Ανησυχίες της Pirelli για το GP Tουρκίας

Ο επικεφαλής της Pirelli στην Formula 1, Mario Isola, παραδέχεται ότι η εταιρεία ήταν «πολύ επιθετική» στις διαθέσιμες επιλογές ελαστικών για το Τούρκικο GP.

Ο επικεφαλής της Pirelli στην Formula 1, Mario Isola, παραδέχεται ότι η εταιρεία ήταν «πολύ επιθετική» στις διαθέσιμες επιλογές ελαστικών για το Τούρκικο GP.

Μετά την περσινή οδόστρωση στην πίστα της Κωνσταντινούπολης, και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι οδηγοί λόγω της χαμηλής πρόσφυσης, η Pirelli πήρε την απόφαση να φέρει πιο μαλακές γόμες ελαστικών για τον φετινό αγώνα, μεταβαίνοντας από τα ελαστικά C1-C2-C3, στα C2-C3 και C4.

Ωστόσο, έχοντας κάνει αυτήν την επιλογή, η Pirelli έμαθε ότι τα χαρακτηριστικά της πίστας είχαν αλλάξει, αφού οι διοργανωτές του αγώνα αποφάσισαν να εκθέσουν την άγρια επιφάνεια της ασφάλτου (ψεκάζοντάς την με υψηλής πίεσης νερό), μια διαδικασία που συνεπώς δημιούργησε περισσότερο κράτημα από το αναμενόμενο.

Στην πράξη την Παρασκευή οι οδηγοί υπέστησαν “blisters” στα μαλακά ελαστικά, και ο Isola πιστεύει ότι οι ομάδες θα προσπαθήσουν τώρα να αποφύγουν τη χρήση τους στον αγώνα, όπως και έγινε μετά τις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές:

«Πιστεύω ότι η μαλακή γόμα είναι μια αρκετά επιθετική επιλογή», δήλωσε ο Isola.

«Σκεφτείτε ότι όταν επιλέξαμε τα ελαστικά, τις τρεις γόμες για αυτόν τον αγώνα, δεν είχαμε επίγνωση αυτής της επιφανειακής αντιμετώπισης που σχεδίαζαν [για την πίστα]. Επομένως, εξετάζοντας τα δεδομένα από πέρυσι, αποφασίσαμε να φέρουμε ένα βήμα πιο μαλακά ελαστικά.

«Πιστεύω ότι ορισμένες ομάδες χρησιμοποιούσαν τα μαλακά ελαστικά την Παρασκευή, μόνο για να τα ξεφορτωθούν και να επικεντρωθούν στη μέση και την σκληρή για τον αγώνα, αν θέλουν να σχεδιάσουν στρατηγική ενός pit-stop.»

Ο Isola επιβεβαίωσε ότι η αλλαγή που πραγματοποιήθηκε από τους διοργανωτές είχε τελικά σημαντική διαφορά στα επίπεδα πρόσφυσης, όπως ανέφεραν οι οδηγοί εχτές.

«Το επίπεδο πρόσφυσης αυξήθηκε αρκετά. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουμε την πίσσα στην επιφάνεια του δρόμου, ας πούμε ότι τα χαλίκια είναι πλέον εκτεθειμένα, και ως εκ τούτου δημιουργούν περισσότερο κράτημα σε σύγκριση με πέρυσι.

«Η αύξηση της πρόσφυσης είναι σαφής, επειδή οι χρόνοι είναι τέσσερα, έως πέντε δευτερόλεπτα γρηγορότεροι από πέρυσι. Έτσι πιστεύω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία για την αύξηση του κρατήματος.

«Περιμέναμε λίγο graining, και το graining είναι ορατό και στις τρεις γόμες, ειδικά στην πιο μαλακή, και ακόμα περισσότερο στην μπροστινή δεξιά πλευρά. Το graining στον εσωτερικό μέρος του ελαστικού επιταχύνει τη φθορά.

«Και θα είναι πολύ σημαντικό για την κάθε ομάδα να μετρά και να αναλύει τα δεδομένα από την Παρασκευή για να καταλάβει ποια είναι η διάρκεια ζωής των ελαστικών, διότι αυτές είναι πληροφορίες που δεν έχουμε από πέρυσι, καθώς και οι κατατακτήριες, αλλά και ο αγώνας πραγματοποιήθηκαν υπό συνθήκες βροχής.

«Όπως είπα, η άσφαλτος ήταν εντελώς διαφορετική σε σχέση με πέρσι. Και είχαμε ένα βήμα πιο σκληρές γόμες ελαστικών. Επομένως, τα δεδομένα που αφορούν τα προφίλ φθοράς που μετρήσαμε πέρυσι δεν είναι σχετικά.»

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι η Pirelli έμαθε για τις αλλαγές της πίστας πολύ αργά για να αλλάξει την επιλογή των ελαστικών για το Τούρκικο Grand Prix.

«Συνήθως ενημερωνόμαστε από τη FIA εάν υπάρχει κάποια αλλαγή στην άσφαλτο, ή αν γίνει κάποια επιφανειακή τροποποίηση. Σε αυτή την περίπτωση, υποψιάζομαι πως ήταν μια καθυστερημένη απόφαση του διοργανωτή. Όταν αποφάσισαν να κάνουν αυτή την αλλαγή, είχαμε ενημερωθεί. Έτσι είχαμε τις απαραίτητες πληροφορίες. Αλλά ήταν πολύ αργά γιατί είχαμε ήδη παράγει τα ελαστικά και ήταν ήδη διαθέσιμα για τον αγώνα.

«Δεν είναι μια εύκολη περίοδος για την παραγωγή και την εφοδιασμό ελαστικών για τις ομάδες. Έτσι φτιάξαμε τα ελαστικά, και δυστυχώς ενημερωθήκαμε για αυτήν την αλλαγή σε αργότερη ημερομηνία.”

Επιπλέον, με τις κατατακτήριες δοκιμές να πραγματοποιήθηκαν υπό στεγνές συνθήκες, πολλοί οδηγοί προτίμησαν να τρέξουν στο Q2 με την μέση γόμα ελαστικών, κάτι που σημαίνει πως όλοι οι οδηγοί θα εκκινήσουν δίχως την μαλακή γόμα, επιβεβαιώνοντας τα σχόλια του Mario Isola.

Πηγή : Motorsport.com 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Hamilton

Hamilton: Θα είναι δύσκολη η ανάκαμψη από την 11η θέση

Next Article
Verstappen

Verstappen: Η έλλειψη ισχύος δεν μου στέρησε την pole

Related Posts