Whiting: Πολύ απίθανη η εισαγωγή τρίτου μονοθεσίου

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Formula 1, Charlie Whiting, δήλωσε ότι θα ήθελε να επιτρέπεται στις ομάδες να έχουν τρία μονοθέσια, αλλά παραδέχεται ότι η ιδέα δεν θα έχει πολλούς υποστηρικτές.

Παρά το ότι τα τρίτα μονοθέσια δεν είναι στο πρόγραμμα για το σημερινό meeting του F1 Strategy Group, o επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, έχει υποδείξει ότι ελπίζει να ξεκινήσει την σχετική συζήτηση. Στο παρελθόν, η ύπαρξη τρίτου αυτοκινήτου ανα ομάδα έχει αποριφθεί κυρίως λόγω των midfield ομάδων, οι οποίες προφανώς δεν βλέπουν θετικά την κάλυψη περισσότερων θέσεων στο grid από τις κορυφαίες ομάδες. Ο Whiting δήλωσε σχετικά στο Motorsport.com:

«Η προσωπική μου άποψη είναι ότι θα ήταν ωραίο να έχουμε μερικά ακόμα αυτοκίνητα, αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι είναι πολύ απίθανο. Είναι αρκετά απλό. Το επιχείρημα κατά της ιδέας αυτής είναι ότι εαν έχεις μια κυρίαρχη ομάδα με τρία μονοθέσια, τότε όλοι οι υπόλοιποι μάχονται για την τέταρτη θέση και όχι για μια θέση στο βάθρο. Θα ήταν καλό να είχαμε μερικές ακόμα ομάδες ικανές να νικήσουν έναν αγώνα, αλλά αυτή η χρονιά είναι η πιο ανταγωνιστική που έχουμε δει από την έναρξη της υβριδικής εποχής.

«Παρομοίως, εάν έχεις ένα πιο ομοιόμορφα ανταγωνιστικό grid, αυτό οδηγεί σε ένα καλό οικονομικό μοντέλο. Γι’ αυτό τον λόγο οι ομάδες του GP3 έχουν πάντα τρία αυτοκίνητα. Το πλάνο για την επόμενη χρονιά της F3 είναι να υπάρχουν 10 ομάδες με τρία μονοθέσια η κάθε μια, διότι είναι ένα καλό επιχειρηματικό μοντέλο, αφού επιτρέπει στην τιμή του τρίτου μονοθεσίου να είναι χαμηλότερη. Νομίζω ότι αυτό θα δούλευε και στην F1 επίσης.»

Σχετικά με το πόσα επιπλέον άτομα θα επιτρεπόταν να προσλαμβάνουν οι ομάδες, πρόσθεσε:

«Οι κανονισμοί βασίζονται σε ομάδες των δυο μονοθεσίων, οπότε πολλά θα πρέπει να εξεταστούν. Αυτή την στιγμή επιτρέπεται να έχουν 60 άτομα. Πόσα παραπάνω θα χρειάζονταν;

«Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του αριθμού που θα χρειάζονταν και αυτού που θα έλεγαν ότι χρειάζονταν. Θα πρέπει να αποφασίσουμε ποιό είναι το σωστό νούμερο. Δεν θα ήταν 30, μπορεί να είναι 10.»

Ο Whiting έθιξε και το θέμα των pits, καθώς η χωρητικότητά τους θα πρέπει να εξεταστεί:

«Θα ήμασταν σε θέση να ανταπεξέλθουμε. Οι άνθρωποι βέβαια θα έπρεπε να στριμωχθούν λίγο και δεν θα είχαν τόσο χώρο όσο τώρα.»

Τέλος, υποστήριξε ότι οι μεγάλες αλλαγές και στην εμπορική και στην τεχνική πλευρά της Formula 1 οι οποίες δρομολογούνται για το 2021, θα ενισχύσουν το grid παροτρύνοντας νέες ομάδες στο να εισέλθουν στην κατηγορία:

“Η εύρεση νέων ομάδων, όπως γνωρίζουμε, είναι κοντά στο αδύνατον αυτή την στιγμή. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο ελπίζουμε ότι θα βελτιωθεί, εάν βέβαια όλα δουλέψουν με βάση το πλάνο, με την κατανομή των κερδών και το όριο εξόδων.

«Το μονοθέσιο ελπίζουμε ότι θα έχει καθοριστεί έτσι ώστε τα εξαρτήματα που δεν επηρεάζουν την επίδοσή του να είναι τυποποιημένα ή κοινά και ότι τα εξαρτήματα που την επηρεάζουν να είναι κατασκευασμένα από την ομάδα, όπου δεν μπορείς να τα προμηθευτείς από κανέναν άλλον.

Διαβάστε το έβδομο τεύχος του TotalMAG

«Πολλά από τα εξαρτήματα που αγοράζει τώρα η Haas από την Ferrari θα είναι τυποποιημένα ή κοινά για όλους. Παρόλα αυτά, η ανάρτηση, τα ducts των φρένων και άλλα ducts, όλα τα εξαρτήματα αυτά τα οποία αυτή την στιγμή δεν είναι στην λίστα, επιτρέπεται να τα αγοράζουν και δίνουν τεράστια αύξηση στην επίδοση. Αυτό ελπίζουμε να μπορέσουμε να καταφέρουμε τέλος πάντων.»

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

About The Author

mm

Μηχανολόγος, gamer, κιθαρίστας και πολλά άλλα. Κόλλησε το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρός και πλέον η ασθένεια είναι ανίατη.