν τη σκληρή (C3).

Ο Vettel μετά σε δηλώσεις του τόνισε: «Τα έδωσα όλα στο γύρο εξόδου ώστε να κερδίσω ότι μπορώ». Πράγματι ο Γερμανός θα κινηθεί πιο γρήγορα απ’ ότι οι Leclerc-Hamiltn που κάνουν διαχείριση της φθαρμένης μαλακής γόμας.

Όταν στον αμέσως επόμενο γύρο οι άνθρωποι της Ferrari φωνάζουν το Λεκλέρκ για πιτ, ο Vettel βρίσκεται μπροστά από τον Μονεγάσκο για μισό δευτερόλεπτο! O Γερμανός πρωταθλητής έχει κάνει ένα γύρο 3.9 sec πιο γρήγορο από τον teammate του. Προφανώς είναι ένα εφιαλτικό σενάριο για τον Leclerc που έχει πάρει μια εμφατική pole το Σάββατο και κρατά οδηγώντας αλάνθαστα πίσω του το Χάμιλτον για 20 γύρους.

Στη Mercedes αντιδρούν βάζοντας τον Bottas στα πιτ στον 22ο γύρο. Ποντάρουν ίσως σε μια εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι τον 27ο γύρο όπου τελικά βάζουν και το Χάμιλτον στα πιτ. Ο Βρετανός που κράτησε περισσότερο από κάθε άλλο οδηγό τη μαλακή γόμα, χάνει δυο θέσεις. Θα είχε χάσει και 3η αν οι μηχανικοί της Mercedes δε ζητούσαν από τον Φινλανδό να κόψει: «Τρέχεις για την ομάδα τώρα Valtteri, από 1:45 ανέβα στο 1:48».

Ο Leclerc ζητά επίμονα εξηγήσεις από την ομάδα, αλλά πλέον όλα έχουν κριθεί. Η κούραση οδηγών και μηχανών θα οδηγήσει σε λάθη και υπερβολές, που θα προκαλέσουν τρεις φορές την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι διαφορές μηδενίζονται, κανείς δεν έχει πλεονέκτημα, κανένας από τους έξι πρώτους δεν επιχειρεί να πιέσει αυτόν που προπορεύεται.

Ενδεικτικό της φύσης της διαδρομής που υποχρεώνει σε τόσο συντηρητική προσέγγιση ότι οι πρώτοι επτά στον τερματισμό ακολούθησαν ίδια στρατηγική. Αξίζει να δει κανείς πως ο Gaslt, ο μόνος που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα κατάφερε να κερδίσει 3 θέσεις, τερματίζοντας 8ος ενώ και ο Hulkenberg παρά την επαφή με το Sainz στην αρχή του αγώνα βαθμολογήθηκε.

Ο Giovinazzi βρέθηκε στον 27ο γύρο επικεφαλής της κούρσας. Έφτασε ως τον 34ο με τη μέση γόμα αν σ’ αυτούς τους γύρους εμφανίζονταν αυτοκίνητο ασφαλείας πιθανόν ο Ιταλός να διεκδικούσε θέση στην 6αδα για την Alfa Romeo.

Όσον αφορά στο ερώτημα πως πήγαν καλά οι Ferrari σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ταίριαζε με το μονοθέσιό τους οι κόκκινοι έφεραν νέο ρύγχος και νέο πάτωμα.

Άλλαξε έτσι το αεροδυναμικό ζύγισμα του μονοθεσίου τους και επιτέλους μπόρεσαν να διατηρήσουν τα εμπρός ελαστικά στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Είναι σημαντικό για τη Formula 1 να δοθεί μάχη στους 6 αγώνες που απομένουν σε Ρωσία (29/9), Ιαπωνία (13/10),  Μεξικό (27/10), Αμερική (3/11) Βραζιλία (17/11), Άμπου Ντάμπι (1/12). Στη Ferrari λένε πως πάνε αγώνα – αγώνα και θα κοιτάξουν στο φινάλε το αποτέλεσμα.

Επειδή πολλοί αναρωτιούνται για τη μάχη των πρωταθλημάτων, αυτή κατά την άποψή μου έχει κριθεί, ακόμη κι αν ο Hamitlon αποφασίσει να πάει διακοπές και να εμφανιστεί ξανά στην Βραζιλία.

Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Hamilton με 296 βαθμούς και ακολουθούν: Bottas 231, Leclerc 200, Verstappen 200, Vettel 194.

Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 527 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 394, RBR 289, ΜcLaren 89, Renault 67.

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr

Ακούστε επίσης:

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X