Συνέντευξη: O Alex Rins μιλάει στο TotalRacing.gr

Rins Suzuki

O Alex Rins μίλησε αποκλειστικά στο TotalRacing.gr για την φετινή σεζόν, την πορεία του με την Suzuki, τους στόχους του για το μέλλον και για πολλά ακόμη σε μία συνέντευξη που έγινε ενόψει του GP Ιταλίας.

Μιλήσαμε με τον Rins, στο πλαίσιο της Media Day του GP Ιταλίας, που επιστρέφει στο Μουτζέλο μετά την απουσία του από το περσινό πρωτάθλημα. Τότε, ο Ισπανός αναβάτης της Suzuki είχε τερματίσει τέταρτος, πολύ κοντά στους τρεις πρωτοπόρους του αγώνα. Αυτό έδωσε και την ευκαιρία σε εμάς να ξεκινήσουμε έτσι την συνέντευξη, την οποία μπορείτε να διαβάσε εξ ολοκλήρου παρακάτω:

Rins 2021 Suzuki

 

Την τελευταία φορά που τρέξατε στο Μουτζέλο, ήσουν λίγα μέτρα μακριά από το βάθρο και μισό δευτερόλεπτο μακριά από τη νίκη. Τι πιστεύεις για τον φετινό αγώνα;

«Για να δούμε που είμαστε φέτος. Περιμένουμε να είναι πιο δύσκολα τα πράγματα ειδικά σε σχέση με όλες τις μοτοσυκλέτες, όπως η Ducati που έχουν το σύστημα στον πίσω τροχό κι έχουν αβαντάζ στις ευθείες. Σίγουρα θα υποφέρουμε περισσότερο και πρέπει να καταβάλλουμε ακόμη περισσότερη προσπάθεια για να μπορέσουμε να τους ακολουθήσουμε.

«Την Παρασκευή θα ξέρουμε περισσότερα, αλλά είμαι πολύ αισιόδοξος, είμαι γεμάτος αδρεναλίνη και πανέτοιμος για να ξεκινήσουμε. Φαίνεται ότι την Κυριακή θα βρέξει, οπότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι και για αυτό.»

 

Είδαμε στο Κατάρ ότι οι Ducati είναι πολύ γρήγορες στην ευθεία, ο Zarco έκανε το απόλυτο ρεκόρ τελικής. Εδώ έχουμε μία ακόμη μεγαλύτερη ευθεία κι η τελευταία στροφή είναι επίσης πολύ γρήγορη.

«Είναι πιο γρήγορη η τελευταία στροφή. Έχω βάλει στοίχημα με τους ανθρώπους μου ότι θα ξεπεράσουν τα 370 χιλιόμετρα στην ευθεία. Γενικά θα ανέβουν πολύ οι τελικές φέτος, είναι τεράστιος αριθμός.»

 

Είναι όντως πολύ υψηλή η ταχύτητα. Μήπως όμως είναι υπερβολικά υψηλή; Μήπως δηλαδή είναι επικίνδυνα υψηλή;

«Ειλικρινά όταν βρίσκομαι στην μοτοσυκλέτα δεν καταλαβαίνω ότι πάω με 350, 360, 370 χλμ/ώρα ή όσα πάω. Δεν ξέρω τι νιώθουν οι άλλοι αναβάτες, προσωπικά όμως νιώθω σαν να πηγαίνω με 120. 

Τώρα εάν είναι επικίνδυνο ή όχι δεν ξέρω ακριβώς, νομίζω εξαρτάται από την κάθε πίστα. Υπάρχουν πίστες με μεγάλες εξόδους διαφυγής. Στο Mugello η κατάσταση είναι σχετικά επικίνδυνη, γιατί στην ανηφόρα της ευθείας, ο πλαϊνός τοίχος είναι αρκετά κοντά. Ταυτόχρονα όμως στην υπόλοιπη πίστα οι έξοδοι διαφυγής είναι πολύ μεγάλες, ειδικά σε δύσκολες στροφές όπως οι 2 Arrabiatta ή στα σικέιν.»

 

Για να επεκτείνω λίγο αυτή την συζήτηση, υπάρχουν πίστες, όπως ας πούμε η Αυστρία, που επίσης έχετε πολύ υψηλές τελικές, μεγάλες ευθείες και έντονα φρένα. Πιστεύεις ότι τέτοιου είδους πίστες είναι περισσότερο επικίνδυνες, ειδικά σε σχέση με το παρελθόν;

«Στην Αυστρία, όπως είπες, η πίστα στις ευθείες είναι πολύ επικίνδυνη, όπως κι εδώ. Το καλό είναι ότι εάν χάνουμε το μπροστινό ή τα φρένα, υπάρχουν μεγάλοι έξοδοι διαφυγής σε κάθε στροφή. Όμως, εάν δύο μοτοσυκλέτες ακουμπήσουν στην ευθεία, όπως είδαμε πέρσι, τα πράγματα είναι πολύ επικίνδυνα, γιατί στην ευθεία οι τοίχοι είναι επίσης πολύ κοντά.»

Rins 2017

Θα αλλάξω λίγο το θέμα. Βρίσκεσαι στην Suzuki όσα χρόνια είσαι και στο MotoGP, από το 2017. Αυτά τα πέντε χρόνια, ποιες πιστεύεις ότι είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στην ομάδα, αλλά και για σένα σαν αναβάτης και σαν άνθρωπος;

«Σαν αναβάτης έχω βελτιωθεί πολύ από το ξεκίνημά μου. Καταλαβαίνω πολύ καλά την μοτοσυκλέτα, ξέρω ακριβώς τι πρέπει να κάνω για να πάω πιο γρήγορα, μπορώ να κατανοήσω που είμαι γρήγορος και που χάνω χρόνο ή που η μοτοσυκλέτα είναι γρήγορη και που όχι.

«Η εμπειρία με την ομάδα, με τους μηχανικούς, με την Suzuki με κάνει χαρούμενο γιατί βλέπω ότι όλοι δουλεύουν πολύ σκληρά. Δεν είναι εύκολο να εξελίξεις μία μοτοσυκλέτα και πάντοτε θα έχουμε κάτι να ζητήσουμε από την ομάδα ή κάτι να βελτιώσουμε, όπως το σύστημα εκκίνησης ή να κάνουμε τον κινητήρα πιο γρήγορο. Για παράδειγμα με τον κινητήρα κάναμε ένα τεράστιο βήμα μπροστά σε σχέση με δύο χρόνια πριν. 

«Πάντοτε θα υπάρχει το δίλημμα όταν βελτιώνουμε την ταχύτητα από τον κινητήρα, εάν θα χάσουμε την απόδοση στις στροφές. Υπάρχει πάντα ο στόχος να κάνεις την μοτοσυκλέτα πιο γρήγορη στις ευθείες, χωρίς να χάσουμε την ταχύτητα που έχουμε στις στροφές, όμως και τότε και τώρα, όλοι δουλεύουν το ίδιο, όσο πιο σκληρά μπορούν.»

 

Πρόσφατα η Suzuki ανακοίνωσε ότι θα μείνει στο MotoGP για τα επόμενα πέντε χρόνια, μέχρι το 2026. Εσύ προσωπικά τι στόχους θα θέλεις να έχεις πετύχει μέχρι τότε. Έναν παγκόσμιο τίτλο; Ίσως ακόμη περισσότερα;

«Είμαι πολύ άνετος στην Suzuki. Με έχουν προσέξει πολύ και ξέρω ότι έχουμε τους ίδιους στόχους και φυσικά θέλω να πάρουμε μαζί τον παγκόσμιο τίτλο. Είναι η ομάδα που με πίστεψε από την αρχή»

 

Ο Davide Brivio ήταν ένας από τους θεμέλιους λίθους της ομάδας και έχετε πει ότι ήταν πολύ σημαντικός για την ομάδα. Τώρα, πέντε μήνες μετά την αποχώρηση του, ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στην ομάδα; 

«Ειλικρινά, δεν είναι εύκολο να απαντήσω γιατί όταν έφυγε η ομάδα πήγαινε πάρα πολύ καλά. Η ομάδα πήγαινε πάρα πολύ καλά, η μοτοσυκλέτα βελτιώθηκε πολύ, οι σχέσεις όλων μέσα στην ομάδα ήταν εξαιρετικές. Για την ώρα δεν έχει αλλάξει κάτι, αυτά που άφησε, ισχύουν και τώρα. Εάν προκύψει κάποιο πρόβλημα, τότε θα καταλάβουμε καλύτερα πόσο μας επηρέασε η απουσία του.»

 

Αυτή η σεζόν είναι ίσως λίγο απογοητευτική μέχρι τώρα, βάσει αποτελεσμάτων κι εξαιτίας των πτώσεων. Σε επηρεάζουν κάποια κακά αποτελέσματα και ακολουθείς κάποιο πλάνο για να επανέλθεις μετά από ένα κακό τριήμερο;  

«Κάθε τριήμερο ξεκινάει χωρίς να σκέφτομαι τι έγινε στο προηγούμενο, είτε ήταν κακό είτε καλό. Για παράδειγμα ξεκίνησα το τριήμερο στο Λε Μαν με καθαρό μυαλό και χωρίς να κρατάω τι έγινε στo Πορτιμάο ή στη Χερέθ. Και ειλικρινά είχα ένα πολύ καλό τριήμερο, ήμασταν πολύ γρήγοροι σχεδόν παντού. Παρότι δεν είχαμε καλές κατατακτήριες δείξαμε σπουδαίο ρυθμό στο στεγνό. Ξεκίνησα 13ος ή 14ος νομίζω και μέσα σε λίγους γύρους ήμουν στην πρώτη τριάδα.

«Το ίδιο γίνεται κι εδώ. Μπαίνω στο τριήμερο συγκεντρωμένος, με πολλή ενέργεια και θα δώσω το 100% ξανά και θα δούμε στον αγώνα τι θα γίνει στον αγώνα με τις Ducati κι αν θα μπορέσουμε να τις ακολουθήσουμε, αλλά το πλάνο για την Παρασκευή και το Σάββατο είναι το ίδιο.»

 

Να γυρίσουμε λίγο πάλι στην περσινή χρονιά. Με τον Valentino να βρίσκεται στα τελευταία χρόνια της καριέρας του και τον Marc τραυματία, ένιωσες ότι ως μέλος της νέας γενιάς του MotoGP, πως πρέπει να πιέσεις ακόμη πιο πολύ για να αποδείξεις κάτι παραπάνω; 

«Φυσικά. Βγάζει νόημα αυτό που λες και δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Ο Valentino είναι ένα κορυφαίος αναβάτης, δεν θέλω να πω του παρελθόντος γιατί τρέχει ακόμη και σε μερικούς αγώνες είναι πολύ καλός. Ίσως στους αγώνες η απόδοσή του να μην είναι τόσο καλή σε σχέση με 2 χρόνια πριν.

Αλλά ναι, τώρα πιέζουμε περισσότερο εμείς, ίσως προσπαθώντας να χτίσουμε μία νέα γενιά για το MotoGP, ειδικά οι πιο νέοι αναβάτες. Εγώ είμαι 25 ετών, άρα δεν είμαι τόσο μικρός σε σχέση με τους νεότερους αναβάτες.»

 

Κοίταξε, είμαι δύο μήνες μεγαλύτερος από εσένα, οπότε θεωρώ ότι είσαι ακόμη μικρός, ίσως και για το δικό μου καλό.

«Χαχαχα, σε ευχαριστώ.»

Rins Silverstone

Μία διαφορετική ερώτηση. Από τις τρεις νίκες που πήρες, ποια ευχαριστήθηκες περισσότερο. Θα γίνω λίγο υποκειμενικός και θα πω ότι με θυμάμαι να χοροπηδάω σαν τρελός στο σαλόνι μου βλέποντας τον αγώνα στο Σίλβερστοουν.

«Νομίζω κι εγώ τον αγώνα στο Σίλβερστοουν θα πω, ήταν πολύ ωραίος αγώνας στρατηγικής κι έμαθα και πάρα πολλά ακολουθώντας τον Marc για σχεδόν όλον τον αγώνα. Όμως δεν θέλω να υποτιμήσω καθόλου την πρώτη νίκη, στο Όστιν και την μάχη με τον Valentino. Ήταν σπουδαίος αγώνας, γιατί κατάφερα να κλείσω μία μεγάλη διαφορά και τέσσερις γύρους πριν το τέλος, κατάφερα να περάσω και να κάνω και μία διαφορά δική μου.

«Κάθε φορά όμως που κερδίζεις είναι πολύ ωραίο. Στην Motorland ας πούμε, ήταν πιο δύσκολη νίκη από τις άλλες δύο, γιατί ήμουν μπροστά, είχα αρκετή πίεση κι έπρεπε να επιβάλλω τον ρυθμό μου.»

 

Πέρσι στην Suzuki δεν είχατε κάνει επίσης πολύ καλό ξεκίνημα στους πρώτους πέντε αγώνες, είχες και τον τραυματισμό στον ώμο, αλλά στο τέλος ήσασταν πολύ καλοί, εσύ ήρθες τρίτος, ο Joan κι η ομάδα πήραν τους τίτλους. Μπορείτε να το κάνετε και φέτος και τι χρειάζεται να κάνετε;

«Όπως είπες, πέρσι δεν κάναμε ένα καλό ξεκίνημα στη σεζόν και χρειάστηκε να ανακάμψουμε από μεγάλη διαφορά στις βαθμολογίες. Είναι μία πρόκληση κάτι τέτοιο και θα πρέπει να το κάνουμε και φέτος. Ίσως φέτος για μένα να είναι χειρότερο το ξεκίνημα, αλλά νιώθω πολύ πιο δυνατός, πιστεύω θα τα πάμε πολύ καλύτερα στη συνέχεια της σεζόν.»

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
27
Shares
Previous Article
Marquez GP Ιταλίας

Marquez για Rossi: Αν παλεύω συνεχώς για την 15η θέση, θα σταματήσω

Next Article
Vinales GP Ιταλίας FP1

GP Ιταλίας - FP1: Έδειξε τα δόντια της Yamaha ο Vinales

Related Posts