WRC: Πρόγραμμα & τηλεοπτική κάλυψη του Rally Μόντε Κάρλο

Rally Μόντε Κάρλο, πρόγραμμα
Sébastien Loeb (FRA) and Isabelle Galmiche (FRA) of team M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM < are seen at ceremonial start during the World Rally Championship Monte-Carlo in Monte-Carlo, Monaco on 20,January // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202201210010 // Usage for editorial use only //

Το θρυλικό Rally Μόντε Κάρλο αποτελεί για άλλη μία φορά τον πρώτο γύρο σε σεζόν του WRC, ξεκινώντας με κάθε επισημότητα από αυτή την Πέμπτη, ενώ όλοι αναμένουν με ενθουσιασμό τα πρώτα ανταγωνιστικά χιλιόμετρα του 2023.

Τα πληρώματα του WRC δηλώνουν πανέτοιμα για την ερχόμενη αγωνιστική χρονιά, και πόσο μάλλον για την πρώτη δοκιμασία της, το ιστορικό Rally Μόντε Κάρλο. Οι θεωρητικά απλές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές στις Γαλλικές Άλπεις αποκτούν πιο περίπλοκο χαρακτήρα εξαιτίας του χειμερινού καιρού, καθώς δίνεται μεγάλη έμφαση στις έξυπνες και τολμηρές επιλογές ελαστικών, στην ικανότητα να οδηγεί κάποιος με αργό ρυθμό στο χιόνι και τον πάγο και ταυτόχρονα να κινείται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μην ξεχνάμε φυσικά το τεράστιο κομμάτι που παίζει η τύχη σε αυτό τον αγώνα, πολλοί στο παρελθόν έχουν βρεθεί κοντά στην νίκη, μόνο για να την χάνουν μέσα από τα χέρια τους λόγω λάθους στρατηγικής ελαστικών ή αχρείαστων ατυχημάτων.

Με την πρώτη διεξαγωγή του πλέον διάσημου αγώνα να πραγματοποιείται το 1911, περισσότερο από ένα αιώνα πριν, η παρθενική εμφάνισή του στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος έγινε ταυτόχρονα με την ίδρυση του ίδιου του πρωταθλήματος, το 1973. Νικητής εκείνη την χρονιά αναδείχθηκε ο Jean-Claude Andruet με μία Alpine A110.

Έκτοτε ενώ πολλοί άλλοι έχουν φροντίσει να μείνουν στην ιστορία ως νικητές του θεσμού, ενώ ο αγώνας αποτελούσε την εναρκτήρια διοργάνωση σε κάθε σεζόν του WRC, παρά την περίοδο 2009-2011, όταν ήταν μέρος του IRC. Μάλιστα ήταν στον αγώνα του 2011 που είδαμε να έρχονται τα πάνω-κάτω στην κατάταξη, λόγω ξαφνικής χιονομπόρας στις τελευταίες δύο ειδικές της ημέρας, πράγμα που οδήγησε στα μισά πληρώματα να τρέχουν με slicks (κατρακύλησαν φυσικά στις τελευταίες θέσεις) και τα υπόλοιπα με χιονολάστιχα+καρφιά!

Πολυνίκες στις Άλπεις είναι οι πολυπρωταθλητές Sebastien Loeb και Sebastien Ogier με 8 νίκες ο καθένας τους από το 2004 εώς το 2022. Πέρσι είδαμε πιθανότατα την τελευταία μάχη μεταξύ των δύο στις ειδικές του Μόντε, με τον έτερο Sebastien να βγαίνει νικητής στα 47 του! Φυσικά ο Ogier φέτος έχει μία πολύ καλή ευκαιρία να επεκτείνει αυτό το ρεκόρ στις 9 νίκες. Στις τρεις νίκες στέκονται οι Jean Trevoux, Sandro Munari, Walter Rohrl και Tommi Makinen, ενώ από δύο νίκες μοιράζονται οι Auriol και Sainz.

Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Lancia κατέχει το ρεκόρ με 13 νίκες, ενώ ακολουθούν με 10 οι Citroen και Ford.

 

Ο αγώνας γιορτάζει την 91η έκδοσή του, με την βάση του αγώνα να παραμένει στο λιμάνι του Μονακό, αλλά με την διαδρομή να έχει υποστεί ελάχιστες αλλαγές. Το μεγαλύτερο παράπονο από θεατές και πληρώματα είναι η έλλειψη της ειδικής Sisteron-Thoard, που παλιότερα αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι του αγώνα και είχε χτίσει φήμη αντάξια της Col de Turini. Προφανώς, η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί όπως συνηθίζεται στην πλατεία του Καζίνο του Μόντε Κάρλο.

Οι 75 αγωνιζόμενοι που θα λάβουν μέρος στον αγώνα καλούνται να ολοκληρώσουν συνολικά 18 ειδικές, ενώ θα πρέπει να διανύσουν 325,02 χιλιόμετρα σε κλασσικές διαδρομές των Γαλλικών Άλπεων. Σημαντικό είναι να τονίσουμε πως ο φετινός αγώνας είναι ο πρώτος εδώ και πάρα πολλά χρόνια που χρησιμοποιεί κανονική ειδική διαδρομή τρείς φορές, με τα πληρώματα να περνούν την Col de Turini το βράδυ της Πέμπτης, αλλά και δύο φορές την Κυριακή.

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023

Η μέρα ξεκινάει με το Shakedown (Sainte-Agnes/Peille) στις 10:31 ώρα Ελλάδος, ουσιαστικά η ίδια διαδρομή με πέρυσι, αν και μη αντιπροσωπευτική του αγώνα. Μετά την πανηγυρική εκκίνηση στο Μονακό στις 19:30, δύο νυχτερινές ειδικές με τρομερή ατμόσφαιρα θα περιμένουν τα πληρώματα σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός. Οι γνωστές La Bollène-Vésubie/Col de Turini (15,12km) και La Cabanette/Col de Castillon (24,90km) αθροίζονται στα 40,02 χιλιόμετρα, προτού οι οδηγοί κατεβούν τα βουνά για ένα 50λεπτο σέρβις δίπλα στο γραφικό λιμάνι του Πριγκιπάτου.

Τρομερός τρόπος να ξεκινήσει η νέα σεζόν, ειδικά καθώς η τελευταία ειδική αποτελεί ταυτόχρονα την μεγαλύτερη σε μήκος διαδρομή του τετραήμερου αγώνα.

Αριθμός Ειδικής Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα)
Shakedown Sainte-Agnes/Peille 2,29 10:31 (πρώτο πέρασμα)
SS1 La Bollène-Vésubie / Col de Turini  1 15,12 21:05
SS2 La Cabanette / Col de Castillon 24,90 22:03

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Η Παρασκευή κατευθύνεται βορειότερα για δύο loop τριών ειδικών που καλύπτουν συνολικά 105,34 χλμ. Πρωινά και απογευματινά περάσματα των Roure-Roubion-Beuil (18,33km), Puget-Théniers/Saint-Antonin (19,79km) και Briançonnet-Entrevaux (14,55km) θα σιγουρέψουν την ύπαρξη χιονιού και πάγου στον αγώνα, βρισκόμενες σε υψηλά υψόμετρα.

Για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, μόλις τα αυτοκίνητα φύγουν από την άνεση του Service Park στο Μονακό το πρωί της Παρασκευής, δεν θα υπάρξει άλλη στάση στο Μονακό μέσα στην μέρα, μέχρι να επιστρέψουν λίγο πριν τις 19:00 εκείνο το βράδυ στο Πριγκιπάτο. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να αρκεστούν σε μία μόνο αλλαγή ελαστικών στο Puget-Théniers μεταξύ των loop.

Αριθμός Ειδικής Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα)
SS3 Roure-Roubion-Beuil 1 18,33 10:09
SS4 Puget-Théniers / Saint-Antonin 1 19,79 11:22
SS5 Briançonnet / Entrevaux 1 14,55 12:25
SS6 Roure-Roubion-Beuil 2 18,33 15:23
SS7 Puget-Théniers / Saint-Antonin 2 19,79 16:36
SS8 Briançonnet / Entrevaux 2 14,55 17:39

 

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023

Η δράση μεταβαίνει δυτικά στην περιοχή Alpes-de-Haute-Provence το Σάββατο για άλλα 111,78 χιλιόμετρα ανταγωνισμού.

Οι Le Fugeret/Thorame-Haute (16,80km), το Malijai/Puimichel (17,31km) και το Ubraye/Entrevaux (21,78km) θα πραγματοποιηθούν η καθεμία δύο φορές εκατέρωθεν άλλης μίας ζώνης αλλαγής ελαστικών στο Puget-Théniers. Και πάλι, δεν θα υπάρξει μεσημεριανή επίσκεψη στο Service Park. Πρόκειται για μία κλασσική ημέρα σε διαδρομές χαραγμένες στην ιστορία του αγώνα.

Αριθμός Ειδικής Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα)
SS9 Le Fugeret / Thorame-Haute 1 16,80 09:24
SS10 Malijai / Puimichel 1 17,31 11:05
SS11 Ubraye / Entrevaux 1 21,78 13:17
SS12 Le Fugeret / Thorame-Haute 2 16,80 15:31
SS13 Malijai / Puimichel 2 17,31 17:05
SS14 Ubraye / Entrevaux 2 21,78 19:23

 

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Το τελικό σκέλος της Κυριακής σηματοδοτεί και την επιστροφή των πληρωμάτων στις ειδικές της περιοχής Alpes-Maritimes. Η φημισμένη Luceram/Lantosque (18,82 χλμ.) αποτελεί την αυλαία της ημέρας, ενώ ακολουθεί το δεύτερο πέρασμα από την La Bollène-Vésubie / Col de Turini, την οποία τα πληρώματα θα έχουν ήδη οδηγήσει με οργή το βράδυ της Πέμπτης.

Και οι δύο ειδικές επαναλαμβάνονται για άλλη μια φορά, με το τρίτο και τελευταίο πέρασμα από την Col de Turini να αποτελεί την πρώτη Wolf Power Stage του 2023. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα της τελευταίας μέρας ανέρχονται στα 67,88.

Αριθμός Ειδικής Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα)
SS15 Luceram / Lantosque 1 18,82 08:57
SS16 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 2 15,12 10:05
SS17 Luceram / Lantosque 2 18,82 11:40
SS18 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 3 15,12 13:18

H τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα στην Ελλάδα θα γίνει αποκλειστικά από την Cosmote TV, μέσω του Cosmote Sport 5HD, όπου θα υπάρξει live μετάδοση των ειδικών 1,3-5,9-11,16-18. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.

Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι χιονισμένες διαδρομές του Rally Σουηδίας, στις αργές και τεχνικές διαδρομές στις 9-12 Φεβρουαρίου.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
11
Shares
Previous Article

F1: Δεν συμφωνήθηκε αντικατάσταση της Κίνας, 23 οι αγώνες φέτος

Next Article

MotoGP: Χωρίς Τύπο το test στην Sepang, αντιδράσεις από Μέσα

Related Posts