Συνέντευξη με την UoP Racing Team – TotalRacing.gr

Το TotalRacing.gr εξασφάλισε συνέντευξη με την UoP Racing Team, την ομάδα που συμμετέχει σε διαγωνισμούς της Formula Student, εκπροσωπώντας το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Πριν μερικές μέρες, είχαμε την χαρά να συνομιλήσουμε με τον Χάρη Μπίκα, συντονιστή της ομάδας Formula Student του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η ομάδα έφτασε από το πρώτο της μονοθέσιο, το UoP1, στο έβδομο και πιο πρόσφατο, το UoP5e, σε μία πορεία 14 ετών στους αγώνες.

Όπως είπε χαρακτηριστικά και ο κος Μπίκας: «Η ομάδα ιδρύθηκε το 2000 και συμμετείχε σε αγώνες για πρώτη φορά το 2002. Αρχικά, συμμετείχε στην μικρότερη κατηγορία σε διαγωνισμό στην Αγγλία, και βγήκε 4η ανάμεσα σε πολύ πιο έμπειρες ομάδες, από πανεπιστήμια της Ευρώπης. Τώρα πια οι διαγωνισμοί πληθαίνουν και η ομάδα συμμετέχει στην Class 1 (σ.σ. πρώτη κατηγορία της Formula Student), και φυσικά αυξάνονται οι ομάδες και, μαζί τους, αυξάνεται και ο ανταγωνισμός.»

Το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας, η UoP1:

– Από πόσα μέλη αποτελείται η τωρινή ομάδα; 

Η ομάδα, μέχρι το 2014, είχε 7-10 μέλη. Τώρα αποτελείται από περίπου 20 μέλη. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία συνεχή ροή μελών, με νέα άτομα κάθε 2-3 χρόνια. Διατηρούμε μερικά παλιά μέλη, που γνωρίζουν καλά την ομάδα, και εμπλουτίζουμε το team με νέα μέλη, τα οποία αντικαθιστούν όσους φεύγουν. Με αυτόν τον τρόπο, τα παλιότερα μέλη βοηθούν τους νεότερους να ενταχθούν στην ομάδα. Συγκριτικά, είμαστε μικρή ομάδα, καθώς αντίπαλες ομάδες του βεληνεκούς μας διαθέτουν 40, 50 ή ακόμα και 60 άτομα στο δυναμικό τους. Φυσικά, είναι πολύ διαφορετική η οργάνωση και οι ανάγκες με 20 άτομα σε σχέση με μία ομάδα 60 μελών.

9997312_orig

– Πόσο χρόνο χρειάζεται η ομάδα να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να έχει έτοιμο για τους αγώνες ένα νέο μονοθέσιο;

Χρόνια! (γέλια). Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός μέχρι τη στιγμή που θα συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό χρειάζονται δύο χρόνια. Για παράδειγμα, για συμμετέχουμε σε έναν διαγωνισμό το 2016, θα πρέπει να ξεκινήσει ο σχεδιασμός του νέου μονοθέσιου τέλη καλοκαιριού του 2014, να το κατασκευάσουμε και να το ετοιμάσουμε το 2015, και να αγωνιστούμε το καλοκαίρι του 2016. Με αυτό το μονοθέσιο (με αρκετές επιμέρους βελτιώσεις) θα τρέξουμε και το 2017, καθώς οι κανονισμοί το επιτρέπουν. Έτσι, το εξελίσσουμε, διαλέγουμε δύο διαγωνισμούς στους οποίους θα λάβουμε μέρος στον ενδιάμεσο χρόνο (2017), ενώ παράλληλα ξεκινάμε τη δουλειά του μονοθέσιου του 2018.

8593993_orig

– Ποιο είναι το κίνητρο ή τα κίνητρα που σας ωθούν να συνεχίζετε; Τι αποκομίζετε από αυτό;

Γενικά στον κόσμο φαίνεται πως η ομάδα «κάνει την πλάκα της», αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Όσα κάνουμε αποτελούν πρακτική εφαρμογή όσων διδασκόμαστε, το project υπάρχει για εκπαιδευτικούς λόγους. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι μία πραγματική ευκαιρία για εμάς.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

– Εκτός από την ομάδα της Πάτρας, υπάρχουν και ομάδες από το Α.Π.Θ., την Θεσσαλία, το Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Ποια είναι η σχέση μεταξύ των ομάδων;

Σαφώς υπάρχει ευ αγωνίζεσθαι. Το γενικότερο κλίμα μεταξύ των ομάδων είναι πολύ καλό. Δεν είναι τόσο ασύνηθες να βλέπουμε ομάδες να ανταλλάζουν ακόμα και δεδομένα, χαρακτηριστικά του μονοθέσιου, ή να ρωτάει κανείς μία άλλη ομάδα πού βρήκε ένα συγκεκριμένο υλικό. Μοιραζόμαστε ακόμα και data logs από το αμάξι, όλα αυτά γίνονται φυσιολογικά.

– Στο επίσημο site της UoP Racing Team μπορεί να δει κανείς πως ανάμεσα στους σπόνσορες βρίσκεται και η Haas Automation. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Η πρώτη επαφή με την Haas έγινε στα μέσα του 2014, τυχαία, μέσω της χορηγού μας CNC Solutions. Η CNC Solutions σε μια πρωτοποριακή κίνηση, εγκαινίασε το πρώτο Haas Technical Education Center στην Ελλάδα με σκοπό την εκπαίδευση νέων χειριστών εργαλειομηχανών. Λόγω της συνεργασίας μας, ήμασταν καλεσμένοι στην εκδήλωση, μαζί με ανθρώπους της Haas. Εκεί είχαμε μία πρώτη κουβέντα με τον υπεύθυνο της εταιρίας στην Ευρώπη, και εντυπωσιάστηκαν από την όλη προσπάθεια. Μας εξήγησαν από την αρχή πως είχαν την θέληση να στηρίξουν προσπάθειες σαν τη δική μας, και στα τέλη του 2014 η συμφωνία έκλεισε.

3497990_orig

– Και μιας και μιλάμε για χορηγούς, ποια είναι η θέση του Πανεπιστημίου Πατρών; Σας υποστηρίζει;

Το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της ομάδας έρχεται μέσω του εργαστηρίου «Συστημάτων, Παραγωγής και Αυτοματισμού» με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γεώργιο Χρυσολούρη. Το εργαστήριο έχει σταθεί αρωγός στο έργο μας από την αρχή της ομάδας, στηρίζοντας όχι μόνο χρηματικά, αλλά παρέχοντας και χώρο, εξοπλισμό και τεχνογνωσία στην ομάδα, όντας ουσιαστικά το «σπίτι» μας. Από εκεί και πέρα, ένα μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης έρχεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών, ακολουθούμενο από χορηγούς. Επομένως, με το Πανεπιστήμιο και τους χορηγούς, φυσικά, καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε υλικά, εργαλεία και χρηματικούς πόρους.

Ωστόσο, δεν είναι όλα… ρόδινα. Η ομάδα αντιμετωπίζει προβλήματα νομικής φύσεως όταν θέλει να έχει στην κατοχή της ορισμένα αντικείμενα, όπως, για παράδειγμα, ένα μικρό φορτηγάκι για τις μετακινήσεις της.

Ο κος Μπίκας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δυσκολίες υπάρχουν κι αφορούν κυρίως την μετακίνηση της ομάδας από και προς τους διαγωνισμούς, εκεί όπου η νομοθεσία περιπλέκει αρκετά τα πράγματα σχετικά με την χρήση ή παραχώρηση ενός φορτηγού/βαν από μια πανεπιστημιακή ομάδα.»

Βέβαια, αυτά τα γραφειοκρατικά προβλήματα δεν θα βάλουν ποτέ φρένο στην ομάδα, η οποία έχει σχέδια για το άμεσο μέλλον: «Για την φετινή σεζόν, θα συμμετάσχουμε στους διαγωνισμούς Ιταλίας (22-25 Ιουλίου) και Τσεχίας (3-6 Αυγούστου) και ελπίζουμε να διακριθούμε!»

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά την UoP Racing Team και τον Χάρη Μπίκα για την συνέντευξη που μας παραχώρησε!

Μπορείτε να ακολουθήσετε την UoP Racing Team στο FacebookTwitter και το Instagram.

Όλες οι φωτογραφίες μάς διατέθηκαν από το επίσημο site της ομάδας. 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm
Αρχισυντάκτης

Δημοσιογραφία η τρέλα μου, τα motorsport η αγάπη μου. Σπουδάζω στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και γράφω στο totalracing.gr τα τελευταία 6 χρόνια.