Μετά την «ανυπακοή» του Lewis Hamilton στις προσταγές της ομάδας του να επιταχύνει το ρυθμό του ώστε να μη χάσει τη νίκη στο GP του Άμπου Ντάμπι, η Mercedes τόνισε ότι θα επανεξετάσει (και ίσως αλλάξει) την προσέγγιση που έχει στους αγώνες, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κάποιας κύρωσης απέναντι στον Βρετανό.
Ο αγώνας στη Yas Marina ήταν υψίστης σημασίας, με τον Hamilton να είναι στην πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκεια του, αλλά να χάνει το πρωτάθλημα, μιας και ο Nico Rosberg βρισκόταν στην δεύτερη θέση -και προσωρινά στην τρίτη- με αποτέλεσμα να είναι ακόμα στην πρωτιά του βαθμολογικού πίνακα.
Σε μία προσπάθεια να δυσκολέψει το έργο του Γερμανού, ο απερχόμενος πρωταθλητής έριξε σημαντικά το ρυθμό του και εκμηδένισε τις διαφορές των πιο πίσω οδηγών με τον αντίπαλό του, ελπίζοντας σε κάποιο προσπέρασμα που θα τον έβγαζε εκτός βάθρου.
Ωστόσο, αυτό έφερε την ήπια αρχικά, έντονα μετά αντίδραση της Mercedes, με το pitwall να του ζητά να αυξήσει το ρυθμό του, ώστε να μη χαθεί η νίκη. Ο ίδιος δεν ανταποκρίθηκε, κι αυτό φαίνεται να έχει να ενοχλήσει τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Toto Wolff.
«Πρέπει να δούμε τη γενικότερη κατάσταση και να πούμε τι σημαίνει αυτό,» είπε ο Αυστριακός για το συμβάν με τον Βρετανό οδηγό.
«Όλα είναι πιθανά, από το να αλλάξουμε τους κανόνες για τη νέα σεζόν, γιατί δεν δουλεύουν σε αυτούς τους κρίσιμους αγώνες, μέχρι να τους δώσουμε περισσότερη ελευθερία να μάχονται ο ένας με τον άλλον.
«Ή θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε μία πιο σκληρή οδό και να πούμε ότι δεν έγιναν σεβαστές οι αξίες μας. Αυτό θα είναι στροφή 180 μοιρών, και δεν ξέρω ακόμα προς τα πού θα κοιτά η βελόνα.»
Αν και ο Wolff κατανοεί την τακτική που ακολούθησε ο Hamilton, είναι ενοχλημένος από το γεγονός ότι ο ίδιος αγνόησε δημόσια την οδηγία της ομάδας.
«Ένα μέρος μου σκέφτεται ότι με 1500 άτομα στο Brackley και στο Brixworth, και 300.000 στη Daimler, πρέπει να έχεις αξίες και να τις σέβεστε. Το να υποβαθμίζεις μία δομή δημοσίως σημαίνει ότι βάζεις τον εαυτό σου πάνω από την ομάδα, είναι τόσο απλό. Η αναρχία δε δουλεύει σε καμία ομάδα και σε καμία εταιρία.
«Ένα άλλο μέρος μου σκέφτεται ότι αυτή ήταν η μοναδική του ευκαιρία να κατακτήσει τον τίτλο και πως δεν μπορείς να ζητάς από έναν από τους καλύτερους οδηγούς, αν όχι ο καλύτερος αυτή τη στιγμή, έναν πραγματικό στρατιώτη, να υπακούσει σε μία κατάσταση που το ένστικτό του δεν του το επιτρέπει.
«Έχει να κάνει με το να βρεθεί μία λύση στο πρόβλημα για το μέλλον, διότι πλέον υπάρχει προηγούμενο. Θα το σκεφτώ και θα βρω λύση.»
Παράλληλα, ο Wolff επεσήμανε πως αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, καθώς επιτρέπει σε μεγάλο ποσοστό στους οδηγούς της να μάχονται ελεύθερα στην πίστα.
«Δεν είναι εύκολο,» δήλωσε. «Σε όλη αυτήν την διαδικασία τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε προσπαθήσει να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον και να θεσπίσουμε αξίες στην ομάδα. Ένας από τους λόγους είναι γιατί τα άτομα που διοικούν την ομάδα και οι οδηγοί έχουν εμφορηθεί με αυτές τις αξίες.
«Δεν μπορείς να επινοείς έναν κανόνα για κάθε κατάσταση. Είναι μηχανοκίνητος αθλητισμός, θα το έκανε το πιο βαρετό σπορ αν υπήρχαν λύσεις για κάθε περίσταση.
«Είδαμε έναν πολύ ενδιαφέρων αγώνα, με πολλά αμφιλεγόμενα σημεία, πολλά που αξίζει να γραφτούν. Αυτό δεν είναι που θέλουμε να πετύχουμε τελικά;
«Το δύσκολο εδώ είναι να δούμε τι σημαίνει μελλοντικά αυτό για την ομάδα και πώς μπορούμε να προχωρήσουμε και να μην είμαστε πολύ βαρετοί, αλλά να τους επιτρέπουμε και να αγωνίζονται.
«Δεν έχει αναγνωριστεί το γεγονός ότι τους αφήνουμε να μάχονται τα τελευταία τρία χρόνια. Θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ πιο ήρεμοι και να αποφασίζουμε ποιος θα κερδίζει. Αυτό συνέβαινε μερικά χρόνια πριν στη Red Bull και στη Ferrari, και ίσως και σε άλλες ομάδες.
«Δεν είμαι σίγουρος ότι βρισκόμαστε σε μία δουλειά που αναγνωρίζεται η προσπάθειά σου, γιατί χρειάζεσαι κάποιος να γράψει για αυτό, αλλά τα έχουμε καταφέρει αρκετά καλά τα τελευταία τρία χρόνια με αυτήν την κατάσταση.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify