Ο θίασος του WRC έφυγε οριστικά από την ευρωπαϊκή ήπειρο για το 2025 και θα μεταφερθεί στην Ασία, ξεκινώντας με τον 13ο και προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, το Rally Ιαπωνίας, ενώ η μάχη για την κατάκτηση του τίτλου έχει πλέον κορυφωθεί.
Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, μπήκε για πρώτη φορά στον χώρο των rally λίγο μετά τις αρχές του 21ου αιώνα, συγκεκριμένα το 2002 φιλοξενώντας το Rally Hokkaido, που ήταν μέρος του πρωταθλήματος Ασίας-Ωκεανίας. Δύο χρόνια αργότερα, μπήκε στο WRC και παρέμεινε στο πρόγραμμα αυτού μέχρι το 2010 και διεξάγονταν σε χωμάτινες επιφάνειες. Το 2020, ήταν προγραμματισμένη η επιστροφή του αγώνα στο καλεντάρι, αλλά η πανδημία του κορονοϊού την ανέβαλλε για το 2022.
Στην περσινή έκδοση του Rally Ιαπωνίας, κρίθηκαν οι τίτλοι στο WRC και το WRC2. Ο Τhierry Neuville μπήκε με το αριστερό, καθώς πορεύθηκε για το μεγαλύτερο κομμάτι της δεύτερης ημέρας με το i20 N Rally1 Hybrid στο road mode. Αυτό έκανε τον εντός ειδικών αντίπαλό του και συνδιεκδικητή του τίτλου Ott Tanak, να αναθαρρήσει και να πιέσει όσο περισσότερο γίνεται προκειμένου να πάρει το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του Βέλγου. Όταν το πρόβλημα για τον Neuville λύθηκε, πάτησε το γκάζι στο κόκκινο για να πάρει τους βαθμούς που χρειαζόταν για να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Στην εναρκτήρια ειδική της Κυριακής, ο Tanak είχε έξοδο κι έτσι ο Thierry Neuville στέφθηκε πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του.
Φέτος οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί άρδην, με την (ήδη πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές) Toyota Gazoo Racing, να έχει και τα τρία πληρώματά της μέσα στην μάχη της διεκδίκησης του πρωταθλήματος. Σε θέση οδηγού βρίσκεται ο Elfyn Evans με 247 βαθμούς και ακολουθούν ισόβαθμοι με 234 οι Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera. Μαθηματικές ελπίδες έχει και ο τέταρτος στην κατάταξη με 197 βαθμούς Ott Tanak. Ωστόσο χρειάζεται ένα θαύμα προκειμένου ο πρωταθλητής του 2019, να μειώσει σε σημαντικό βαθμό την διαφορά από τους άλλους τρεις και να έχει περισσότερες πιθανότητες να ντουμπλάρει τους τίτλους του.
Η λίστα συμμετοχών έχει ήδη γνωστοποιηθεί εδώ και αρκετές ημέρες, με τα πληρώματα που θα ανέβουν στην ράμπα της εκκίνησης να φτάνουν στο σύνολό τους τα 44. Το συνολικό μήκος του αγώνα είναι 305,34 αγωνιστικά χιλιόμετρα χωρισμένα σε είκοσι ειδικές διαδρομές, ενώ με τα απλά κομμάτια (δημόσιοι δρόμοι, εθνικές οδοί κλπ) η συνολική απόσταση αυξάνεται σε 933.87.
ΠΕΜΠΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
Η διαδρομή του shakedown δεν άλλαξε συγκριτικά με το 2024 και τα πληρώματα θα κάνουν την πρόβα τζενεράλε πριν την έναρξη της μάχης με το χρονόμετρο στην μήκους 2,75 χιλιομέτρων Kuragaike Park. Νωρίς το πρωί (08:30) θα λάβει χώρα η πανηγυρική τελετή εκκίνησης στο Toyota Stadium, ενώ 35 λεπτά αργότερα θα ξεκινήσει και επίσημα το Rally Ιαπωνίας στην ίδια ειδική με το shakedown. Κάτι που γίνεται για πρώτη φορά μετά το 2022, όταν και ο αγώνας επέστρεψε στο πρόγραμμα του WRC, με τη μόνη διαφορά ότι τότε, το shakedown είχε διεξαχθεί με την ανάποδη φορά της διαδρομής.
| Ειδική | Όνομα ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα έναρξης (Ελλαδα) |
| SD | Kuragaike Park | 2,75 | 02:01 |
| SSS1 | Kuragaike Park | 2,75 | 09:05 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
Η πρώτη πλήρης ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει τρεις ειδικές διαδρομές διπλών περασμάτων μήκους 126 χιλιομέτρων. Μεγαλύτερη ειδική της Παρασκευής θα είναι για ακόμα μια σεζόν η θρυλική Isegami’s Tunnel, που θα κλείσει το πρωινό loop και θα ανοίξει το απογευματινό. Φέτος έχει μικρύνει και θα λάβει χώρα με την ανάποδή της φορά. Στην έξοδο του διάσημου τούνελ το αυτοκίνητο του Dani Sordo έπιασε φωτιά το 2022, ενώ ένα χρόνο αργότερα είχαν έξοδο οι Takamoto Katsuta, Adrien Fourmaux και Dani Sordo. Οι άλλες δύο Ε.Δ είναι οι Inabu Shitara και Shinishiro, χωρίς να υπάρχει καμία αξιόλογη αλλαγή σε αυτές σε σύγκριση με το 2024.
| Ειδική | Όνομα ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα έναρξης (Ελλάδα) |
| SS2 | Inabu/Shitara 1 | 17,08 | 00:06 |
| SS3 | Shinshiro 1 | 17,41 | 01:29 |
| SS4 | Isegami’s Tunnel 1 | 19,66 | 03:02 |
| SS5 | Isegami’s Tunnel 2 | 19,66 | 06:35 |
| SS6 | Inabu/Shitara 2 | 17,08 | 07:53 |
| SS7 | Shinshiro 2 | 17,41 | 09:16 |
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
Το τρίτο σκέλος, είναι και το μεγαλύτερο του αγώνα. Είναι χωρισμένο σε δύο loop τριών ειδικών διαδρομών, συν την υπερειδική διαδρομή Toyota City στο κλείσιμό της. Αυτή τη φορά όμως, δεν θα γίνει εντός της Toyota Stadium αλλά έξω από το στάδιο, με την χάραξη της διαδρομής να έχει χρησιμοποιηθεί στο Toyota Gazoo Racing Rally Challenge πέρσι. Μια νέα ειδική θα κάνει το ντεμπούτο της το Σάββατο, η Obara, αντικαθιστώντας την Nenoue Kougen. Οι άλλες δύο Ε.Δ είναι η Ena, που μίκρυνε ελαφρώς ως προς την αφετηρία της και η Mt.Kasagi. Τα πληρώματα θα κληθούν να καλύψουν σχεδόν 122 αγωνιστικά χιλιόμετρα (121,91). Ενδιάμεση στάση στο service park δεν θα υπάρξει, παρα μόνο πριν την έναρξη και μετά το τέλος της μέρας.
| Ειδική | Όνομα ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα έναρξης (Ελλάδα) |
| SS8 | Obara 1 | 16,44 | 00:23 |
| SS9 | Ena 1 | 21,25 | 01:34 |
| SS10 | Mt.Kasagi 1 | 21,74 | 03:05 |
| SS11 | Mt.Kasagi 2 | 21,74 | 05:35 |
| SS12 | Ena 2 | 21,25 | 07:08 |
| ss13 | Obara 2 | 16,44 | 08:21 |
| SS14 | Toyota City SSS | 3,05 | 10:35 |
ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
Σχεδόν απαράλλακτο θα είναι το πρόγραμμα της τέταρτης και τελευταίας ημέρας. Θα είναι χωρισμένη σε έξι ειδικές διαδρομές, με την Nukata να ανοίγει την αυλαία. Ακολουθεί η Lake Mikawako, η οποία θα αποτελέσει και την Power Stage. Αμφότερες οι ειδικές θα γίνουν δύο φορές και ανάμεσα τους μπαίνει ένα διπλό πέρασμα από την σούπερ ειδική διαδρομή στο Okazaki.
| Ειδική | Όνομα ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα έναρξης (Ελλάδα) |
| SS15 | Nukata 1 | 20,23 | 01:39 |
| SS16 | Lake Mikawako 1 | 13,98 | 02:35 |
| SSS17 | Okazaki SSS 1 | 1,98 | 03:53 |
| SSS18 | Okazaki SSS 2 | 1,98 | 04:04 |
| SS19 | Nukata 2 | 20,23 | 05:33 |
| SS20 | Lake Mikawako 2 (Power Stage) | 13,98 | 07:15 |
Το Rally Ιαπωνίας, θα μεταδοθεί τηλεοπτικά από την Cosmote TV και το Cosmote Sport 7HD. Ζωντανά θα προβληθούν οι ειδικές 5-7, 11-14 και 19-20 και οι ανασκοπήσεις κάθε ημέρας μετά την ολοκλήρωσή τους και την σύνοψη του αγώνα όταν αυτός τελειώσει. Όλες οι ειδικές του αγώνα θα μεταδοθούν live από την συνδρομητική πλατφόρμα Rally TV.
Η φετινή σεζόν στο WRC, ολοκληρώνεται το διάστημα 25-29 Νοεμβρίου με το νεοσύστατο Rally Σαουδικής Αραβίας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify