Το θρυλικό Rally Μόντε Κάρλο αποτελεί για άλλη μία φορά τον πρώτο γύρο σε σεζόν του WRC, ξεκινώντας με κάθε επισημότητα από αυτή την Πέμπτη, ενώ όλοι αναμένουν με ενθουσιασμό τα πρώτα ανταγωνιστικά χιλιόμετρα του 2024.
Τα πληρώματα του WRC δηλώνουν πανέτοιμα για την ερχόμενη αγωνιστική χρονιά, και πόσο μάλλον για την πρώτη δοκιμασία της, το ιστορικό Rally Μόντε Κάρλο. Οι θεωρητικά απλές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές στις Γαλλικές Άλπεις αποκτούν πιο περίπλοκο χαρακτήρα εξαιτίας του χειμερινού καιρού, καθώς δίνεται μεγάλη έμφαση στις έξυπνες και τολμηρές επιλογές ελαστικών, στην ικανότητα να οδηγεί κάποιος με αργό ρυθμό στο χιόνι και τον πάγο και ταυτόχρονα να κινείται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μην ξεχνάμε φυσικά το τεράστιο κομμάτι που παίζει η τύχη σε αυτό τον αγώνα, πολλοί στο παρελθόν έχουν βρεθεί κοντά στην νίκη, μόνο για να την χάνουν μέσα από τα χέρια τους λόγω λάθους στρατηγικής ελαστικών ή αχρείαστων ατυχημάτων.
Με την πρώτη διεξαγωγή του πλέον διάσημου αγώνα να πραγματοποιείται το 1911, περισσότερο από ένα αιώνα πριν, η παρθενική εμφάνισή του στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος έγινε ταυτόχρονα με την ίδρυση του ίδιου του πρωταθλήματος, το 1973. Νικητής εκείνη την χρονιά αναδείχθηκε ο Jean-Claude Andruet με μία Alpine A110. Έκτοτε ενώ πολλοί άλλοι έχουν φροντίσει να μείνουν στην ιστορία ως νικητές του θεσμού, ενώ ο αγώνας αποτελούσε την εναρκτήρια διοργάνωση σε κάθε σεζόν του WRC, με εξαίρεση την περίοδο 2009-2011, όταν ήταν μέρος του IRC.
Με την περσινή του επιτυχία ο Sebastien Ogier ανέβηκε μόνος του στην κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα, έχοντας εννέα, μία περισσότερη από τον έτερο Γάλλο θρύλο του πρωταθλήματος, Sebastien Loeb. Στις τέσσερις νίκες στέκονται οι Jean Trevoux, Sandro Munari, Walter Rohrl και Tommi Makinen, ενώ από τρεις νίκες μοιράζονται οι Auriol και Sainz. Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Lancia κατέχει το ρεκόρ με 13 νίκες, ενώ ακολουθούν με 10 οι Citroen και Ford.
Μετά από δύο σεζόν που ο αγώνας έδρευε στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, η ανάγκη για μετακίνηση πιο ψηλά στις γαλλικές Άλπεις, έκανε τους διοργανωτές να επαναφέρουν το κέντρο αγώνα στο Gap. Ο τόπος γέννησης του Sebastien Ogier θα έχει ξανά το service park του αγώνα, με την εκκίνηση και τον τερματισμό πάντως να γίνονται όπως και κάθε χρόνο μπροστά από το φημισμένο Καζίνο του Μόντε Κάρλο το απόγευμα της Πέμπτης.
Συνολικά 69 πληρώματα θα ξεκινήσουν τον αγώνα και θα κληθούν να διανύσουν 324,44 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε συνολικά 17 ειδικές, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι κλασικές διαδρομές που έχουν χρησιμοποιηθεί πολλάκις στον αγώνα.
Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024
Η ανάγκη για εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο μετέφερε τη διεξαγωγή του shakedown στο απόγευμα της Τετάρτης. H ειδική La Garde πλησίον του service park θα αποτελέσει το πρόγευμα του αγώνα, που θα ξεκινήσει το απόγευμα της Πέμπτης με την πανηγυρική εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο.
Έπειτα τα πληρώματα θα ταξιδέψουν βόρεια, όπου θα ξεκινήσουν το αγωνιστικό σκέλος του αγώνα και του φετινού πρωταθλήματος με δύο νυχτερινές ειδικές. Η πρώτη αποτελεί ένα πέρασμα από το νότιο τμήμα της φημισμένης διαδρομής Sisteron-Thoard, ενώ η δεύτερη είναι εξίσου κλασσική και με μήκος 25,19 χλμ θα αποτελεί και τη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
Shakedown | Gap | 3,28 | 24/1, 17:31 |
SS1 | Thoard – Saint-Geniez | 21,01 | 21:35 |
SS2 | Bayons – Breziers | 25,19 | 22:58 |
Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2023
H Παρασκευή αποτελεί μία επιστροφή στις συνηθισμένες ημέρες του παγκοσμίου πρωταθληματος με δύο loop τριών ειδικών. Η πρώτη και η τελευταία είναι σταθερές στο πρόγραμμα των αγώνων που γίνονται με κέντρο το Gap, ενώ η μεσαία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτήν την χάραξη, έχοντας επαναληφθεί μόλις δύο φορές στο παρελθόν αλλά με ανάποδη κατεύθυνση. Συνολικά 105,32 χιλιόμετρα δράσης που θα τεστάρουν σημαντικά τις αντοχές των πληρωμάτων.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS3 |
Saint-Léger-les-Mélèzes – La Bâtie-Neuve 1 |
16,68 | 09:51 |
SS4 | Champcella / Saint-Clément 1 | 17,87 | 11:24 |
SS5 | La Bréole / Selonnet 1 | 18,31 | 12:57 |
SS6 | Saint-Léger-les-Mélèzes – La Bâtie-Neuve 2 | 16,68 | 15:56 |
SS7 | Champcella / Saint-Clément 2 | 17,87 | 17:29 |
SS8 | La Bréole / Selonnet 2 | 18,31 | 19:02 |
Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2023
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ημέρα του αγώνα είναι το Σάββατο που περιλαμβάνει 120,4 αγωνιστικά χιλιόμετρα με μία ακόμη διπλή τριάδα ειδικών διαδρομών, κοντά στο Gap. Οι διαδρομές είναι μία μίξη από διαφορετικές εποχές του αγώνα, με την πρώτη να έχει συμπεριληφθεί στο κοντινό παρελθόν και τη δεύτερη να επιστρέφει στο πρόγραμμα για πρώτη φορά από το 1999!
Ο τερματισμός των δύο loop και της ημέρας θα γίνει με ένα πέρασμα από μία θρυλική διαδρομή του αγώνα, που θα χρησιμοποιηθεί με ανάποδη φορά από τη συνηθισμένη και θα καταλήξει στο χωριό Agnieres κοντά στον ποταμό Devoluy.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS9 | Esparron / Oze 1 | 18,79 | 09:05 |
SS10 | Les Nonières / Chichilianne 1 | 20,04 | 10:53 |
SS11 | Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 1 | 21,37 | 12:06 |
SS12 | Esparron / Oze 2 | 18,79 | 15:05 |
SS13 | Les Nonières / Chichilianne 2 | 20,04 | 16:53 |
SS14 | Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 2 | 21,37 | 18:06 |
Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2023
Παρότι έχει μόλις τρεις ειδικές, η τελευταία ημέρα του αγώνα αποτελεί μία ξεχωριστή πρόκληση για τα πληρώματα του WRC, καθώς περιέχει τρεις διαδρομές σε τρεις εντελώς διαφορετικές τοποθεσίες. Η πρώτη αποτελεί το τρίτο πέρασμα της διαδρομής La Breole-Selonnet που διεξάγεται την Παρασκευή, η δεύτερη είναι κοντά τη Sisteron σε μία ειδική που έχει να χρησιμοποιηθεί σε αυτήν την χάραξη από το 1989 και η τρίτη είναι ίσως η πιο φημισμένη ειδική του παγκοσμίου πρωταθλήματος, καθώς αποτελεί την ανάβαση προς την Col De Turini και θα πρόκεται φυσικά και για την power stage του αγώνα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS15 | La Bréole / Selonnet 3 | 18,31 | 08:04 |
SS16 | Digne-les-Bains / Chaudon-Norante | 19,01 | 09:35 |
SS17 | La Bollène-Vésubie / Col de Turini (Power Stage) | 14,8 | 13:15 |
H τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα στην Ελλάδα θα γίνει αποκλειστικά από την Cosmote TV, μέσω του Cosmote Sport 5HD, όπου θα υπάρξει live μετάδοση των ειδικών 1-6,12-14 και 17. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας του WRC, μέσω της υπηρεσίας του Rally.tv, όπου θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι χιονισμένες διαδρομές του Rally Σουηδίας, στις αργές και τεχνικές διαδρομές στις 15-18 Φεβρουαρίου
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify