Τα νέα της πιθανής συνεργασίας McLaren και Mercedes το 2021 έσκασαν σαν «βόμβα» στην κοινότητα της Formula 1. Τρεις συντάκτες του TotalRacing.gr αναλύουν τα νέα δεδομένα.

 

Δημήτρης Μπίζας – Αρχισυντάκτης

Όταν η McLaren και ο Ron Dennis αποφάσιζαν να διακόψουν τη συνεργασία του με τη Mercedes στο τέλος του 2014, δεν θα περίμεναν πως 7 χρόνια μετά θα ένωναν ξανά τις δυνάμεις τους, για τον ίδιο ακριβώς λόγο που χώρισαν οι δρόμοι τους: για να βρει το Woking τον ανταγωνιστικό του εαυτό.

Η πορεία με τη Honda, ανεπιτυχής. Με τη Renault, σαφέστατα καλύτερη, αλλά με εξίσου σαφείς περιορισμούς. Κι αφού η Porsche τελικά δεν θα μπει στο σπορ το 2021, η McLaren στράφηκε στη Στουτγκάρδη, όπως και το 1994.

Οι δυο πλευρές γνωρίζονται καλά, κι ας άλλαξαν δραστικά οι δομές και οι άνθρωποι μέσα στις εταιρείες. Και μία πιθανή συνεργασία, μπορεί να σημαίνει πολλά, ειδικά για τους Γερμανούς.

Η Mercedes βρίσκεται κάθε μήνα εδώ και αρκετό καιρό εν μέσω φημών περί αποχώρησης από το σπορ με το τέλος του 2020. Όσο δύσκολο ή απίθανο κι αν φαίνεται, είναι ένα σενάριο που στηρίζεται από το γεγονός ότι ο Toto Wolff φαίνεται να έχει ήδη δεχθεί την θέση του CEO της F1, όταν αποχωρήσει ο Chase Carey.

Αν το Δ.Σ. της εταιρείας δεν συμφωνεί στη συνέχιση αυτού του αρκετά δαπανηρού project και εστιάσει στην ηλεκτροκίνητη Formula E, η Mercedes θα γυρίσει στο status της προμηθεύτριας κινητήρων. Σας θυμίζει κάτι;

Ακόμα κι αν μείνει, βέβαια, η Mercedes στο σπορ, θα έχει πια 4 ψήφους σε κρίσιμες ψηφοφορίες για το μέλλον της F1. Πολιτική παντοδυναμία.

Για τη McLaren, αυτή η συνεργασία σημαίνει «νέα εποχή». Το 2021, το driver market θα έχει -δίχως καμία υπερβολή- όλους τους πρωτοκλασάτους οδηγούς ελεύθερους (αν δεν υπάρξουν πρόωρες ανανεώσεις). Αυτό σημαίνει πως το Woking μπορεί να γίνει ξανά ελκυστικός προορισμός για ονόματα όπως ο Ricciardo, ο Verstappen, ή και ο Hamilton. Ναι, γιατί όχι;

Αυτό, όμως, που θα επωφελήσει σίγουρα τη McLaren είναι η σταθερότητα. Η Mercedes είναι πολύ πιο αξιόπιστος συνεργάτης, με ξεκάθαρη δυναμική στον τομέα των μονάδων ισχύος.

Ο Andreas Seidl έχει ένα αρκετά αισιόδοξος πλάνο για την ομάδα που ανέλαβε, και πρόκειται να το φέρει εις πέρας, γνωρίζοντας, φυσικά, πως έχει μία σιγουριά σε έναν τόσο κρίσιμο τομέα.

Το 2014 ήταν η τελευταία χρονιά της McLaren-Mercedes. Εδώ ο Kevin Magnussen στην Ισπανία.

Τζανέτος Πουλυμενάκος – Συντάκτης WRC/F1

Όλα δείχνουν ότι οι δρόμοι της McLaren και της Mercedes να συναντηθούν ξανά από το 2021. Αυτή η κίνηση ίσως είναι η αρχή ενός ντόμινο κινήσεων στην Formula 1: Οι φήμες που θέλουν τον Toto Wolff να αναλαμβάνει τα ηνία της Formula 1 υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό όπως και το ενδεχόμενο, το νέο Δ.Σ. της Γερμανικής εταιρίας, να αποφασίσει την απόσυρση της ομάδας από τον θεσμό.

Αν όντως γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω, η McLaren θα είναι πλήρως εργοστασιακή ομάδα, αφού, όπως δείχνει η βελτίωση της φέτος, θα είναι και η κορυφαία ομάδα με μονάδα ισχύος της Mercedes, θυμίζοντας αρκετά τη συνεργασία που είχαν στο παρελθόν. Σε αυτό το σενάριο, είναι πιθανό να φέρει πίσω στο Woking και το «παιδί της», Lewis Hamilton, έτσι ώστε να κλείσει την καριέρα του εκεί από όπου ξεκίνησε.

Από την άλλη μεριά, τα πράγματα για την Renault γίνονται ακόμα πιο δύσκολα, καθώς τα τελευταία χρόνια χάνει συνεχώς πελάτες, και θα καταλήξει να μην έχει κανέναν, κάτι που σίγουρα θα μειώσει τα έσοδα του εργοστασίου αρκετά, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το επίπεδο οδηγών και του μονοθεσίου που θα μπορεί να έχει.

Ο Lewis Hamilton στο GP Βραζιλίας 2012, τον τελευταίο του αγώνα με τη McLaren.

Παναγιώτης Ντάκος – Συντάκτης F1

Η σημερινή φήμη λέει περισσότερα για τις διαθέσεις της Βρετανικής εταιρείας, παρά για τα πρακτικά της ζητήματα ως ομάδα στην F1. H McLaren, ανεξαρτήτως του πως θα είναι η τελική κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών το 2021 και έπειτα, είναι εμφανές ότι είναι έτοιμη να ξοδέψει τους πόρους και να χρησιμοποιήσει τους ανθρώπους που εμπιστεύεται ώστε να βγει μετά από πολλές σεζόν από το midfield και να εισέλθει στους διεκδικητές των δυο τίτλων. Φυσικά τα ερωτήματα που δημιουργούνται από αυτή την απόφαση είναι «Γιατί Mercedes?», «πόση διαφορά θα έχει από την Renault» και «γιατί τώρα?».

Η απόφαση αυτή έχει προκληθεί από έναν αριθμό εξελίξεων. Η πρώτη είναι ότι το 2021 θα είναι η πρώτη σεζόν της «νέας» ground effect εποχής και το καμάρι του Bruce McLaren φαίνεται να έχει επενδύσει πολλά στην νέα εποχή αυτή. Έτσι, θέλει και το καλύτερο δυνατό PU, το οποίο δεν θα αλλάξει τρομερά από το τρέχον, θα είναι δηλαδή και πάλι ένας υβριδικός V6 με έναν turbocharger.  Έτσι, με δεδομένη την επίδοση των μοτέρ της Γερμανικής εταιρίας τα τελευταία χρόνια, η συνεργασία με τον κατασκευαστή ο οποίος αναμένεται να είναι ο δυνατότερος, είναι απολύτως λογική. Η δεύτερη είναι η αντίδραση της Renault στην τρέχουσα σεζόν της, αλλά και τα πλάνα της για το 2021. Η Γαλλική ομάδα δεν έχει την επίδοση που στόχευε στις αρχές του 2019 και η λογική λέει ότι και αυτή θα ρίξει περισσότερο βάρος στο μονοθέσιο του 2021. Αυτό σημαίνει ότι θα στραφεί στο εσωτερικό της και δεν θα έχει τον ίδιο ζήλο να σιγουρευτεί ότι οι ομάδες-πελάτες της είναι 100% ικανοποιημένες.

Επιπλέον, η Renault έδινε κινητήρες στην Red Bull και την McLaren το 2018 και όπως έχει ξαναειπωθεί στο παρελθόν, όταν οι διαφορές από την ομάδα-πελάτη είναι μικρές, συνήθως… κάτι συμβαίνει με την αξιοπιστία του κινητήρα. Ταυτόχρονα, η Mercedes δεν έχει προμηθεύσει κάποια ομάδα ικανή να γίνει πραγματική απειλή για την ίδια, τουλάχιστον στην υβριδική εποχή. Έτσι, η μετάβαση της McLaren σε κινητήρες Mercedes θα έχει ενδιαφέρον και για τις δυο μεριές της υπόθεσης, ενώ θεωρώ ότι τα θέματα επίδοσης των PU θα είναι το highlight της απόρροιας αυτής της απόφασης. Τα politics του paddock ενδεχομένως να οξυνθούν μεταξύ πολλών ομάδων και αυτό ενδεχομένως να σημάνει ότι η Ferrari θα συνεχίσει να τρώει μόνο με τους στενούς φίλους της στο διάλειμμα.

 

Εκφράστε τη δική σας άποψη με το παρακάτω poll:

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles
X