Ο διοργανωτής του Rally Εσθονίας, Urmo Aava, παρουσίασε το πλάνο που υπάρχει για την είσοδο του αγώνα στο WRC.

Το Rally Εσθονίας τα τελευταία χρόνια προσελκύει τις εργοστασιακές ομάδες και τους οδηγούς του WRC, καθώς οι ειδικές διαδρομές έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτές του Rally Φινλανδίας, και το βρίσκουν σαν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για δοκιμές.

Φέτος θα υπάρχει παρουσία και από τις 4 ομάδες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, με τον εθνικό σταρ της χώρας Ott Tanak να αγωνίζεται με το Toyota Yaris WRC.

Την Hyundai θα εκπροσωπήσουν οι Andreas Mikkelsen και Craig Breen, την M-Sport ο Elfyn Evans και ο Teemu Suninen (με τον Φινλανδό να κάνει το ντεμπούτο του νέου Fiesta R5), και την Citroen ο Esapekka Lappi.

Μάλιστα στο bucket θα επιστρέψει ο φίλος και μέντορας του Ott Tanak, Markko Martin, οδηγώντας ένα Ford Fiesta WRC τελευταίας γενιάς.

Το πρόγραμμα του Urmo Aava, υπεύθυνου για το bid της Εσθονίας στο καλεντάρι του WRC, περιλαμβάνει αυξημένη ασφάλεια για τους θεατές, αλλά και κινήσεις για γενικότερη βελτίωση του θεάματος:

«Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι στο πρόγραμμα μας. Όλοι μας λένε ‘είναι αδύνατον, απλά ονειρεύεστε’, αλλά δεν το βάζουμε κάτω.

«Έχουμε ένα πλάνο τριετίας για να μεγαλώσουμε τον αγώνα μας, αλλά το κάνουμε με έναν λίγο διαφορετικό τρόπο.

«Έπρεπε να φτιάχνουμε δρόμους στο παρελθόν για να βοηθήσουμε τις ομάδες να κάνουν δοκιμές για την Φινλανδία. Αλλά τώρα κατασκευάζουμε και προετοιμάζουμε δρόμους για το μέλλον του αγώνα και των θεατών.

«Ναι, ακόμα φτιάχνουμε τα άλματα και κάνουμε την επιφάνεια πιο σκληρή, για να μοιάζει στην Φινλανδία, αλλά θέλουμε να παρέχουμε το πλέον ασφαλές περιβάλλον για να παρακολουθήσουν οι θεατές.

«Κατασκευάζουμε δρόμους ειδικά σχεδιασμένους για σημεία θέασης. Σε αυτά τα σημεία, οι θεατές θα είναι ασφαλείς και θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα αυτοκίνητα για περίπου ένα χιλιόμετρο – αλλά δεν θα μοιάζει σε καμία περίπτωση με πίστα rallycross.

«Με το νέο μας πλάνο ελπίζουμε να μπούμε στο WRC, ξέρουμε ότι πρέπει να φροντίσουμε κάθε έναν από τους θεατές.

«Η ασφάλεια, φυσικά, είναι το κυρίως θέμα, αλλά πρέπει να κάνουμε τα σημεία σωστά για τους θεατές. Αυτό σημαίνει καλό πάρκινγκ, καλό φαγητό, τουαλέτες, γιγαντοοθόνες και καλή πληροφόρηση. Πάνω σε αυτά δουλεύουμε.»

Ο Aava ξεκαθάρισε πως στόχος είναι ο αγώνας να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 2022, όταν και θα έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία:

«Δεν θέλουμε να μπούμε στο WRC πριν το 2022. Θέλουμε όλη η οργάνωση να είναι έτοιμη όταν θα μπούμε και ακόμα μαθαίνουμε.

«Αν μπούμε πριν το 2022, τότε θα είμαστε μέτριοι. Δεν θέλουμε να είμαστε μέτριοι.»

Σημαντική είναι και στάση της  κυβέρνησης της χώρας, η οποία ανανεώνει κάθε Οκτώβριο την στήριξη της στην οργάνωση, καθώς γνωρίζει καλά τα οφέλη που θα έχει:

«Έχουμε στήριξη από την κυβέρνηση. Καταλαβαίνει τι κάνουμε και το WRC είναι στο πλάνο εξέλιξης του αγώνα.»

Ο Urmo Aava είναι γνωστός στον χώρο του WRC καθώς έκανε το ντεμπούτο με Ford Focus RS WRC στο Rally Φινλανδίας το 2002, ενώ από την επόμενη χρονιά συμμετείχε στο JWRC μέχρι και το 2007. Την ίδια χρονιά αγωνίστηκε και με την Mitsubishi στο Rally Ακρόπολις, στη Φινλανδία και στην Νέα Ζηλανδία.

Το 2008 συμμετείχε σε 8 αγώνες, οδηγώντας ένα Citroen C4 WRC, με καλύτερο τερματισμό την 4η θέση στον εθνικό μας αγώνα.

Το 2009 ήταν η τελευταία φορά που αγωνίστηκε στο WRC, συμμετέχοντας στους δύο πρώτους αγώνες οδηγώντας ένα Ford Focus WRC προδιαγραφών 2008.

Πηγή: autosport.com

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles