Υποχρεωτική η δοκιμή πειραματικών γομών κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών

Με τα δεδομένα της F1 να έχουν πλήρως ανακαταταχθεί ελέω των συνθηκών, εγείρεται το ερώτημα σχετικά με το πώς θα προχωρήσει η εξέλιξη των ελαστικών λόγω της προβλεπόμενης έλλειψης ενδιάμεσων δοκιμών φέτος.

Η FIA θα προσαρμόσει τον τρόπο προμήθειας ελαστικών ανά τριήμερο, μέσω της υποχρεωτικής για κάθε ομάδα χρήσης “πειραματικών” γομών. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση που ελήφθη από όλους τους συμμετέχοντες πέρσι να χρησιμοποιηθούν τα ελαστικά του 2019 και για φέτος και για το 2021 παρά το ότι η Pirelli είχε αναπτύξει διαφορετικό γόμα για την περίσταση.

Είναι δεδομένη εντούτοις η ανησυχία εκ μέρους όλων πως οι τεχνικές αλλαγές που έρχονται από του χρόνου σε συνδυασμό με την προαναφερθείσα απόφαση θα έχουν αρνητικές συνέπειες μιας και υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με το αν μπορεί να υπάρξει προσαρμογή των δεδομένων. Σε όλα αυτά αξίζει να προσθέσουμε ότι δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμών εξέλιξης ούτως ή άλλως για το 2020 όπου δυνητικά θα μπορούσε να λάβει χώρα κάποια εξέλιξη των δεδομένων ελαστικών.

Έτσι λοιπόν η FIA έλαβε τα μέτρα της, επιτρέποντας στον Ιταλό προμηθευτή την κατασκευή επιπλέον γομών, διορθώνοντας ως ένα σημείο αυτό το κενό στους κανονισμό που υφίσταται. Η Pirelli θα μπορεί να διαθέσει περισσότερους τύπους slick ελαστικών από τους τρεις που προβλέπονται, με τις ομάδες να έχουν την δυνατότητα να τους δοκιμάζουν κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.

Μέχρι και σήμερα η συγκεκριμένη διαδικασία λάμβανε χώρα στα πρώτα λεπτά των FP1 και FP2, στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους συνήθως. Στην προκειμένη περίπτωση η διαφοροποίηση που προκύπτει είναι ότι τα “πειραματικά” ελαστικά θα είναι υποχρεωτικά για όλους το τελευταίο ημίωρο του FP2 με ορισμένους κανόνες βέβαια. Η εκάστοτε ομάδα δεν θα λαμβάνει απαραίτητα τις ίδιες γόμες με τις άλλες, η Pirelli θα ορίζει ποιοι και πότε θα δοκιμάζουν τα ελαστικά καθώς και τον αριθμό των γύρων στην διάρκεια των 30 λεπτών.

Σε κάθε περίπτωση αποφεύγεται η άσκοπη κίνηση μονοθέσιων εντός της πίστας ή και η δοκιμή μερών άσχετων με τον τομέα των ελαστικών. Με εξαίρεση το τεστ νέων οδηγών μετά τον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi δεν υπάρχει άλλη ευκαιρία για αξιολόγηση δεδομένων εν όψει των αλλαγών που έρχονται, άρα κρίνεται επιβεβλημένη η κίνηση που έγινε από τα αρμόδια όργανα.

Πηγή Motorsport.com

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles